19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Lochem

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Hoontje »

Het was een mooi en gezellig weekend. Bedankt Hans en familie!

Groetjes

Hoontje & Vera



Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Jerome »

Jawel, ik heb weer wat gemist lees ik.

Leuk om te lezen dat het toch weer een feest is (ik vond juist de kerk een mooie locatie)

Maarre... waar zijn de foto´s?

Greetz, Jerome



olaf99
Berichten: 470
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:33

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door olaf99 »

Hallo

*** is dubbel post maar goed het hoort ook in dit topic te staan... ****

In de N scale vlog 113: Een video verslag van de N-spoorbeurs Lochem 2015.
https://youtu.be/D_Jff2QTNsk

00:53 baan: De binnenhaven
09:35 baan: Immergut
11:10 baan: Nspoor Fryslân
12:38 baan: Sankt Olaf
12:46 baan: Winter im tal
13:32 baan: Das zöllnerhaus am fluss
14:25 baan: Eight track
14:52 baan: Cold creek
15:07 baan: Trein en zoo
15:31 baan: Tijn buijs
15:36 baan: Station Gilze-Rijen
17:13 baan: Spoorgroep NedTrak
18:15 baan: De Arendhof
18:26 baan: De seinpaal
18:51 baan: Markenburg diorama
19:13 demo's en advies

Foto's zie je op mijn blog: http://bouwwerkenvanolaf.blogspot.nl/20 ... ochem.html

Vrijdag 18 september 2015
Gelukkig mocht ik van Hans de baan al opbouwen dus alles verzamelt en de auto ingepakt. En gelukkig paste het allemaal in de auto. Heb ik toch goed gemeten. :D
Rond 15:00 in Lochem aangekomen. Tevens waren Nspoor Fryslân, Spoorgroep NedTrak en een verkoper ook aanwezig.
De steekwagen van Hans kwam erg goed van pas. Ik had zelf ook wel een wagentje met wielen maar die verkeerde in een niet zo goede staat. Na ongeveer 1.5 uur de baan grotendeels opgebouwd.

Zaterdag 19 september 2015
Heel vroeg er al uit om 7:00uur aanwezig te zijn. Mijn modelbaan stond namelijk nog niet op de uiteindelijke plaats. Met meerdere mensen hebben we de baan naar de goede plek geschoven. Daarna ben ik verder gegaan met het uitlijnen van de baan en het verdere opbouwen van de baan. Zo rond een uur of 8 kwamen de rest van de modelbouwers hun baan opbouwen en ook kwamen de verkopers hun stand opbouwen. Om 10:00 uur ging de beurs open en kwamen de bezoekers binnen.
In de loop van de ochtend was het best wel druk. Aardig wat mensen gesproken. Ook diverse mensen blij kunnen maken met diverse tips en advies. Ik merkte wel op dat eigenlijk mijn 3D print en mijn huisjes uit de plotter interessanter waren dan de rest van de baan. Ik heb ook het vermoeden dat men het rangeren niet zo gewend is. In de VS is rangeren juist het hoofdonderdeel van de treinbanen.

Verder is het leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen zijn. De een kijkt nauwelijks naar de banen en dan de ander kijkt stiekem toch kort even. Weer een ander kijkt wat langer en stelt misschien wel een vraag. En dan hebben we nog de "die hard" / fans. Lekker veel ideeën uitwisselen en tips vliegen over en weer en je ziet dat men geniet.
Ook leuk om te zien is dat de dames de treintjes toch best wel leuk vinden. En de kinderen vinden het ook allemaal prachtig.
In de loop van de dag ook nog last gehad van een kortsluiting. Juist net op het moment dat het druk was...... De kortsluiting bleek weer in een hartstuk van een wissel te zitten. Na wat breek werk daar een isolatie gleuf ingekrast. Dan kom je toch wel aan het zweten als iedereen op je vingers kijkt.
Verder heeft het allemaal wel redelijk gereden. Het was wel erg wisselend, de ene keer rijd het goed en de andere keer rijd het helemaal niet.
In de middag was het wel helaas erg rustig. Kan me ook voorstellen dat men op de zaterdag nog wat andere dingen te doen heeft.
Aan het einde van de dag de treintjes ingepakt. Want stel dat de boel afbrand dan heb je tenminste je treincollectie nog.

Zondag 20 september 2015
Omdat de baan al rijklaar was kon ik later komen. Al bijna vergeten te tanken dus dat eerst nog gedaan. En onderweg naar Lochem nog bijna de afslag gemist...... :D
Maar goed, net voor 10:00 uur kwam ik binnen en konden de treintjes weer op de baan gezet worden.
In tegenstelling tot de zaterdag was het over de hele dag wel drukker. Maar er waren ook momenten dat er nagenoeg niemand bij de banen stond.
Verdeeld over de dag ook weer die verschillende bezoekers gehad. Heel leuk allemaal.
En toen was het 16:00uur en begon iedereen de boel af te breken. Dat ging behoorlijk snel. Ik was niet zo snel. Ik was dik 2 uur bezig met die tientallen schroefjes en boutjes....... Nspoor Fryslân, Hans en ik gingen als laatste weg. Hans nog bedankt voor het helpen sjouwen naar de auto.

Alles bij elkaar en hoe nu verder.
Ik was wel blij dat ik niet de enige was met rij problemen. :D Bij mijn buren werd druk geprogrammeerd en afgesteld. Ik zag verder ook dat er steeds druk gepoetst werd om de boel rijdend te houden. Alwin (hoop je goede naam? ) gaf me de tip om toch een railgum te gebruiken. Deze heb ik nu ook bij hans gekocht. :D

Zo op een beurs zelf staan brengt je verder wel aan het denken. De modelbaan heb ik volgepropt met ideeën die ik uit wou testen. En ik weet nu wat wel en niet voor mij werkt. Tenminste de dingen die ik nu getest heb. Ik heb nu zoveel nieuwe ideeën en inzichten gekregen dat het consequenties heeft voor de huidige treinbanen.

Ik ga nu de komende tijd diverse dingen uitwerken. Dus zal het wat rustiger worden kwa vlogs. Tevens wil ik ook aan mijn andere hobby Trainz / 3D tekenen tijd besteden.

Dus ik blijf gewoon doorgaan. Hou de site in de gaten voor updates.

Wat een verhaal weer. :D

Olaf
Laatst gewijzigd door olaf99 op 23 sep 2015 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door marco »

Ja het was inderdaad een leuk weekend wederom met veel forummers staan kletsen.
Ik had wat problemen met mijn IB die af en toe oververhit raakte en dus uitschakelde en zo zijn er nog wat kleine kwaaltjes dus ik ben benieuwd hoe lang hij het nog volhoud :o
Maar voor de rest ging het goed zeker omdat "immergut" een jaar opgeslagen heeft gestaan.
We stonden achter frans ( faco ) en mijn vriendin wilde graag een foto maken van frans bij zijn baantjes ( waar ontzettend veel details in zitten ) dus bij deze frans.

Afbeelding

Afbeelding



Hans en familie bedankt !!!


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

vriend
Berichten: 129
Lid geworden op: 13 jun 2008 16:34
Locatie: De Goorn

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door vriend »

Zo ook wij zijn weer thuis na een zeer geslaagd weekend daar in Lochem.
Wat is het ieder jaar weer een feest als je in Lochem ben geweest.
Dit is de bij een komst van de n-spoor familie uit heel nederland en ver daar buiten.
Geen geduw bij het bekijken van de opgestelde banen, op je gemak uit gebreidc kunnen praten met de modelbouwers die je graag alles willen vertellen.
Ook is er dan ruimte voor een gedegen demonstratie van div dingen waar de bezoeker moeite mee heeft en dan weer verder kan.
Als je bedenkt dat al die info gratis is en dan ook nog eens komt van de door gewinterde model spoorder dan kan het geen toeval zijn dat je er geweest moet zijn omdat te begrijpen.
Wij hebben veel uitleg mogen geven over de scenery opbouw van de modelbaan, soms in div talen want
het was internationaal wat bezoekers betreft.
Voor de mensen die het dus gemist hebben is het jammer maar er komen meer buerzen in Lochem kijk dus op de site.
HET WAS VOOR IEDER DIE IS GEWEEST IN LOCHEM EEN FEEST.
Wij willen de Fam Lubbers hartelijk danken voor de goede zorgen, en alle deelnemers voor de prettige sfeer en omgang met elkaar en zo hoort het natuurlijk ook.
SAMEN MAKEN WE DE HOBBY NOG LEUKER.
Idereen bedankt voor het gezellige weekend.
Groeten jaap en jarno



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Nijboer »

Zondag ochtend een uurtje rondgekeken met mn dochter. Leuke beurs, sfeer identiek aan de
kerk-edities, echter veel kleiner. Heel jammer dat de kerk geen optie meer is, want
de echt grote banen passen er niet in. Het was ook wel vol zo.
Helaas had ik pech want op de meeste banen stonden de treinen stil op dat moment...
Heb me laten verassen door de banen van met name Immergut en de Binnenhaven.
Immergut kenden we al, maar nu met een buurman module en een rondrij-faciliteit eraan
gebouwd, erg mooi. De baan van Olaf was al bekend vanuit de vlog-serie, maar zo in het
echie vallen de verhoudingen erg op: een binnenhaven met treinen, en dus geen treinen
plus een binnenhaven! Oh ja, mijn dochtertje vond toch echt de houttrein op de baan
van de Friese bouwers het allermooiste...
Helaas voor de verkopers is er niets blijven plakken aan mijn handen , maar recent nog
een hele mooie set bij H@ns gescoord, dus de centen waren toch al op......
Volgende editie gewoon weer natuurlijk!

Groet, Collin



MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door MrPickwick »

Ik ben op zaterdag even een kijkje wezen nemen en heb eigenlijk spijt dat ik de ''kerkedities'' gemist heb :cry:
Het was klein maar toch nog leuke dingen gezien en zelfs wat gescoord .
Vaak vind ik die kleine(re) beurzen toch nog het leukste om naar toe te gaan , je kunt wat rustiger kijken en af en toe
een gesprek voeren .
Ik vond zelf de binnenhaven het interessantste , rangeren blijft toch favoriet bij me .

Groet Carlo


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Ron »

We stonden achter frans ( faco ) en mijn vriendin wilde graag een foto maken van frans bij zijn baantjes ( waar ontzettend veel details in zitten ) dus bij deze frans.
Niets veranderd aan mijn oude collega.

Hij heeft nog steeds een hekel om in de belangstelling te staan, zoals te zien is op de foto :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

Wel weer een mooi bouwwerk.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!

Petra
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 19:48
Locatie: Lochem

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Petra »

Hoi Olaf,

Ter info:
olaf99 schreef: 18:15 baan: ?

Olaf99
Dit is De Arendhof. Ik denk het kleinste baantje dat aanwezig was op de beurs (op een dienblaadje) en door ondergetekende gemaakt voor één van de dioramawedstrijden van de afgelopen jaren (ik denk een jaar of vijf geleden).

Groeten,
Petra.



olaf99
Berichten: 470
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:33

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door olaf99 »

Hallo

Petra, dank je. Ik heb de tekst aangevuld.

Olaf


Gebruikersavatar

Rob_Lochem
Moderator
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 sep 2008 20:51
Locatie: Lochem

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Rob_Lochem »

Hierbij een link naar een filmpje gemaakt door de "filmer" van de Seinpaal.

https://www.youtube.com/watch?v=PKdsYNz ... e=youtu.be

Mvgr.

Rob.


Gebruikersavatar

RonaldB
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:05

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door RonaldB »

Ja gaaf...
Leuk filmpje om te zien.
Bedankt, Ronald


Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1515
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Hans »

Ik heb er van genoten.
Een fraai filmpje, leuk gemonteerd en een lekker stukje muziek erbij.

Bedankt.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door BenQ »

Krijg de melding dat de film niet beschikbaar is. :evil:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Ronaldp
Berichten: 1467
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Ronaldp »

Ik kan hem ook niet zien.

mvg ronald


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door BenQ »

Via Androittablet kan ik de film niet zien maar via Windows-pc wel.
Leuke film.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door maarten »

Inderdaad Ben, dat was bij mij ook het euvel. :( Via PC (winhoos) gaat het wel.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door Jeroen »

Por favor......dat muziekje. Wat ís dat met die modelspoorders. Als er een filmpje moet worden gemaakt is het al-tijd met dat liedje. :cry: "Ja, nou, dan zet je het geluid toch uit?". Ja, doe ik al, maar je gaat ook niet naar de McDonalds enkel voor een kopje koffie. You want the full package!

Sorry, heb nog niet genoeg koffie op denk ik. Filmpje is verder prima hoor! :geek: .

J.


Afbeelding

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: 19 en 20 september 2015 - N-Spoor Modeltreinbeurs - Loc

Bericht door marco »

Mauwzak :D
Leuk filmpje inderdaad


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gesloten