Kato Unitrack tips

Test verslagen van N-Spoor rollend materieel en scenery

wee
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2021 16:35

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door wee »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw in N spoor. Ik rijd nu H0 Marklin C rails dus wisselstroom.
Ik heb een paar vragen:

N spoor is gelijkstroom?
De aansluiting van de centrale (DR5000) naar de rails is + en -
neem ik aan. Nu zag ik bij Kato aansluitrails is dit voor de aansluiting
van de booster en/of centrale naar de rails? Dit is zover ik het gezien heb
alleen recht spoor. Hoe krijg je stroom (digitaal) naar de bochten. Ik
ben nog aan het nadenken over het merk rails maar Kato spreekt me wel aan.
Ik heb ook nog een vraag over de wissels. Er zijn wissels elektrisch met geleidend hartstuk.
Kun je dan gewoon rijden in alle richtingen zonder dat
een deel van de wissel zonder stroom komt of zijn hier dan weer speciale
voorzieningen voor nodig. Kunnen deze wissels met een DR4018 aangestuurd
worden.

Ik wil ook blokken gaan maken in mijn nieuwe baan. Ik heb hier al e.e.a. over gelezen maar klopt het
dat je dan ieder blok van stroom moet voorzien + en - dus en in ieder blok aan de beiden zijde 1 kant van de rails isoleert. Hoe
isoleer je deze rails met een dopje of iets degelijks of heeft Kato daar
ook een oplossing voor.

Ik hoor het graag
Alvast bedankt
Wil


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

De stroom wordt primair via de raillassen doorgegeven van spoor naar spoor. Alleen als je een geïsoleerde las ergens plaatst moet je een nieuwe aansluiting maken.
Een aansluitrails sluit je aan op je booster, je centrale of je transformator.
Kato heeft ook losse raillassen met aansluitdraden, die kan je tussen elke stukken spoor plaatsen. Dat is Kato 24-818

Kato heeft 2 soorten wissels, de goedkope geven stroom door via de aan liggende wisseltongen (de andere richting wordt dan in principe stroomloos tenzij je daar uiteraard weer een aansluiting maakt), de andere hebben schroefjes waarmee je naar keuze dit kan doen of in kan stellen dat alle richtingen uit stroom op de rails blijft staan, uiteraard wordt het puntstuk dan juist gepolariseerd. Ja je kan de wissels met een DR4018 aansturen, je moet dan wel de wisselmotor interface (DR4101) tussen het wissel en de DR4018 zetten.

Let wel op als je bijvoorbeeld het kruiswissel gebruikt (20-210 vier wissels met twee sporen) dan moet je alle vier de aanloopsporen van spanning voorzien omdat dit kruiswissel in het midden is geïsoleerd.

In principe hoef je maar één spoorstaaf te onderbreken en alleen die spoorstaaf opnieuw aan te sluiten, maar het is geen probleem de + en de - op ieder blok aan te sluiten. Je hoeft echter maar één rails te isoleren. Kato heeft de 24-816 hier eventueel voor.

Alleen als je een booster gebruikt, dus je centrale op één deel van je baan en een booster op een ander deel, dan moet je van die beide delen beide spoorstaven van elkaar isoleren.

Dit even heel gesimplificeerd verteld, lees je goed in en hier zijn genoeg mensen te vinden die je nog veel beter dan ik kunnen helpen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

kanarie
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door kanarie »

goedemorgen
Reinigen van unitrack ?
ik lees hier en daar bv brilglasreiniger /RVS /wasbenzine
Wat zou het beste zijn ?
kees



MaartenOtto
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 mei 2020 13:49
Locatie: Almere

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door MaartenOtto »

Was een filmpje op YouTube ooit.... en WD40 werkte het beste.... nee geen grap.
Zelf gebruik ik een railgum.


Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

Reinigen Kato is niet anders dan reinigen andere rails. Wat voor jou het beste werkt.
Je hebt ruwweg 2 mogelijkheden
a) natte reiniging met een vloeistof. Dit kan met de hand (doekje en gewoon poetsen) of met een reinigingswagen met vloeistof, ja die zijn/waren er.
b) droge reiniging. Met een railgum met de hand of met een reinigingswagen
Er zijn zelfs reinigingswagens die beide doen.
Daarnaast geldt gewoon wat er ook bij 1:1 spoor geldt, hoe vaker je rijdt des te minden reiniging hoef je toe te passen.
Wat je in feite doet is aanslag en corrosie verwijderen.
Tot slot kan je nog met ATF nabehandelen (zoals elders wordt aangeraden heel erg weinig gebruiken. Dit is geen reiniger (wat helaas nog steeds door velen gedacht wordt) maar gaat corrosie tegen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

wee
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2021 16:35

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door wee »

Hallo,

Bedankt Wilco voor je duidelijke uitleg.

Ik heb een vraag over het maken van blokken. Ik heb een ovaal gemaakt
en wil 6 blokken maken met stroomdetectie zoals in bijgaand plaatje.
Wat ik altijd begrepen heb horen wissels nooit bij een blok, dus plaats
ik de isolatie aan 1 railstaaf voor en achter de wissel in dit geval
aan de kant van de bocht 1 isolatie en aan de andere kant 1 isolatie naar het inhaalspoor en 1 naar het rechte spoor. Maar dan krijgt de wissel geen stroom meer. Hoe los je dat op want bij Kato kun je geen draden onder
de rails bevestigen alleen aan de aansluitingen met de volgende rails, maar
daar zit de isolatie?

Ik hoor het graag
Alvast bedankt.
Wil
Afbeelding


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

Wat betreft wissels wel of niet als blok aansluiten laat ik me niet over uit, dat zal wel vloeken in de kerk zijn, bij mij zijn het gewoon blokken.

Maar je belangrijkste vraag over aansluiten stroom.
1) je kan bij Kato wel degelijk ook solderen, pas alleen op dat je de kunststof niet smelt, maar er kijk maar eens aan de onderzijde van een stuk rails.
2) het kan veel makkelijker. Kato heeft ook hele korte stukjes spoor. Gewoon daarmee je wissel iets verlengen en je hebt een mogelijkheid tot aansluiten wisselschoentjes.
20-091: 29 mm en 45,5 mm
20-092: 33 mm en 38 mm
3) je betrekt gewoon één van de eerste railsstukken naast het wissel bij je wisselstraat


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

wee
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2021 16:35

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door wee »

Bedankt Wilco voor je reactie.

Wil



wee
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2021 16:35

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door wee »

Hallo,

Zoals Wilco eerder uitgelegde zijn er 2 soorten wissels, en ik heb
waarschijnlijk de verkeerde soort wissels besteld art:20-202, zonder gepolariseerde puntstukken.
Is dit nog op te lossen zodat beide richtingen, ongeacht hoe de wissel staat, stroom geven.
Kan dat bijvoorbeeld door een kort stukje spoor voor en achter de wissels aan te sluiten uiteraard
met stroom, of krijg je dan kortsluiting.

Ik hoor het graag

Alvast bedankt
Wil



MaartenOtto
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 mei 2020 13:49
Locatie: Almere

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door MaartenOtto »

Voor het onderbreken van je stroom ten behoeven van je detectie kan je ook met een Dremel even een spoorstaaf doorslijpen. Ik gebruik zelf de Dremel 7760 (een draadloos model, wel zo handig)


Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

wee schreef: 25 jan 2021 18:32 Hallo,

Zoals Wilco eerder uitgelegde zijn er 2 soorten wissels, en ik heb
waarschijnlijk de verkeerde soort wissels besteld art:20-202, zonder gepolariseerde puntstukken.
Is dit nog op te lossen zodat beide richtingen, ongeacht hoe de wissel staat, stroom geven.
Kan dat bijvoorbeeld door een kort stukje spoor voor en achter de wissels aan te sluiten uiteraard
met stroom, of krijg je dan kortsluiting.

Ik hoor het graag

Alvast bedankt
Wil
Gewoon alle toeleidende sporen voeden. Zorg er wel op dat je dezelfde railstaaf van + en - voorziet, daarmee voorkom je kortsluiting.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

wee
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2021 16:35

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door wee »

Bedankt voor het antwoord.

Ik wil nog graag weten ter info: is wissel 20-203 een wissel die stroom geeft via de aan liggende wisseltongen?

en is wissel 20-221 een wissel waar in alle richtingen de stroom op de rails blijft staan (gepolariseerd)?

Ik hoor het graag

Alvast bedankt
Wil


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

Stroom wordt in beide gevallen doorgegeven via de wisseltongen, het gaat vooral over de toelopende railsstukjes van het wissel, zeg maar de wisseluiteinden en de puntstuk polarisatie. Daarnaast hebben beide wissels een andere radius.
20-203: Langere wissel, grotere radius. Alleen doorgave 'stroom' middels aanliggen wisseltongen. Ik gebruik deze wissels zelf als 'hogere snelheidswissels' bij mij vergelijkbaar met 80 km/u.
20-221: Kortere wissel, kleinere radius. In te stellen met schroefjes aan de onderzijde of je ze technisch als 20-203 gebruikt, alleen via de wisseltongen 'stroom' doorgifte of middels polarisatie ook puntstuk en toeleidende rails onder 'stroom zet. Ik gebruik deze wissels bij lagere snelheden op emplacementen als zeg maar 40 km/u wissels.

Dan heb je nog:
20-230 en 20-231 Links en rechts leidende wisselstraat met twee wissels. Werking als 20-203 maar dan met kortere radius dan 20.203
20-210 kruiswissel, vier korte wissels in één. Deze werken ook als 20-203 met dien verstande dat er een isolatie in het midden zit waardoor je alle vier de rails uiteinden van 'stroom' moet voorzien.

Kato heeft GEEN Engelse wissel, als je die wilt gebruiken kan je uitwijken naar bijvoorbeeld Tomix, maar dan moet je wel rekening houden met de symmetrie van de rails. Als je Tomix er bij wilt gebruiken (of welk andere merk dan ook) moet je KATO overgangrails 20-045 gebruiken of zelf met passende raillassen werken. Tip is om als je dat doet een geheel deel, bijvoorbeeld je gehele emplacement, met dat andere merk aan te leggen. Hiermee krijg je de het minste aantal overgangen van merk naar merk.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Lopkoper
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:24
Locatie: Tilburg

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door Lopkoper »

Hallo allemaal.

Momenteel heb ik een proefbaantje gemaakt voor de module die ik ga maken.
Als test heb ik de bocht 216mm gelegd met meteen een korte wissel daarachter de 481-15. De minitrix stoomloc 44 die ik heb ontspoort dan wanneer ik hem daar laat afslaan.
Ik zie dat de voorste wielflens net aan verkeerde kant van de wisseltong loopt. (Dat dus de bocht uitkomt)
Zijn er mensen die de wissel na bocht 216 heeft liggen met dezelfde problemen? Of ligt dit aan de minitrix? Want bij een bocht van 282mm gaat deze ook niet lekker over de wissel heen!!
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb helaas nog geen andere locs dus weet niet of dit alleen aan de minitrix ligt of dat ik gewoon hardleers bent door een krappe bocht met een wissel te combineren. Maar het is handig te weten voordat ik de module ga opzetten. Lol

Alvast bedankt.


Met vriendelijke groeten,
Frits

Module 132x72, tijdvak III IV.
Kato unitrack rail.
Trein digitaal, wissels analoog/elektronisch.

Lopkoper
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:24
Locatie: Tilburg

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door Lopkoper »

Beetje wezen uitvogelen. Bij de bochten van 248 en 282mm gebeurt dit ook. Met een recht passtukje van 29mm ervoor is het al verholpen.
De bochten maak ik altijd eerst flauw, bv 282mm of 249mm en dan 216mm. Voor vloeiend verloop.

Maar dat werkt dus dan niet. Passtukje 29mm voor de wissel zetten en de bocht ervoor kan gewoon 216mm zijn.
De br44 loc met een aantal rijtuigen erachter rijdt dan moeiteloos doorheen.


Met vriendelijke groeten,
Frits

Module 132x72, tijdvak III IV.
Kato unitrack rail.
Trein digitaal, wissels analoog/elektronisch.

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door Marcvane86 »

Inderdaad altijd trachten een recht stukje voor en na een wissel te houden voor de bedrijfszekerheid.

Mooi dat het voor jou ook de oplossing was want sommige treinen heb moeite met de krappe bogen.
Probeer 216 zoveel mogelijk te vermijden op stukken waar treinen rijden met meerdere assen, vanaf 249 moet eigenlijk alles wel goed gaan vandaar heb ik ook 249 als minimum gebruikt.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

Je moet inderdaad nooit een wissel direct achter een bocht leggen, wordt overigens bij andere merken ook afgeraden, tenzij het meebuigende wissels zijn. Overigens kan ik niet over die krappe bochten meepraten, mijn krapste bocht is radius 31,5 en die gebruik ik alleen op raccordementen. Standaard is bij mij 34,8 en 38,1 en waar ik ruimte heb liefst nog ruimer.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Lopkoper
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:24
Locatie: Tilburg

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door Lopkoper »

Bedankt.

Bedankt. Daar zal ik in vervolg rekening mee gaan houden. Het is voor een testmodule dat misschien een zijlijntje wordt in de toekomst. Nog even puzzelen met de 249 bocht dan.


Met vriendelijke groeten,
Frits

Module 132x72, tijdvak III IV.
Kato unitrack rail.
Trein digitaal, wissels analoog/elektronisch.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

Ik heb na een wissel altijd minstens een stukje 20-040, 62 mm rails tussen een bocht en een wissel aan de wisseltong zijde.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

wee
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2021 16:35

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door wee »

Stroomdetectie probleem

Ik gebruik Kato rails een DR5000 centrale en DR4088LN-CS voor
stroomdetectie. Ik heb 1 spoorstaaf verbonden met de DR4088 en deze
spoorstaaf aan beide kanten geïsoleerd. Ik heb de middelste C connectoren
van de DR4088 verbonden met de centrale en de andere spoorstaaf uiteraard
ook met de centrale.

Als ik nu van links naar recht rijdt met een wagon met weerstand of met een
loc dan komt er een bezetmelding bij de eerste wielen die op het gedetecteerd blok staan. Als ik hetzelfde rechts doe dan komt er pas een
bezetmelding als alle wielen op het gedetecteerd blok staan.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om beide kanten hetzelfde te laten reageren. Naar mijn idee moet er een bezetmelding
komen als de eerste as van een loc of wagon met verlichting of weerstand op het blok staat. Ik kom er niet uit.

Ik heb ook ergens gelezen over een diodeschakeling maar het spanningsverschil tussen gedetecteerd en niet gedetecteerd blok is
slecht 0,3 volt (14,9 en 14,6)
Hopelijk kan mij iemand helpen.

Alvast bedankt

Wil


Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door rjvanhouten »

wee schreef: 07 feb 2021 13:41 Als ik nu van links naar recht rijdt met een wagon met weerstand of met een
loc dan komt er een bezetmelding bij de eerste wielen die op het gedetecteerd blok staan. Als ik hetzelfde rechts doe dan komt er pas een bezetmelding als alle wielen op het gedetecteerd blok staan.
Beste Wil,

Stroomdetectie werkt alleen als er ook daadwerkelijk stroom wordt afgenomen. Het heeft er dus alle schijn van dat sommige wielen niet van een stroomafnemer naar de motor (of een led of een weerstand) zijn voorzien.

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

wee schreef: 07 feb 2021 13:41 Stroomdetectie probleem

Ik gebruik Kato rails een DR5000 centrale en DR4088LN-CS voor
stroomdetectie. Ik heb 1 spoorstaaf verbonden met de DR4088 en deze
spoorstaaf aan beide kanten geïsoleerd. Ik heb de middelste C connectoren
van de DR4088 verbonden met de centrale en de andere spoorstaaf uiteraard
ook met de centrale.

Als ik nu van links naar recht rijdt met een wagon met weerstand of met een
loc dan komt er een bezetmelding bij de eerste wielen die op het gedetecteerd blok staan. Als ik hetzelfde rechts doe dan komt er pas een
bezetmelding als alle wielen op het gedetecteerd blok staan.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om beide kanten hetzelfde te laten reageren. Naar mijn idee moet er een bezetmelding
komen als de eerste as van een loc of wagon met verlichting of weerstand op het blok staat. Ik kom er niet uit.

Ik heb ook ergens gelezen over een diodeschakeling maar het spanningsverschil tussen gedetecteerd en niet gedetecteerd blok is
slecht 0,3 volt (14,9 en 14,6)
Hopelijk kan mij iemand helpen.

Alvast bedankt

Wil
Hoewel je met Kato rails rijd, is dit geen Kato probleem, dit krijg je ook bij andere rails.
Zoals ook Robert Jan aangeeft werkt de detectie pas als de wielen die daadwerkelijk met de weerstand verbonden zijn de spoorstaaf raken. Als ik je verhaal zo lees is maar één as verbonden met de weerstand. Dus zodra het wiel van die as de met de 4088 verbonden railstaaf raakt vindt de detectie pas plaats. Dat is dan dus de ene kant op eerder dan de andere kant.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

wee
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2021 16:35

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door wee »

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar ik heb nu een test
opstelling gemaakt met 1 blok en 1 terug meldpunt. Dit is
gewoon een recht stuk. Als je nu met een wagon met weerstand of de loc van links naar recht rijdt dan komt er een bezetmelding als 1 as
het gedetecteerde blok raakt. Als je hetzelfde doet van recht naar links komt er pas een bezetmelding met alle assen op het blok. Ook als ik de loc of wagon omdraai hetzelfde resultaat. Het feit dat er links een bezetmelding komt met 1 as van de wagon of loc voorkant of achterkant maakt niet uit geeft dan toch aan dat beide assen stroomafnemer zijn.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet goed.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt
Wil


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door WilcoV »

wee schreef: 08 feb 2021 10:43 Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar ik heb nu een test
opstelling gemaakt met 1 blok en 1 terug meldpunt. Dit is
gewoon een recht stuk. Als je nu met een wagon met weerstand of de loc van links naar recht rijdt dan komt er een bezetmelding als 1 as
het gedetecteerde blok raakt. Als je hetzelfde doet van recht naar links komt er pas een bezetmelding met alle assen op het blok. Ook als ik de loc of wagon omdraai hetzelfde resultaat. Het feit dat er links een bezetmelding komt met 1 as van de wagon of loc voorkant of achterkant maakt niet uit geeft dan toch aan dat beide assen stroomafnemer zijn.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet goed.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt
Wil
Van je wagon is één wiel geïsoleerd en de andere niet.
Er wordt dus maar aan één zijde contact gemaakt. Maar nogmaals dit is GEEN Kato probleem, dit heb je met alle rails.
Ik denk dat je deze vraag beter in het elektronica deel kan stellen. Desnoods in de digitale vraagbaak.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

MiddenGroningen96
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 mar 2021 15:22

Re: Kato Unitrack tips

Bericht door MiddenGroningen96 »

Was benieuwd naar de Flexrail (N Kato Unitrack 7078024 Flexrails Zonder ballastbed 808 mm) van Kato (Noch) en heb er 2 besteld(de laatste 2). Dag later binnen, en maar aan 1 zijde van beide rails een railverbinder. Die van Kato zijn de 381-24810. Welke passen nog meer, of is dat universeel? Zo ja, welke is het beste in kwaliteit? Heb alvast een proefje uitgevoerd met een stukje unitrack.
AfbeeldingKato Unitrack met Flex by midden groningen, on Flickr


Mvg Rob

MiddenGroningen96 is de plek waar mijn huis woont. De baan (ooit) wordt een USA baan.

Kato rails, Railmodeller pro, Mac mini, iTrain 5 standard en Dinamo.
"Horseshoe Curve"
Persoonlijk blog op FB
Plaats reactie