Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door martindomburg »

Mensen bedankt voor de leuke reacties!!!

De eerste dag is een feit en een groot succes als evenement!!!!! Er is heel veel werk in de organisatie gaan zitten. En ja tuurlijk zijn er wat organisatorisch falen in de voorbereiding. Maar wie geen fouten maakt zal nooit de beste worden.

Het evenement is super ontvangen bij het publiek. En ikzelf heb vandaag als een klein kind in een snoepwinkel rondgelopen (althans merendeels aan de babbel). Alle deelnemers bedankt voor het mogelijkmaken van deze dag.

Ook de fotografie workshop van Ad en pr3ts was een succes. Flink wat deelnemers naar wat ik van hen begreep.


Ik ga nu tevreden mijn bed opzoeken en morgen...... de dag, der op en der over!!! Ik heb nu al bijna geen stem meer. Dat gaat wat worden :mrgreen:

Tot morgen!
Laatst gewijzigd door martindomburg op 28 mei 2016 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door spoor65 »

Ook ik ben er vandaag geweest.

Mij uitstekend vermaakt, velen gesproken, vele foto`s genomen die ik deze dagen ff door de test zal gooien en er dan enige van zal plaatsten hier.

Het was zeer de moeite waard.
en laten we niet vergeten, de eerste x in deze opzet.
Michiel. Jammer dat het jou wat tegen viel, maar misschien gewoon dit bespreken met de organisatie.

Ze hebben hun nek uit gestoken om iets nieuws neer te zetten, natuurlijk zullen er leerpunten en verbeterpunten zijn.
maar daar kunnen jullie met elkaar, deelnemers en organisatie, en met de feedback van bezoekers, samen aan werken.

bespreek het met elkaar en leer van elkaar.

Mijn mening, ben je niet geweest, ga morgen.

en ik zeg nu al, volgend jaar graag weer.

Hans, Micha en Martin, en alle andere medewerkers en deelnemers.

bedank voor jullie inzet.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door richard7877 »

Ook ik heb me weer erg vermaakt, gezellig met een aantal forum leden gesproken, voor of achter de baan.
voor mij ook zeker voor herhaling vatbaar!!

Groeten Richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Thalys
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 539
Lid geworden op: 28 dec 2009 21:14

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Thalys »

Ondanks een aantal vervelende storinkjes in de baan welke na een tijdje gelukkig wegbleven, een gezellige beurs dag gehad.
Zometeen naar bed en dan weer opmaken voor de laatste dag Station N-spoor en daarna de baan weer richting huis te brengen.

Ook mijn complimenten aan de organisatie van de beurs, moet eerlijk zeggen dat ik liever op een wat kleinere beurs sta dan op die massale beurzen als Eurospoor.
Hier maak je meer contact met de mensen en kan je meer tijd nemen om vragen te beantwoorden, en dat mis ik op de grotere beurzen..


Gr,

Wesley


Met Vriendelijke Groet,

Wesley Munnik

https://www.modelspoordesign.nl/

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo allemaal,

Een opmerking als het niet erg is. Iemand had in het verleden voorgesteld om als forumlid iets van een badge te dragen met je naam erop. Zodat je eens wat makkelijker een gezicht bij een naam kan krijgen. Afgezien van mijn zoon en ikzelf heb ik er niet veel gezien. ;-)

Misschien toch een optie voor de volgende keer?


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Hoontje »

Iedereen bedankt voor de gezelligheid, complimentjes en aanmoedigingen.
Veel forummers gesproken, maar ook anderen. Leuk om te zien dat je baan zo vlot herkent wordt door iedereen. Zelfs zonder stationsgebouw :lol: :lol:

Morgen dag 2, eens kijken welke treinen we dan een rondje laten rijden!

Tot morgen!

Hoontje


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Krab »

Wens de heren en dames veel plezier nog morgen ,
heb vele gesproken en vond het net als vele andere een fijne dag ,
met enkel mensen die enthousiast het N spoor promoten .
Alles was goed verzorgt en er was zelfs een eretribune :mrgreen:
Al met al een geslaagde dag voor ons die uit het zuidwesten kwamen .



m.v.g. Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Hookies »

Ik ben vandaag ook in Hilversum geweest en heb me prima vermaakt. Je weet dat alles N-spoor is, zoals Steven al aanhaalde hoef je dan niet langs allerlei h0-dingen heen. Heb diverse forumleden gesproken, oude bekenden maar ook voor mij wat nieuwe mensen. Er was zelfs één iemand die me bij het weggaan nog aansprak en zei dat hij nog ergens twee auto-transporters had gevonden. Dat buitenkansje kon ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Buit bestond nu uit drie autotransporters, een flesje ATF en een bokkraan. Maar het belangrijkste was nog wel de opgedane kennis bij de fotoworkshop. Uitstekend initiatief en ook heerlijk in duidelijke taal uitgelegd. Ergens in de komende weken maar eens kijken of ik nu beter foto's kan maken.

Graag volgend jaar weer hier. Is toch wat dichterbij dan Lochem, :-).

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Sjors77 »

Sluit me aan bij voorgaande reacties. Erg leuk en toegankelijk evenement. Als starter veel indrukken opgedaan en kijkend naar die banen nog veel te leren.

Zelf alleen een decorder en servo beugels bij Martin gehaald. Ook een analoog treintje afgegeven voor ombouw. Ben benieuwd.

Mijn pa is nu ook om en gaat een baantje bouwen. Heeft een digitale startset en trammetje van hobbytrain meegenomen.

Absoluut een beurs om te herhalen.

Groeten,
Sjors


Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door PloFsky »

Ik heb me ook prima vermaakt. Was soms wel lastig in een drieledige functie (organisatie, hulp bij een shop en als bezoeker).
Vandaag camera mee want er is veel fraais te zien, veel Amerikaans ook waar ik gek op ben. Één baantje die precies de
uitstraling heeft waarnaar ik zelf op zoek ben.
Tevens wat aankopen doen, ik heb al leuke dingen gezien die ik wel kan gebruiken.
Ook was het leuk om nieuwe mensen te leren kennen en een aantal "bekende" mensen nu op een andere manier.

Groeten
Pieter



Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Adriaan »

Ik ben gisteren geweest.
Het was fantastisch!
Heel leuk om alles zo heerlijk op je gemak te bekijken.
Tot volgend jaar zullen we maar zeggen.



Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Pleun »

Ik heb me gister prima vermaakt!
Vooral leuk om de banen te zien die ik op het forum voorbij heb zien komen.

En tja de N-spoor hobby is kleiner dan de H0-hobby (letterlijk en figuurlijk), maar de beurs was wel 99,9% N-spoor (ik heb 1 Z-spoor wagon en paar Bemo H0m dingetjes gezien).

Lof voor de organisatie en op naar volgend jaar!
Verbeterpuntje voor de organisatie: het was moeilijk te vinden met de auto.
Wel een mooie locatie met uitzicht op Gotische bogen.


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door bob vermeulen »

Hallo allen,

Ik ben vandaag naar Hilversum geweest en op de terug weg in de auto alles nog eens even op me inlaten werken.
Heerlijke beurs.
Prima aanbod van mooie banen en ook het commerciele deel was goed vertegenwoordigd.
Makkelijk te vinden, zo van de snelweg af en je bent er. ( even op google kijken van te voren!!)
Natuurlijk weer enkele bekende ontmoet en vele onbekende gesproken :D
Namen vergeet ik echter dus mijn excuus er voor.
Ook nog wel wat gevonden wat ik kon gebruiken in mijn verzameling (E10 en nog een set rijtuigen voor de Rheinblitz)
Ook bij NME 2 sets mee genomen met Okmm38 wagens voorzien met kolen "bakken" echter dan wel in Tp3 uitvoering!

Goed voor herhaling een echt N spoor event

Mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door thevandijks »

Net terug van Station N spoor, leuke opzet en mooie banen! Vooral de Amerikaanse baan was erg mooi, die had ik ook nog nooit gezien. Catte Bay, indrukwekkend. Er was ook een stand met veel Amerikaans spul, niet dat ik over ga stappen :-)
Wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Hans


Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door RieX »

Hallo,
gister en vandaag geweest wat een mooie beurs. Erg leuk om de banen die op het forum staan een keer in het echt te zien. Een groot compliment voor de organisatie en voor de heren van de fotoworkshop, was heel interessant. ik hoop dat er volgend jaar weer een N beurs is!


Groet Rieks

N scale, what else?

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Pleun,
Pleun schreef:Verbeterpuntje voor de organisatie: het was moeilijk te vinden met de auto.
Eerlijk gezegd geen problemen mee gehad, mijn TomTom zette me netjes voor de deur af. :-)


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Marksintpancras »

Moeilijk te vinden?? :roll:
Ik rij zonder TomTom :lol: , of andere navigatie. Old skool via de borden. Was goed aangeven op de borden, tja alleen aan het eind P2 volgen en kwam precies naast de bus van H@ns Freebit terecht.
:lol: Helaas was zijn bus leeg, anders had ik wel wat dingetjes kunnen verloten op zaterdag :lol: .

Wat ik al eerder zei, was goed georganiseerd.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Mark,
Marksintpancras schreef:Helaas was zijn bus leeg, anders had ik wel wat dingetjes kunnen verloten op zaterdag :lol: .
Humorist!! ;-)


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door spoorfreak »

Ha iedereen,

ben zaterdag geweest met mijn zoon.

Het was een fantastisch evenement. Compliment aan de organisatoren.

Ook de gastvrijheid en behulpzaamheid waren top!!!!! Zeker tot volgend jaar.

Groeten,


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door spoor65 »

Henk van de Weerdt schreef:Hallo allemaal,

Een opmerking als het niet erg is. Iemand had in het verleden voorgesteld om als forumlid iets van een badge te dragen met je naam erop. Zodat je eens wat makkelijker een gezicht bij een naam kan krijgen. Afgezien van mijn zoon en ikzelf heb ik er niet veel gezien. ;-)

Misschien toch een optie voor de volgende keer?

op zich blijft het natuurlijk wel een goed idee,
alleen zou er dan iemand een duidelijk herkenbaar voorbeeld kunnen maken, die hier dan te downloaden is, zodat men hem thuis kan uitprinten.

Want het is dan natuurlijk wel handig als zo`n badge ook makkelijk herkenbaar is als N-spoorforum badge.

Hooguit natuurlijk wel wat lastig voor hen die ook al met een badge op lopen van hun eigen vereniging/club baan.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door shoven »

Of gewoon je pasfoto als avatar hier op het forum.
Een aantal mensen wist zaterdag meteen wie ik was. :geek:
Moeilijker wordt het niet.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

acarailnerd
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 apr 2015 09:31

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door acarailnerd »

Was een mooe beurs, de moeite waard. Paar banen en baantjes gezien die er in het echt beter uitzagen dan op foto's, en dat is meestal omgekeerd! "Niet eerst door hele bergen Märklin heen hoeven kijken", lol, inderdaad. Vooral bij de handel maakte dat het struinen plezierig. En tenslotte goed bereikbaar vanuit het westen. Kortom, hoop dat herhaling krijgt.


Groetjes,
Aca

Bouwt aan proefbaantje Gli Pomi: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8998
Niet de enige aca+rail liefhebber: https://www.youtube.com/watch?v=wXjhszy2f9w ;)
Gebruikersavatar

daniel
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 sep 2015 11:32
Locatie: Ede

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door daniel »

@shoven tot uw dienst ;)

ps. volgens mij heb ik je zien lopen ja :D



P Bender
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jan 2011 13:12

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door P Bender »

neudalhausenstadbahn schreef:..... Als deelnemer kan ik de complimenten naar de organisatie helaas niet delen deze beurs zal waarschijnlijk voor ons iets eenmaligs zijn.
Het had me, zeker gegeven de inspanningen van het organiserende comité, sjieker geleken wanneer je dit via PB of e-mail naar de organisatie had gedaan. (Positief nieuws meld je publiekelijk, negatief nieuws / commentaar doe je intern / binnenskamers ;) )

Ik heb inmiddels de nodige ervaring als beurs deelnemer en kan niet anders zeggen dan dat het organiserende comité het uitstekend gedaan heeft. Hadden er dingen anders gekund: vast wel, maar voor een eerste keer kan ik niet anders zeggen dan "petje af" voor de organisatie.

- nieuwe beurs / concept
- nieuwe organisatie comite
- nieuwe locatie

Dan is het min of meer onvermijdelijk dat er sommige zaken niet 100% gaan, maar overall kan ik niet anders oordelen dan ergens tussen een 8 en 9 voor de organisatie. En ja natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar het budget en de energie van de organisatie zijn ook niet eindeloos.

Mijn eindoordeel: wat mij betreft volgend jaar weer.

O, en dat van die naambordjes: ik hoop er aan te denken de volgende beurs
Laatst gewijzigd door P Bender op 30 mei 2016 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.


Paul Bender

Scheppen kan iedereen, stoken is een vak

olaf99
Berichten: 470
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:33

Re: Aankondiging: 28/29 mei 2016 Station N-spoor!!

Bericht door olaf99 »

Hallo

Beursverslag video / foto's : https://youtu.be/cEVHtNsWkNg
Foto's : https://bouwwerkenvanolaf.blogspot.nl/2 ... youtu.html

Zo weer terug van een leuke modelspoor beurs. Vrijdag naar de beurs om de boel op te bouwen. De heen rit was spannend omdat er een bijna kettingbotsing was omdat er een fiets van een auto af viel. Nadat ik bijgekomen was van een hartverzakking weer verder rijden. Verder natuurlijk nog last gehad van mensen die de richtaanwijzer niet weten te vinden. Gelukkig had ik trouwens ook van te voren de route bekeken want rechtstreeks vertrouwen op de navigatie dat ging niet.
Bij de sporthal aangekomen was het een drukte van belang. Maar met veel teamwerk werd alles in goede banen geleid. Mijn baan opbouwen ging prima en de enige schade was dat er 2 portalen afgebroken waren.

Zaterdag de portalen vastgelijmd voor zo ver dat wou. En nogmaals bedankt voor de gene die mijn portaal heeft teruggevonden! De beurs liep goed en was gezellig. Tussendoor had ik nog de tijd genomen om alle banen op de film te zetten. Helaas geen tijd om zeer uitgebreid te filmen.
Na de beurs gingen we met de groep deelnemers nog wat samen eten en drinken.

Zondag ochtend nog voor de opening tijd genomen om wat foto's te maken. Verder verliep de beurs ook weer goed. Na de beurs de boel weer afbouwen en op naar huis.

De bezoekers hebben zich ook vermaakt. Meerdere mensen kwamen vaker terug om toch maar eens wat na te vragen of om toch maar naar het rangeren te kijken. Ook fijn te horen dat er veel volgers van het forum en de vlogs er waren. Hier ook maar een lijst met dingen die ik voorbij hoorde komen toen men stond te kijken:

"top baantje"
"kijk zo hoort het"
"sfeervol"
"top locatie"
"wat rijd het mooi soepel"
"huisjes zien er strak uit"
"uniek"
"veel detail"
"de nacht is sfeervol"
"kijk die koeien"
"zo mooi baantje"
"zo kan het ook"

Ook erg leuk dat de dames de baan mooi vonden. En de kinderen vonden het ook geweldig.
Ook top om te zien dat er ouders zijn die wel ingrijpen als de kleine handjes over de baan bewegen.

Al met al dus erg geslaagd. En ik wil iedereen bedanken voor de mooie dagen.

Nu de baan aanpassen want er zijn nog een paar ergernissen waar ik mee zit.

Olaf


Plaats reactie