Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door kees gorter »

Bart 51

Deze heb ik al, ik zoek de minitrix 12264

Kees


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door martindomburg »

Ik ben ook weer van de partij, voor de verandering :lol:


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door kees gorter »

Gezellig !



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Ik doe altijd eerst een oriëntatierondje om te kijken naar het aanbod en de prijzen, de tweede ronde doe ik langzaam en neem ik de tijd om alles rustig te bekijken. Ik concentreer me alleen op N-spoor dus de rest laat ik voor wat het is. Iemand die dit ook doet en hoeveel tijd neemt dit ongeveer in beslag.



thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door thevandijks »

Ik ben meestal om 10 uur binnen, eerste rondje in de grote zaal ben ik meestal klaar om 11.30 dan een kroketje en biertje en dan de rest van de twee overige zalen. Meestal klaar rond 14.00 uur.

Groet Hans



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Dat is behoorlijk lang. Goed, bedankt.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door kees gorter »

Ik maak er altijd een leuke dag van.
Eerst bekende begroeten.
Daarna door om mijn wensen bijeen te zoeken.
Om 12 uur in het restaurant eten .
Dan verder rondstruinen.
Tot slot de route andersom en vooral onder de tafels kijken.
Dan is het ineens al 15 uur.
Bekenden afscheid nemen en voldaan naar huis..

Kees



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Haha onder de tafels, dat doe ik ook altijd. (Ik vind 10.00-15.00 niet erg lang voor zo'n grote beurs en lastig inschatten als je nooit eerder bent geweest).
Succes met je zoektocht naar de loc.



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Rick »

Spoor3b schreef:Ik doe altijd eerst een oriëntatierondje om te kijken naar het aanbod en de prijzen, de tweede ronde doe ik langzaam en neem ik de tijd om alles rustig te bekijken. Ik concentreer me alleen op N-spoor dus de rest laat ik voor wat het is. Iemand die dit ook doet en hoeveel tijd neemt dit ongeveer in beslag.
Ik loop eerst de hallen door en onthoud waar iets interessants ligt, bij het tweede rondje probeer ik dan te herinneren waar iets leuks lag en of ik dat eigenlijk wel nodig heb. Vervolgens loop ik een derde rondje omdat ik het niet meer kan vinden. :lol:

Echt leuke koopjes neem ik wel direct mee als ik ze zie. Met twee uur lopen heb ik heet meeste dan wel weer gezien.



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Rick schreef:Ik loop eerst de hallen door en onthoud waar iets interessants ligt, bij het tweede rondje probeer ik dan te herinneren waar iets leuks lag en of ik dat eigenlijk wel nodig heb. Vervolgens loop ik een derde rondje omdat ik het niet meer kan vinden. :lol:

Echt leuke koopjes neem ik wel direct mee als ik ze zie. Met twee uur lopen heb ik heet meeste dan wel weer gezien.
Heel herkenbaar. (Ik neem wel een plattegrond mee, misschien helpt dat). Verder doe ik inderdaad ook zo, echte koopjes die ik kan gebruiken neem ik inderdaad ook meteen mee.

Dan schat ik in dat zo'n drie uur nodig heb. Meestal klets ook wat met die handelaren.
Als je vroeg gaat kan het (heel) druk zijn en als je te laat gaat gaan handelaren al beginnen met inpakken, tenminste zo staat te lezen bij Beneluxspoor.
(Ook het weer wordt beter naarmate de dag vordert).

Maar ik heb geen haast hoor ik doe rustig aan, tijd zat. Alleen het idee dat je niet alles hebt kunnen zien daar zat ik mee, vandaar mijn vraag.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door kees gorter »

Het is niet leuk dar er al te vroeg spullen worden ingepakt. Soms is dat al 30 minuten voor het einde.
Jammer dat men dat doet.
Als ik met mijn modules op een beurs sta, ga ik tot het einde door.

Kees



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Ze zullen wel hun redenen hebben maar ik vind het ook zeker niet dat het zo hoort. Er wordt een tijd aangegeven, je betaalt daarvoor entree dus vind ik dat je gewoon tot het einde moet kunnen kijken. (Maar ja wat doe je ertegen)


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door martindomburg »

Staat gewoon in het regelement dat verboden is. Ik vind het niet netjes iig.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Ik ben wel van plan er heen te gaan. Nooit eerder geweest (dit vooral vanwege de hoge entree en bereikbaarheid als treinreiziger al heb ik goede verhalen gehoord dus laat maar een keer proberen). Ik las bij Beneluxspoor iemand die gewoon vanaf het station lopend ging. Inderdaad bedankt voor de tip, half uur lopen. Dat scheelt weer 5 Euro pendelbus. Verder maak ik er gewoon een leuk dagje uit van met een goedkoop treinkaartje. Ik zie er wel naar uit, maar ben ook wel wat terughoudend, na het wat tegenvallend Station N-spoor. Mocht ik gaan dan zal ik hieronder laten weten hoe mijn ervaring is geweest.
Ik ben gegaan, mijn review was weer erg lang, doe het in telegramstijl.

Ter intro - ruim 10 jaar voor het laatst naar Eurospoor, daarna niet meer, deels vond ik het te druk / deels door internet(concurrentie).
Daarna alleen nog naar regionale beurzen
En naar Station N-spoor.

Voorbereiding redelijk goed dankzij berichten over Expo / modelspoorbeurs Houten.

Treinreis naar Houten en terug: goed.

Het weer: onduidelijk. Droog, veel/weinig regen. Wandeling heen steeds meer regen, jammer. Wandeling terug, droog.

Bewegwijzering naar Expo: niets. Google maps: werkt ook niet goed. Beter is: lopen door park, rechts, rechts houden/rechtdoor. Na brug links tot dat je parkeerplaatsen ziet, daaromheen daarna zie je ingang. Weg terug naar station/centrum te volgen via wegwijzers voor fietsen. Houten is volgebouwd, veel mensen die je de weg wel kunnen wijzen.

Organisatie: matig, slecht. Denkt dat iedereen over auto beschikt. Pendelbus hoort eigenlijk gratis. Plattegrond meegenomen. Wat is zaal 1,2,3 ? staat nergens. Handelaren wisten het niet eens. Infobalie heeft uitgelegd, dit is 1, daar 2, en verderop 3.

Tijdsduur: 10.00-15.00. Veel te kort. In mijn geval dit keer dan. Ik was er 11.45- tot na sluiting. 15.30 weer terug richting station. Te weinig tijd voor alles. Minder vaak, bijvoorbeeld 4x keer per jaar maar langer tot 17.00 was eigenlijk beter.

Sfeer: begonnen in zaal 2, wist ik veel. Warm, druk, chaotisch, rommelig. Er was toch 1 treinbaan te zien en nog een kleinere dacht ik en wat testbaantjes/modules. Zaal 3, veel beter, minder warm, minder druk, best gezellig met o.a. een paar stoelen waar je naar een video kon kijken. Helaas geen tijd hiervoor. Zaal 1 weer wat minder.
Gezellig? Niet echt, ook niet echt belangrijk.

Sanitaire voorzieningen: matig voor zoveel mensen.

Horeca: duur?...valt wel mee.

Aanbod: enorm. Eigenlijk voor iedereen is wel wat te vinden. Of je moet heel beperkt zijn in je zoektocht.
Ik doe altijd eerst een oriëntatierondje om te kijken naar het aanbod en de prijzen, de tweede ronde doe ik langzaam en neem ik de tijd om alles rustig te bekijken. Ik concentreer me alleen op N-spoor dus de rest laat ik voor wat het is. Iemand die dit ook doet en hoeveel tijd neemt dit ongeveer in beslag.
(Ik neem wel een plattegrond mee, misschien helpt dat). Verder doe ik inderdaad ook zo, echte koopjes die ik kan gebruiken neem ik inderdaad ook meteen mee.

De wandeling heen was niet zo prettig, eenmaal in Expo werd het eerste rondje helemaal stressen. Tweede rondje, eerst naar zaal 3. Laatste uur nog even naar zaal 1 en 2, veel minder mensen. Daarna rustig bijkomen.

Dan schat ik in dat zo'n drie uur nodig heb. Meestal klets ook wat met die handelaren.
Als je vroeg gaat kan het (heel) druk zijn en als je te laat gaat gaan handelaren al beginnen met inpakken, tenminste zo staat te lezen bij Beneluxspoor.(Ook het weer wordt beter naarmate de dag vordert).
Maar ik heb geen haast hoor ik doe rustig aan, tijd zat. Alleen het idee dat je niet alles hebt kunnen zien daar zat ik mee, vandaar mijn vraag.
Helaas erg gehaast. Hierdoor vooral. Zelfs voor half 3 werd al een start gemaakt met inpakken daarna volgden meer. Slechte zaak.

Algemeen: niet gezellig, te gehaast, te weinig tijd. Volgende keer toch wat eerder van huis (wat ik eigenlijk ook van plan was).
Zakelijk gezien, zeer leuk, enorm gevarieerd en groot aanbod. Leuke koopjes gedaan. Er waren wel minstens 10 Duitse handelaren, ook een Belg....
Ondanks allerlei minpunten. Voor herhaling vatbaar.

Einde. Groet.
Laatst gewijzigd door Spoor3b op 01 jul 2017 21:55, 4 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Jeroen »

Ik, pardon, wij zijn ook geweest vandaag! Zat hier op het forum iets te posten over dat kut Photofuck'it en toen zag ik "beurs Houten 1 juli".

Nou, ik ben even geweest en naast dat ik zelf ontzettend lekker naar deo rook en me stevig had gedoucht die ochtend wist ik me voor de zoveelste maal weer een weg te banen door alle mensen bij het water kennelijk afgesloten was 8-) .

En ik heb helemaal NIKS gekocht! Ik was er natuurlijk weer veel te laat. Wie sluit zo'n beurs nou ook om 15:00? Wél even lekker kunnen kletsen met mijn matties van Dom- en Markenburg en Hans. Het was het 't ritje wel waard. Ik las hierboven iets over "lopen" en "de bus" enzo. Pas op, want volgende keer krijgen we doden en gewonden, aangezien ik ternauwernood op mijn reflexen een paar Märklinisten in extase met hun nieuwe doos puntjesrail+sleperlokomotief midden op de weg lopend kon ontwijken! Komt dus allen met uw eigen auto! Parkeren voor de deur en nooit meer naar huis! :mrgreen: :mrgreen:

Resumé: doe mij stationNspoor maar! Veel gezelliger! Minder muf ook. Slaap lekker!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door maarten »

Tja wat is gezellig? Ligt ook beetje aan jezelf denk ik. ;) Ik was er wat later dan anders (half twaalf) en omdat ik her en der wat (veel) heb staan kletsen kwam ik na half drie tot de ontdekking dat ik nog anderhalve hal moest doen.. :o De eerste hal (met de witte muren) maar vluchtig doorgelopen en daar werd inderdaad ook al volop opgeruimd helaas.

Ik was eigenlijk niet van plan om te gaan, maar achteraf blij dat ik toch gegaan ben. Lekker gebuurt her en der en zelfs nog wat gekocht ook. :mrgreen:

Oh ja, en ik vind de horeca dus wél behoorlijk duur. De kroketten zijn overigens prima, zeker met een beetje mosterd. 8-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Natuurlijk is gezellig iets persoonlijk. Wil je zoveel mogelijk bekijken of wil je liever met elkaar praten. Op kleine beurzen tijd zat, voor alles.

Koffie is 2,30. Op het station.... zijn consumpties ook niet bepaald goedkoop.



Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Kees,
kees gorter schreef:Ik ga zeker en hoop een Beierse lok te kunnen aanschaffen.
Is het gelukt, heb je er een te pakken kunnen krijgen?


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door kees gorter »

Ja ik heb de Beierse lok gevonden. Ben er erg blij mee. Hij stond al een paar jaar op mijn lijstje.
Deze keer kwam ik van de camping af. Door de slechte weersomstandigheden was mijn vrouw ook mee.
Anders had ze alleen in onze tent de dag door moeten brengen.
Haar mening over de beurs:
Erg druk, veel aanbod en toch wel gezellig.
Ze heeft zelfs nog aankopen gedaan ( poppetjes ) die ik volgend jaar op mijn verjaardag krijg. ( Mei 2018 )
Ikzelf heb me wel vermaakt, veel bekenden gesproken en spoor Z rails gekocht.
Ik wil op mijn N baan een stukje smalspoor bouwen.
Wordt meter spoor. Hierover later meer.

Kees



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Mooi Kees.

(Ik denk dat als ik wat vaker ben geweest dat ik het dan ook gezelliger ga vinden)


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Modelbouwerke »

Gezellig en beurs, gaat dat samen?
Meestal is het er druk, veel handelaars en enkele eetstandjes.

Persoonlijk ga ik naar een beurs om wat rond te kijken en eventueel iets te kopen, wat dit keer ook weer gelukt is (komt niet ten goede van de geldbeurs :-) ).
Als je al enkele keren geweest bent komt er wel een herkenning bij de handelaars en kan je eens een praatje maken.
Maar de beurs op zich vind ik altijd geslaagd.
Zeker omwille van de keuze die je hebt.
En dat men vroegtijdig opbreekt, daar heb ik geen last van want ben altijd op tijd terug naar huis :-)

Al bij al weer een geslaagde beurs achter de rug.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Maar het gaat gewoon om dat het (volgens mij) niet mag. Net als een winkel, die omdat er geen klanten meer komen, hun deuren dan maar voortijdig sluiten.
Overigens waren er ook veel handelaren die gewoon netjes wachtten tot het tijd was. Maar ik kan wel begrijpen dat mensen die bijvoorbeeld later komen omdat het dan rustiger is en dan vervolgens daar mee te maken krijgen dat die dan zeggen, dan kom ik niet meer.

Deels was het bij mij dat ik geen er goede voorstelling van had dat zal nu steeds beter gaan worden en inhoudelijk was het prima. Op zich is het een prestatie dat je zoiets kunt organiseren.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door maarten »

De een staat er anders in dan de ander. Toen ik om half twaalf kwam gingen er al weer mensen naar huis. Die hadden blijkbaar een andere 'missie'. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Rick »

Toen pas? Als ik in de rij voor de kassa sta zie ik soms al mensen weg gaan en dan is het net 10 uur geweest. Nu hebben ze wel vaak witte dozen mee, misschien ligt het daaraan. :D



Spoor3b
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2017 12:54

Re: Modelspoorbeurs Houten 1 juli

Bericht door Spoor3b »

Ik lees nu ook dat mensen het niet druk vonden. Niet druk? Ik ben het eerste uur dat ik daar was bijna gillend weggelopen, een hoop geroezemoes (dat was de middelste zwarte zaal). Die andere twee zalen waren een stuk rustiger. Om 14.00 waren veel mensen al weg.


Plaats reactie