Piko 2021

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Piko 2021

Bericht door Hoontje »

Dat is vanaf spoorslag '70 als ik me niet vergis. Dus begin jaren '70. Toen ook de (toen) nieuwe huisstijl in zwang kwam.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2021

Bericht door WilcoV »

Vanaf 1971 werd de nieuwe huiskleur ingevoerd en werd besloten om alvast de nummerplaten bij locomotieven in de oude huiskleur te vervangen. Dus ja, je kan wel zeggen dat er een relatie is met Spoorslag 70


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2021

Bericht door Rick »

Sibbesuisje schreef: 23 jan 2021 07:28 Nog even terug komend op de nieuwe 2200, de 2275. Opvallend is dat dit de eerste bruine versie is waar niet de oude nummerplaten opzitten maar het nummer met witte stickers erop is aangebracht. Staat best wel strak. Weet iemand wanneer de NS was begonnen met het verwijderen van die nummerplaten en het plakken van de witte nummer stickers?
Zodra de nummerplaten waren verwijderd door hobbyisten, aan het eind werd dat ook preventief door de NS gedaan. Het heeft verder niet met Spoorslag '70 te maken.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2021

Bericht door Sibbesuisje »

dank allen voor de feedback. Met andere woorden, ergens tussen de jaren 70 en 90 dus :)


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2021

Bericht door WilcoV »

Rick schreef: 23 jan 2021 12:29
Sibbesuisje schreef: 23 jan 2021 07:28 Nog even terug komend op de nieuwe 2200, de 2275. Opvallend is dat dit de eerste bruine versie is waar niet de oude nummerplaten opzitten maar het nummer met witte stickers erop is aangebracht. Staat best wel strak. Weet iemand wanneer de NS was begonnen met het verwijderen van die nummerplaten en het plakken van de witte nummer stickers?
Zodra de nummerplaten waren verwijderd door hobbyisten, aan het eind werd dat ook preventief door de NS gedaan. Het heeft verder niet met Spoorslag '70 te maken.
Niet correct. Spoorslag 70 behelsde namelijk ook de invoering van de nieuwe huisstijl. Daarbij werden de nummerplaten bij vervanging door de nieuwe huisstijl verwijderd. Dit proces nam uiteraard enige jaren in beslag. Gedurende die tijd werden nummerplaten ontvreemd. Daarop werd het besluit genomen alvast de nummerplaten ver verwijderen. Het had dus wel degelijk met Spoorslag 70 te maken. Het is een stukje oorzaak en gevolg. Als de nieuwe huisstijl naar aanleiding van Spoorslag '70 niet was ingevoerd, waren ook de nummerplaten niet verwijderd en had niemand de nummerplaten ontvreemd en hadden ze dus ok niet preventief te hoeven worden verwijderd. Allemaal ten gevolge van Spoorslag '70.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door Raymond »

Voor de gene die het leuk vinden, ik heb nog een foto van de bruine Beer NS 2275....niet al te beste foto maar toch (bijna te laat foto zeg maar 7(8)7 )
Foto is gemaakt in 1992 Feyenoord Rotterdam
Afbeelding

Groet,
Raymond



rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Piko 2021

Bericht door rinze »

Hoi allen,

Ik zelf ben van plan om de 1100 met botsneus aan te schaffen. Iemand een idee van de levertijden? Probeer daar al een tijdje naar te zoeken, maar vindt deze niet. Misschien ergens rond juli?

Oh ja ... de Fleischmann 1601 had ik eigenlijk ook op mijn verlanglijstje, en dus ook dezelfde vraag. Iemand een idee?

Mvg Rinze


Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Piko 2021

Bericht door Ipharra »

Hoi Rinze,

Piko webshop geeft als levertijd eind maart 2021 voor beide versies met en zonder geluid


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.

sparckie
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:17

Re: Piko 2021

Bericht door sparckie »

Op de site van de importeur, scaletrading.nl worden de verwachte levertijden van Piko aangegeven.
In de praktijk kloppen die meestal.

Mvg Jan



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door u43hvs »



Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: Piko 2021

Bericht door rinze »

Dank je wel heren voor de info. Gelukkig komen ze niet gelijktijdig. Werd anders een erg duur maandje :-)

Groetjes Rinze



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Piko 2021

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

Voor de liefhebbers van de DB EP. IV zijn de eerste beelden van de BR 216 (locnr. 216 010-9) beschikbaar. Hoewel niet mijn tijdperk, hij/zij ziet er goed uit. Ik hoop alleen wel dat de rode achterlichten separaat uitschakelbaar zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=TNq1sEhVJwg


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Piko 2021

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

De BR 216 wordt in mei uitgeleverd (info Piko nieuwsbrief).


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Piko 2021

Bericht door Merijn »

Ipharra schreef: 12 feb 2021 20:28 Hoi Rinze,

Piko webshop geeft als levertijd eind maart 2021 voor beide versies met en zonder geluid
Het viel mij op dat de levertijden voor alle 3 de NS-nieuwtjes al wat naar achter zijn geschoven ten opzichte van begin dit jaar (zie de catalogus bijvoorbeeld). Voor de financiële planning niet heel erg natuurlijk :mrgreen: en Piko levert volgens mij altijd erg stipt met wat er op hun eigen website staat . Iets meer geduld maar wel ongetwijfeld weer weergaloze modellen!

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

laserpiente
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:39

Re: Piko 2021

Bericht door laserpiente »

De NS 1100 met botsneus hou ik al een tijdje in de gaten op de website van Piko. Die is gestart op eind maart, dat werd toen eind mei, terug naar eind april en nu weer eind mei. Hopelijk dan nu echt e̶i̶n̶d̶ ̶m̶e̶i̶ eind juni :-) voor de financiële planning maakt het niets uit, hij is al betaald bij Hans. Dus wat mij betreft mag hij zsm komen :-)

Edit: de datum is alweer aangepast |:(


Groet,
Peter

Marc D.
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2011 23:35

Re: Piko 2021

Bericht door Marc D. »

Al een paar weken is de foto van de NS 1100 met botsneus op de Piko website veranderd voor een foto van het definitieve model.
Afbeelding

De levertijd is nu ook weer veranderd naar nog niet bekend :o . Ik vraag me af of dit te maken heeft met het aan de ketting liggen van de "Evergiven" in het Suez kanaal :?: .

Wat ik op de foto zie is dat Piko heeft besloten de rechthoekige buffers toe te passen zodat het geen vervanging voor de Minitrix hoeft te zijn :D .


Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Piko 2021

Bericht door Spoor010 »

Mooi dat hij rechthoekige buffers krijgt! :Thumb

Wel moet ik even wennen aan de grote opening boven de bufferbalk.
Dit valt enorm op door de gebruikte witte achtergrond.
Op de baan zal het minder storend zijn denk ik.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.

Arjan
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 okt 2017 19:52

Re: Piko 2021

Bericht door Arjan »

Op Facebook meldt Piko dat de 1100 leverbaar is en ook op de site staat ie nu als leverbaar :-)


Met vriendelijke groet,
Arjan
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Piko 2021

Bericht door shoven »

Marc D. schreef: 02 jun 2021 09:32 De levertijd is nu ook weer veranderd naar nog niet bekend :o . Ik vraag me af of dit te maken heeft met het aan de ketting liggen van de "Evergiven" in het Suez kanaal :?: .
De "Evergiven" schijnt vooral containers van Easytoys aan boord te hebben. Da's weer een ander soort speelgoed. :lol:
Maar mooi dat de 1100 leverbaar is, en in deze kleur.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Marc D.
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2011 23:35

Re: Piko 2021

Bericht door Marc D. »

Al weken, zo niet maanden, keek ik regelmatig op Piko's website. Net als vanochtend toen ik mijn bericht plaatste. Steeds maar weer uitstel.

Ik denk dat Piko meekijkt op deze site of er nog wel belangstelling voor is en besloten daarom, na mijn bericht, om de NS 1100 botsneus leverbaar te maken :lol: .



Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door Raymond »

Spoor010 schreef: 02 jun 2021 10:11 Mooi dat hij rechthoekige buffers krijgt! :Thumb

Wel moet ik even wennen aan de grote opening boven de bufferbalk.
Dit valt enorm op door de gebruikte witte achtergrond.
Op de baan zal het minder storend zijn denk ik.
Dat valt idd reuze mee, bij de blauwe NS 1100 zonder neus zie je er op de baan haast niets van!!!

Ik zit ook ongeduldig te wachten.....ik ben echt zo benieuwd hoe die er in het echt uit ziet!
De blauwe NS1100 zonder neus is in iedergeval een juweeltje!!!
Dit keer gaat me deze loc niet veel kosten (hoef maar weinig bij te leggen😀), ik heb hier nog 2 vvv kaarten liggen die ik van me werk had gekregen voor kerst.
Dus ja dan ook maar gelijk weer 1 met geluid😁

Groet,
Raymond



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Piko 2021

Bericht door erik-n-fan »

Hi @Raymond, bij welke trein winkel kun je je vvv bonnen gebruiken?


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door Raymond »

Hoi Erik,

Je hebt een pb😏

Groet,
Raymond



thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Piko 2021

Bericht door thevandijks »

erik-n-fan schreef: 03 jun 2021 06:59 Hi @Raymond, bij welke trein winkel kun je je vvv bonnen gebruiken?
Dat wil ik ook wel weten? Er zijn tegenwoordig pasjes ipv. de bekende bonnen. Ik kon er niet mee betalen bij de snoepwinkel voor treinen.

Groet Hans



u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2021

Bericht door u43hvs »



Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Plaats reactie