Toekomst treinen beurzen

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jeroen »

Moet nu doorrijden naar Lochem ipv Houten, de benzine is ook goedkoper, de 100km/u maatregel schroeft het verbruik nog eens behoorlijk terug, dus bij elkaar maakt het niet zo ontzettend veel uit dan alleen een veel langere reistijd voor mij. Goed voor de motor en de accu van de auto.

Precies waarom is 100 kmh rijden goed voor de motor en de accu?


Afbeelding
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Modelbouwerke »

Jeroen schreef: 26 apr 2020 10:08
Moet nu doorrijden naar Lochem ipv Houten, de benzine is ook goedkoper, de 100km/u maatregel schroeft het verbruik nog eens behoorlijk terug, dus bij elkaar maakt het niet zo ontzettend veel uit dan alleen een veel langere reistijd voor mij. Goed voor de motor en de accu van de auto.

Precies waarom is 100 kmh rijden goed voor de motor en de accu?
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de langere reistijd goed is voor de motor en de accu van de auto.
Die 100 km/u is voor niets goed :-)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door martindomburg »

Vind het eigenlijk wel lekker die 100 km/h, zeker zakelijk. Scheelt serieus geld in je verbruik heb ik al gemerkt.

Eerder kon ik op een volle tank 800 km rijden met 130 km/h, nu 1100 km.... en je komt lekker ontspannen aan, geen ergernis omdat je met mach 3 aan komt op de linkerbaan terwijl opa met 90 naar links gaat. Of die mafkees die 129 rijd voor je, niet constant in je spiegel hoeven te kijken..... minder stress.

Persoonlijk vind ik het niet vervelend. Gedwongen rustig blijven...


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door maarten »

martindomburg schreef: 26 apr 2020 11:45Persoonlijk vind ik het niet vervelend. Gedwongen rustig blijven...
Zei de ADHD'er! :lol:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door martindomburg »

Ja mooi toch, autorijden is mijn moment van rust. Lichaamlijk dan.....


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door shoven »

Modelbouwerke schreef: 26 apr 2020 10:33
Die 100 km/u is voor niets goed :-)
Jawel hoor, voor je gevoel van onthaasting? 8-)
(naast stikstof, CO2, geluidsoverlast etcetera... :mrgreen: )


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door kees gorter »

Omdat er geen beurs in Houten is, zit ik stukken minder op de snelweg.
En als er wel weer treinenbeurzen zijn kom ik er met 100 Km per uur ook nog wel.
Trouwens vanuit IJmuiden naar Houten is er normaal al veel 100 Km snelweg.

Kees


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jeroen »

Prachtig gezegd, Martin. Stay 100. Stay op de rechterbaan. Want ik zit op die linker!😎🙈


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jeroen »

martindomburg schreef: 26 apr 2020 11:45 Vind het eigenlijk wel lekker die 100 km/h, zeker zakelijk. Scheelt serieus geld in je verbruik heb ik al gemerkt.
Trouwens, inderdaad. Nu kunnen ook je prijzen naar beneden! Pure winst voor de modelspoorder! :mrgreen:
Jawel hoor, voor je gevoel van onthaasting? 8-)
(naast stikstof, CO2, geluidsoverlast etcetera... :mrgreen: )
....en als je nou ook nog begint over elektrische auto’s ga ik slaan! :o :twisted: :twisted: 8-)


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door martindomburg »

Prijzen omlaag?? Nee joh ben langer onderweg, kostprijs gaat gewoon omhoog. Bedankt voor de herinnering!

Elektrische auto's? Je hebt nog niet gehoord dat KLM gaat bezuinigen?

Whahahaha, lever maar in die sloep van je.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Marksintpancras »

:lol: Jeroen, denk dat jij eerder bij een treinenbeurs bent dan dat jij weer met die Audi over de linker baan naar jouw vliegtuig stoeltje gaat op Schiphol.

Ohw ja, vertrekhal 1 bouwen we wel even af, trouwens straks is het goedkoper om op Schiphol een treinenbeurs te houden dan in Houten (ivm leegstand).


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Ron »

...en als je nou ook nog begint over elektrische auto’s ga ik slaan! :o :twisted: :twisted:
OMG, meneer is zeker draadjes aan het solderen :shock: :shock: :mrgreen:

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door BenQ »

Ik vind het wel lekker rijden, hybride en dan alleen elektrisch. Soms lukt dat over 2 km en dan rijdt hij 1:56. :lol: :idea:
Maar ik ben gepensioneerd dus ik hoef niet zo snel. :roll:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Willempie »

Ga je toch lekker elektrisch rijden, heb je geen uitstoot (zogenaamd) je maakt geen geluid, dus je kunt zo snel als je maar wil.

En wat de toekomst brengt weet niemand, we kunnen alleen terugkijken.

Groetjes


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door shoven »

Ron schreef: 27 apr 2020 14:24
...en als je nou ook nog begint over elektrische auto’s ga ik slaan! :o :twisted: :twisted:
OMG, meneer is zeker draadjes aan het solderen :shock: :shock: :mrgreen:

gr. Ron
Goed idee Jeroen, dan kun je een beetje compenseren voor mijn diesel. 8-)
Voor mijn werk mag (moet?) ik af en toe op pad met zo'n flitsende elektrische Renault Zoe. Rijdt prima, maar ik ga er niet mee voorbij de provinciegrens... Het bereik van dat ding is nog geen 250km, dat schiet niet op. :?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door WilcoV »

kees gorter schreef: 23 apr 2020 08:09 Door de Corona zijn er veel aanpassingen nodig.
Hoe gaan in de toekomst de treinenbeurzen er uit zien?
Is b.v. Houten nog mogelijk ?
Met mij zullen er velen zijn die de beurzen erg missen, maar de gezondheid is nu belangrijker.

Kees
Allemaal tijdelijk, als straks alles gepasseerd is gaat het leven gewoon weer zijn normale gang. De mens is wat dat betreft onverbeterlijk.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jeroen »

Voordat ik inga op die heerlijke forumleden die mij uit de tent lokken.....

@WilcoV,

Wat bedoel je met die laatste zin?


Afbeelding

Peter
Berichten: 906
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Peter »

Ik denk dat je het moet lezen als, "uiteindelijk komt het allemaal goed" :D

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 769
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door mini rijder »

Ach, zolang die tijdelijke maatregelen niet het "tijdelijke" karakter van het "kwartje van Kok" overnemen, komt het allemaal weer wel goed.

Groetjes: Robby


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door shoven »

Het was inderdaad tijdelijk, maar in de tussenliggende jaren is er behoorlijk mee gegoocheld, zoals we van onze vrienden in Den Haag gewend zijn. Eind van het liedje is dat we het inderdaad niet teruggekregen hebben:
https://www.nrc.nl/nieuws/2012/06/27/he ... 58-a128228


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door WilcoV »

Jeroen schreef: 28 apr 2020 13:05 Voordat ik inga op die heerlijke forumleden die mij uit de tent lokken.....

@WilcoV,

Wat bedoel je met die laatste zin?
Zoals het er staat. Op dit moment zijn we overal bezig met het proberen zaken doorgang te laten vinden met allerlei soorten maatregelen. Maar de mens vergeet snel wat er gebeurd is en straks gaat alles weer gewoon het gangetje zoals altijd. Ik merk nu al op de trein dat steeds meer mensen zich gaan gedragen alsof er niets aan de hand is. Afstand houden doet men al bijna niet meer, in de weekeinde zitten er alweer drommen dagjesmensen in de treinen enzovoorts. Zo is het ook met beurzen. Tot 1 september kan je de beurzen vergeten, gaan niet komen worden gezien als grote evenementen. Daarna zal men wellicht beurzen gaan toestaan met mondkapjes en dergelijke maar zal je zien dat men al gelijk allemaal rond de stands heen opgepakt gaat staan om als eerste te pakken te krijgen wat men wil hebben. Men ziet alleen noodzaak in maatregelen zolang er een aanwijsbaar probleem is. Als er minder zieken zijn en minder ziekenhuisopnamen, ook al is er nog geen remedie, dan ebt het idee weg dat men maatregelen nodig hebt. En als er dan een remedie is al helemaal. Kijk maar naar de gewone influenza. 2012/2013: 6300 doden, 2014/2015: 8600 doden, 2017/2018: 9400 doden en geen maatregelen want er is een remedie, je kan medicijnen krijgen en de IC's raken niet overspoeld. Maar horen we er wat over? Eigenlijk weinig en niemand maakt zich er meer druk om. Zo zal dat ook hiermee gaan uiteindelijk. Let op ik wil hier niets minder erg mee maken of wat dan ook. Ook ik heb in mijn omgeving slachtoffers van Corona en het is ernstig, heel ernstig. Maar de mens heeft van nature de neiging als groep zaken te vergeten.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door Jeroen »

Dank voor je uitleg, duidelijk nu. Ik las het als ‘we doen straks gewoon weer als voorheen’. Of dat nou wel of niet goed is, dat gezeik met die 1,5 m (toch bijna een centimeter in N!) werkt niet. Gaat niet werken ook. In geen enkele branche.

Wat we nodig hebben is een vaccin, en (zelf)tests. De regering holt hier schromelijk achter de feiten aan. Maar goed, laten we het maar gezellig houden.

Jullie raadden het al natuurlijk: ik ga maar weer gauw naar de zolder en aan mijn schaduwstation klussen! Houdoee!😜


Afbeelding
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door WilcoV »

Jeroen schreef: 01 mei 2020 10:25 Dank voor je uitleg, duidelijk nu. Ik las het als ‘we doen straks gewoon weer als voorheen’. Of dat nou wel of niet goed is, dat gezeik met die 1,5 m (toch bijna een centimeter in N!) werkt niet. Gaat niet werken ook. In geen enkele branche.

Wat we nodig hebben is een vaccin, en (zelf)tests. De regering holt hier schromelijk achter de feiten aan. Maar goed, laten we het maar gezellig houden.

Jullie raadden het al natuurlijk: ik ga maar weer gauw naar de zolder en aan mijn schaduwstation klussen! Houdoee!😜
Wel op 1,5m :lol: :lol: :lol:

Maar ja het is wel ook een beetje wat je dacht. Ik zie dat namelijk nu al gebeuren op de trein. Mensen houden al geen afstand, kijken je boos aan als je er wat van zegt. Drommen mensen gaan met de trein die echt geen vitaal beroep hebben en in het weekeinde nemen ze zelfs de sportfiets mee. Ook in winkels zie ik steeds meer mensen doen alsof er niets aan de hand is en alles aan hun laars lappen. Bij ons in de buurt is een park en de jeugd dromt daar in het weekeinde echt met grote groepen bijeen. Dus ja ook een beetje van we doen straks toch weer als voorheen. Dat zal straks ook bij beurzen gebeuren. Ook als er maatregelen genomen moeten worden zal een niet onaanzienlijk deel (ook modelbouwers zijn immers een doorsnee van de samenleving) zich minder of zelfs niet houden aan de gestelde regels.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

WimR
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 okt 2019 20:18
Locatie: Duiven

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door WimR »

mini rijder schreef: 29 apr 2020 09:32 Ach, zolang die tijdelijke maatregelen niet het "tijdelijke" karakter van het "kwartje van Kok" overnemen, komt het allemaal weer wel goed.
Kwartje van Kok valt wel mee, verdiep je eens in de z.g.n. aanrecht toeslag hoe die is ontstaan, dan is het kwartje van Kok in verhouding maar een cent van wat er van ons wordt gestolen.


Mvgr. Wim.

Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340

treinenwaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2019 18:14
Locatie: Winterswijk-Huppel

Re: Toekomst treinen beurzen

Bericht door treinenwaal »

niemand weet hoe t verder gaat
het blijft gissen !


Plaats reactie