Kato Unitrack tips

Test verslagen van N-Spoor rollend materieel en scenery
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 1556
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV » 18 nov 2019 08:18

De decoder is meestal niet hetgene dat niet sterk genoeg is voor het omlopen van de wissels, maar de voeding.
Ik had de kruiswissels bij mij geprobeerd op 12V van de baanspanning, daarmee liepen ook niet alle vier wissels om.
Aparte 15V voeding aangesloten op de decoders voor de wissels en sindsdien geen probleem meer.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie


Yavianice
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2019 10:26

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door Yavianice » 20 nov 2019 15:23

WilcoV schreef:
16 nov 2019 11:15
Pas op met Japan, je zal veelal geen europese electra krijgen daar vandaan (stekkers)
Tegenwoordig zijn alle netadapters van KATO 100-240 V

TOMIX was dat al zo voor een langere tijd.

Je moet wel een reisstekker kopen van VS/Japan naar Europa kopen maar die dingen zijn niet duur.



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 1556
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV » 20 nov 2019 15:54

Yavianice schreef:
20 nov 2019 15:23
WilcoV schreef:
16 nov 2019 11:15
Pas op met Japan, je zal veelal geen europese electra krijgen daar vandaan (stekkers)
Tegenwoordig zijn alle netadapters van KATO 100-240 V

TOMIX was dat al zo voor een langere tijd.

Je moet wel een reisstekker kopen van VS/Japan naar Europa kopen maar die dingen zijn niet duur.
Vandaar ook de term (stekkers). Overigens waarom zou je een reisstekker kopen. Een schaar, draadjes ontbloten, stekker plaatsen en klaar.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie


mvriesde
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 dec 2016 20:12
Locatie: wolvega

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door mvriesde » 13 dec 2019 22:50

Marcvane86 schreef:
14 feb 2019 11:43
De moeite valt toch wel mee? Mijn Fleischmann rails moest ik ook om de max 70cm voorzien van een aan de zijkant gesoldeerde draad.
Bij Kato zou het onzichtbaar aan de onderkant moeten kunnen was daarbij mijn gedachte zonder de 'dure' unijoiners met draad.

Ik zal eerdaags is een test doen met de omschreven manier aangezien ik nog altijd twijfels heb hoe het werkt met de meld secties.
De tussen stukken welke verbonden zijn met een normale las daar zal het best goed zijn werk doen.

Die meldsecties zijn aan beide zijden voorzien van een isolatielas en bevatten in mijn geval een enkele rail van bv. 124mm.
In praktijk ben ik er achter dat 64 mm de limiet is voor een relatief mooi stop beleid in nspoor, die zullen op sommige krappe plaatsen dus ook gaan voorkomen.

Verder zoek ik geen discussies was alleen benieuwd of er mensen zijn die op deze manier solderen aangezien ik in solderen nog altijd meer vertrouwen heb dan tussen in klemmen.
Ik ben vanavond aan het solderen geslagen en het is best te doen. Ik heb 1 tussen blokje er tussen uit gefreesd en toen het draadje op de onderkant van de rails gesoldeerd. met een fijne soldeer punt gaat dat prima :D



Plaats reactie