Piko 2021

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Piko 2021

Bericht door H@Ns »

Uiteraard wordt het in Duitsland (weer) eerder aangeboden.

Nederland is wat verder rijden denk ik.

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

laserpiente
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:39

Re: Piko 2021

Bericht door laserpiente »

Ach, die paar dagen extra wachten kan ook geen kwaad toch? En daarnaast staat er levering binnen 4 tot 21 dagen. Das nog een beste marge. Ik wacht er al een tijdje op een ben blij dat ik kan uitkijken naar een mailtje dat m'n bestelling verzonden is :mrgreen:


Groet,
Peter
Gebruikersavatar

laserpiente
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:39

Re: Piko 2021

Bericht door laserpiente »

Net de verzendbevestiging uit Lochem ontvangen, ik ga er dus van uit dat de 1100 onderweg is _o_ :mrgreen:


Groet,
Peter

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2021

Bericht door sjoef »

Ben benieuwd welke decoder het beste is voor deze loc?

Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Piko 2021

Bericht door Merijn »

Al mijn Piko spul rijdt erg mooi op D&H-decoders. Zou me niet verbazen als de 1100-en het hier ook goed mee doen. Maar, nog geen ervaring dus met de 1100 zelf

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA

Albert
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 aug 2020 10:34

Re: Piko 2021

Bericht door Albert »

Mijn laatste twee Piko treinen hebben zgn. Piko Smart decoders.



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door u43hvs »

Piko heeft in HO een fraaie ns 2000 in uitlevering staan
https://www.scaletrading.nl/modelspoor/ ... n-nl-2021/ iemand al een idee of deze ook in ons spoor gaat komen ? Daar zou ik ogenblikkelijk voor intekenen


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Piko 2021

Bericht door thevandijks »

u43hvs schreef: 23 jul 2021 18:41 Piko heeft in HO een fraaie ns 2000 in uitlevering staan
https://www.scaletrading.nl/modelspoor/ ... n-nl-2021/ iemand al een idee of deze ook in ons spoor gaat komen ? Daar zou ik ogenblikkelijk voor intekenen
Ja dat zou geweldig zijn, heb er twee nodig voor mijn olietrein!

Groet Hans



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door u43hvs »

Mail naar scaletrading gestuurd. Wie niet waagt…
Beste importeur,
Hoe groot acht u de kans dat geweldige ns2000 model ook in n spoor wordt uitgebracht? Dit zou een zeer welkome aanvulling zijn op het toch al uitgebreide Piko N spoor ns diesel aanbod


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Piko 2021

Bericht door Valéry »

Bij Hisko en Hans sluit ik me onmiddellijk aan. De Whitcomb-2000 in N – ik heb er als kind van de jaren vijftig levendige herinnering aan. Ze kwamen in de hoofdwerkplaats Tilburg om onderhouden te worden. De markante hoeklantaarns, de witte streep boven de ene huif, het gehuil van de Thomassen-dieselmotor, de speciaal uit de USA verworven 2019 van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij.. alsjeblieft, Scaletrading!
Hartelijke ondersteuning en groet van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door u43hvs »

vandaag antwoord gekregen
"Goedemorgen heer De Vries,



Die kans acht ik vooralsnog erg klein. Dit zit in ieder geval niet in onze planning.



Vriendelijke groet,

Wim Wolters

"
Kortom, iedereen met interesse een email sturen naar scaletraiding


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

Mg1982nl
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 jan 2021 21:44

Re: Piko 2021

Bericht door Mg1982nl »

Moet zeggen dat scaletrading wel netjes snel reageert.
In het verleden gevraagd of ze de “vos” en of railpromo” 1200 gaan uitbrengen, maar de verkoop van de ns modellen valt tegen volgens hun



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door u43hvs »

Zekers. Na nog een opmerking van mij kreeg ik als antwoord "Hallo Hisko,



Laat ik dan zeggen: Het zit in (nog) niet in onze planning J."


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Piko 2021

Bericht door Ad_M »

Raar dat de verkoop van Ns modellen tegen valt, ik koop niet elk model wat uitgebracht wordt
Maar veel baan bezitters en verzamelaars die ik ken en spreek hebben de meeste piko Ns modellen staan

Een veelgehoorde opmerkingen die ik wel erg vaak hoor, en zelf ook achter staat, is het gebrek aan materiaal wat je er achter kan hangen aan passagiers sleep!!
Neem me niet verkeerd, ik ben ZEER dankbaar aan wat er aan Ns materiaal uitgebracht wordt
En snap ook de investeringen die het met zich mee brengt

Zou toch heel graag wat er achter willen hebben hangen voor ik bijvoorbeeld een tweede lok aanschaf

Voor de 2000, de tekening en de ervaringen zijn er al op H0, en het is een prachtig model geworden
Petje weer af Piko!!!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2021

Bericht door Sibbesuisje »

Wel met Ad eens, er zijn een berg loks uitgebracht maar verder weinig NS materiaal om erachter te hangen. Dan kan ik me voorstellen dat de verkoop van loks langzaam wat gaat teruglopen.
Wat misschien ook een rol speelt is dat de nieuwere PIKO modellen (voornamelijk de 1100) een model is dat hiervoor al door minitrix was uitgegeven en welke veel mensen al in hun verzameling hadden. Dan kan het zijn dat vergeleken de 2200, 2400 en ook de Hondekoppen, welke uniek waren voor de Nederlandse markt (afgezien van wat klein fabrikanten), het misschien ook wat minder verkoopt.
Maar goed, dat is speculeren. Vooralsnog kijk ik zelf uit naar de nieuwe 2200 dit jaar (PIKO is mijn hofleverancier voor diesel materiaal) en dan vertrouw ik wel op @H@Ns om met de nieuwe Bollenwagens me van een nieuwe sleep te voorzien 😁

Nog even over de 2000 zelf, ik snap de terughoudendheid bij PIKO wel voor een model in N. Er zijn weinig varianten en ook de inzet is beperkt tot de jaren 60. Niet echt jaren die de meerderheid van NS rijders nastreeft.


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Piko 2021

Bericht door Alro »

Ad_M schreef: 17 aug 2021 08:25 Raar dat de verkoop van Ns modellen tegen valt, ik koop niet elk model wat uitgebracht wordt
Maar veel baan bezitters en verzamelaars die ik ken en spreek hebben de meeste piko Ns modellen staan
Ik weet niet op welke aantallen PIKO rekent want wereldwijd is de afname van Nederlandse treinen natuurlijk maar een peulenschil t.o.v. bijvoorbeeld Duitse modellen.



Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Piko 2021

Bericht door Valéry »

De diesels van de serie 2000 waren van Amerikaanse makelij en door de VS-strijdkrachten naar Europa verscheept. Zie bijv. de uitleg van Martijn van Vulpen of het artikel op Treinenweb.nl. Dus als Piko nog eens een N-model wil maken voor de export naar de overkant van de grote plas, dat niet veel hoeft af te wijken van de NS-versie ...
Hoopt, groetend,


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

laserpiente
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:39

Re: Piko 2021

Bericht door laserpiente »

Het zal de leeftijd zijn, het was ruim voor m'n geboorte, maar ik heb niks met die 2000... Wel ben ik erg blij met de hondekop, 1100, 1200, 2200, 2400 en GTW's die door PIKO zijn uitgebracht. Als de financien het zouden toelaten had ik elke variant daarvan gehad...

Voor mij hoeft die 2000 in n-spoor dus niet zo. Ik zie liever materieel voor achter die locs of meer treinstellen (plan U/V/T, SGM), maar dat zijn mijn voorkeuren. Vooralsnog ben ik erg blij met de door PIKO uitgebrachte locs. Ze kunnen waarschijnlijk nooit iedereen tevreden stellen maar het aanbod NS locs is dankzij PIKO stukken breder, dus wat mij betreft: thank you PIKO _o_


Groet,
Peter

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko 2021

Bericht door Nijboer »

Tja, turquoise rijtuigen achter de turquoise 1200 zou inderdaad best gewaardeerd zijn!

Maar die 2000.... zou inderdaad erg leuk zijn als die in N gemaakt zou worden!



rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Piko 2021

Bericht door rinze »

Hallo,

Ik zelf vindt ook dat Piko goed bezig is met de Nederlands spul. En inderdaad, minitrix heeft ooit de 1100 en 1200 uitgebracht, maar de techniek die er nu in zit, is wel dag en nacht verschil. Voordat Piko met de 1100 uitkwam, stonden er ook 1100 van Minitrix op MP voor ongeveer 100 euro. Leuk, maar ik zelf rijdt digitaal (zoals de meeste) en heb geen idee of deze ,,oudere,, 1100-den ook digitaal goed rijden. En voor een 2de hands lok vindt ik dit te duur, maar dat is dus mijn mening. Sinds Piko met NL materiaal uitbrengt, ben ook ik overgestapt naar NL materiaal. Minitrix heeft ook ooit de Koploper uitgebracht, prachtig model, maar om hier dik 400 euro aan uit te geven aan een 2de hands koploper .. nee, sorry. Als ik dan kijk naar de techniek die Piko stopte in de Hondekop, als Piko dezelfde techniek toepast in een nieuwe uitgave van de Koploper, denk ik dat dit ook een prachtig model kan worden, met goede (misschien wel betere) rijeigenschappen .Misschien zou men daar bij Piko ook kunnen overwegen om een dubbeldekker uitvoering te kunnen maken op dezelfde basis als de hondekop? Ik bedoel dus qwa techniek, motor aandrijving, stroomafname enz.

Kortom, ik zelf zou het wel leuk vinden om in de toekomst een nieuwe Koploper, of VIRM te zien verschijnen :)

Mvg Rinze

Ps: Ik zal zelf niet aanwezig zijn bij de Piko demonstratie, maar misschien kan iemand deze ideeen wel mee brengen (voorstellen) bij Piko zelf?? Alvast bedankt :-)



FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Piko 2021

Bericht door FidOo »

Ik ben zelf wel benieuwd of er overwogen wordt om de G6 van vossloh uit te brengen. Het model bestaat in H0 al en zou ik graag ook in N willen hebben.
Ik vermoed alleen dat het voorbeeld te weinig verkocht is om hem ook in model veel te kunnen verkopen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door u43hvs »

Over dat gebrek aan rollend materieel, alle N fabrikanten hebben wel modellen op de markt gebracht die prima zijn te gebruiken voor nl goederenvervoer, dat is toch ook het leukste om mee te werken. Die suffe passagiers rijtuigen die rijden alleen maar een rondje


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Piko 2021

Bericht door railrene »

Smaken verschillen (gelukkig) Hisko. Voor mij is het juist het reizigersverkeer. Goed, er mag af en toe ook wat goederenmeuk tussendoor, waar moet je anders een 2200/2400 voor zetten? Ik ben dan ook erg nieusgierig naar de door Piko voor dit jaar aangekondigde Silberlinge (ja, die kwamen ook over de grens.. 'buurlandtrein'). Die zouden er nu wel zo'n beetje moeten zijn.

En verder.. Plan-V graag. Eén uitvoering is voldoende :)



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Piko 2021

Bericht door Sandopie »

Plan-U lijkt mij ook niet verkeert.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Piko 2021

Bericht door Valéry »

Nijboer schreef:
turquoise rijtuigen achter de turquoise 1200 zou inderdaad best gewaardeerd zijn
Helemaal mee eens. Een blikvanger van jewelste op iedere baan en in iedere vitrine. Dus plan-D. Die RIC-rijtuigen zouden ook door onze Europese buren gewaardeerd worden. Als ze op de markt komen in twee sets van vier, AB+C+RD+P en AB+C+C+C, heb je met beide sets precies de getalsverhoudingen bij NS, want AB:C:RD:P=20:40:10:10. Voor de berlijnsblauwe van de tijdperken III en IV geldt natuurlijk A en B i.p.v. AB resp. C. Midden jaren ’60 waren acht A’s verbouwd tot B 7851-7858 om vooral te rijden in de zgn. Randstad-expres tussen Groningen en Den Haag SS. Dan kan er dus nog een setje bij van bijv. drie van zulke gedeklasseerde achtramers, voor zowel tijdperk III als IV.
Piko, maak je de (dag)droom waar om een mooie sleep rijtuigen te kunnen hangen aan je geslaagde locseries 1200 en 1100?


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Plaats reactie