5 en 6 september Terug naar Toen

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gesloten

Onderwerp starter
MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

5 en 6 september Terug naar Toen

Bericht door MrPickwick »

Ik zag het nog niet in de agenda staan maar misschien is het interessant om mee te nemen .

De liefhebber van stoom kan zijn hart ophalen. Op het eerste volle weekeinde van september (5 & 6 september 2015) organiseert de VSM traditioneel het grootste stoomtreinenfestival van Nederland onder de naam: "Terug naar Toen".

Een groot aantal gerestaureerde stoomlocomotieven is op beide dagen actief. Met een lengte van bijna 23 meter en een dienstgewicht van 130 ton en meer behoren deze machines tot de grootste die in Europa hebben rondgereden.

In Beekbergen zijn in de locomotievenloods een aantal modelbanen opgesteld. Ook is er een spoormarkt waar van alles op het gebied van spoorwegen en modelbanen verkrijgbaar zal zijn. Het museumstoomdepot is opengesteld, en de bezoeker krijgt een indruk van het werk op een stoomdepot. Er wordt kolen geladen, water genomen, gedraaid op de draaischijf en nog veel meer. Naast diverse oude auto s zijn er prachtige gerestaureerde vrachtauto's te zien.

In Loenen zijn er diverse activiteiten, waaronder een draaimolen voor de kinderen of echte miniatuurtreinen waar kinderen op mee kunnen rijden. Ook zijn er stoomwalsen, stoomtractoren en een zaagmachine operationeel. In Loenen komt u ook stands tegen van collega maatschappijen en diverse stands met modelbaan artikelen en occasions. Daarna genieten van een hapje en een drankje op het grote terras grenzend aan het perron.

Tussen de stations Loenen en Beekbergen pendelen verschillende antieke autobussen, deze stoppen ook bij de speciale parkeerterreinen nabij station Beekbergen en Loenen (minimaal).
Kijk voor meer info op http://www.stoomtrein.org
Laatst gewijzigd door MrPickwick op 17 aug 2015 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Terug naar Toen

Bericht door kees gorter »

Ik ga er weer heen!
zoals elk jaar.

Kees


Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: 5 en 6 september Terug naar Toen

Bericht door kees gorter »

Ik zat [ sorry ] even fout met mijn stukje, dus zet ik het maar even hier neer [ hoop dat het wel goed is! ]

Op zaterdag 5 September ga ik naar "Terug naar toen".

Afbeelding
2014


Afbeelding
2014


Afbeelding
2014



Afbeelding
2014




Ik heb altijd mijn auto vol maar dit jaar is iedereen of met vakantie of kan niet.
Zijn er mensen die in de omgeving van IJmuiden wonen en mee willen rijden?
Ongeveer 9 uur vetrek ik, en ik ga weer naar huis als de dag is afgelopen.

http://www.stoomtrein.org/evenementen/tnt.html

Stuur mij een PB en we regelen wel wat, altijd gezelliger dan alleen er heen.

Kees


Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: 5 en 6 september Terug naar Toen

Bericht door [Patrick] »

TREINPARADE - 40 JAAR VSM

Treinparade - 40 jaar VSMTer gelegenheid van het 40-jarige jubileum van de VSM wordt op vrijdag 4 september een speciale trein-/locparade georganiseerd. Deze locparade zal worden gepresenteerd door Erik de Zwart, bekend van Radio Veronica en hij is een echte treinliefhebber!

Eén voor één zullen alle rijvaardige stoom- en diesellocomotieven passeren. Zo krijgt u een indruk hoe de VSM in veertig jaar tijd is gegroeid tot een groot spoorwegbedrijf! Reserveer snel uw kaarten...




Ik heb mijn kaartje iig al 8-)


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: 5 en 6 september Terug naar Toen

Bericht door kees gorter »

Is er niet iemand die zaterdag mee wil rijden? [ Omgeving IJmuiden ]
Naar : Terug naar toen!


Gesloten