Itrain observering

Test verslagen van N-Spoor rollend materieel en scenery
Plaats reactie
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Itrain observering

Bericht door evo »

shoven schreef:Wat me wel aardig lijkt is ook wat meer te horen over andere programma's, met name Rocrail (gratis).
Mij spreekt vooral het open source aspect aan. Ik werk al jaren alleen maar met open source software en daarom komen itrain en koploper voor mij niet in aanmerking.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Itrain observering

Bericht door rinze »

Hallo

Op dit moment zijn we nog bezig om een digitale baan te ontwikkelen op de club. Echter, ook wij zijn al een beetje bezig met de aansturing van de baan, echter deze moet nogal gebouwd worden! Wat wij echter wel belangrijk vinden is het rangeer aspect. Dan heb je iets te doen. Echter: ook de baan willen we beveiligen met een bloksysteem. Volgens de meeste hier op het forum kun je dit het beste doen via de pc. Na vraag echter bij een modelwinkel schijnt het dan moeilijk te zijn met rangeren. De pc moet weten waar een trein zich bevindt. Schijnt dan dat handmatig, dus zonder pc makkelijker is om te rangeren.Is dit ook zo?? Wat zijn jullie bevindingen in die richting?

Ook is het voor sommigen nogal ,,slaapverwekend,, om per pc te rijden. Wat zijn jullie bevindingen hierover?
Pc aan zetten en dan achter over leunen en kijken naar de treinen. Of komt er toch iets meer bij kijken?

Op dit moment zijn we nog niet over eens wat de besturing gaat worden, pc of handmatig, of met welke programma.
Handmatig, maar dan wel met een bloksysteem.

Groetjes Rinze


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2283
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Itrain observering

Bericht door martinb »

Gedachte:

In het echt zet de railverkeersleiding (RVL) de wissels / rijwegen en de machinist rijdt de trein. (ook bij rangeren)

Bij een PC aansturing neemt de PC de RVL over en kun je nog steeds zelf je trein rijden. Ja, je kunt ook volledig automatisch rijden, maar je kunt ook alleen de RVL aan de PC overlaten als je dat wilt. (En een combi kan natuurlijk ook)


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Itrain observering

Bericht door rinze »

Bedankt Martin. Dacht dat zoiets toch mogelijk moet zijn. Ga dr op de club ook nog eens over praten ;)
Maar in ieder geval bedankt voot jou antwoord.

Groetjes Rinze


Plaats reactie