Bezoekers Station N-Spoor

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Harri »

Misschien is het een idee om het anders twee-jarig te doen?
Meer voorbereidingstijd voor de organisatie (wat rust geeft), en meer tijd voor deelnemers om een nieuw project te bouwen laten zien.


DB diesels, tijdperk IV

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Ik denk dat dat op de vraag van Hans, hoe krijgen we meer bezoekers, niet veel uitmaakt.

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen het even leuk en gezellig vond, maar je moet maar durven inderdaad. Mijn allereerste bericht heb ik gehalveerd want ik dacht dat vinden die mensen vast niet leuk. (Later zijn al die punten door anderen naar voren gebracht). Toen heb ik nog een hele tijd gewacht met plaatsen, (forums kennende). Toen dacht ik nu komt er vast een opmerking zoiets als "nu wordt er speciaal iets voor n-spoorders georganiseerd, weer niet goed, je hebt ook altijd mensen die zitten te klagen....wij hebben ons prima vermaakt". Maar zo'n reactie is ook uitgebleven.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door martindomburg »

Spoor3b schreef:Ik denk dat dat op de vraag van Hans, hoe krijgen we meer bezoekers, niet veel uitmaakt.

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen het even leuk en gezellig vond, maar je moet maar durven inderdaad. Mijn allereerste bericht heb ik gehalveerd want ik dacht dat vinden die mensen vast niet leuk. (Later zijn al die punten door anderen naar voren gebracht). Toen heb ik nog een hele tijd gewacht met plaatsen, (forums kennende). Toen dacht ik nu komt er vast een opmerking zoiets als "nu wordt er speciaal iets voor n-spoorders georganiseerd, weer niet goed, je hebt ook altijd mensen die zitten te klagen....wij hebben ons prima vermaakt". Maar zo'n reactie is ook uitgebleven.
Maar dit soort berichten dragen ook niet bij :ugeek: Dit is een constatering (soort samenvatting) van wat er op het forum gebeurd.

We willen positieve danwel negatieve kritieken horen van publiek wat geweest is en van de leden die niet zijn geweest waarom ze niet zijn geweest. Daar kunnen we wat van leren, bovenstaande opmerking draagt daar niet echt aan bij.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Ja, ik wilde eigenlijk mensen aanmoedigen om toch maar wat te schrijven, ook al vinden ze het moeilijk of zijn ze bang voor een reactie.

Er zijn heel wat meer meningen geplaatst dan vorig jaar maar toch ook weer niet zoveel.



Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Harri »

Spoor3b schreef:Ik denk dat dat op de vraag van Hans, hoe krijgen we meer bezoekers, niet veel uitmaakt. <knip>
Zelf denk ik dat een 2-jarige beurs waar nieuwigheden te zien zijn op termijn wél meer bezoekers trekt dan een jaarlijke beurs waar telkens vrijwel hetzelfde aanbod staat (niets te nadele van de organisatie of de baanbouwers trouwens).
Het zal niet voor niets zijn dat de Autorai elke twee jaar, en Interpack zelfs elke drie jaar gehouden word.

Maar goed, in mijn idee word ik dan ook niet gehinderd door enige kennis van zaken :D


DB diesels, tijdperk IV

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Ik ben vorig jaar niet geweest. Ik ga nog maar heel weinig naar beurzen of evenementen en toch zag ik veel dingen heb ik al tig keer gezien.

Wel loopt de belangstelling steeds meer terug, ik verwacht niet dat het weer erg gaat stijgen. Dus wacht je te lang is het weer minder.

Organisatorisch was het allemaal wel piekfijn maar inhoudelijk zijn er wel dingen op aan te merken maar of je daar als organisator wat aan kunt veranderen. Je kan deelnemers en handelaren toch niet allemaal selecteren, in die zin, jij trekt heel veel bezoekers of klanten dus jij mag er wel staan, jij zal vermoedelijk niet veel publiek trekken dus jij mag niet. Ik denk niet dat zoiets kan.



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Heiko »

Ik denk dat velen, en daar ben ik er een van, de toegevoegde waarde van deze of soortgelijke beurs niet zien. Nieuwigheden zijn op het internet vaak al uitgebreid aan de orde geweest. Waarom nog een beurs bezoeken?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Maar die informatie die is er bijna niet. Ik ben met heel weinig informatie er heen gegaan. Dat is vooral de organisatorische kant, waarop dan wat forumleden enthousiast reageren, maar de kant u vraagt wij draaien daarvan is niet veel informatie. Een besluit we doen het volgend jaar weer verandert niets daaraan.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door H@Ns »

Heren,

Duidelijk zo.

Zullen we nu anderen de gelegenheid geven!

Groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Sandopie »

Zou het niet kunnen dat mensen een beetje "beurs moe" beginnen te worden. Kijk voor de gein maar eens naar het aantal beursmeldingen, van alleen de afgelopen 5 maanden. hier op het forum. Ik heb geen inzicht in andermans financiën, maar ik kan een € maar een keer uitgeven.

Op zich is het lovenswaardig dat zo'n N-spoor evenement wordt georganiseerd. Ik betwijfel echter of dit levensvatbaar is. Wat is namelijk de toegevoegde waarde, op dit moment, van zo'n evenement, behoudens het product aanbod? Dit zou m.i. ook in Houten gerealiseerd kunnen worden.

Verder ben ik van mening dat een beurs organiseren in mogelijke lange weekenden not done is. Het weer speelt volgens mij een ondergeschikte rol. Veel mensen, waaronder ik, en daarom was ik er dus niet, maken gebruik van de mogelijkheid om een korte vakantie met dierbaren, in en om die weekenden, te plannen. Het argument van het tijdstip waarop de laatste Station N-spoor was gepland, namelijk vlak na ontvangen vakantiegeld, is wat mij betreft ook niet steekhoudend. Belangrijker is dat mensen ruim van te voren weten dat er iets, wat echt de moeite waard is (hoge must go factor), georganiseerd wordt, dan kunnen ze en zullen ze er, financieel, rekening mee houden.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Ronald2016 »

Ik heb me goed vermaakt de 2 dagen. Ik heb lang zitten dubben op mijn reactie.
Ik vond het leuk dat dm-toys en piko er waren die je meestal niet ergens anders zou zien. Terwijl ik vond dat Piko meer zijn best had mogen doen om zich te laten zien dat ie er was.

Hiervan mogen meer bedrijven zijn Trix, Fleischmann, Arnold, enz
Daarnaast vond ik dat er toch wat meer handel had mogen staan, of sommige handelaren hadden meer mogen meenemen.
Misschien zijn er sponsors die willen bij springen.

Daarnaast de keuze voor de hemelvaart weekend is misschien ongelukkig gekozen.

Ik kan zeker begrijpen dat het allemaal lastig is en waarschijnlijk is geld het grootste pijn punt in dit verhaal.

Succes met de evaluatie en hopelijk tot volgend jaar.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

DirkH
Berichten: 188
Lid geworden op: 04 jan 2010 13:12
Locatie: Herentals Belgie

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door DirkH »

Een beetje meer reclame zou wel helpen denk ik.
Op het modelspoor magazine forum heb ik zelf een aankondiging gezet want er was niets gemeld. Zelfde verhaal op het Belgisch N forum, daar was ik redelijk laat en veel reacties waren daar dat de timing niet goed gekozen was. Hemelvaart weekeinde is traditioneel een verlengd weekeinde met de familie voor de meeste Belgen en dan zit een bezoek aan een modelspoorbeurs er niet in.

Het is een kleine moeite om lid te worden van de verschillende forums en enkele maanden voor het evenement en kleine aankondiging te plaatsen.
In modelspoormagazine kan je gratis in de kalender opgenomen worden : http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/agenda Daar stond ook niets in vermeld of ik moet het hebben gemist. Misschien eens contact opnemen met de redactie van modelspoormagazine, die staan zelf regelmatig op kleinere expo/beurzen met een standje.

En waarom niet een mailing naar verschillende modelspoor verenigingen, zo bereik je direct ook veel mensen. Bv in Belgie een N spoor vereniging : http://www.n160.be/ , die hebben trouwens een mooie module baan.

Blijft nog altijd de afstand voor ons Belgen, maar met wat carpoolen is het nog altijd best te doen en heb je onderweg nog een leuke babbel als je vast zit in de file ;) .

Veel succes met de verdere organisaties.


Mvgr. Dirk
______________________________________________________________________
Modelbaan moustiers. een fantasie baan ergens in het zuiden tussen de lavendel velden.
Peco code 55 , dinamo , koploper
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door maarten »

@de organisatie: Succes morgen met de evaluatie, persoonlijk hoop ik op een vervolg. Wat mij betreft mag het een jaarlijks evenement blijven. Ik vind het een uniek evenement waar ik graag naar toe kom. De afgelopen edities als exposant, maar ook als bezoeker zou ik er zeker naar toe komen. Een paar dingen wil ik nog mee geven:

Locatie: Prima centraal in Nederland. Dat er zelfs mensen uit Belgie graag naar toe komen vind ik echt super, respect!! Wat betreft bewegwijzering is er een simpele oplossing, paar bordjes aan lantaarnpalen en klaar. Als A3 formaat (in kleur) volstaat dan kan ik daar indien gewenst (kostenloos) in behulpzaam zijn.

Tijdstip: Tja, ik begrijp het commerciele argument wel, maar feit is wel dat veel potentiele bezoekers een gezin hebben en dat moeder de vrouw toch ook een vinger in de pap heeft mbt besteding van zo'n (extra) lang weekend. Dit moet zeker niet onderschat worden. Doordat al lang vast lag dat ik er dat weekend niet zou zijn, stond mijn komst al vast. Als dat niet zo was geweest, zou ik er een stevige dobber aan gehad hebben om toch te gaan. En ik weet dat dit voor heel veel mensen geldt. Daarnaast snap ik ook dat je naar concurerende beurzen moet kijken, er is al aardig wat te doen.Toch, als het even kan zou ik een weekend later kiezen oid. Het vakantiegeld is niet binnen een of twee weken op. ;)

Het weer zal zeker een rol gespeeld hebben in de bezoekersaantallen. Daar is echter helaas niets aan te doen. Het kan vriezen en het kan dooien zeg maar.

Wat ik zelf jammer vond is dat er te weinig animo was voor de fotografie-workshop. Vorig jaar heb ik daar aan deelgenomen en heb daar toch aardig wat van opgestoken. Misschien is een jaarlijks aanbod daarvan te hoog gegrepen. Misschien afwisselen met een andere workshop/presentatie? Ik noem maar wat hoor, maar bijvoorbeeld: Inleiding digitaal (gewoon de basics), Scenery bedenken/maken, Verouderingstechnieken, Layout-tips, (gobale) MCC-introductie, etc. Hoewel wel rustiger, van mij hoeft een workshop/presentatie niet in een apart zaaltje gehouden te worden. En het hoeft geen uren te duren, een presentatie van een (half) uur is ook prima.

Wat vorig jaar is ontstaan is dit jaar duidelijk al gegroeid. Organisatorisch beter, een groter aanbod, ik zou zeggen: graag een vervolg! :)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Pleun »

Beste organisatie:
Bedankt voor het organiseren!
Ik heb me ruim 2 uur vermaakt en het was naar mijn mening een goede mix van verkoopstands en banen/demo's.
Het zal nooit naar iedereen zijn zin te krijgen zijn en de doelgroep is erg beperkt in Nederland.
Ik hoop dat er voldoende momentum is, want ik kijk uit naar volgend jaar.


Gebruikersavatar

spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door spoorfreak »

Leden van de organisatie,

Top werk verricht!

Ben nu 2x geweest met mijn zoon. Helemaal fantastisch. Ga zo door!

Als extra punt wil ik nogmaals de goede service van DTS benoemen.


Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door PloFsky »

maartenWat betreft bewegwijzering is er een simpele oplossing, paar bordjes aan lantaarnpalen en klaar. Als A3 formaat (in kleur) volstaat dan kan ik daar indien gewenst (kostenloos) in behulpzaam zijn.
Dit kost weer extra geld, moet gemeld worden bij de Gemeente Hilversum en officieel moeten we daarvoor een extern bedrijf inhuren.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door maarten »

De borden kosten niets, het ophangen kost alleen wat als je het officieel laat doen. De toestemming van de gemeente is natuurlijk een ander verhaal. Crap... :x


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door sjoef »

Oplossing voor de borden is simpel..... Plaats de borden achter de achterruit van een paar auto's en zet die op strategische plaatsen neer. Daar kan de gemeente niets over zeggen.

Jos



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Debvd »

Leuke beurs en ook 2 uurtjes vermaakt daar en weer nieuwe ideeen opgedaan en wat spullen gekocht :-) en kijken of ik volgende keer mee kan doen met diorama ;-)

En entree mag wel 2,50 omhoog is mijn gedachte.

Wat betreft timing….zoals al door velen gezegd niet handig in een lang weekend.

Wat betreft kostendekking en wat meer zekerheid aangaande bezoekers zit ik meer te denken aan uitbreiding, is maar een suggestie hé :-), graag dit jaarlijks doen en indien mogelijk een grotere locatie en dan ook H0 erbij betrekken.

Ik weet dat dit niet door iedereen gedragen wordt, maar als je dezelfde oppervlakte houdt voor N en zelfde opppervlakte voor H0 dan lijkt het me een uitstekende beurs voor iedereen. In mijn omgeving zijn veel H0 rijders die dan ook mee zouden gaan.

Je behoudt op deze manier de indentiteit voor N (grootste N-beurs van Nederland) en je betrekt er nog een doelgroep erbij….

In sommige gevallen wordt je alleen overschaduwd en samen sta je sterk...denk ik dan maar.

It is just a thought



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

De bezoekers zullen dan zeker toenemen maar ik dacht dat het evenement zich richt op N-spoor en zich hiermee wil onderscheiden van andere evenementen en beurzen. (N-spoor heeft alleen altijd minder belangstelling gehad)



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Debvd »

Spoor3b schreef:De bezoekers zullen dan zeker toenemen maar ik dacht dat het evenement zich richt op N-spoor en zich hiermee wil onderscheiden van andere evenementen en beurzen. (N-spoor heeft alleen altijd minder belangstelling gehad)
Wat ik ook aangeef...niet inleveren qua ruimte voor N-spoor dat handhaven. En een gelijke ruimte voor H0.


Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door PloFsky »

maarten schreef:De borden kosten niets, het ophangen kost alleen wat als je het officieel laat doen. De toestemming van de gemeente is natuurlijk een ander verhaal. Crap... :x
Tja, wij moeten ons nu eenmaal aan de regels houden :evil:



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Debvd schreef:Wat ik ook aangeef...niet inleveren qua ruimte voor N-spoor dat handhaven. En een gelijke ruimte voor H0.
In dat geval geef ik hem dan wel gelijk:
Sandopie schreef:Zou het niet kunnen dat mensen een beetje "beurs moe" beginnen te worden. Kijk voor de gein maar eens naar het aantal beursmeldingen, van alleen de afgelopen 5 maanden. hier op het forum. Ik heb geen inzicht in andermans financiën, maar ik kan een € maar een keer uitgeven.
Laatst gewijzigd door Spoor3b op 13 jun 2017 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door spoor65 »

Debvd schreef:
Wat betreft kostendekking en wat meer zekerheid aangaande bezoekers zit ik meer te denken aan uitbreiding, is maar een suggestie hé :-), graag dit jaarlijks doen en indien mogelijk een grotere locatie en dan ook H0 erbij betrekken.

Ik weet dat dit niet door iedereen gedragen wordt, maar als je dezelfde oppervlakte houdt voor N en zelfde opppervlakte voor H0 dan lijkt het me een uitstekende beurs voor iedereen. In mijn omgeving zijn veel H0 rijders die dan ook mee zouden gaan.

Je behoudt op deze manier de indentiteit voor N (grootste N-beurs van Nederland) en je betrekt er nog een doelgroep erbij….

In sommige gevallen wordt je alleen overschaduwd en samen sta je sterk...denk ik dan maar.

It is just a thought

Op zich leuk bedacht, maar, dan krijgen we dus een 3e soort van Rail houten, in een iets kleinere vorm, omdat je je dan op 2 schalen gaat richten.

Ben bang dat het niet gaat werken, alleen al omdat een grotere locatie, (dudok valt dan af, want die is nu eenmaal niet groter) geen ruime sporthal meer zal kunnen zijn, en mogelijk ook niet meer zo centraal gelegen in het land.

Er zal dan uitgeweken moeten worden naar een evenementencomplex, en die zijn in de regel weer een stuk duurder om te huren.
(voor een sporthal is het een leuke extra inkomsten in een weekend waar anders toch niets te doen is)
Dus daarmee zou je misschien een groter publiek kunnen trekken, maar ook de kosten zullen aanzienlijk gaan stijgen.

Kortom, ik denk dat het beter is om stationNspoor te laten zijn wat het is.

Als je al een uitbereiding wilt bedenken, pak dan de andere minder grote schalen er bij, zoals Z spoor en eventueel TT.
Want dat is een groep, die net als voor 15 jaar geleden het N spoor was, die niet al te veel aandacht heeft, en misschien wel meer verdiend.

Hans heeft ooit zijn nek uitgestoken, en mede door zijn inzet is N spoor in steeds grotere mate in de belangstelling komen te staan, heeft hij zelfs fabrikanten laten zien dat je met een gerust hart eens een nieuwe NS model op de markt kunt brengen.

Wie weet lukt dat ook voor die groep.

Maar vooralsnog zeg ik, eerst dit concept goed op de rij zetten en er de grip op krijgen, voordat de organisatie andere risico`s er bij gaat nemen.

Maar ik bereid mij in ieder geval al voor op stationNspoor 2018 en zal zorgen dat het diorama "Martinshof im Hoonstätte" dan is uitgegroeid tot een leuke module baan van om en na bij de 3 meter.

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door H@Ns »

Heren,

Vers van de pers.
Noteren maar, Station N-Spoor krijgt een vervolg in 2018.

Later deze week de eerste info.

Groet, team Station N-Spoor


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Plaats reactie