Alexandra Palace, Londen 2012

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Robert_N-Nm »

Aangezien ik tegenwoordig elders in Europa uithang is het wat lastiger om beurzen als OnTraxs en Intermodellbau te bezoeken. Om het gebrek een beetje te compenseren ben ik vandaag naar het Alexandra Palace in Londen gegaan voor een grote modelspoorbeurs. Een apart verhaal aangezien de insteek net iets anders is dan de gemiddelde continentale beurs. We zien dus vooral Engelse en Amerikaanse banen, het Europees aanbod is (vrij) beperkt. Ook is er veel ruimte voor de verschillende zelfbouw clubjes in diverse schalen.

Foto's volgen later vandaag, maar alvast eentje om jullie lekker te maken...
Afbeelding

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door maarten »

Ziet er al goed uit, we wachten met spanning af voor de rest van de foto's. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2283
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door martinb »

Oh, ja hoor.... maak me maar weer lekker. :lol: Kom maar op met de foto's!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Robert_N-Nm »

Goed, voor het slapen gaan dan (hier is het pas kwart over acht, maar tegen de tijd dat ik thuis ben is het in NL zowat middernacht)...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo hier weer een paar nieuwe, ... De rest volgt.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door gek op stoom »

mooie foto's :!:

andy


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Overdijk »

Staat er nu bij die laatste foto`s NS bovenleiding?


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Robert_N-Nm »

Nee, gelukkig niet (niet persoonlijk bedoeld). Het baantje op de eerste foto van dit draadje is van de 2mm Finescale club (N-finescale). Het voorbeeld is een (inmiddels gesloten) aftakking van de lijn Manchester-Sheffield-Wath (Woodhead Line) nabij Wath. Kenmerkend voor deze lijn was dat er uitsluitend goederenverkeer te vinden was en er regelmatig in vierspan werd gereden. Het baantje compleet rond (ca 150 in diameter), heeft geen stijgingen, gesitueerd eind jaren zeventig en al het materieel is zelfgebouwd danwel zwaar gemodificeerd om op code 40 rails en finescale wissels te kunnen rijden.

Andere N-baantjes op de beurs (maar dan in het meer alledaagse Peco code 55) waren onderandere Santa Barbera CA (USA), Loch Tat (Schots), Kayreuth (NRW, D) en Dudley-Heath (Engels, West Midlands).

Overigens kan je lang zoeken naar team Oranje op deze beurs. Hoewel Gaugemaster wel aardig probeerde mee te doen. Qua schade voor mij dan, een StLB-2016 (FLM) en een driewegwissel van Peco (aangezien de eerste was gesneuveld in de verhuizing). De prijzen van Peco zijn overigens prima te pruimen hier, voor een kleine 30€ (24 GBP) was ik een wissel rijker (sorry H@ns ik weet dat je daar niet tegenop kan).


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Maurits71 »

Strake beurs, hij stond ook op mijn agenda, was Alleen ff in Nederland dit weekend


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Robert_N-Nm »

Zo en de laatste foto's. We beginnen met Santa Barbara CA. Een N-baantje naar huidig Amerikaans voorbeeld. Dat betekent dus een hoop dieselgeweld van de UP afgewisseld met her en der een passagierstrein van Amtrak California.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat Engels-ig spul, ach waarom ook niet...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frankrijk was ook te vinden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh en een Engelse haven, compleet met clipper-achtige toestand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat mij verder nog opviel is dat Dapol de kans had aangegrepen om hun magazijn op te ruimen. Zo lagen de 1:148 Kaolin-wagens er voor, let wel 15 GBP en ook GF/Bachmann wilde van z'n oude zooi af (voor weinig). Bon, voor komend jaar staat in ieder geval Chatham nog op het programma aangezien ik daar nu ca 30 min. vandaan zit en ach misschien pak ik er nog wel een beursje in Parijs bij (is met de Eurostar ook niet zo ver weg meer).


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door maarten »

Dat kunnen die Engelsen wel, mooie baantjes maken. :mrgreen: Bij de laatste vind ik het lelijke water enorm afbreuk doen aan de rest van een mooie baan, doodzonde :(


Bedankt Robert voor de mooie foto's!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Robert_N-Nm »

Die baan is dan ook verre van af. Een substantieel deel van de modelbanen verkeert in een zekere staat van opbouw en zo ook deze modelbaan. Daarbij is dit lichter in transport dan nog meer modules want vergis je niet ik denk dat het hele spul zo'n 10-15 meter aan modulerijlengte had.

Overigens een tipje voor je Maarten, mbt goedkoop smalspoor/industriespoor materieel zou je eens in de webshop van Ntastic (http://ntasticshop.co.uk) moeten kijken. Ze hebben daar wat goedkope resin basismodellen.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door maarten »

@Robert: bedankt voor de tip. Ntastic stond al bij mijn favorieten, ik heb er al eens 2 kitjes besteld. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Jos »

Mooie plaatjes!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door Robert_N-Nm »

Ik kijk al uit naar Chatham, en in Oktober vlak naast mijn werk in Folkestone. Misschien sluiten ze niet volledig aan bij mijn rollend materieelvoorkeuren. Deze beurs was een beetje OnTraxs meets Eurospoor (lokatie in Alexandra palace is nl. vrij uniek, met (ik vermoed) een stoomorgel en prachtige beschilderingen) met veel leuke kleinere en grotere projecten. Het maakt in ieder geval dat mijn handen jeuken om weer eens te gaan bouwen. Nu nog een paar kleine aanpassingen in het thema en ik denk dat ik iets leuks kan neerzetten in september (niet af, maar wel leuk).

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Alexandra Palace, Londen 2012

Bericht door jeepney »

maarten schreef:Dat kunnen die Engelsen wel, mooie baantjes maken.
Naar mijn idee staan die Engelsen doorgaans toch net op een iets hoger plan met landschapsbouw dan ons "continentalen".

Henk


Plaats reactie