Minitrix nieuwigheden 2020

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Gebruikersavatar

sven-tramfabriek
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 nov 2019 21:07

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door sven-tramfabriek »

Ik had gehoopt (maar niet verwacht) op geel-blauwe intercity rijtuigen of een Koploper, maar helaas. Wel leuk is die Schienenbus. Is het model in deze vormgeving al reeds eerder verschenen of is dit een compleet nieuwe tooling?



Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Valéry »

Brondocument op http://streaming.maerklin.de/public-med ... nh2020.pdf
Pleun schreef:
Ook nieuw is de D24 (MaK DE 1002) van de Bentheimer Eisenbahn.
Reed (rijd?) deze ook in Nederland?
Ja, op het korte afstandje vanaf de grens bij Laarwald tot op het emplacement van Coevorden.
Laatst gewijzigd door Valéry op 17 jan 2020 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door spoor65 »

De rode brommer, schienenbus dus, is al een model dat minitrix sinds mensenheugenis heeft uitgebracht,
natuurlijk wel in de loop der jaren, diverse keren opgewaardeerd en verbeterd.

paar jaar geleden is die nog uitgebracht in de tijdperk 4 uitvoering.

Wat, zo te zien, in één oogopslag, is dat de koppelstangen veranderd zijn, nu geen vaste verbinding meer, maar een stang in NEM schacht.

het blijft wel een mooi ding,
Altijd al een zwak gehad voor deze rode brommers.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door spoor65 »

Wat verder opvalt, is de 2 nieuwe boogradius rails in het programma, te weten R2a en R2b, die precies het gat vullen tussen de reeds jaren bestaande R2 en R3.

De oude roco, tegenwoordig fleischmann zonder bedding, had dit al jaren en noemde het dan R3 en R3a.

Nu kun je dus ook gewoon mooie bogen maken in dubbel spoor trajecten, en dan, bij wat minder ruimte, gebruik maken van R2 en R2a boogstraal, zonder daarvoor uit te moeten wijken naar FLM rails.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door robert »

Hallo Sven,

Huidige model is nieuw ontwikkeld in 2007 en heeft niets te doen met de oude railbussen.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Rick »

Pleun schreef: 16 jan 2020 19:08 Ook nieuw is de D24 (MaK DE 1002) van de Bentheimer Eisenbahn.
Reed (rijd?) deze ook in Nederland?
Alleen op het net van de BE.
sven-tramfabriek schreef: 16 jan 2020 19:27Ik had gehoopt (maar niet verwacht) op geel-blauwe intercity rijtuigen of een Koploper, maar helaas.
Nou ja, het is al een begin dat er een geel/grijze 6400 komt. Misschien dat Minitrix nu iets verder kijkt in het archief (al hoeft het bij de huidige prijzen van mij niet).


Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Merijn »

Rick schreef: 17 jan 2020 08:08Nou ja, het is al een begin dat er een geel/grijze 6400 komt. Misschien dat Minitrix nu iets verder kijkt in het archief (al hoeft het bij de huidige prijzen van mij niet).
Ik hoop ook dat Minitrix wat verder terug kijkt en wat mij betreft zeker in TpIV. Prijzen vallen inderdaad tegen €200,- adviesprijs voor een heruitgave van een ouder model lok terwijl Piko een splinternieuw model op de markt brengt met een adviesprijs van €190,- Even afwachten wat de consumentenprijzen gaan worden voor deze 6400. Maar verder stemt mij dit redelijk optimistisch.

Groet, Merijn
Laatst gewijzigd door Merijn op 17 jan 2020 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Robert_N-Nm »

De 4yg ziet er leuk uit. Als ze daar hun best op doen hebben we een mooie opvolger voor de FLM en Roco wagens die inmiddels goed 25-30 jaar meegaan (zo niet langer).

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door WilcoV »

Sven schreef: 16 jan 2020 18:58 Mooi zo!

WilcoV schreef: 16 jan 2020 18:25 Huh 6400 in R4C uitvoering? Toch niet zo een tot G1206 vermaakte 6400?
Minitrix 12572, dit is exact hetzelfde model als de oude Minitrix 6400. De nieuwe is zo te zien ook hetzelfde.
Ah dan had ik het toch goed, ik vind dit altijd zo grappig, Minitrix die van een 6400 lok een G1206 maakt, wat het niet was en Piko die van een G1206 een 6400 maakt wat het niet was :lol: :lol: :lol:


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door WilcoV »

sven-tramfabriek schreef: 16 jan 2020 19:27 Ik had gehoopt (maar niet verwacht) op geel-blauwe intercity rijtuigen of een Koploper, maar helaas. Wel leuk is die Schienenbus. Is het model in deze vormgeving al reeds eerder verschenen of is dit een compleet nieuwe tooling?
De aangekondigde HSL ICR rijtuigen moeten eerst in 2020 uitkomen, als er al anderen komen zal dat zeker niet in hetzelfde jaar zijn bij Minitrix.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

sven-tramfabriek
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 nov 2019 21:07

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door sven-tramfabriek »

Bedankt voor de reacties over de railbus. Misschien maar even kijken naar een tweedehandsje van na 2007.

@WilcoV Het had me ook verbaasd als ze er bij zaten, dit jaar.


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Ronald2016 »

Ik heb minitrix in Genk vorig jaar gesproken en waarschijnlijk een nieuwe variant komt over 3 a 4 jaar. Wat hier van waar is? Persoonlijk hoop ik dat ze geel / blauw doen wat nu rijd tussen de traxxen.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door WilcoV »

Ronald2016 schreef: 17 jan 2020 13:15 Ik heb minitrix in Genk vorig jaar gesproken en waarschijnlijk een nieuwe variant komt over 3 a 4 jaar. Wat hier van waar is? Persoonlijk hoop ik dat ze geel / blauw doen wat nu rijd tussen de traxxen.
Gezien het feit dat ze de Traxx hebben uitgebracht afgelopen jaar, zou het logisch zijn een stam ICRm rijtuigen uit te brengen. Maar ja niets is zo veranderlijk als onze fabrikanten. Als de verkoop van de HSL rijtuigen tegen gaat vallen zullen ze wel 3x nadenken alvorens een andere variant uit te brengen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

sparckie
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:17

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door sparckie »

Ronald2016 schreef: 16 jan 2020 12:52 Whoep een juiste 6400 Geel/Grijs met rood railion.
Ik hoop alleen dat ze dan wel de kleur van het hekwerk aanpassen. Voor zover ik kan vinden is het hekwerk nooit helemaal geel geweest, maar zijn de staanders voor een deel grijs.


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Ronald2016 »

Ah, ja nog niet opgevallen. Toch weer iets wat niet klopt bij minitrix. Zal dan wel helemaal geel geleverd worden.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Merijn »

sparckie schreef: 22 jan 2020 23:13
Ronald2016 schreef: 16 jan 2020 12:52 Whoep een juiste 6400 Geel/Grijs met rood railion.
Ik hoop alleen dat ze dan wel de kleur van het hekwerk aanpassen. Voor zover ik kan vinden is het hekwerk nooit helemaal geel geweest, maar zijn de staanders voor een deel grijs.
Scherp gezien! Was mij nog niet opgevallen. Wel een vreemde ‘fout’ aangezien het hekwerk bij alle oudere geel/grijze 6400-en van Minitrix correct van kleur was. Misschien toch een handmonster in de catalogus?

Grt, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door WilcoV »

Ze hebben het toen bij de NS 6400 wel goed gedaan, dus laten we hopen dat ze dat hier ook goed toepassen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Mathijs »

WilcoV schreef: 17 jan 2020 13:57
Ronald2016 schreef: 17 jan 2020 13:15 Ik heb minitrix in Genk vorig jaar gesproken en waarschijnlijk een nieuwe variant komt over 3 a 4 jaar. Wat hier van waar is? Persoonlijk hoop ik dat ze geel / blauw doen wat nu rijd tussen de traxxen.
Gezien het feit dat ze de Traxx hebben uitgebracht afgelopen jaar, zou het logisch zijn een stam ICRm rijtuigen uit te brengen. Maar ja niets is zo veranderlijk als onze fabrikanten. Als de verkoop van de HSL rijtuigen tegen gaat vallen zullen ze wel 3x nadenken alvorens een andere variant uit te brengen.
Hoi Wilco,

Miss mosterd na de maaltijd, maar ik ben nu dus opzoek naar een ICRm geel blauw. Maar waarom komt minitrix dan met de HSL uitvoering. Ik heb het gevoel dat de halve Nederlandse trein wereld roept om een geel blauwe uitvoering. Zeker als ik naar de prijzen kijk op MP en catawiki. En waarom komt fleischmann of Arnold niet met deze uitvoering? Zijn wij als Nederlandse markt dan te klein? Eigenlijk baal ik gewoon dat je nergens een icrm kan kopen voor N spoor 😢


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door WilcoV »

Tsja, bel minitrix of de importeur zou ik zeggen, zij kunnen wellicht uitleg geven waarom deze keuze gemaakt is.
Fleischmann, Piko of welke andere n spoor fabrikant zal eerst een mal moeten produceren. Dat wordt pas gedaan als men het gevoel heeft dat het rendabel wordt. De Nederlandse markt zelf is voor de meeste merken klein. De Plan W is er alleen maar bij Fleischmann omdat ze deze ook in DB uitvoering kunnen brengen. De ICR (Fyra) van Minitrix komt nu omdat zij de mal al hebben. We kunnen moord en brand schreeuwen, maar de fabrikanten bepalen samen met hun importeurs wat zij het meest rendabel vinden. Ik den k dus dat je beter je hoop kan vestigen op onze mede hobbyisten/kleinseriefabrikanten dan de grote heren/dames. En als ze toch iets uitbrengen dan snel kopen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Mathijs
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2020 08:12

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Mathijs »

WilcoV schreef: 30 apr 2020 15:33 Tsja, bel minitrix of de importeur zou ik zeggen, zij kunnen wellicht uitleg geven waarom deze keuze gemaakt is.
Fleischmann, Piko of welke andere n spoor fabrikant zal eerst een mal moeten produceren. Dat wordt pas gedaan als men het gevoel heeft dat het rendabel wordt. De Nederlandse markt zelf is voor de meeste merken klein. De Plan W is er alleen maar bij Fleischmann omdat ze deze ook in DB uitvoering kunnen brengen. De ICR (Fyra) van Minitrix komt nu omdat zij de mal al hebben. We kunnen moord en brand schreeuwen, maar de fabrikanten bepalen samen met hun importeurs wat zij het meest rendabel vinden. Ik den k dus dat je beter je hoop kan vestigen op onze mede hobbyisten/kleinseriefabrikanten dan de grote heren/dames. En als ze toch iets uitbrengen dan snel kopen.
Nou, je gelooft het niet, een dag later staan er 4 ICR’s op mp en 5 op catawiki. Dus ben nu de trotste eigenaar van 9 ICR’s 😬



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Rick »

De Prio-ICR worden kennelijk uitgeleverd: https://www.ebay.de/itm/Trix-Minitrix-1 ... SwG0Fe0qhz



caspervt
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2012 13:11

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door caspervt »

Hier de eerste foto's van de Minitrix rijtuigen:

https://www.latelierdutrain.com/coffret ... 53891.html


Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Ja vandaag gehoord dat ze er aan komen. Volgende week waarschijnlijk.

groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

Riem
Berichten: 158
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Riem »

Valt me wel op dat de ICR rijtuigen nu zwarte draaistellen en een zwarte onderplaat hebben t.o.v. de grijze van de eerdere modellen. Maar voor de rest zien ze er wel mooi uit. Maar ik laat de zuurstok toch aan mij voorbij gaan.



Peter
Berichten: 906
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Minitrix nieuwigheden 2020

Bericht door Peter »

Ben benieuwd. Een setje is al geruime tijd geleden gereserveerd bij Hans :D

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gesloten