Voor info waarom het een 110 is (Inderdaad DR) kun je nog beter deze pagina pakken. http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_V_100 Vele malen meer info en een completer beeld. Is van origine een DDR product wat eigenlijk al klaar stond voor de schroot pers. Echter na de val van de muur is Alstom begonnen met de ombouw van die dingen (lees: volledig strippen en opnieuw opbouwen) en zijn ze een tweede leven begonnen met veel succes. 101% correct is het fleischmann model niet, maar dat weet je alleen (en zie je alleen) als je echt tot klinknagelniveau gaat kijken m.i.
Waarom ze zo goedkoop zijn? Gokje: de V100DR is mega populair in veel verschillende landen. Dus één keer een mal maken en dan veel verkopen met weinig moeite. Ga maar eens opzoek waar die dingen allemaal terecht zijn gekomen na ombouw, echt overal kom je ze tegen. Wachten is op de NL varianten, die zullen ook wel komen tzt denk ik.
Hoeveel er alleen al rijden in NL en met welke kleurtjes... niet schrikken hoeveel inmiddels van een product waarvan je in de DDR tijd niet eens een foto mocht maken.. http://www.v100-online.de/index.php?nav=1403041
Fleischmann BR110 721001
-
- Moderator
- Berichten: 2083
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Fleischmann BR110 721001
De eerste NL variant (Zeeuws-Vlaanderen RN204) is deze maand aangekondigd in een startsetje (geloof als eshop model). Kan je in het noviteitendraadje 2013 van Fleischmann vinden.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Fleischmann BR110 721001
Gisteren op de beurs geweest en de begeerde BR114 opgehaald!
Hierbij een paar foto's.
De loc is verder gelijk aan de 721001.
Ik heb er deze keer een N025 decoder ingeprikt, past prima.
Het insteken van de baanruimers is loepwerk en ook een pincet is
eigenlijk wel aan te bevelen.
Hierbij een paar foto's.
De loc is verder gelijk aan de 721001.
Ik heb er deze keer een N025 decoder ingeprikt, past prima.
Het insteken van de baanruimers is loepwerk en ook een pincet is
eigenlijk wel aan te bevelen.