Rail 2017

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Rail 2017

Bericht door BenQ »

Ik ga niet zondag maar zaterdag naar Rail, om iTrain te promoten en vragen te beantwoorden.
Ga ook nog een rondje doen langs alle banen.
Laatst gewijzigd door BenQ op 10 feb 2017 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Rail 2017

Bericht door kees gorter »

Ik kom zaterdag.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Rail 2017

Bericht door WilcoV »

Als ik ga, indien mijn 1:1 spoorbaas me vrij geeft, dan ga ik vrijdag. Kan ik mooi alles voor iedereen weg kopen. :mrgreen: :mrgreen:


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Rail 2017

Bericht door kees gorter »

Het wordt meer kijken dan kopen denk ik.

Kees



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Rail 2017

Bericht door FidOo »

Ik sta vrijdag bij martin op de stand. Zal daar martin ondersteunen. Hoop ook nog even een snel rondje te kunnen doen.
Helaas is t budget op ivm vakantie over een maandje, en naast de G1700 die ik voorbesteld heb komt er voorlopig geen rollend materieel bij in N.
Er gaat gespaard worden voor O.a. een spoor 1 G1206 van Rail-Cees.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

anne w
Berichten: 303
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Rail 2017

Bericht door anne w »

De ModelSpoorGroep ’s-Hertogenbosch is deelnemer op Rail 2017 met de volgende banen:

de N-Baan “VerBrückt”, een oude bekende maar die, ondanks het feit dat de N-Groep een nieuwe baan in aanbouw heeft, zie https://www.msgdenbosch.nl/cms/verbruck ... an-n-groep, nog steeds in de “verbetering/vermooiing” is, de op de website genoemde heteluchtballon “zweeft” nu ook over een flinke afstand heen en weer, waar gordijnrails niet allemaal goed voor zijn……, de baan wordt bestuurd door een Roco Z21 centrale en Koploper.

de onderstaande foto is van de tentoonstelling in Neumünster/Duitsland, de N-groep demonstreert ook het maken van bomen en andere zaken en er is een kinderbaantje.

Afbeelding


het Stationsplein, een gedeelte van de Grote Märklin Baan van de MSG/Den Boch, een Dinamo/MCC autobaan, wat een deel gaat worden van het autoweg stelsel van deze baan.

Afbeelding


de T4T demobaan, een project van één van de leden van de MSG/Den Bosch, een project wat ontstaan is uit zijn grote logische denkvermogen, ontstaan omdat hij wat anders mist, dat andere is het feit dat hij blind is.

de groep waar hij deel van uit maakt had tot vorig jaar de naam “Railware Groep”, dit omdat de groep het Railware automatiseringssysteem uitgetest heeft, inmiddels afgeschreven, werkte goed, maar Railware is een zachte dood aan het sterven, de groep is inmiddels overgegaan op iTrain.

het T4T systeem werd ook uitgetest binnen de groep, het systeem is een ingenieus “koppelsysteem”, waarbij het hele digitale systeem vervangen wordt door het systeem van T4T, dus niet een simpel ontkoppelsysteem, maar een kompleet nieuw DCC digitaal systeem, met naast koppelen en ontkoppelen ook lichtschakelingen en in tractie rijden.

de demobaan is ontstaan nadat een ander lid, een fanatieke gebruiker van de Raptor, hoorde dat er gezocht werd naar een digitaal systeem (centrale en automatisering) wat puur alfa/numeriek werkt (dus geen grafische plaatjes) en wat dus een braille lezer kan aansturen, wat immers het middel is voor een blinde mens om goed te communiceren met een computersysteem.

de Raptor fabriek heeft toen een interface ontwikkelt, wat software ontwikkeld en sindsdien is er een speciale uitvoering, de “braille Raptor”.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op bovenstaande foto’s zien jullie de demobaan met de treinen die er automatisch op rijden:

de Fyra trein, een getrokken trein met 2 loks, als er één gekoppeld is, rijdt de trein een rondje, koppelt de trekkende lok af, rijdt naar het opstelspoortje, de andere lok rijdt van het andere opstelspoortje naar de trein, koppelt aan en de trein rijdt een rondje de andere kant op, enzovoort.

de containertrein, die rijdt één of meerdere rondjes over verschillende sporen, de lok koppelt af, loopt om en koppelt aan de andere kant aan en rijdt in de andere richting één of meerdere rondjes, enzovoort.

de treinstellen, er zijn er vier, op het moment van het maken van de foto was er één in de reparatie, na het rijden van diverse rondjes in beide richtingen gaan de treinstellen aan elkaar koppelen, steeds als er een treinstel aangekoppeld is wordt er wat rond gereden, dit gaat door tot de trein compleet gekoppeld is tot een trein van vier stellen, daarna rijden ze één of meer rondjes met z´n vieren en gaan ze weer ontkoppelen net zo lang tot ze weer allemaal apart rijden.

Dit hele proces gaat dus automatisch, door elkaar heen, koppelend/ontkoppelend, met sounds en lichteffecten, een ingewikkeld proces, nee niet voor een computer, maar wel voor de mens die een computer moet instrueren hoe het allemaal moet.

De MSG/Den Bosch vinden jullie in Hal 2

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647

anne w
Berichten: 303
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Rail 2017

Bericht door anne w »

Onderstaand de plattegrond van de "stand" van de MSG/Den Bosch in Hal2

Afbeelding

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rail 2017

Bericht door Ronald2016 »

Dat is een aardige ruimte. Hopelijk kan ik dan nog wat zien op zondag ;)


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Rail 2017

Bericht door Hoontje »

Helaas, ivm met een aantal incidenten afgelopen weken is mijn weekend verlof ingetrokken. Ik wacht de foto's wel af.

Veel plezier allemaal,

Groetjes
Hoontje


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Rail 2017

Bericht door Thrillseeka »

Iemand nog zin om samen te gaan vanuit regio den haag


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

anne w
Berichten: 303
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Rail 2017

Bericht door anne w »

Ik weet helemaal niet of hij "er voor in" is, maar nooit geschoten is altijd mis, stuur een mailtje aan "Marco" op vraag(at)raptor-digital.eu, noem wel even min forumnaam.

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Gebruikersavatar

bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: Rail 2017

Bericht door bisschop »

Hoi,

Vanmorgen een mail gehad met het plaatsje waar ik sta.
Dit is in hal 2 rij 7.

Groetjes,
Rob


Bouwt modeltreinen van de NS

FritsdJ
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 sep 2014 20:57

Re: Rail 2017

Bericht door FritsdJ »

Ik ga vrijdag al het moois even bekijken en wie weet....

Groet Frits :ugeek:


Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Rail 2017

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Op Rail hebben we o.a. een grote sortering met gebruikte artikelen bij ons.
Vele gebruikte digitale loc's en materiaal Periode I & II

Tevens hebben we veel NS materiaal bij ons!
En natuurlijk het gebruikelijke grote assortiment met N-Spooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor

Tot Rail.

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Rail 2017

Bericht door Thrillseeka »

<>

nog leuke aanbiedingen of kunnen we daar beter een week voor wachten ?


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rail 2017

Bericht door Ronald2016 »

@Hans, Als er een BR189 van DB tussen zit, voor mij aub :D

Tot zondag


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Gerhard
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Rail 2017

Bericht door Gerhard »

Ik kom morgen even neuzen ;)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

Bart51
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2013 15:35
Locatie: Ter Aar

Re: Rail 2017

Bericht door Bart51 »

Vandaag ben ik op Rail 2017 geweest.
Genoeg ruimte om overal te komen met mijn rollator en te kijken.
En, heel vervelend, blijft er toch weer een lok van Mischa (CrazyTrains) aan mijn vingers plakken.Maar het was ook makkelijk dat ik direct door kon naar Martin om de lok te digitaliseren. Zo gezegd, zo gedaan maar niet heus. De lok vertoonde een kleinachtig (alles in die lok is klein) probleempje waar om de beurt, vooral Joost, zich 3,5 uur op heeft zitten zweten en het probleem oplostte.
Dus chapeau voor vooral Joost maar Martin ook voor deze service! Jongens: Bedankt!! En Mischa ook die ook veel deed om de lok rijdend te krijgen of om te ruilen.

Het was al met al een leuke dag.

Groet Bart


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rail 2017

Bericht door OBBinN »

Morgen misschien even kijken.. Verzameling schaduwstationrails gaan opstarten :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Rail 2017

Bericht door Marksintpancras »

Morgen ook na Rail, broodje kroket halen bij die leuke dames van de catering.
Verder bij H@ns langs, om de bestelling op te halen.
Verder ff bij Domburg een ET426, ET403 dumpen tbv dat hij deze maar opleuken. Verder een Desiro en een br152 om beter te laten rijden.
En verder om lekker te snuffelen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

piksov
Berichten: 1418
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Rail 2017

Bericht door piksov »

Hierbij mijn foto's van gisteren.

http://www.piksov.com/index.php?id=gallery.php&g=40

Een aantal banen had ik al eerder gezien, ondank dat toch veel moois gezien en veel plezier gehad.

Ik heb zelfs een zeemeerman op de foto gezet!

Guus


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rail 2017

Bericht door Ronald2016 »

HTTP 403.9 - Access Forbidden: Too many users are connected :o

Kan niet wachten om morgen te gaan en bij die leuke dames van de catering een bakkie koffie af te rekenen voordat ik naar binnen ga. Inderdaad ook spullen bij H@ns ophalen, bij Martin Domburg langs, en kijken wat er nog over is gebleven na de 2 dagen om aan vast te plakken.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Rail 2017

Bericht door martindomburg »

Vandaag alweer de laatste dag RAIL, man wat gaat dat snel.

Is wel echt een topbeurs, veel gezelligheid en veel bestaande maar ook veel nieuwe klanten mogen begroeten.

Ook de stand van Hans is echt de moeite waard. Heel veel koopjes!!!! Zo heb ik de Minitrix HUSA BR 189 eindelijk gekocht gisteren. Heel ver onder de normale prijs!!! Ik is heel erg blij want nu heb ik alle husa locs :D

Vandaag maar weer eens een dagje gezelligheid.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Rail 2017

Bericht door Jeroen »

Mwwaaaahh, dan ga ik denk ik ook maar even die kant op zometeen. Even kijken of ik dat helemaal kan fixen met de direccíon hier...maar zo'n beurs is alweer lang geleden.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Rail 2017

Bericht door Modelbouwerke »

Gisteren op Rail geraakt.
Was een leuke ervaring.
Paar bestellingen opgehaald.
Praatje met enkele bekende van het forum, nu kan ik er een gezicht opplakken.
Hier en daar iets aan de vingers blijven plakken.
Misschien eens een paar beurzen overslaan en weer wat geld in de zwarte sok sparen :-)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Plaats reactie