Arnold 2020

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Arnold 2020

Bericht door Sandopie »

Op het net circuleren de "geruchten" over de nieuwigheden die door Arnold in dit jaar worden uitgebracht. In de eerste link (van een web-shop/winkel) een opsomming van deze items, echter zonder foto's. In de tweede link (van een post op 1zu160) een uitgeschreven opsomming van de nieuwigheden. Indien dit alles daadwerkelijk uitkomt, dan mogen N-spoorders (niet Nederlands) niet klagen.

Link 1:

https://www.goldenvalleyhobbies.com/202 ... asc&page=1

Link 2:

https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... 47199#aw12

Nu nog wachten op de officiële bevestiging.

Edit: Nu nog …..
Laatst gewijzigd door Sandopie op 08 jan 2020 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Arnold 2020

Bericht door robert »

Rinus,

Hier zou het nieuws moeten komen staan : https://www.hornby.com/uk-en/shop.html


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1221
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Arnold 2020

Bericht door CC72000 »

wat een hoeveelheid RENFE!! Maar voor de franse N spoorder is er ook veel moois zoals de DEV in Inox.

Link naar het Franse forum met wat plaatjes:
http://le-forum-du-n.1fr1.net/t32711-no ... 020#607860

- HN2497 : Locomotive BR 186 Fret SNCF, époque VI
- HN2497D : Locomotive BR 186 Fret SNCF, époque VI, DCC
- HN4320 : Set de trois voitures DEV Inox A9 +A9 +A5s, Le Bourbonnais, époque III
- HN4321 : Set de trois voitures DEV Inox A9 + A9 + A5s, époque III
- HN4322 : Set de trois voitures DEV Inox A9 + A9 + A5s, La Mouette, époque IV
- HN4323 : Voiture DEV Inox A9, époque III
- HN4624 : Voiture DEV Inox A9, époque IV
- HN6478 : Set de deux wagons citerne à gaz à essieux, livrée inox, Antargaz, époque III
- HN6479 : Set de deux wagons citerne à gaz à essieux, livrée inox, bandes oranges, SATI / UCB, époque IV
- HN6465 : Set de deux wagons céréaliers à bogies, faces planes et faces bombées, livrée gris anthracite, Ermewa, époque VI
- HN6466 : Wagon céréalier à bogies, faces bombées, Millet Transcéréales, époque VI
- HN 6467 : Wagon céréalier à bogies, faces planes, MONFER FRANCE, époque VI
- HN6469 : Set de deux wagons céréaliers à bogies, faces planes et faces bombées, BREIZ’AL, époque IV-V
- HN6491 : Set de deux wagons tombereaux à essieux, parois bois hautes, chargement charbon, époque III
- HN6492 : Set de deux wagons tombereaux à essieux, parois bois basses, chargement charbon, époque III


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Arnold 2020

Bericht door Sandopie »

Rob,

Dat weet ik, echter denk ik niet dat een winkel/web-shop tijd en energie gaat steken in het opvoeren van nieuwigheden die nooit uit zullen komen. Maar zoals ik al zei "Nu nog wachten op de officiële bevestiging".


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Arnold 2020

Bericht door Sandopie »

"wat een hoeveelheid RENFE!!"

Spanje is voor Arnold een belangrijke markt, vandaar.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Arnold 2020

Bericht door Valéry »

Hier het overzicht (niet op HN-nummervolgorde) met afbeeldingen: https://www.hornby.com/uk-en/shop/brand ... -2020.html


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Arnold 2020

Bericht door Rick »

De NMBS 186 is de uitvoering in Lineas kleurstelling, hopelijk komt deze wel in de winkel te liggen.
De INOX-rijtuigen zijn niet de versie die naar Nederland reed als ik de plaatjes goed bekijk of heb ik het mis?


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold 2020

Bericht door WilcoV »

Wow 111 nieuwigheden.
Voor Nederland in ieder geval interessant:
- maar liefst 2 sets Rheingold Rijtuigen (3) Tp III
- EETC set (2)
- Lineas Br 186
Wat betreft de Rheingold wagens lijkt het op een heruitgave van de sets uit 1989-1992, maar dan met 3 in plaats van 4 rijtuigen per set en er van uitgaand aangepast aan de huidige standaard. Volgens de tekening hebben ze koersborden, dus ook even afwachten wat daar op komt te staan.

Volgens mij zijn de UIC-X rijtuigen van de FS ook wel in Nederland geweest in Internationale treinen.
Diverse goederenwagens van bijvoorbeeld SNCF kunnen uiteraard ook. Zo heb ik de Millet/Transcereales wel in Oss gezien.

De INOX met gele streep van SNCF zijn volgens mij niet in Nederland geweest, maar ik kan me altijd vergissen, wel NS, NMBS en TEE uitvoering.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Arnold 2020

Bericht door Rick »

Euro-Express is geen EETC, al kwamen en komen de rijtuigen wel regelmatig in Nederland. ;)
Bij de INOX-rijtuigen vergis je je met de slaaprijtuigen WLAB30 die LSM heeft uitgebracht. Arnold komt met een ander type, dat er wel op lijkt maar niet bij de NS in dienst is geweest.



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Arnold 2020

Bericht door u43hvs »



Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold 2020

Bericht door WilcoV »

Rick en anderen:
Euro-Express Treincharter (EETC) is in 1996 opgericht en begonnen als touroperator die wintersportreizen per trein naar Oostenrijk organiseerde.
Maar je hebt uiteraard helemaal gelijk deze rijtuigen zijn van Euro-Express Sonderzüge
De rijtuigen zijn zeker in Nederland geweest en de eigen Euro-Express locomotief bracht ze in ieder geval regelmatig in Venlo.
Laatst gewijzigd door WilcoV op 08 jan 2020 21:15, 4 keer totaal gewijzigd.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold 2020

Bericht door WilcoV »

u43hvs schreef: 08 jan 2020 19:19 Ic rijtuig leverbaar in de https://www.dm-toys.de/en/product-detai ... N4268.html
Hans heeft ze ook al enige tijd. Ook de 2e klas. Dit zijn nog 2019 catalogus items.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

caspervt
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2012 13:11

Re: Arnold 2020

Bericht door caspervt »

Hier bij het buurforum een discussie over een treinsamenstelling waarin de DEV inox wel degelijk naar Nederland kwam. Alleen in internatiomale D treinen:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=57662.0

Wel in een iets andere versie... als bar-disco rijtuig.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold 2020

Bericht door WilcoV »

Interessant. Echter de wagens hebben een gele streep. De wagens die in Nederland kwamen hadden voor zover ik kan nagaan een oranje streep voor internationale treinen en een rode streep met TEE voor TEE treinen.
De Inox wagens hebben rond gereden met een Rode TEE streep, Oranje streep, Gele streep en Groene streep voor zover ik kan nagaan.

Voor Nederland heb ik tot nu toe foto's teruggevonden van deze wagens met TEE kleur, Oranje streep en Groene streep.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

roba
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:53

Re: Arnold 2020

Bericht door roba »

Rick, Wilco, Casper,

Er zijn grote onderling verschillen tussen de series Franse roestvrijstalen rijtuigen:


- De korte DEV Inox, lengte 23,34 meter, afgeleverd in 1952-1957, van origine zowel 1e als 2e klas (volgens klasse indeling vanaf 1956), beide klassen met 8 coupe's.
Een deel hiervan had airconditioning voor de Mistral 56 en deze kregen later de rode TEE band toen de Mistral een TEE werd. Degene zonder airco
zij vanaf eind jaren zestig gedeclasseerd naar 2e klasse
- De lange DEV Inox, lengte 25,09 meter, afgeleverd in 1958-73 (drieënzeventig), van origine zowel 1e als 2e klas, vanaf eind jaren zeventig gedeclasseerd naar 2e klasse.

- TEE-Inox/TEE-PBA(Parijs-Brussel-Amsterdam), lengte 25,50 meter, oorspronkelijk alleen 1e klas met rode TEE streep, vanaf 1983 deels omgebouwd naar 2e klas,deuren iets verder van de kopeinden met een raampje ertussen, andere draaistellen en airconditioning, afgeleverd in 1963-1967, een aantal waren eigendom van de NMBS.
- Mistral69, bijna identiek aan de TEE versie maar met deels lagere ramen, afgeleverd in 1969-1970, in 1984-85 is een deel omgebouwd naar 2e klas, een aantal was eigendom van de NMBS en een deel van de SBB-CFF

De foto is van een DEV-Inox versie. Zo te zien 9 ramen dus een lang DEV rijtuig oorspronkelijk 1e klas. Als de streep echt geel is, is het nog een 1e klas rijtuig. Groene band boven de ramen betekent vanaf 1978-79 2e klas en oranje speciale afdeling zou dus omgebouwd naar bar/disco kunnen zijn.
Arnold heeft de lange DEV aangekondigd, in die serie zouden ze ook nog een A7D rijtuig met bagageafdeling kunnen maken en een B10 2e klas.
In de praktijk kregen veel treinen met DEV-Inox rijtuigen vanaf 1967 een UIC A7D rijtuig mee in de Capitole kleuren rood en wit. Er waren 3 A7D's nodig voor de Capitole en er zijn 43 stuks gebouwd, allen in rood.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker,

Groeten

Rob


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold 2020

Bericht door WilcoV »

Bedankt voor de verduidelijking Rob, was mij bekend maar het ging er voor mij vooral om wat er in Nederland is geweest. De Arnold wagens hebben, ongeacht het type, allen een gele streep boven de ramen (1e klasse) of deels een gele streep. Die heb ik nog nergens op foto's gezien voor wat betreft Inox rijtuigen in Nederland. Wel met Rode TEE band, Oranje en groene band.
In Nederland hebben volgens de 'boeken' de Inox TEE PBA en Inox Mistral 69 gereden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Arnold 2020

Bericht door Sandopie »



Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1221
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Arnold 2020

Bericht door CC72000 »

WilcoV schreef: 10 jan 2020 22:58 Bedankt voor de verduidelijking Rob, was mij bekend maar het ging er voor mij vooral om wat er in Nederland is geweest. De Arnold wagens hebben, ongeacht het type, allen een gele streep boven de ramen (1e klasse) of deels een gele streep. Die heb ik nog nergens op foto's gezien voor wat betreft Inox rijtuigen in Nederland. Wel met Rode TEE band, Oranje en groene band.
In Nederland hebben volgens de 'boeken' de Inox TEE PBA en Inox Mistral 69 gereden.
Ga je ook niet zien. Deze rijtuigen waren alleen voor binnenlands verkeer. Een enkel disco rijtuig mocht wel eens de grens over.


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold 2020

Bericht door WilcoV »

Ga je ook niet zien. Deze rijtuigen waren alleen voor binnenlands verkeer. Een enkel disco rijtuig mocht wel eens de grens over.
Bedankt, dat was ook zo te zien de discussie op het andere forum, zie de eerder gemelde link. En zelfs dat specifieke rijtuig had een oranje streep.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Arnold 2020

Bericht door Michiel »

Rick schreef: 07 jan 2020 20:07 De NMBS 186 is de uitvoering in Lineas kleurstelling,...
Alleen is Lineas niet echt Belgisch meer. B-Cargo is opgekocht door het Frans bedrijf Argos-Wityu, richtte Lineas op, en heeft zijn vloot in Duitsland ondergebracht (UIC 80). Belgisch blijft een goede 31% in de participatie en de mooie herinnering. Voor de rest is het gewoon een priveebedrijf als elk ander buitenlands priveebedrijf. Erg Jammer, maar dat is de moderne Europese markt nu eenmaal: geen plaats voor de kleintjes.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Nico
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 feb 2009 00:17
Locatie: Groningen

Re: Arnold 2020

Bericht door Nico »

Ik zie dat de HN2417 ICE 3 NS intussen al beschikbaar is. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik kan geen berichten terugvinden in het Nieuwe Aanwinstentopic!


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold 2020

Bericht door WilcoV »

Nico schreef: 09 feb 2020 20:53 Ik zie dat de HN2417 ICE 3 NS intussen al beschikbaar is. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik kan geen berichten terugvinden in het Nieuwe Aanwinstentopic!
Hij is net uit, ik moet hem nog ophalen één dezer dagen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Arnold 2020

Bericht door Pjotr »

Ik heb 'm zojuist via de pakketdienst mogen ontvangen. Even snel vergeleken met een vierdelige set uit 2010.

Er zijn kleine verschillen in het uiterlijk, maar de kappen lijken technisch min of meer identiek. De opschriften zijn wat scherper en de kleur oogt wat frisser. De koppelingen zijn onveranderd. (kleine stalen staafjes). Op de onderkant stond in 2010 nog "Made in Germany". Nu is dat gewijzigd in "Made in China".

Ik heb de motorwagen nog niet opengemaakt. Dat komt nog als ik de decoders binnen heb.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Peter
Berichten: 906
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Arnold 2020

Bericht door Peter »

En de tandwielen Pieter? Nu meteen messing exemplaren?

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Arnold 2020

Bericht door Pjotr »

Nee, helaas. Kunststof. Zo te zien wel een ander materiaal. Ze zijn rood van kleur.
Ik ga er vooralsnog van uit dat men, qua materiaaltoepassing, hier wel de nodige verbeteringen heeft doorgevoerd.
En nu maar hopen dat de Chinese kwaliteitscontrole in deze barre tijden overeind blijft .........

De draaistellen lijken me nagenoeg onveranderd t.o.v. 2010. Ik zie alleen een kruiskopschroefje i.p.v. een sleuf.
Afbeelding

Maar begrijp me niet verkeerd. Mijn indruk van deze 8-delige set is goed. Ik ben er blij mee.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gesloten