Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Modelbouwerke »

Harri schreef:Helaas is Hilversum voor mij eigenlijk sowieso vrij ver weg.
Is maar wat ver is?
Ik kom uit België, bijna 3 uur treinreizen, maar vind het wel leuk om te doen. :-)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Daniel83
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:08
Locatie: Barendrecht

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Daniel83 »

Modelbouwerke schreef:
Harri schreef:Helaas is Hilversum voor mij eigenlijk sowieso vrij ver weg.
Is maar wat ver is?
Ik kom uit België, bijna 3 uur treinreizen, maar vind het wel leuk om te doen. :-)
Kijk, dat is de instelling :D
Misschien volgende keer andersom. Zijn er in België nog leuke treinbeurzen??? :lol:
Laatst gewijzigd door Daniel83 op 30 mei 2017 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Wablo »

Bij deze wil ik alle organisatoren en deelnemers bedanken voor de tweede maal organisatie en deelname aan Station N-spoor, wat mij betreft het jaarlijks uitje voor alle N-spoorders van de Benelux.

Jammer dat het weer en schaal 1 op 1 dit weekend (net als vorig jaar) wat tegen werkte doch eenmaal binnen heb ik net als vorig jaar genoten van de gemoedelijke sfeer, de prachtige banen en diorama's alsmede het ruime aanbod van N-spoor materiaal en is er weer het nodige aan mijn vingers blijven kleven, en laat ik niet vergeten het face to face contact met de diverse forumleden waar ik weer een praatje mee heb kunnen maken.

Het idee van een badge met voornaam/nickname forum spreekt mij enorm aan, ik heb nog ergens zo'n badge liggen dus die ga ik zeker dragen in het derde jaar Station N-spoor, ik hoop het logo van onze forumsite hiervoor te mogen misbruiken van Hans :oops:

Ik hoop dat volgend jaar schaal 1 op 1 wat vlotter werk, een beursganger uit Belgie is slecht 3 uur kwijt en dank zij grootschalig onderhoud en storingen bij de NS koste een enkele reis mij 3,5 uur, vanaf Hilversum via Utrecht CS, Den Haag CS, Schiedam centrum, met de Metro naar Spijkenisse centrum en vandaar de bus naar Brielle, ik woon er schitterend maar ergens komen met het OV is echt een ramp.

Ik hoop allen aanwezigen en minimaal de rest van de forumleden volgend jaar weer te ontmoeten op het derde Station N-spoor.

groetjes,
Bert



DirkH
Berichten: 188
Lid geworden op: 04 jan 2010 13:12
Locatie: Herentals Belgie

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door DirkH »

Modelbouwerke schreef:
Harri schreef:Helaas is Hilversum voor mij eigenlijk sowieso vrij ver weg.
Is maar wat ver is?
Ik kom uit België, bijna 3 uur treinreizen, maar vind het wel leuk om te doen. :-)
Hier nog een belg die een 140 km enkel moest rijden. Wel samen met een collega. Ik heb er ook twee Waalse kennissen ontmoet die maar even 220 km enkel moesten rijden. (En een van de twee woont eigenlijk in de buurt van Parijs en was op bezoek bij zijn vader en ze zijn dan maar samen gekomen).

Een klein citaat van hun reactie op het Belgisch N forum. http://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=27&t=1685 (Er wordt wel meestal de Franse taal gehanteerd maar het merendeel van de leden spreekt ook een aardig mondje Nederlands.)
Pourquoi pas ça chez nous ?
Comme convenu, Alexis et moi sommes parti pour la journée à Hilversum.
Ce n'est pas si loin que ça, et la petite ville est charmante.
Parking gratuit à quelques mètres, et l'entrée à 5 €.
Mais ce n'est pas tout.
Une bourse /expo exclusivement consacré au N.
Vous vous rendez compte, il y avait là uniquement des passionnés de notre échelle.
Entre autre, notre ami Dirkh ;) .
Comme promis voici une vingtaine des 140 photos que j'ai faites de l’événement.
Tout d'abord vues d'ensemble de la salle, en s'imaginant bien qu'il n'y a là que du N


Vrij vertaald :

Waarom dat niet bij ons?
Zoals afgesproken, Alexis en ik zijn voor een dag naar Hilversum gegaan.
Het is niet zo ver weg, en de stad is charmant.
Er is gratis parkeergelegenheid op een paar meter, en de toegang slechts 5 €.
Maar dat is nog niet alles.
Een beurs / expo uitsluitend gewijd aan N.
Je realiseert dan pas dat er slechts gepassioneerden voor onze schaalgrootte zijn.
Onder andere onze vriend Dirkh.
Zoals beloofd hier een deel van 140 foto's die ik gemaakt van het evenement.
Eerste overzichten van de zaal, probeer voor te stellen dat er enkel N is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo volgen er nog een aantal foto's op het Belgisch N forum.
http://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=27&t=1685


Mvgr. Dirk
______________________________________________________________________
Modelbaan moustiers. een fantasie baan ergens in het zuiden tussen de lavendel velden.
Peco code 55 , dinamo , koploper

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Bert,

[quote="Wablo"Ik hoop dat volgend jaar schaal 1 op 1 wat vlotter werk, een beursganger uit Belgie is slecht 3 uur kwijt en dank zij grootschalig onderhoud en storingen bij de NS koste een enkele reis mij 3,5 uur, vanaf Hilversum via Utrecht CS, Den Haag CS, Schiedam centrum, met de Metro naar Spijkenisse centrum en vandaar de bus naar Brielle, ik woon er schitterend maar ergens komen met het OV is echt een ramp.
[/quote]

Misschien een optie om volgend jaar een onderwerp op het forum te maken om vanuit verschillende richtingen te carpoolen. Ik persoonlijk heb vanuit Bennekom meestal 2 of 3 plekken over.


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door martindomburg »

Hoi Dirk,

Wat ontzettend leuk dat het in Belgie ook leeft!! Helaas kan ik geen woord Frans, maar ik zal er eens proberen wat te posten, het zou natuurlijk te gek zijn dat als er nog een editie komt er ook inzending komt uit belgië!!!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

DirkH
Berichten: 188
Lid geworden op: 04 jan 2010 13:12
Locatie: Herentals Belgie

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door DirkH »

martindomburg schreef: Wat ontzettend leuk dat het in Belgie ook leeft!! Helaas kan ik geen woord Frans, maar ik zal er eens proberen wat te posten, het zou natuurlijk te gek zijn dat als er nog een editie komt er ook inzending komt uit belgië!!!
Geen probleem van in het Nederlands te posten op het forum. Er zijn genoeg leden die een vertaling kunnen maken, o.a. Michiel die hier ook op het forum zit (LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)) Die is perfect tweetalig.

Tot volgend jaar hopelijk. Enkel is het weekeinde van hemelvaart een beetje ongelukkig gekozen voor ons, uitermate lang weekeinde en dus iedereen met de familie op korte vakantie en dan is de kans om naar de expo te komen wel kleiner. Ik heb altijd wel het geluk dat mevrouw dan op city trip gaat en het 4 dagen modeltreinen is voor mij :D


Mvgr. Dirk
______________________________________________________________________
Modelbaan moustiers. een fantasie baan ergens in het zuiden tussen de lavendel velden.
Peco code 55 , dinamo , koploper
Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door PloFsky »

Voor mij persoonlijk, in een tripple-functie (organisatie, assistent-verkoper en bezoeker) was het 3 dagen feest!
Ik heb genoten van alles wat ik gezien heb: de banen, diorama's en shops. Er is niets aan mijn vingers blijven
kleven, m'n vrouw vindt dat ik (voorlopig) genoeg rijdend materieel heb. Zondag kon ik haar niet eens van het
vliegveld ophalen.
Ook leuk om steeds weer meer mensen te leren kennen.

Op zaterdagochtend sprak ik een Belgische bezoeker die aangaf dat er in België vrijwel niets is op N-spoor gebied.
Dit bevestigt dus de bovenstaande opmerkingen.

3 dagen voornamelijk staan en lopen is best wel zwaar voor iemand met een kantoorfunctie en ik was dan ook
blij dat ik zondagavond om 7 uur met de beentjes om hoog op de bank kon bijpraten met m'n vrouw en de Formule-1
kon kijken.

Groeten
Pieter


Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door sik234 »

Goeiendag even vraagje wat waren de maximale afmetingen voor de diorama wedstrijd? Of staat dat ergens beschreven?



FidOo
Berichten: 5639
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door FidOo »



M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Station N-Spoor, Wat vonden we ervan, de nabespreking

Bericht door rjvanhouten »

Een korte video-impressie (8:48), waarin opgenomen de inzendingen voor de dioramawedstrijd: https://youtu.be/fA8y1jFrFfg

Veel plezier ermee!
Robert Jan


Gesloten