Toekomst treinen beurzen

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Toekomst treinen beurzen

Bericht door kees gorter »

Door de Corona zijn er veel aanpassingen nodig.
Hoe gaan in de toekomst de treinenbeurzen er uit zien?
Is b.v. Houten nog mogelijk ?
Met mij zullen er velen zijn die de beurzen erg missen, maar de gezondheid is nu belangrijker.

Kees



robraak
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2008 13:46

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door robraak »

Ik heb het vermoeden dat er alleen kleine beurzen komen en dat de handelaren en kopers veel meer via internet zullen gaan doen.
alleen misschien grote aan kopen via de winkels

Rob


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door martindomburg »

Ik ben hier ook aan het overwegen of het nog haalbaar is voor mijzelf om op Houten te staan. Het is erg lastig om een gesprek te voeren met iemand op afstand over zijn digitale begin. Heel vaak staan er altijd veel mensen bij onze stand.

Persoonlijk denk ik dat Houten klaar is, Rijswijk zou nog mogelijk zijn, maar inderdaad de kleine regionale beurzen aantrekkelijker worden. Voor hoelang dat dan ook weer duurt.

Achter de schermen werk ik momenteel aan mogelijke alternatieven als dagbesteding voor de modelspoorder :P


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1814
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door OBBinN »

martindomburg schreef: 23 apr 2020 08:25 Persoonlijk denk ik dat Houten klaar is, Rijswijk zou nog mogelijk zijn, maar inderdaad de kleine regionale beurzen aantrekkelijker worden. Voor hoelang dat dan ook weer duurt.
Probleem is dat als Houten niet meer is, dat men alternatieven gaan zoeken, Rijswijk wordt dan weer te druk wellicht. Ik denk dat het een lastig item gaat worden helaas..


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Ad_M »

Ben echt heel benieuwd...

Ik wil echt zien wat ik koop en heb graag interactie
Vooral onderdelen zoeken gaat niet lekker online, wie verkoopt er nu een bijvoorbeeld draaistel of andere meuk voor een prikkie?
Ook prijzen gaan zo idioot omhoog, sorry ik snap vraag en aanbod, maar het moet ook nog betaalbaar blijven

Ben wel erg dankbaar voor het forum hier!
Voor mij is het ook het sociale gebeuren om elkaar weer eens te kunnen zien en ervaringen uitwisselen en vooral lekker slap kunnen ouwehoeren over de hobby en andere interesses...

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Heiko »

Fysieke beurzen organiseren / bezoeken met de onderlinge afstand van 1,5 meter is niet haalbaar denk ik.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Er zijn heel veel plekken waar onder normale omstandigheden 1,5m niet haalbaar is dus misschien moeten we over een aantal maanden 1,5m niet meer zo krampachtig gaan hanteren.

Het OV moet ook 6 tot 10x vaker gaan rijden als voorheen als je de 1,5m structureel wil behouden. Half Nederland lijkt inmiddels vergeten dat de O van OV staat voor Openbaar. We moeten er naar mijn mening ook vooral voor zorgen dat dat weer Openbaar word en blijft zodat iedereen er gebruik van kan maken wanneer dat voor hem of haar nodig is.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Nico Essers »

Dit jaar kunnen we inderdaad beurzen vergeten zoals het er nu naar uitziet. Echter ga ik er vanuit dat er binnen 1 jaar een vaccin ter beschikking komt waardoor we hopelijk de 1,5 meter economie weer achter ons kunnen laten. Belangrijk is het dus dat zoveel mogelijk ondernemers deze periode overleven en ons het volgend jaar weer van dienst kunnen zijn. Een internetshop helpt daar uiteraard mee maar tijdelijke aanpassingen zoals bijvoorbeeld Martin Domburg aangeeft zijn nu heel belangrijk voor de continuïteit van een bedrijf. Het enige dat wij kunnen doen is blijven bouwen aan onze baan en onze spullen kopen via internet bij Hans, Martin en alle andere voor ons belangrijke webshops zolang onze beurs het toelaat en hopen op betere tijden.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

FidOo
Berichten: 5639
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door FidOo »

Ik denk dat die hele 1.5m samenleving van tijdelijke aard is. Want hartstikke leuk voor onze hobby maar dit probleem geldt natuurlijk voor alle beurzen, en die beurzen zijn veel invloedrijker en belangrijker als een simpel treinenbeursje.
En een beurs (of samenleving ) op 1.5m kan en moeten we toch ook gewoon niet willen.
De vraag is of de beurzen zoals houten de crisis doorkomen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Hoontje »

De komende maanden gaat er nog steeds heel veel veranderen. De richting waarin laat zich onmogelijk voorspellen. Er zijn veel te veel invloeden, waar wij geen zicht op hebben.
Denk dat we, na een paar jaar pas terug kunnen kijken en weten 'hoe verder'.
Speculatie is enerzijds nuttig, het geeft ruimte aan emoties, gedachten en het vinden van steun bij elkaar. Van de andere kant is het ook erg gevaarlijk. Het geeft (onbewust) vaak sturing aan processen en het maken van keuzes. Of nog erger, stemmingmakerij...

Een ding is zeker, het wordt niet meer hoe het was.

Ik hoop vooral dat iedereen het volhoudt om zich aan de maatregelen te conformeren. Zo voorkomen we een (vervroegde) 2e piek qua besmettingen en alsnog overbelasting van de zorgsector. Dan zouden de afgelopen 7 weken voor niets zijn.


Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Modelbouwerke »

Nu is dit een heet onderwerp.
En ik wil niet bagatelliseren.
Maar volgend jaar is 85% van de bevolking vergeten dat covid-19 bestaat.
Ik hoop van harte dat er zo snel mogelijk een vaccin gevonden wordt en dat ons immuunsysteem zich aanpast.
Een glazen bol heb ik niet, maar volgend jaar rond deze tijd zitten we weer met zijn allen gezellig een terrasje te doen
en zullen we elkaar weer tegenkomen op één of andere beurs.
En nu hopen dat ik gelijk krijg :-)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 912
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Frank_N »

kees gorter schreef: 23 apr 2020 08:09 Hoe gaan in de toekomst de treinenbeurzen er uit zien?
De afgelopen decenia is in ieder geval de belangstelling voor lokale beurzen flink afgenomen,
en dus waren er steeds meer standhouders die daarom afhaakten.
Misschien zorgt de huidige situatie juist ervoor dat de lokale beurzen een boost krijgen.
Ik hoop van wel!


Groet van Frank
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door shoven »

Tja, het blijft koffiedik kijken.
Ik hoop dat er nog in de loop van 2020 een vaccin komt en we een beetje terug naar normaal kunnen.
Wat ik wel een beetje vrees is dat we tegen die tijd met zijn allen in een recessie zijn beland met alle gevolgen van dien. Mensen gaan dan de hand op de knip houden door baanverlies of onzekerheid daarover, en dan is je hobby een van de laatste prioriteiten. Dus ik vrees een kaalslag, en een nog verdere uitdunning van het leveranciersbestand.

Het belangrijkste is dat we voorkomen dat er een echte (2e golf) epidemie ontstaat met overbelasting van de zorg tot gevolg, want dan zijn de rapen echt gaar.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Marksintpancras »

De maatregelen zijn van tijdelijke aard, duur is onbekend. Echter als zeg maar 2/3 van de bevolking immuun is geworden voor covid-19. De overheid rekent op de kans dat de bevolking de maximale IC bedden capaciteit overschrijdt tot maximale duur van deze crisis. Daarom ook dat bloed onderzoek op immuniteit.

Dan wordt gewoon weer zoals het was. Echter het systeem van vliegen vanaf de pretpier en dat soort bezigheden op natuur, milieu en dat soort dingen wordt ook mee gewogen hoe we verder gaan met de samenleving.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door thevandijks »

Ik vermoed, zeker gezien de leeftijd van de beurs bezoekers, het eerste jaar er niet meer van komt. Voor de handelaren is het beslist niet meer interessant om met de handel te gaan reizen met de 1 1/2 meter samenleving, en wij bezoekers toch meestal op leeftijd is het gevaarlijk om een dergelijke beurs te bezoeken. Winkels, waar mogelijk ook 2e hands te koop is kunnen waarschijnlijk nu op meer belangstelling rekenen, misschien dat bepaalde winkels hierop inhaken, een plek waar je spullen te koop kan aanbieden als particulier. De winkel kan dan een bepaald gedeelte van de winst behouden. Winkels kunnen beter inhaken op de 1 1/2 meter samenleving, dat doen ze nu al. Online kopen gaat ook meer voorkomen, maar heeft natuurlijk de beperking met verzendkosten en oplichting. Is er niet leuker op geworden, maar aan de andere kant we hebben een mooie hobby nu we toch veel aan huis gekluisterd zijn.

Groet Hans


Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 564
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door fenix »

Waar ik een beetje beducht op ben, is dat we met zijn allen te vlot de stricte preventieve maatregelen loslaten of negeren en er een extra heftige besmettingsgolf achteraan komt denderen ... Dan zijn we met zijn allen pas echt de spreekwoordelijke sigaar.
Vandaag was ik bij een best druk pakketjes afhaalpunt een pakketje (geen treinspul, wel een mooie 1:24 landrover :D) ophalen en daar zag ik al bij een enkeling het ongeduld om een ander niet even de 1,5m te gunnen.

Beurzen zie ik sowieso het komende jaar niet meer plaatsvinden. Wanneer dan wel? .. werkelijk geen idee, maar ik hoop het nog mee te maken. En ik heb geen risico leeftijd....

blijf veilig!

Fenna



Jasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 dec 2008 11:03
Locatie: Mora D'Ebre, España

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jasper »

Beurzen zijn een deel van de dingen waar ik met mijn bedrijven in NL geld mee verdien.
Ik kan niets zeggen over treinenbeurzen want daar ben ik pas 1 keer geweest (in rijswijk).

Maar de grotere beurzen gaan het toch weer proberen in oktober, uiteraard onder voorbehoud dat het mag van de overheden in Europa. De meeste grote beurzen hebben standhouders vanuit heel Europa. Als er niet gereisd mag worden, zullen de beurzen, ongeacht wat mag in NL, toch niet door gaan.


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door spoor65 »

Ik meng mij eigenlijk niet zo heel veel meer in al de corona verhalen.

Er is gewoon nog veel te weinig bekend om nu al te kunnen zeggen, dit en dat kan nooit meer en het zal nooit meer worden als vroeger.

Er is een pandemie, we moeten met de hele wereld zorgen dat we die zo goed mogelijk doorkomen met zo weinig mogelijk slachtoffers,
met een zorgverlening en zijn medewerkers, en alle andere mensen werkzaam in de vitale sectoren, die het allemaal aan moeten kunnen.

Maar in 1918, ergens rond die tijd, was er ook een pandemie, toen wisten ze nog niet eens van modelspoorbanen, laat staan van grote beurzen,

De houder ven de postkoetsenstal runde er ook een herberg bij, waar boer piet, voordat hij met zijn uien naar de markt ging, even een ochtendborrel pakte in de gelagzaal en op de terugweg, zijn halve verdiende dagopbrengst nog even weer achter liet, voordat hij op de bok van zijn wagen in slaap viel, en zijn paard wist waar zijn stal te vinden was.

Ook toen dachten ze dat het nooit meer het zelfde zou worden, de maatregelingen destijds, verschillen niet eens zoveel van nu.

Ze hadden nog gelijk ook, het werd nooit meer het zelfde, we werden met elkaar alleen nog maar gekker in onze plaat, vliegen over de hele wereld, komen overal, hebben tijd en geld voor hobby en een avondje (of 2 a 3 a 4) kroeg bezoek, maandelijks etentje bij een leuke bistro.

Ach, voor we het weten, kopen we onze treintjes op de maan of op pluto.

Laten we nu gewoon even verstandig met elkaar met beide (eigen) benen op de grond blijven staan.
Maak je niet drukker dan beslist nodig, en ja, dat is voor de ene anders dan voor de andere, aangezien we allemaal onze eigen omstandigheden hebben in deze toch lastige tijd.

Maar kun je nu een keer niet op vakantie naar Oostenrijk of Turkije, ga eens naar Brabant, of kom naar Twente, Drenthe, of waar dan ook, waar je nog niet geweest bent. en nee niet gelijk allemaal op een kluitje, ga een week i.p.v. 3, zodat we allemaal er even op verantwoorde manier tussenuit kunnen.
en vooral, beleef eens, hoe mooi het is in ons eigen land. de meesten weten niet eens dat er 10 of 15 km verderop, een prachtig natuurgebied is, wat ze nog nooit gezien hebben.

Gebruik de tijd om eens gewoon dat te doen, op een verantwoorde manier, om eens uit de sleur te stappen en wat nieuws te ontdekken.

Houd rekening met elkaar, dan help je elkaar om gezond te blijven, maar benut die tijd ook eens om je kennis in eigen land eens te vergroten.

En kunnen we op korte termijn met zijn allen door het hele land racen,

nee dat is nog niet verstandig. maar met beleid, zullen we allemaal, stap voor stap weer verder komen naar, hoe het vroeger nog nooit is geweest, maar veel meer nog, met een blik van waarderen, wat we eigenlijk allemaal al hebben mogen beleven en meemaken.

de wereld krijgt een lesje, maar is nog niet aan het vergaan.

gewoon even mijn 2 centen.

En misschien, kijk eens wat vaker bij de winkelier in eigen omgeving. die zal er juist nu, blij mee zijn.

m.v.g.

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Alro »

spoor65 schreef: 23 apr 2020 21:37 Maar in 1918, ergens rond die tijd, was er ook een pandemie, toen wisten ze nog niet eens van modelspoorbanen, laat staan van grote beurzen,
Deze Spaanse griep was na een jaar plotseling verdwenen zonder vaccinaties of wat dan ook. Ik hoop dat het hier ook het geval is, maar dan zonder al die zieken en doden die er toen vielen. En dan zal je idd zien dat we weer op oude voet doorgaan. Maar goed, corona is weer een ander soort virus, dus het wordt waarschijnlijk toch wachten op een nieuw vaccin.



thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door thevandijks »

Alro schreef: 23 apr 2020 22:00
spoor65 schreef: 23 apr 2020 21:37 Maar in 1918, ergens rond die tijd, was er ook een pandemie, toen wisten ze nog niet eens van modelspoorbanen, laat staan van grote beurzen,
Deze Spaanse griep was na een jaar plotseling verdwenen zonder vaccinaties of wat dan ook. Ik hoop dat het hier ook het geval is, maar dan zonder al die zieken en doden die er toen vielen. En dan zal je idd zien dat we weer op oude voet doorgaan. Maar goed, corona is weer een ander soort virus, dus het wordt waarschijnlijk toch wachten op een nieuw vaccin.
Juist ja de Spaanse griep was een griep (H1N1) waar juist jongeren gevoelig voor waren, ouderen bezaten nog weerstand tegen deze griep. Nu hebben we het over een heel nieuw virus met weliswaar griepachtige verschijnselen, maar geen griep (SARS-CoV-2)het is een virus wat nog nooit rondgegaan is. Daar zijn we ook nog niet van af.

Groet Hans


Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 693
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Panzer-Shop »

Verschilletje is wel dat er aan de Spaanse Griep meer mensen dood zijn gegaan dan aan heel de eerste Wereldoorlog. In een jaar.

De wereld heeft meerdere grote oorlogen overleefd, van de Romeinen, tot de Grieken, Russen, Duitsers en ga zo maar door. Meerdere gigantische epidemieën terwijl er toen nog geen fatsoenlijke gecentraliseerde overheid was met communicatiemiddelen om iedereen thuis te houden. Dat alles is nu wel het geval, dus de wereldwijde impact na dit geheel zal allemaal wel weer meevallen.

Over een jaartje loopt hopelijk alles weer normaal, als het geluk aan onze kant staat eerder. Laten we hopen dat in September de vergunningsplichtige evenementen weer door mogen gaan, dan zijn we al een stuk dichter bij het einde.



Jasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 dec 2008 11:03
Locatie: Mora D'Ebre, España

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jasper »

Omdat ik geloof in positiviteit, doe ik er een schepje bovenop.
Mocht er dit jaar nog een treinenbeurs doorgaan en iemand heeft spullen nodig voor licht, geluid, podia, stroomvoorzieningen doeken of wat anders en hij is lid van dit forum, dan mogen ze het gratis bij ons lenen. (als het in Rijswijk komen we het nog wel brengen ook.)
Geen idee of iemand er wat aan heeft, maar wellicht kan ik de winkelier hiermee wat steunen.


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1000
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Maakt niet uit, Houten, Rijswijk of een lokaal initiatief, allemaal hetzelfde probleem. Ook met een 1,5mtr restrictie is nog steeds een beurs te organiseren, het zijn de bezoekers die dit mogelijk moeten maken en zich moeten beheersen. Het feit dat een beurs niet door kan gaan heeft meer te maken met de aan- en afvoer van bezoekers. Dat is wat je ook continue hoort van Rutte en co.
Covod-19 blijft, wordt een onderdeel van het pakket viri waar we jaarlijks mogelijk last van krijgen. Of het dan opduikt en in welke mate is niet bekend, net zoals dat bij de "normale" griep de bevolking ook niet of mondjesmaat wordt ingelicht over het verloop en het dodental. Dat komt nu een beetje bovenwater nu het CBS ook cijfertjes leveren. Dus zoals al genoemd door anderen, het zal overwaaien en over een jaar weten we niet meer wat het is, bij wijze van spreken dan. Het is nu even een moeilijke periode om de verspreiding de kop in te drukken. Daarna verdwijnen stukje bij beetje de restricties en gaat het normale leven zoals we dat gewend waren weer zijn ingang krijgen. Beurzen gaan gewoon door, schrijf Houten nog niet af.
Moet nu doorrijden naar Lochem ipv Houten, de benzine is ook goedkoper, de 100km/u maatregel schroeft het verbruik nog eens behoorlijk terug, dus bij elkaar maakt het niet zo ontzettend veel uit dan alleen een veel langere reistijd voor mij. Goed voor de motor en de accu van de auto. Zoals Cruijf al eens zei, elk voordeel heeft zijn nadeel. Omgekeerd werkt ook, elk nadeel heeft zijn eigen voordeel, bijvoorbeeld nu schonere lucht. De samenleving zal anders zijn na dit gedoe, hoe, geen idee. Wordt gewoon een spannende tijd. Wat dacht je van 92 miljard inlopen op de begroting...


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Thrillseeka »

Komende maanden zal het nog moeilijk zijn, volgend jaar zal het alweer terug naar normaal zijn.
De 1.5m samenleving ga je echt niet lang vol houden, dat druist in tegen het menselijk DNA.

We gaan in de toekomst nog wel een paar keer een pandemie over ons heen krijgen. De natuur grijpt altijd in bij elk diersoort als er 1 soort te dominant aanwezig is.
Als er een konijnen plaag is ergens breekt er altijd wel weer een ziekte uit die ze uitdunnen etc.
Zo zie ik de griep en covid-19 ook. Gewoon een bericht van de natuur dat er teveel mensen op deze planeet rond lopen.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Jasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 dec 2008 11:03
Locatie: Mora D'Ebre, España

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jasper »

Dan heeft de natuur gelukkig wel een beetje gefaald.


Plaats reactie