Deze decoders halen overigens zowel het DCC-signaal als de spanning van de railstaven af zodat er GEEN ENKELE draad getrokken hoeft te worden

Wissel plaatsen - programmeren - klaar!

Ik bedoel eigenlijk, zijn er ook wissels zonder draad eraan vast?sjoef schreef:Je kunt elke kato wissel ook met de hand schakelen.
Kato maakt louter en alleen elektrische wissels, die je inderdaad van de stroomdraadjes kan ontdoen. Is nogal zonde; een al elektrisch wissel van uitstekende kwaliteit met de hand bedienen maar sois: het kan natuurlijk welHeiko schreef:Ik bedoel eigenlijk, zijn er ook wissels zonder draad eraan vast?
Als je daarmee je DCC spanning op de rails krijg, JaHeiko schreef:Kan ik de Kato aansluitrail gewoon aansluiten op de z21 door aan een zijde de stekker van de draad af te knippen en deze vervolgens op het stekkertje van de z21 aan te sluiten?
Of pas de truc met de aansluitdraadjes op de rails toe (zoals HIER in dit topic door Sjoef beschreven). Supertip!Heiko schreef:Kan ik de Kato aansluitrail gewoon aansluiten op de z21 door aan een zijde de stekker van de draad af te knippen en deze vervolgens op het stekkertje van de z21 aan te sluiten?
Jawel hoor, dit is de Kato D102 DCC-centrale:Heiko schreef:Heeft Kato ook een digitale centrale in zijn assortiment?
Kan iemand deze oplossing toelichten? Welke oplossing heeft Kato en welke Noch?WilcoV schreef:Nee Heiko, hoeft ook niet digitale centrale van ieder willekeurig merk kan met de Kato rails samenwerken.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de wissels gelijkstroom aangestuurd zijn met twee draden en niet zoals andere merken middels wisselstroom.
Maar ook hier zijn oplossingen voorradig zowel van Kato als van Noch en zeker ook anderen.
De enige overeenkomst zo'n beetje tussen de Multimaus en de DCS 51 is dat ze allebei DCC zijn; de MM is handheld en de DCS 51 niet, XpressNet i.pv. LocoNet, adressen op naam (keuze) i.p.v. op nummer (geen keuze), MM heeft een LCD- versus een LED-scherm voor de DCS 51, 21 t.o.v. 30 functies voor de DCS 51, de MM (behalve de draadloze) kan geen decoders uitlezen en de DCS 51 wel. Jouw vergelijking met de Multimaus snap ik (nog) niet...Redskin schreef:Eigenlijk van Digitrax ("DCS 51"), maar de bediening met de handels...etc.