Bezoekers Station N-Spoor

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Een vraag, een onderzoekje naar het uitblijven van bezoekers op Station N-Spoor.

We hebben er voor het 2e jaar een prima beurs neergezet.
Het aantal bezoekers op de beurs Station N-Spoor vond ik ook dit jaar maar matig.

Nu heeft dit forum ruim 2000 leden en mijn vraag is dan ook, waar waren de forum leden?

Wat doen we niet goed, kunnen we verbeteren, oftewel waar ligt dat aan.

Graag jullie reacties

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

Alex_is_lang
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:28
Locatie: Arnhem

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Alex_is_lang »

De zaterdag geweest en vond een gezellig en goed opgezette beurs.


Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door sik234 »

Ik vond het Super zou niet weten wat extra moet gebeuren. Maar mijn vraag is hoe veel actieve deelnemers aan het forum?:) en hoe veel mensen zij er langs geweest en hoe veel hoopte jullie(om kosten der uit te halen? Mvg Ruud



piksov
Berichten: 1419
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door piksov »

Hi Hans,

heeft het misschien ook met het seizoen te maken?

Ik weet dat veel mensen een hobby hebben voor de zomer en een hobby voor de winter.

Volgens mij is ongeveer nu dan het moment om om te schakelen naar de zomerhobby (de wielrenfiets, de caravan, de boot, skieleren, vul maar in).

Op de beurs zelf is weinig aan te merken denk ik, alles keurig voor elkaar.

Guus



Pdehoog
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 apr 2016 11:48

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Pdehoog »

En zijn alle 2000 forumleden ook actief? Mensen melden zich aan op een forum, komen er een paar keer en blijven dan weg. Heb ik al meerdere malen meegemaakt :)



Daniel83
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:08
Locatie: Barendrecht

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Daniel83 »

Zijn er misschien mensen die weten of de bezoekersaantallen op andere modelspoorbeurzen ook tegenvallen? Misschien dat de mensen die vooral voor de koopjes komen tegenwoordig steeds meer van Marktplaats/eBay halen? Of dat de populariteit van de hobby over het algemeen misschien minder is geworden?


Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1221
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door CC72000 »

Warm weer is nooit een plus voor een beurs. Locatie is prima, maar waarom niet volgende keer in de loop van september? Dan begint het "seizoen" weer en kun je eerst lekker shoppen en ideëen op doen.


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Heiko »

Ik ben een van de forum leden die Station N spoor niet bezocht heeft.
Laatst gewijzigd door Heiko op 01 jun 2017 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Heiko »

CC72000 schreef:Warm weer is nooit een plus voor een beurs. Locatie is prima, maar waarom niet volgende keer in de loop van september? Dan begint het "seizoen" weer en kun je eerst lekker shoppen en ideëen op doen.
Op zich vindt ik de mei maand wel geschikt voor zo`n evenement. Werkend Nederland heeft dan immers vakantie geld gestort gekregen. En dat het nu toevallig tropisch weer was weet je ook niet van te voren.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door martindomburg »

Er zijn een paar goede redenen om niet in het najaar te gaan zitten:

1) je verzuipt tussen Europoort, Houten Digitaal en Rail. Die periode is al verzadigd met evenementen en beurzen.

2) door het weekend na vakantiegeld te kiezen biedt je commerciële deelnemers een goede reden om deelt nemen.

We hebben inderdaad het weer niet mee beide jaren. Maar toch als er van de 2000 leden maar een kwart komt kijken zijn we daarbuiten wel benieuwd of we ergens lering uit kunnen trekken.

Mijn persoonlijke puntje van aandacht zal zijn de bewegwijzering.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door martindomburg »

Heiko schreef:Ik ben een van de forum leden die Station N spoor niet bezocht heeft.
Kan je dat misschien ook toelichten?


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Pdehoog
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 apr 2016 11:48

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Pdehoog »

martindomburg schreef: Mijn persoonlijke puntje van aandacht zal zijn de bewegwijzering.

Groetjes
Die vond ik best OK hoor :) De bordjes waren prettig. Zouden iets groter mogen, maar ik zag ze direct toen ik aan kwam rijden.

Ik kan me voorstellen dat iets meer reclame misschien zou helpen? Ik weet natuurlijk niet wat jullie allemaal gedaan hebben, maar wat contact zoeken met een blad als Railhobby bijvoorbeeld voor een klein stukje met wat foto´s erbij? Of wat reclame inkopen bij Google?



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Heiko »

Hoe meer reclame je maakt buiten het N-spoor wereldje, hoe meer mensen er komen die geen lid zijn van dit forum. Wat is de gedachte achter "Station N Spoor"? Is het een leuke dag om elkaar als forummers te ontmoeten of is het meer!?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Andre de Ruiter »

Hans ik ben zaterdag geweest, vond het meer dan de moeite waard. Ik denk dat een datum in het herfst-/winterseizoen waarschijnlijk zal leiden tot meer bezoekers. Eind mei (mooi weer) zal bij vele thuisfronten leiden tot eisen mbt de weekendbesteding. De beurs geeft zondermeer wat je er van mag verwachten. Ik wil je dus graag aanmoedigen er mee door te gaan.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Heiko »

martindomburg schreef:
Heiko schreef:Ik ben een van de forum leden die Station N spoor niet bezocht heeft.
Kan je dat misschien ook toelichten?
Ik hou niet van beurzen in het algemeen. De aanwezigheid van honderden mensen, dringen bij de diverse stands, veel omgevingsgeluid, ..........met als resultaat dat ik aan het einde van de dag met hoofdpijn thuis zit. Daarbij komt ook nog eens dat ik die dag dan ruim 3 uur in de auto zit.

Ook ben ik van mening dat sinds de komst van internet een beurs niet zo relevant meer is als dat het voorheen altijd was. Tuurlijk het zal best gezellig zijn, zeker voor de wat oudere modelspoorders onder ons, die toch graag face to face met elkaar spreken.

Zonder iedereen over een kam te scheren, hebben een paar kleine akkefietjes op dit forum mij niet gemotiveerd in overweging te nemen mij over een aantal praktische zaken (zoals hierboven genoemd) heen te zetten.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Ik heb eigenlijk vooral een account aangemaakt om te laten weten wat ik ervan vond, zie daarvoor bij "wat vonden we ervan".
Vooraf heb ik weinig informatie kunnen vinden. Ik kom wel, ik kan niet, het was erg gezellig vind persoonlijk niet erg duidelijke informatie om niet of wel te gaan. De website is overigens wel duidelijk met de praktische informatie.
Het nadeel van veel forums, dus ook deze is dat het al gauw een kliek wordt. Forumleden die een afwijkende mening hebben houden het al snel voor gezien, tenzij ze gek zijn op discussiëren.
De beurs vond ik teveel "een winkeliersbeurs", ondanks dat je ook wel hobbyhandelaren er tussen had. Beurzen zijn in de loop der jaren ook steeds meer in aantal afgenomen. Aanvankelijk waren ze vooral bedoeld voor kopers die geen moeite hadden met tweedehands spullen of zaken die uit het assortiment waren gegaan en daarom een stuk goedkoper waren dan in de winkel. Beurzen hebben nu te maken met internetconcurrentie die er vroeger niet was.

(Afhankelijk van je eigen wensen kan overigens) iedereen, jong en oud, met veel of juist een laag budget kan aan deze hobby beginnen. Dit was in verleden wel anders, hoewel je natuurlijk wel fabrikanten had die daar dan op inspeelden. Ik vind dat jullie op dit punt weinig aandacht besteedden. Ik had meer de indruk dat er vooral gedoeld werd op mensen die deze hobby al hadden of herintreders dan mensen die ook wel aan deze hobby willen beginnen. Ook de beurs speelde daar niet goed op in. Dan zou je met startsets aan kunnen komen.

Ik zal wel heel negatief overkomen, zo is het niet bedoeld. Het getuigt ook best van durf om zoiets te organiseren. De zaterdag dat ik er was kwam bij mij wel naar boven "wat een dure hobby toch" (hoewel het helemaal niet zo hoeft te zijn), "ik heb het allemaal al vaker gezien" en "erg volwassen en technisch geworden allemaal". Dit laatste vind ik zelf echt niet leuk.

Als verbeterpunt zou je al heel ruim van te voren de datum kunnen vastleggen en met regelmaat nog wat onder de aandacht brengen. "Ik kan niet" vind ik dan eerlijk gezegd wel een gemakkelijke smoes. Hoewel "het weer-excuus" dit jaar nog wel begrijpelijk is, kan je hier ook niet iedere keer mee aan komen zetten.



Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Rem_Brand »

Ten eerste, hulde aan de organisatoren. Het is geweldig om een beurs te hebben voor alleen N-spoor.
Op de andere beurzen wordt je altijd overspoelt door het H0 geweld en dan is deze beurs echt een juweel :)
Ik hoop dat er dus een derde editie komt.

Ik ben afgelopen zaterdag een kleine 2 uur op de beurs geweest.
Woonachtig in Maassluis en dus qua reistijd een uurtje, eigenlijk niet veel meer als de Jaarbeurs of Houten.
Qua locatie vond ik het dus prima te doen, redelijk centraal in Nederland. Nu zijn er natuurlijk altijd mensen waarvoor het minder centraal is maar Nederland is nu eenmaal niet een ronde lap grond met een middelpunt.
Het was even vreemd om de Arena omgeving te vinden maar gezien het feit dat ik mij via Google Maps niet had voorbereid vond ik het toch eigenlijk wel goed te vinden.
Het doet een beetje denken dat je een terrein op rijd waar je niet hoort te komen maar uiteindelijk kom je dus gewoon goed terecht.

Wat was eigenlijk het bezoekersaantal van de beurs op beide dagen? Of is dat niet iets om te delen hier op het forum.

Het warme weer was wellicht een reden om niet te gaan, echter binnen was het prima te doen.
Dat kan je namelijk van de jaarbeurs niet zeggen, daar is het altijd zo erg warm.

Het weekend was vond ik iig niet echt handig getimed, dit jaar kon ik gelukkig omdat ik vrijdag moest werken.
Anders ben ik altijd met de hemelvaart een weekend weg met de motor. Met mij zullen vele anderen het lange weekend ook gebruiken om een weekendje weg te gaan.
Het is goed natuurlijk om het na het storten van het vakantiegeld te plannen maar dan zou ik het over het hemelvaart weekend heen tillen.
Ik ben het met Martin eens dat het najaar zeker niet handig is.

Voor mij is de beurs qua toegevoegde waarde niet de handel die er te koop is maar meer de banen die er te zien zijn.
Ik vind het leuk om te kijken wat mensen maken en hoe ze het hebben gemaakt en om erover te praten.
Dat geeft voor mij de doorslag om naar een beurs te gaan, zonder banen zou ik niet op een beurs komen/veel minder op een beurs komen.
Het is natuurlijk wel leuk om even te neuzen en wellicht als je wat leuks ziet wat te kopen.

Ik vond zojuist de Facebook pagina van Station N spoor, en ik vroeg mij af, is er via Facebook wel reclame gemaakt in de verschillende groepen die er zijn?
Wellicht is het wel gedaan hoor, ik ben blind voor reclame als ik de inhoud al ken dus dan zie ik het in zijn soort niet meer.

Om even terug te komen op Spoor3b, het is een hele omvangrijke hobby met heel veel aspecten van Techniek.
Ik ben sinds oktober 2016 weer van start gegaan na 8 jaar stilstand en wist eigenlijk nog niks over het digitale bedrijf.
Iedere dag leer je weer en er zijn zoveel dingen nog te leren, maar dat maakt het ook leuk, buiten het gewone rijden om zit er heel veel uitdaging in de hobby.
Met N-spoor kan je op een kleine ruimte een hoop doen, dat maakt het ook zo een mooie schaal.
Duur tja, dat kan je zelf bepalen maar opstarten van een hobby kost zoiezo geld, mijn motto is iig geen haast en veel kijken wat er is dan komt de uitvoering vanzelf.
Beurzen zijn dus essentieel om te kijken kijken en nog is te kijken, en her en der wat te kopen natuurlijk :).


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Wat dat laatste betreft. Er zijn ook 1x per jaar gratis open modelspoorclubdagen. Daar kan je je uitvoerig laten informeren over het bouwen en digitaal rijden. Maar op een avond een keer komen kijken kan meestal ook wel. Ook winkeliers zullen wel informatie willen geven. YouTube staat vol met tips en mensen die hun treinbaan laten zien. Daarvoor hoef je dus niet speciaal naar een evenement als station n-spoor (of Eurospoor).
Laatst gewijzigd door Spoor3b op 01 jun 2017 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Timtrein85
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
Locatie: Lelystad

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Timtrein85 »

Ik kon er helaas niet bij zijn ivm een weekendje weg. Had er graag naartoe gewild.
De prijs en centrale ligging in NL zijn voor mij zeker geen reden om niet te komen.
Het seizoen zou mee kunnen spelen. Misschien is maart/ april een beter moment. Misschien nog wat meer 'lokkertjes' zodat mensen worden verleid om de beurs te bezoeken. Ik noem maar wat: een treinenbingo o.i.d.
De dioramawedstrijd is een ding dat er zeker in moet blijven.
Hopelijk kan ik volgend jaar wel.


Met vriendelijke groet,
Tim Nagtegaal

Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160

Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3LnCx ... bNIsUyrv1A

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door FidOo »

Aah nog een Maassluizer waarvan ik er pas na een jaar achter kom dat ie daar dus woont.. (das nummer 3) Grappig, helaas kon ik alleen zondag, anders had je kunnen carpoolen.

Ik heb overigens geen tips... behalve iets meer entree vragen.. en ja t weekend is niet optimaal zoals aangegeven in t andere topic. Er zijn te veel mannen die met de vrouw op stap moeten dat weekend, tis tenslotte een lang weekend en regelmatig mooi weer waarop de prioriteiten van gezinnen nou eenmaal niet direct bij een treinenbeurs bezoeken ligt... Vaak gaan de weekendjes weg, naar de camping of pretparken gewoon voor!

Overigens is de gemiddelde leeftijd niet eens zo bar hoog als heiko opperde... ik ben (bijna) 32 en schaar mijzelf toch onder de jongere generatie.. En ik heb daar meer dan genoeg leeftijdsgenoten rond zien hangen. Juist gezellig een beetje ouwehoeren terwijl dr wat treintjes voorbij tuffen. En dat digitale medium vervangt wat mij betreft dat beurs gevoel absoluut niet.
En juist die akkefietjes en dergelijke ontstaan door puur digitaal communiceren.

Wat mij betreft volgend jaar weer, en hoewel ik niets kan garanderen dat ik er het hele weekend bij zal zijn ga ik er me best voor doen en misschien met eigen modules!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Jeroen »

Hans, kun jij zien hoeveel van die 2k man hier op het forum enigszins actief zijn? Online-tijd meten ofzo? Dan wordt het wel een wat eerlijker verhaal.
Hebben jullie ook op andere fora wat ruchtbaarheid gegeven aan deze prachige beurs (want dat is het, juist omdat het louter N-spoor is).


Afbeelding

zita
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 nov 2016 13:43
Locatie: Zuid Holland

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door zita »

Hi
Waar waren de Forumleden , nou in mijn geval gewoon aan het werk.
Als men weekenden moet werken dan mis je gewoon veel ,geldt ook voor workshops.
Misschien volgend jaar :D

Gr Zita



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Over die bewegwijzering, het zou iets beter kunnen. Ik ben om de Arena heengelopen daar zag ik een bordje, maar waar de precieze ingang was heb ik nog moeten vragen. Teruggaande kon ik gewoon voor, langs het spoor richting het station.

Je zou bij de ingang een enquêteformulier mee kunnen geven. Vooral oudere mensen hebben niet allemaal internet dus die bereik je nu ook niet.



Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Rem_Brand »

Hoi Joost,

Klopt nog een "sluiser", maar ik ben import hoor dus pas een jaar of 2 present op "het Balkon".
Gemiddelde leeftijd mag inderdaad omlaag worden bijgesteld, hier 34 lentes!

Voor wat betreft de Entree, dat is inderdaad €5 euro en die mag van mij part prima omhoog, korting voor gezinnen met kinderen is er al dacht ik en dat is zoiezo een topper. Want tja als je niet alleen kan, dan neem je je vrouw en kinderen mee en als die gereduceerd naar binnen kunnen is dat natuurlijk top.
Betreffende entree, ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken dus dit is wel een erg toegankelijk bedrag om te vragen.
Voor de prijs hoef je niet weg te blijven, er zijn beurzen waar de kosten om alleen binnen te komen inclusief parkeren natuurlijk wel erg aan de hoge kant zijn en dat is bij de Station N-spoor dus zeker niet zo.

Trouwens activiteiten voor kids is trouwens top, Kees Gorter past er zelfs de hoogte van zijn modules voor aan :D


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Thrillseeka »

Jeroen schreef:Hans, kun jij zien hoeveel van die 2k man hier op het forum enigszins actief zijn? Online-tijd meten ofzo? Dan wordt het wel een wat eerlijker verhaal.
Hebben jullie ook op andere fora wat ruchtbaarheid gegeven aan deze prachige beurs (want dat is het, juist omdat het louter N-spoor is).
Puur even gekeken naar laatst actief en meer dan 10 post zijn dat 375 gebruikers die sinds 2 mei 2016 actief zijn geweest met meer dan 10 pots
Als ik mensen met 0 post of meer sinds 2 mei 2016 bekijk zit ik ongeveer aan 550 gebruikers.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Plaats reactie