Rail 2018

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Rail 2018

Bericht door Hoontje »

Stanley schreef:
Welke stand? Dan kan ik op je vingers kijken als je aan het helpen bent :mrgreen:
Bij Domburg Trainsupport.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Rail 2018

Bericht door epocheales denken »

Verheug mij op zaterdag a.s., gelukkig gaat het mijn gezondheid een heel stuk beter. Samen met een vriend ga ik weer eens Houten onveilig maken :lol: Laatste beurs was Houten digitaal 2017, dus heb genoeg kunnen sparen... ;)

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Rail 2018

Bericht door MadSeven »

Vooruit, ik kom zaterdag om Hoontje en DTS aan hun kop te zeuren. Misschien kan ik Hoontje wel voor de voeten lopen ofzo...



Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: Rail 2018

Bericht door Stanley »

MadSeven schreef:Vooruit, ik kom zaterdag om Hoontje en DTS aan hun kop te zeuren. Misschien kan ik Hoontje wel voor de voeten lopen ofzo...
Dat wil ik zien 8-)


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Rail 2018

Bericht door MadSeven »

Bij welke stand drinken we koffie? Ik rij zo weg, tot straks!



Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: Rail 2018

Bericht door Stanley »

Bij Domburg? :D


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Rail 2018

Bericht door MadSeven »

Geen koffie gezien...


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Rail 2018

Bericht door WilcoV »

Ben gisteren geweest en eerlijk gezegd ik vond het tegenvallen voor de entreeprijs die je neer moet leggen.
Ik bezoek Rails al jaren en voor het eerst had ik een onbevredigend gevoel.
Niets negatiefs over onze N spoor handelaren, die waren met mooie stands en goed assortiment vertegenwoordigd. Het 2e hands vond ik voor ons N spoorders uitermate tegenvallen.
Ik had niet echt het gevoel dat ik hier op Rails aanwezig was, de lopende beurzen in Houten waar ik maar 7 Euro entree hoef te betalen leveren mij over het algemeen meer op.
Uiteraard zou de plus van Rails dan toch vooral gevonden moeten worden in de modelspoorbanen die getoond worden. Ik moet eerlijk zeggen, ook daar vond ik het aanbod niet erg vernieuwend en niet grootser dan op andere beurzen. Hoop dat het vooral aan de vrijdag lag.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Rail 2018

Bericht door piksov »

Ik ben net terug, ben de hele middag geweest en ik heb me juist uitermate goed vermaakt.

De Lahntalbahn was weer heel mooi, eerdere keren was men minder ver met de aankleding, nu was men daar al veel verder mee.

Ook de grote spoor 0 baan (vivat viaduct geloof ik), veel vaker gezien, maar was nu ook voorzien van meer aankleding. Heb hier enorm lopen spieken hoe te 'grassen'

Engelse baantjes ook altijd leuk.

Het was in mijn ogen echt heel tof. Heb flink wat foto's gemaakt met mn mobiel, die zal ik binnenkort even delen.

En de handel ... ach ja ...

Ik heb al zo veel ..... deze keer is er niet zoveel aan de vingers blijven plakken.

Guus


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1000
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Rail 2018

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

@WilcoV, ik had hetzelfde gevoel/idee. Weinig 2e hands en veel banen die ik al eerder had gezien. Het is bij mij niet verder gekomen dan een paar gesprekken, een paar wagonnetjes, een boek en wat gereedschap.



TonN
Berichten: 407
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Rail 2018

Bericht door TonN »

Ik heb me prima vermaakt. Genoeg te zien. 2de hands aan de weinige kant, maar net genoeg om toch tegen een BR 184 van minitrix aan van 30 euro, die er voor dat geld nog goed uitzag. Ik hou van oud spul.
Het was rustig. Voldoende om de hal te vullen, maar handelaren hadden volop tijd voor een praatje.



Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: Rail 2018

Bericht door Stanley »

Ik heb me ook prima vermaakt, was samen met mijn vriendin gisteren, voor haar de eerste keer en ze heeft samen met mij met bewondering de modelbanen bekeken. Niet super druk maar dat vind ik wel prettig. Wat fotootjes gemaakt en de mooie Lahntalbahn mogen aanschouwen, petje af ...


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Gebruikersavatar

laserpiente
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:39

Re: Rail 2018

Bericht door laserpiente »

Ik heb me er op zaterdag, met mijn zoontje van 4, prima vermaakt! En weer met (in de ogen van mijn vrouw) veel te veel thuis gekomen. Ik vond er toch zeker een paar mooie, interessante banen bijstaan! Ik ga volgend jaar weer!


Groet,
Peter
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Rail 2018

Bericht door kees gorter »

Ook ik kon het niet laten.


Afbeelding

Er zat alleen een ander kraantje in!
Deze vervangen door het kraantje wat er in hoorde.

Kees


Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Rail 2018

Bericht door Folkert van Wijk »

Wij zijn zondag geweest.
Heb geen idee hoe het de andere jaren was, maar vonden wel dat de verhouding handel, tweede hands, informatie en diorama's anders was dan ik verwacht had.

Had gehoopt op veel meer info vooral wat betreft het digitaal, alleen de heren van de "digitale spoor kraam" hebben ons goed kunnen kunnen informeren over hun Raptor programma.
Dat er vrij weinig info was blijkt ook wel aan het kleuren pallet van de plattegrond... Weinig blauw (kennis) veel paars (kopen) en veel groen (kijken waarvan het meeste clubs blijken te zijn.
Ik had mij voorgesteld dat er meer paarse heren ook met demo banen zouden staan waarmee men zou uit leggen over de diverse digitale systemen.

Qua diorama's en banen hadden we een hoge verwachting, In het het verleden als modelbouwer had ik al veel gezien en wat de spoorbanen betreft waren we al verwend door wat we op het internet en op onder andere dit forum al gezien hadden. Misschien hebben we niet goed gekeken maar vooral de diorama's die er voor de A4 Diorama wedstrijd stonden hebben ons echt kunnen inspireren en verbazen ik denk niet dat ik die qualiteit ooit bereik maar ga er zeker mijn best voor doen, die waren echt heeeeel erg mooi. Mijn petje af voor de bouwers daarvan.

De banen die er verder stonden waren erg wisselend en daar was het meer van: een mooie brug hier, een leuk idee daar en een mooi tunnelportaal weer ergens anders.
Wel fijn om als beginner te kunnen zien hoe de diverse bouwpakketen er uit zien als ze in elkaar zitten, daarvoor hebben we ook veel tussen het 2e hands zitten kijken, niet om te kopen maar om een idee van schaal en verhoudingen te krijgen.

Al met al lijkt Rail 2018 meer gericht op de gevorderde spoorbaner dan op de (volwassen) beginner.
O ja en de prijs, was i.d.d. ook gezien voor wat ze boden wat aan de hoge kant helemaal in combi met de pendelbus en de garderobe.

Ga ik volgend jaar weer?
Misschien, tegen die tijd horen we iets meer tot de gevorderden, weten we al wat meer wat we willen qua paars en kunnen we ook wat gerichter inkopen en rond zoeken.
Laatst gewijzigd door Folkert van Wijk op 27 feb 2018 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Rail 2018

Bericht door Heiko »

Stond Martin Domburg er niet dan?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

laserpiente
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:39

Re: Rail 2018

Bericht door laserpiente »

Ja, Martin stond er ook. Al denk ik wel op een voor hem wat minder gunstige plek (smalle doorgang). Leek me niet ideaal vwb demo/voorlichting geven, maar daar moet hij zelf maar over oordelen :)


Groet,
Peter
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Rail 2018

Bericht door Folkert van Wijk »

Helaas hebben we Martin Domburg dus gemist, of niet herkent. :(



Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: Rail 2018

Bericht door Stanley »

Die stonden ook hutje mutje tussen de andere rommel stands... Plekje op Hal 3 (volgens mij?) waar zij eerder stonden voorgaande keren in het hoekje was veeuul beter geweest. Maarja :)


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613

thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Rail 2018

Bericht door thevandijks »

Ja die kraampjes stonden op een raar smal gangetje, dat was erg jammer!

Groet Hans



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Rail 2018

Bericht door Heiko »

Ik bezoek nooit beurzen, of ze vallen tegen (of mijn verwachtingen zijn te hoog) of ik mis de helft.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Rail 2018

Bericht door BenQ »

Martin stond in hal 2 ongeveer in het midden naast Wim Ros, als je iemand zoekt gewoon zo hier en daar vragen of naast de ijskraam vragen, daar hebben ze een lijst van de deelnemers.
Ik heb hem kunnen vinden en hij heeft me goed geholpen met andere decoders voor 2 locs die niet zo goed reden.
Moet ze nog inbouwen en dan zal ik aangeven wat er aan de hand was en of ze het nu beter doen.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie