Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Jeroen »

....en ik heb zoveel mensen gesproken, dat ik er vast een paar vergeet. Vergeef het me. Ik ben heel even klaar met de treinen, maar na zo'n positieve beurs krijg ik vast al weer snel zin om wat te bouwen. De nieuwe Markenburg huisjes gezien? Zelfs na dit weekend wil ik alweer snel aan de gang. De volgende F1 race is pas over 2 weken dus tijd genoeg om níet TV te kijken. Toch? :geek: :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Station N-Spoor 27 & 28 mei: Wat vinden we er van?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

erik-n-fan schreef:[wild idee]
Wat mij ineens een idee lijkt is de bezoekers en mensen die op de beurs staan te voorzien van een sticker met hun forum naam & voornaam. Dat maakt herkenbaarheid misschien nog wat groter? En het daarmee nog makkelijker om elkaar aan te spreken obv al onze online gesprekken? [/wild idee]
Erik, ik kan me daar helemaal in vinden, toen Bjorn(Ol49) en ik Demoteam Imherloher Bahnhof starten hebben wij er bewust voor gekozen badges te gebruiken met daarop onze voornaam en forumnaam zo herkenbaar te zijn voor iedereen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo,

Waar ik wel benieuwd naar ben, is wie heeft de diorama wedstrijd gewonnen? Of heb ik daar overheen gelezen?


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Ad_M »

Ben zaterdag ook langs gekomen, jongens wat een werk en mijn dank voor de banen, stands en al jullie werk!!!
Ben ook heel benieuwd wie er gewonnen heeft met de wedstrijd en wat mijn stem "geholpen" heeft :P
Hopelijk tot volgend jaar, geweldig event waar je je als N-spoorder geen minderheid meer voelt

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door kees gorter »

De TV heeft de eerste prijs gewonnen, en ik de tweede prijs met mijn diorama "Urmersbach'.

Afbeelding

"Urmersbach"



Afbeelding

Mijn gewonnen prijs!
Er zat ook nog een station bouwdoos bij en 2 telefooncellen.

Ik vond het een leuk weekeind, wat voor herhaling vatbaar is.
Jammer dat door het mooie weer er minder bezoekers kwamen.
Ikzelf miste de kinderen, daar doe ik het o.a. voor.
Vandaar dat mijn modules maar op 80 cm hoogte staan.

Dank aan de organisatie voor dit weekeind!

Kees



Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Sjors77 »

Zo gisteravond effe lekker bijkomen van het weekend. Normaal vind ik een beurs leuk om wat te kijken maar "twee" hele dagen was een uitdaging. Het is gelukt dankzij de gezellige mensen die ik heb kunnen ontmoeten. Weer een hoop ideeen opgedaan en zeker de motivatie om weer mijn "grote" baan aan te pakken.

De diorama wedstrijd was zeer geslaagd en ik gelukkig waren er ook een aantal die, net als ik, voor het eerst iets hebben gemaakt. Ik hoop dat dit voor volgend jaar de drempel bij meerdere heeft verlaagd. En de reden geen tijd, laten we nu vast afspreken dat er volgend jaar weer een wedstrijd is en dan heeft iedereen dus een HEEL JAAR om te bouwen. Ik verwacht dan ook zeker 20 deelnemers!

H@ns daagde mij gisteren al uit om na te gaan denken, en ik heb al weer wat ideetjes voor een nieuw diorama. Komt er weer een "wedstrijd" dan ben ik van plan weer mee te doen.

Organisatie bedankt voor alles!!!! Wat een werk en evenement hebben jullie ervan gemaakt. Petje af en mocht het door de bezoekers aantallen financieel onvoldoende zijn dan roep ik op tot een aantal private donoren. Ik vind dat we er alles aan moeten doen om dit in stand te houden. En vele handen maken licht werk!

Tot slot bedankt aan de gulle fabrikanten. Ik deed mee voor de lol maar het tasje met de " poedel" prijs was niet mis. Echt niet nodig maar zeer gewaardeerd.

Groeten en see you next year.



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door FidOo »

Hoewel de data natuurlijk nog steeds erg onhandig gekozen is van de organisatie (waardoor ik tijdens de beurs ook meerdere malen gefeliciteerd werd) mocht ik toch een dagje weg van huis!

En blij toe, want zelfs aan 1 dag heb je niet genoeg om met alle mensen te kletsen en om overal te kijken. Wat tis overal gezellig en er hangt een topsfeertje.
Ik bedoel waar vind je nou een Bar met bier en een kartonnen station er op, waar dan ook nog eens heel tof je ICE rondjes mag knallen.
(herr J, maar ook Robert, Rob en Mark bedankt voor de gezelligheid en voor het dulden van mijn overenthousiaste aanwezigheid)

Dan natuurlijk de diorama's! Man wat was het niveau hoog en de keuze lastig! Bouwers verdiende allemaal een mooie prijs en die kregen ze ook (waarvoor de organisatie en producenten ook een klein applaus verdienen!)

Sowieso verdienen die wel een applaus voor dit geweldige evenement. Tis niet makkelijk om naast een leuke beurs ook nog een financieel leuk plaatje van te maken. Ik hoop voor jullie dat de wond niet te groot is en snel heelt! Wat mij betreft volgend jaar weer, andere datum vanwege het weer (oja en eigen belang natuurlijk) en iets hogere entree zouden het plaatje wat rooskleuriger kunnen maken.

Dan alle andere mensen die daar met hun (club)baan stonden ook echt bedankt! Was echt een geweldig evenement!

Als het mogelijk is dan zal ik er alles aan doen om er volgend jaar bij te zijn met mijn eigen baantje in welke vorm dan ook!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door kees gorter »

Voor mij was het de eerste keer dat ik met een wedstrijd mee deed.
Omdat ik niet z'n wedstrijd mens ben, was dit ook de laatste keer.
Ik hoop dat door mijn deelneming er inspiratie bij anderen is gekomen.
Het is erg leuk om zelf je huisjes te maken, daarmee ontstaan er unieke bouwsels.
Gewoon proberen, foutjes en mislukkingen maak ook ik regelmatig.
Alleen zie je de mislukkingen van mij nooit. Ze komen in de "kliko".

Kees



thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door thevandijks »

Het was leuk en gezellig! Hierbij nog wat foto´s die ik gemaakt heb:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Hans


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2082
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Robert_N-Nm »

En uiteraard hebben we dit kleine stukkie nieuws nog naar aanleiding van het evenement.

Afbeelding

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

tintin01
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2017 14:09

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door tintin01 »

Afgelopen dagen heeft onze baan de vuurdoop gehad (eerste keer op een beurs) en het is boven verwachting goed gegaan.

Alle treinen reden netjes hun rondjes, we hadden er weinig omkijken aan. Veel leuke reacties gehad van de kijkers.

We kunnen gaan nu weer lekker verder bouwen aan de baan en wellicht tot volgend jaar!!

groeten Erwin (Swiss-N-Trak)
Bijlagen
step0002.jpg
step0002.jpg (125.44 KiB) 5775 keer bekeken


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Nico Essers »

Een dagje Hilversum, 's morgens om 9:00 vertrokken, 's avonds om 21:00 thuis. Het was een mooie dag. Ca 4 uurtjes in de Dudok Arena en daarna naar het centrum waar de rest van het gezin aan het genieten was van het mooie weer en de winkels. Ik heb vele mooie banen gezien, enthousiaste mensen gesproken en misschien wel het belangrijkste, veel informatie ingewonnen. Als herstarter is er zo veel nieuws te ontdekken dat het soms moeilijk is om het overzicht te houden. Zo'n beurs is dan ideaal om vele dingen te ervaren en meteen informatie te verkrijgen. Ben door menig standhouder dan ook uitgebreid geïnformeerd. De sfeer was goed en ontspannen. Dank aan de organisatoren voor deze mooie dag.
Jammer dat in het zuiden des lands dit soort beurzen een zeldzaamheid is.

Zo'n beurs heeft natuurlijk wel een nadeel :lol: , er blijft toch wat aan je vingers plakken. Ik heb bij Martin een Ecos 2.1 gekocht welke binnen 2 weken geleverd wordt.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door martindomburg »

Nico Essers schreef:Een dagje Hilversum, 's morgens om 9:00 vertrokken, 's avonds om 21:00 thuis. Het was een mooie dag. Ca 4 uurtjes in de Dudok Arena en daarna naar het centrum waar de rest van het gezin aan het genieten was van het mooie weer en de winkels. Ik heb vele mooie banen gezien, enthousiaste mensen gesproken en misschien wel het belangrijkste, veel informatie ingewonnen. Als herstarter is er zo veel nieuws te ontdekken dat het soms moeilijk is om het overzicht te houden. Zo'n beurs is dan ideaal om vele dingen te ervaren en meteen informatie te verkrijgen. Ben door menig standhouder dan ook uitgebreid geïnformeerd. De sfeer was goed en ontspannen. Dank aan de organisatoren voor deze mooie dag.
Jammer dat in het zuiden des lands dit soort beurzen een zeldzaamheid is.

Zo'n beurs heeft natuurlijk wel een nadeel :lol: , er blijft toch wat aan je vingers plakken. Ik heb bij Martin een Ecos 2.1 gekocht welke binnen 2 weken geleverd wordt.
heel vervelend 8-) :lol:

hahaha


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Debvd »

Ja, Ik was er ook zondag even binnen waaien ....lekker ideeën opdoen hoe dingen op te lossen of hoe anderen het gedaan hebben. Vond de dio van Jeroen met het viaduct perfect aansluiten bij mijn gedachten en tekeningen :D ....verschillende mensen gesproken ....was leuk om te zien dat iedereen wel genoot :D :D :D

Tja ....ook bij mij wat blijven plakken een Br128 AEG 12x :-) ontbrak nog :-)

En een speeltje gehaald bij Martin :shock: :shock: De nieuwe OC32 :D :D :D en bijbehorende servo's en voeding dus komende weken ff rustig ontdekken en dan inbouwen op de testbaan ...zodat deze dan ook 100 % kan gaan functioneren :D :D

Was ook blij dat het een keer op zondag was waardoor ik erna toe kon...heren dank je wel



Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Harri »

Helaas is Hilversum voor mij eigenlijk sowieso vrij ver weg. Daarbij zat ik afgelopen weekend ook nog eens op de GS in de Vogezen wat erg vervelend was :D
Over de beurs zelf kan ik dus helaas niks zinnigs zeggen.

Wat me over het algemeen wel opvalt met evenementen is dat er vooraf weinig bekendheid is bij een breeder publiek dan alleen de doelgroep. Het word dan bv wel onder de aandacht gebracht bij modelspoorfora en -winkels, maar niet bij de lokale omroep, plaatselijke bokkeblaadje, supermarkt, snackbar, scholen en dergelijke.
Word dit wel gedaan dan word er al meer publiek aangetrokken, en krijgt pa van 35 die met zijn zoontje daar naartoe is misschien ook weer zin in de hobby die hij 22 jaar geleden heeft laten liggen.
Het mes snijdt dan aan drie kanten: meer publiek op de beurs, meer handel en bestaansrecht voor de modelspoorleveranciers, en iemand heeft er weer een leuke hobby bij die misschien aan de jongere generatie word doorgegeven.*

Verder zou ik het wel mooi vinden om (wat meer) foto's van de beurs te zien, en ook welke diorama's er waren en in de prijzen zijn gevallen.



*deze allinea is goed bedoeld kan echter verkeerd worden opgevat, misschien is er wel veel aandacht aan besteed, dan heb ik niks gezegd......


DB diesels, tijdperk IV

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Spoor3b »

"wat vonden we ervan".

Ik ben zaterdag geweest. Vorig jaar ben ik niet geweest, doodgewoon omdat ik er niet vanaf wist. Deze keer wist ik ook pas sinds een paar maanden omdat ik op zoek was naar treinenbeurzen.
Ik ben zo'n 2 en half uur geweest.

Met de trein was het zeer goed bereikbaar, de entree was niet hoog. De opzet is best heel leuk, helemaal gericht op N-spoor en keek er dan ook naar uit. (Ik heb zelf ook al heel lang N-spoor).

In eerste plaats ging ik vanwege de beurs. Het aanbod was groot. Behalve iets opgehaald wat ik heb besteld via internet, verder niets gekocht, jammer. Prijzen zijn best hoog en het idee dat er nog wat onderhandeld kon worden dat had ik ook niet. Ik denk dat verzamelaars beter aan hun trekken kwamen.

De verschillende treinbanen waren leuk om te zien maar dit was niet echt de hoofdreden om hier heen te gaan. Gelukkig niet allemaal NS-banen maar ook enige diversiteit. Ik vond de baan van Jeroen erg mooi (mooi sporenplan en veel rijdende treinen (dit ik vind zelf gewoon het leukste). De Amerikaanse baan van Arie was ook heel leuk om te zien.


Gebruikersavatar

marcopolo273
Berichten: 156
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
Locatie: Enschede

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door marcopolo273 »

Zo ik ben ook weer bijgekomen van een prachtig weekeind in Hilversum.
Het was werkelijk super om er te mogen staan met m'n aller eerste kleine projectje. Samen met Freddy twee mooie dagen doorgebracht met onze diorama's. En ja niet alleen met Freddy maar ook met je buren die gezellig naast je staan. Het klikte gewoon en voelde me erg op m'n gemak. Ook nog andere leuke mensen leren kennen waaronder Jeroen met zijn prachtige treinstellen. Ik vond het reuze gezellig en hoop dat het volgend jaar weer is want ook dan maak ik met liefde weer een diorama. En dan even mijn dank aan alle organisatoren die dit mogelijk hebben gemaakt petje af. En laat ik de even voorop stellen ik deed absoluut niet mee om te winnen, ik deed mee om ervaring op te doen. Reacties van mensen te zien en hun mening aan te horen. Dan worden de winnaars bekend gemaakt aan het einde van de dag die met een prachtige prijs huiswaarts keren. Ikzelf viel niet in de prijzen maar kreeg een tasje mee, van papier, een hand van de organisatie, en een geweldig applaus. Dan kijk je in je tas .......en zit daar een gift in waar ik even stil van werd. Een prachtige loc van Minitrix in HUSA style. Waauuwwwww. Dit had echt niet gehoeven maar deze loc gaat nooit meer weg ben er zo blij mee.

Iedereen die heeft meegedaan hartelijk dank voor een onvergetelijk weekeind en zal er volgend jaar zeker weer bij zijn thxxxxxx
Laatst gewijzigd door marcopolo273 op 30 mei 2017 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.


-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Jeroen »

Coole reacties allemaal. Ik heb vandaag even lekker bijgeslapen op m'n strandbedje in de tuin. Nodig!

Zijn er nog mensen die foto's hebben gemaakt? Dan wat eenieder die niet in de gelegenheid was ZIJN NEST UIT TE KOMEN wat hij of zij heeft gemist.

J.


Afbeelding

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door marco »

Zo eindelijk weer wat bijgekomen na een vermoeiend maar erg leuk beursweekend en dat ook nog eens alleen in onze N schaal.
Het blijft bijzonder een modeltrein beurs met enkel alleen N spoor banen en handel.
Mijn baantje "immergut " heeft zich weer goed gehouden ondanks de warmte 8-)
Bij deze wil ik graag hans,mischa, pieter en martin bedanken voor het organiseren van dit unieke evenement ook de andere mensen die geholpen bedankt hiervoor.

Weer verschillende mensen van het forum gesproken en leuke gesprekken gehad tevens een uitnodiging gekregen voor een andere beurs.De verschillende dioramas zagen er allemaal goed uit al vond ik de " TV " wel de terechte winnaar schitterend gemaakt.Ik hoop dat het volgend jaar wederom herhaalt word ondanks het iets mindere aantal bezoekers wat vooral zondag wat achterbleef.
Heb zelf geen enkele foto gemaakt helaas is er gewoon niet van gekomen hopelijk duiken die hier nog op.

Nogmaals bedankt !!!!


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door spoor65 »

Foto`s heb ik gemaakt, maar geef mij ff de tijd ze op mijn pc te zetten, op gewenste grote te maken en te plaatsten, want mijn werkgever vind het wel fijn dat ik gelijk weer late diensten ging draaien.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Modelbouwerke »

Harri schreef:Helaas is Hilversum voor mij eigenlijk sowieso vrij ver weg.
Is maar wat ver is?
Ik kom uit België, bijna 3 uur treinreizen, maar vind het wel leuk om te doen. :-)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Daniel83
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:08
Locatie: Barendrecht

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Daniel83 »

Modelbouwerke schreef:
Harri schreef:Helaas is Hilversum voor mij eigenlijk sowieso vrij ver weg.
Is maar wat ver is?
Ik kom uit België, bijna 3 uur treinreizen, maar vind het wel leuk om te doen. :-)
Kijk, dat is de instelling :D
Misschien volgende keer andersom. Zijn er in België nog leuke treinbeurzen??? :lol:
Laatst gewijzigd door Daniel83 op 30 mei 2017 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Wablo »

Bij deze wil ik alle organisatoren en deelnemers bedanken voor de tweede maal organisatie en deelname aan Station N-spoor, wat mij betreft het jaarlijks uitje voor alle N-spoorders van de Benelux.

Jammer dat het weer en schaal 1 op 1 dit weekend (net als vorig jaar) wat tegen werkte doch eenmaal binnen heb ik net als vorig jaar genoten van de gemoedelijke sfeer, de prachtige banen en diorama's alsmede het ruime aanbod van N-spoor materiaal en is er weer het nodige aan mijn vingers blijven kleven, en laat ik niet vergeten het face to face contact met de diverse forumleden waar ik weer een praatje mee heb kunnen maken.

Het idee van een badge met voornaam/nickname forum spreekt mij enorm aan, ik heb nog ergens zo'n badge liggen dus die ga ik zeker dragen in het derde jaar Station N-spoor, ik hoop het logo van onze forumsite hiervoor te mogen misbruiken van Hans :oops:

Ik hoop dat volgend jaar schaal 1 op 1 wat vlotter werk, een beursganger uit Belgie is slecht 3 uur kwijt en dank zij grootschalig onderhoud en storingen bij de NS koste een enkele reis mij 3,5 uur, vanaf Hilversum via Utrecht CS, Den Haag CS, Schiedam centrum, met de Metro naar Spijkenisse centrum en vandaar de bus naar Brielle, ik woon er schitterend maar ergens komen met het OV is echt een ramp.

Ik hoop allen aanwezigen en minimaal de rest van de forumleden volgend jaar weer te ontmoeten op het derde Station N-spoor.

groetjes,
Bert



DirkH
Berichten: 188
Lid geworden op: 04 jan 2010 13:12
Locatie: Herentals Belgie

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door DirkH »

Modelbouwerke schreef:
Harri schreef:Helaas is Hilversum voor mij eigenlijk sowieso vrij ver weg.
Is maar wat ver is?
Ik kom uit België, bijna 3 uur treinreizen, maar vind het wel leuk om te doen. :-)
Hier nog een belg die een 140 km enkel moest rijden. Wel samen met een collega. Ik heb er ook twee Waalse kennissen ontmoet die maar even 220 km enkel moesten rijden. (En een van de twee woont eigenlijk in de buurt van Parijs en was op bezoek bij zijn vader en ze zijn dan maar samen gekomen).

Een klein citaat van hun reactie op het Belgisch N forum. http://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=27&t=1685 (Er wordt wel meestal de Franse taal gehanteerd maar het merendeel van de leden spreekt ook een aardig mondje Nederlands.)
Pourquoi pas ça chez nous ?
Comme convenu, Alexis et moi sommes parti pour la journée à Hilversum.
Ce n'est pas si loin que ça, et la petite ville est charmante.
Parking gratuit à quelques mètres, et l'entrée à 5 €.
Mais ce n'est pas tout.
Une bourse /expo exclusivement consacré au N.
Vous vous rendez compte, il y avait là uniquement des passionnés de notre échelle.
Entre autre, notre ami Dirkh ;) .
Comme promis voici une vingtaine des 140 photos que j'ai faites de l’événement.
Tout d'abord vues d'ensemble de la salle, en s'imaginant bien qu'il n'y a là que du N


Vrij vertaald :

Waarom dat niet bij ons?
Zoals afgesproken, Alexis en ik zijn voor een dag naar Hilversum gegaan.
Het is niet zo ver weg, en de stad is charmant.
Er is gratis parkeergelegenheid op een paar meter, en de toegang slechts 5 €.
Maar dat is nog niet alles.
Een beurs / expo uitsluitend gewijd aan N.
Je realiseert dan pas dat er slechts gepassioneerden voor onze schaalgrootte zijn.
Onder andere onze vriend Dirkh.
Zoals beloofd hier een deel van 140 foto's die ik gemaakt van het evenement.
Eerste overzichten van de zaal, probeer voor te stellen dat er enkel N is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo volgen er nog een aantal foto's op het Belgisch N forum.
http://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=27&t=1685


Mvgr. Dirk
______________________________________________________________________
Modelbaan moustiers. een fantasie baan ergens in het zuiden tussen de lavendel velden.
Peco code 55 , dinamo , koploper

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Bert,

[quote="Wablo"Ik hoop dat volgend jaar schaal 1 op 1 wat vlotter werk, een beursganger uit Belgie is slecht 3 uur kwijt en dank zij grootschalig onderhoud en storingen bij de NS koste een enkele reis mij 3,5 uur, vanaf Hilversum via Utrecht CS, Den Haag CS, Schiedam centrum, met de Metro naar Spijkenisse centrum en vandaar de bus naar Brielle, ik woon er schitterend maar ergens komen met het OV is echt een ramp.
[/quote]

Misschien een optie om volgend jaar een onderwerp op het forum te maken om vanuit verschillende richtingen te carpoolen. Ik persoonlijk heb vanuit Bennekom meestal 2 of 3 plekken over.


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gesloten