Modelspoorbeurs Zutphen 17 en 18 december 2016

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5079
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modelspoorbeurs Zutphen 17 en 18 december 2016

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag gaat Bläckwalde Galgenhügel mee en zal dus straks in onze stand te zien zijn, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Modelspoorbeurs Zutphen 17 en 18 december 2016

Bericht door Ronald2016 »

Ik heb een mixed gevoel over gehouden aan Zutphen, het was er gezellig. Aardig wat gesprekken gehad. Lekker bij gekletst De nieuwe huisjes van Kees in het echt gezien. De ketel wagens in aanbouw van Michiel mogen bewonderen. Bij Domburg een dcc chip test gedaan met mijn net aangeschafte Piko 40409 Diesellok G 1206.

Dan de maar. Ik vond het meer een handelsbeurs dan een beurs waar je mooie baan werk kon bewonderen. Begrijp me niet verkeerd er stonden zeker mooie tussen. Maar als je met het idee er naar toe gaat om banen te kijken en je ziet 70% handel en ik was na 1,5 uur klaar met kijken naar de banen en dacht ben ik daarvoor helemaal uit Rotterdam gekomen.

Zou ik volgend jaar in maart er weer naar toe gaan zou ik nu zeggen dat het nee gaat worden.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Modelspoorbeurs Zutphen 17 en 18 december 2016

Bericht door Ad_M »

Hoi Ronald,

Zutphen is net zo als Houten een handelsbeurs +
Alleen heb je hier een kleine mix en is het voor mijn gevoel wat huislijker
Als je met de verkeerde insteek naar een evenement gaat met een andere doelgroep gaat, kom je helaas altijd teleurgesteld terug :(

Er zijn ook evenementen met waar banen een hoofdmoot hebben, zoals Station N spoor, euro spoor, rail enz
Lees je goed in joh :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
olaf99
Berichten: 470
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:33

Re: Modelspoorbeurs Zutphen 17 en 18 december 2016

Bericht door olaf99 »

Hallo
Het beursverslag van de modelspoorbeurs Zutphen december 2016 staat nu online.
https://youtu.be/sBGgk0g6eZ8

Eerst de video opnames en vanaf 15:43min de foto's.
De opnames zijn voor opening van de beurs genomen omdat ik tijdens de beurs geen tijd had om te filmen.

Het was een gezellige en goed georganiseerde modelspoorbeurs. Er was veel variatie aan modelbanen. Modelbanen van een kale plank met rails tot volledig afgebouwd en zeer gedetailleerd en van klein tot heel groot. Voor elk wat wils dus. Kwa handel was er ook genoeg keus.

Voor mij was het ook een hele nieuwe ervaring. Het was heel erg druk bij mijn baan. Ook erg leuk om te zien dat jong, oud, man vrouw het allemaal erg fraai vonden. De kinderen stonden van blijdschap te springen voor de baan. Mijn baan staat hoog en er was geen opstapje en smeekten ze om opgetild te worden door de ouders.
Heb ook meerdere mensen gehad die vaker terug kwamen om te kijken. En ik heb weer wat visitekaartjes en flyers kunnen weggeven. Verder ook jong en oud diverse tips kunnen geven.

Kwa rijden op mijn baan ging het best goed. Omdat 2 bakken niet helemaal goed stonden (te laat gezien) waren er heel af en toe ontsporingen. De treinen reden verder mooi "sloom" zoals de kinderen allemaal zeiden. Juist mijn baan is geen racebaan. :D

Nu deze beurs gehad te hebben is het tijd te beginnen aan de nieuwe beurs modelbaan. De lat ga ik nog hoger leggen en ik probeer alle verbeterpunten er in te verwerken. Goed te horen dat aardig wat mensen het jammer vinden dat de huidige baan gesloopt gaat worden. Maar de volgende moet nog beter worden.

Olaf (modelbaan eindstation)



MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Modelspoorbeurs Zutphen 17 en 18 december 2016

Bericht door MrPickwick »

Dat Zutphen geen Rail is mag tegenwoordig wel bekend geacht worden eigenlijk .
Heb me er echter goed vermaakt , mensen gesproken en leuke dingen gezien .
Vooral de kleinschaligheid en laagdrempeligheid konden wel weer eens wat nieuwe beginners in de hobby over de streep trekken .
Het is voor mij al een traditie geworden om de kerstvakantie mee te beginnen , de reis naar Zutphen en daarna dwalen over de beurs .
Ook weer leuke dingen meegenomen dus een geslaagde dag :-)

groet Carlo


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1515
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Modelspoorbeurs Zutphen 17 en 18 december 2016

Bericht door Hans »

Hallo Olaf,

Bedankt.
Ik kon er helaas niet bij zijn, maar heb het zo toch nog een beetje meebeleefd.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Plaats reactie