Piko N Hondekop

Test verslagen van N-Spoor rollend materieel en scenery
Plaats reactie

Onderwerp starter
Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Piko N Hondekop

Bericht door Nijboer »

Credits gaan naar het Groterdam project!
Aangezien er op het N spoorforum geen Materieel test bestond voor de Piko N Hondekop, deze link:

https://www.hetgroterdamproject.nl/inde ... 006-hk2160

Aanvullingen hierop zijn meer dan welkom!

Collin


Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Piko N Hondekop

Bericht door Frank_N »

viewtopic.php?f=26&t=13177&start=10
Reactie:
kopie van: za aug 31, 2019 18:56
Toevallig vanmiddag zo'n gele N-Piko analoge* "Hondekop" gekocht. Waarom de gele? die heeft nl het langst dienst gedaan, blijkbaar ook een zeer sucsesvol ontwerp! Ik heb er vaak ingezeten.
De presentatie van de firma Piko vind ik erg goed, en degelijk. Na een uurtje "heen en weer doen" (op een stukje spoor van 1,5 meter, met de pendelautomaat van PoHe trains) moet ik zeggen dat het lawaai-probleem zich hier niet voordoet.
De kleur van de led verlichting is wat mij betreft realisties te noemen, ook de front en sluit verlichting. Doorkijk door het hele treinstel!
De kabine verlichting lijkt echt op ouderwetse gloeilampjes....(hoewel daar volgens mij vroeger TL buizen in zaten???)
Voor dik onder 200€ kan ik alleen maar zegen: ToppieJoppie, Piko! Well done ;) .

*voor mij heeft digitaal geen meerwaarde, bij gebruik van een regelaar volgens het Weistra principe gaat de verlichting al aan bij stilstand 8-)
Dit is slechts mijn mening.


Groet van Frank
Plaats reactie