Station N-Spoor 2018

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Station N-Spoor 2018

Bericht door martindomburg »

Wederom zal er in 2018 weer een tweedaags evenement georganiseerd worden om de schaal N te promoten en hun liefhebbers een mooi podium te geven. Want daar ging het vooral om bij de start in 2016. Dit jaar was het wederom een groot succes, ondanks het mooie weer en de samenval met hemelvaart heeft het evenement weer een diepe indruk achter gelaten bij zijn deelnemers en de bezoekers. De potentie van het concept Station N-Spoor heeft zich bewezen en daarom zal er ook in 2018 een vervolg gaan komen.

De tweede editie gehouden in het Hemelvaartsweekend van dit jaar was weliswaar minder bezocht dan de eerste editie, mede door het warme weer en het Hemelvaartsweekend hadden veel bezoekers andere verplichtingen. Toch is het evenement gegroeid in de volledige breedte. Een mooie diorama wedstrijd met niet mis te verstane prijzenpot, een technische straat voor alle vragen en informaties op het gebied van digitaal en techniek, veel private modelbanen van forumleden en natuurlijk de clubbanen gaven samen met een diversiteit aan commerciële deelnemers een mooie ruime en toegankelijke sfeer. Die sfeer willen wij als organisatie verder uitbouwen en dat gaan we doen op 26 & 27 mei 2018, dus zet hem maar vast in de agenda!!

Ook de minidiorama wedstrijd zal weer een vervolg gaan krijgen. Dit jaar waren er 7 diorama’s van zeer hoge kwaliteit en diversiteit. Door Piko, Lemke en Fleischmann zijn flinke prijzen beschikbaar gesteld en daarvoor willen wij als organisatie deze dan ook voor bedanken!
De regels zullen weer hetzelfde zijn als in 2017 met als enige uitzondering dat het formaat wordt veranderd naar maximaal 100 x 100 centimeter. Dit om herhaalde diorama’s te voorkomen. Wij gaan de fabrikanten weer proberen te stimuleren om de prijzenpot van 2017 te evenaren.

De inschrijvingen zullen in de komende weken weer geopend gaan worden dus wees er snel bij om zeker te zijn van een plaats. Dit kan als commerciële deelnemer maar nog leuker is het om als hobbyist met je eigen modelbaan te komen staan. Dus haal hem van zolder, uit je garage of uit de kamer en laat zien wat je maakt en ook als het nog in aanbouw is! Enige voorwaarde is dat het in schaal N (1:160) dient te zijn.

Houd onze website en FaceBook pagina in de gaten om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Voor meer informatie kunt u altijd contact opnemen via de website of FaceBook.

Met vriendelijke groeten
Team Station N-Spoor

http://www.stationnspoor.nl
https://www.facebook.com/StationNspoor/


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door spoor65 »

Mooi nieuws, ik ben van de partij, wat mij betreft, kom maar op met de inschrijving.

Dit keer echter niet als deelnemer aan de diorama wedstrijd, die laat ik aan mij voorbij gaan omdat ik "Martinshof im Hoonstätte" ga uitbouwen te een grotere module baan.

Wel 1 verzoek omtrent deze, overhandig elke bezoeker en eventueel elke deelnemer, 1 stemformulier bij binnenkomst.
Zet geen standaards met stemformulieren meer op een tafel naast de diorama`s, zodat he niet mogelijk is dat mensen meerdere keren een stem gaan uitbrengen.

Daarnaast is er bij de voorbespreking op 3 nov 2016 ( https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=27&t=10442 )
gesteld dat een diorama geen modelbaan mag zijn. dit staat/stond echter niet in de deelname voorwaarden, dat zou er dus dan misschien beter wel even bij vermeld mogen worden.
Gewoon om verwarring te voorkomen en daardoor mss wel teleurstelling achteraf als iemand daardoor alsnog niet mee zou mogen doen.

Maar hoe dan ook, in mijn agenda staat het vermeld, we gaan er sowieso weer een gezellig weekend van maken.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Ad_M »

Mag ik voorstellen de "diorama" maten te veranderen naar bijvoorbeeld de maat van een module?
Dan kan je je bouwsel / gebruikte centjes ook nog eens voor wat anders inzetten dan eenmalig of om in een hoekje te verstoppen te te laten verstoffen?
Geen garantie dat ik mee gaat doen, maar dan kom je ook de bouwers tegemoet en kan er eventueel nog meer budget aan besteed worden om iets moois neer te zetten?

Gewoon een brain fart :mrgreen:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Sjors77 »

Geen gek idee Ad, maar daarmee beperk je anderen wellicht weer die iets anders willen. Laat het lekker vrij zodat iedereen kan doen wat hij wil.

Ik hoop van harte dat de diorama's van dit jaar vele hebben aangestoken dat je heel simpel voor relatief lage kosten al iets kan neer zetten. Zelf ga ik weer meedoen en de ideeën zijn er al.

Sjors


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Ad_M »

Hoi Sjors

Mee eens dat je vrij moet kunnen zijn, ik bedoel dus met maten alles tot max een module maat X ;)
Dus als je een sixpack bier diorama wil inleveren tot een module maat, leef je vooral uit :mrgreen:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door spoor65 »

Ad, dan is het natuurlijk weer de vraag wat iemand de maat van een module noemt,

Mijn diorama had de afmeting van 60x40cm, en ja het is de basis voor mijn module baan die ik ga bouwen, en zal ik waarschijnlijk die maat ook vast houden voor de andere modules. maar een vaste maat is daar natuurlijk niet eens voor nodig, enige wat belangrijk is, is dat de rails probleemloos overgaan.

Maar wel leuk dat je met deze suggestie komt, aangezien dat dus uiteindelijk de keus is geworden bij mij.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Jeroen »

Is het een idee om wat meer buitenlandse clubs te betrekken? Of is daar geen budget voor? En dat kaartje mag natuurlijk ook wel 2,50 meer zijn. Meteen een stokje achter de deur om dan tenminste wat te kopen 'voor een goeie prijs'. Heb je je kaartje er ook weer uit :-)

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door spoor65 »

Ik ben bang, Jeroen, dat het goedkoper is om ook jouw baan die je thuis hebt, voor 2 dagen te verhuizen naar Hilversum, dan om buitenlandse clubs uit te nodigen.

Natuurlijk zouden dat extra trekkers zijn, maar denk dat de kosten dan nog meer boven de baten uit zullen stijgen.

mvg,
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Hoontje »

Met name in Vlaanderen zitten best wel wat clubs die wellicht langs willen komen... Ik zou iedereen die contactgegevens of ideeën heeft willen vragen dit te delen met de organisatie. Kunnen het wellicht proberen!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door martindomburg »

Jongens, alle input is goud!!!! Jullie zijn immers het publiek, dus spit it out!!!!!!

Tnxs


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door RogerB »

Staat genoteerd in de agenda! Hopelijk kan ik komend jaar wel komen.


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)

olaf99
Berichten: 468
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:33

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door olaf99 »

Hallo

Mijn deelname (1m x 1m) in de maak. 8-)

Mocht het zo zijn dat komend jaar veel mensen mee doen dan zou je nog kunnen overwegen om scheiding te maken tussen beginners en de meer ervaren mensen.

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Thrillseeka »

olaf99 schreef:Hallo

Mijn deelname (1m x 1m) in de maak. 8-)

Mocht het zo zijn dat komend jaar veel mensen mee doen dan zou je nog kunnen overwegen om scheiding te maken tussen beginners en de meer ervaren mensen.

Afbeelding

Afbeelding
Ziet er goed uit :)

en idd een scheiding tussen beginners en pro's zou wellicht een optie zijn. Als ik dit jaar bekeek wat voor niveau er staat dan heb ik al snel mmm aan dat niveau kom ik voorlopig nog niet.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door kees gorter »

Ik doe niet mee aan de wedstrijd.

Succes iedereen.

Kees



Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Sjors77 »

Ziet er serieus uit Olaf. Ben benieuwd.

Omtrent scheiding beginners en gevorderden zal dat wellicht helpen maar waar leg je de grens. ik weet (uit ervaring) dat er dit jaar ook beginners waren die niet eerder iets gebouwd hadden ;)

Misschien moeten we het gewoon geen wedstrijd meer noemen zodat iedereen zich vrij voelt om mee te doen. Het leukste is dat er zoveel mogelijk te zien is van verschillende niveau's. Daarnaast zijn er zat mensen die je ook nog eens tips kunnen geven hoe je het volgende keer nog mooier kan maken.

Ik kom volgend jaar weer met een diorama en hoop dan veel beginners te zien.

Sjors



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Debvd »

Zou jammer zijn als het wedstrijd element wegvalt....is voor sommigen altijd weer motivatie ;) om het nog naar een hoger niveau te brengen.


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Maurits71 »

Jeroen schreef:Is het een idee om wat meer buitenlandse clubs te betrekken? Of is daar geen budget voor? En dat kaartje mag natuurlijk ook wel 2,50 meer zijn. Meteen een stokje achter de deur om dan tenminste wat te kopen 'voor een goeie prijs'. Heb je je kaartje er ook weer uit :-)

J.
tuurlijk mag dat :), hoewel misschien heb ik wel wel een verrassing


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Jeroen »

Nou inderdaad! Die clubbaan van die tent van jou is toch gaaf om te zien. RD! (Romeo Delta, ofwel: regel dat!) :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door Maurits71 »

RD, duh ik zat al in militaire dienst toen jij nog dacht dat dat slurfje van je gemaakt was om mee te plassen :)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door martindomburg »

Is dat niet zo dan?

:P


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door nspoorkees »

martindomburg schreef: De regels zullen weer hetzelfde zijn als in 2017 met als enige uitzondering dat het formaat wordt veranderd naar maximaal 100 x 100 centimeter.
Is het echt 100x100cm, of wordt er bedoeld dat het totaal oppervlakte niet meer dan 1m2 mag zijn?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door martindomburg »

Lengte max 100 cm
Breedtje max 100 cm

:)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door nspoorkees »

Ah dus toch... vreemde maten? Maar goed het is voor (statische) diorama's niet voor demobanen. Dan is 1x1m best veel om vol te bouwen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door martindomburg »

Ja dat is nu het idee. Maar hou even een slag om de pols want het is nog niet defenitief. Daar komt deze week uitlsuitsel over :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

olaf99
Berichten: 468
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:33

Re: Station N-Spoor krijgt ook in 2018 een vervolg!

Bericht door olaf99 »

Hallo
Maar hou even een slag om de pols want het is nog niet defenitief. Daar komt deze week uitlsuitsel over
mag toch hopen dat 1x1m toch blijft,heb speciaal voor die regel de boel aangepast. :shock:

Had er wel even bij mogen staan en je had het me wel kunnen zeggen tijdens ons PB dat het nog niet definitief was......
En men is niet verplicht om voor de maximale maat te kiezen lijkt me toch. Dat ik kies voor die maximale afmetingen betekend niet dat iedereen dat ook moet doen.

Olaf


Plaats reactie