Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 792
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

D&H heeft de DH10C decoders onderhanden genomen. De belangrijkste verschillen zijn:

1. Afmeting 12,7x 8,9x1,4mm, was 14.2x9.3x1.5 mm
2. Totale belastbaarheid 1.5A, was 1.0A
3. Naast LV/LR/AUX1 en AUX2, zijn er maximaal 4 extra functie uitgangen bij gekomen. Dit zijn AUX3 en AUX4, beide belastbaar
tot 1.0A, en, indien suzi uitgeschakeld wordt, AUX5 en AUX6. Deze laatste 2 zijn dan onversterkt.
4. Grotere energiebuffer (volgens D&H ongeveer 5x zo groot).

Ook zijn er 2 nieuwe (sub) types bijgekomen. Een versie met op de decoder gesoldeerde NEM651 stiften (DH10C-4) en een bedrade versie voorzien van NEM651 stiften (draadlengte ca. 35mm). Deze laatste wordt door D&H aanbevolen voor sommige Fleischmann loks. De overige versies blijven, voor zover ik kan overzien, gewoon in het assortiment.

Wel even rekening houden met het feit dat er nog "oude" versies in omloop zijn.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door martindomburg »

Je loopt al flink achter kerel

viewtopic.php?f=57&t=14838


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 792
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

Afgelopen maand zijn er weer een aantal nieuwe soundprojecten uitgekomen. Dit zijn:

ÖBB Reihe 1216 (Taurus, Betrieb unter 15 kV/16⅔ Hz) wahlweise kürzerer oder längerer Soundablauf
ÖBB Reihe 1216 (Taurus, Betrieb unter 25 kV/50 Hz) wahlweise kürzerer oder längerer Soundablauf
DR Baureihe 65.10
Renfe Serie UT440 (440.001 bis 440.202)
Renfe Serie UT440 (440.203 und folgende)
Renfe Serie 269.6
Rheingold (Speisewagen)
DB V 60 (DB Baureihe 360-365)
DR Baureihe 01.5


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door FidOo »

Das weer goed nieuws. Mijn 01.5 is alleen al uitgerust met een zimo (ook Henning sound).kon niet wachten en kreeg via toeval een MX648 in bezit...

Alle decoders worden trouwens ook omgezet naar generatie 2 (behalve de pd05). Hiermee krijgen ze dezelfde eigenschappen als die van de dh10c.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 792
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door Sandopie »

Joost,

Ik moet je helaas teleurstellen maar de PD05 is/wordt ook omgezet naar generatie 2. Zie onderstaand bericht van D&H website.

Wir möchten unsere Kundschaft über die aktuelle Neuheitenauslieferung informieren:

Nano-Lokdecoder PD05A für SX1, SX2 und DCC Erhältlich als:

PD05A-0 ohne Anschlussdrähte,
PD05A-1 mit Flachbandkabel für NEM 651,
PD05A-3 mit 6 Anschlusslitzen und
PD05A-4 für die 6-polige Schnittstelle

Unser bewährter Nano-Lokdecoder PD05A ist nun nach abgeschlossener Produktpflege in der 2. Generation erhältlich und bietet viele Vorteile:

höhere Spannungsfestigkeit (30 V)
Lötpads für VS und GND zum möglichen Anschluss des gemeinsamen Rückleiters (blauer Draht) oder eines Pufferkondensators
etwa zehnfache Pufferkapazität (daher längere Kontaktstörungen ohne Datenverlust durchfahrbar)

:lol:


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door FidOo »

Rinus. Je hebt gelijk, dan heb ik me vergist en zal het de pd06 zijn geweest.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door piksov »

Ik heb een aantal Zimo STACO1 in bestelling staan, die wil ik heel graag eens testen met D&H decoders (ik een aantal 1e generatie en maar een paar 2e generatie) en met TRAN decoders.

Ik verwacht veel van van die STACO1 buffers, de filmpjes die ik op youtube heb gezien liegen er niet om ....

Guus



piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door piksov »

Ik heb zonet mn eerste STACO1 aan een D&H 10c 2e generatie geplakt en het effect is inderdaad geweldig ...

Ik heb een D&H 10c met een nem651 stekkertje, verlichting schakelt dan dus tegen 1 van de rails .. en helaas niet via de blauwe draad (die is er standaard niet bij een nem651 stekkertje)

Anyway .... als de lok met lage snelheid rijdt, en ik druk op de stopknop van mn multimaus, dan is de spanning gelijk van de rails.

De verlichting van de lokomotief is dan ook gelijk uit (dat is jammer, maar kan ik voorlopig mee leven)

Maar de lokomotief kachelt rustig door en stop pas na 5 cm .... kwa tijd zal het een seconde of 5 zijn ...

Ik ben onder de indruk !

Guus



piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door piksov »

hmm en rij je sneller, zeg normale snelheid, dan rijdt ie zonder stroom zo 30 cm verder ... misschien nog wel verder.

bizar ...

enige nadeel .... ook bij een echte noodstop blijven ze dus door kachelen .... met eventueel een botsing tot gevolg ...



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door FidOo »

Guus, goed om te horen.

Hoewel de dh10c standaard geen blauwe draad is deze natuurlijk snel er aan gesoldeerd. Maar niet elke lok is geschikt om het licht via een blauwe draad te voeden. (zeker die gloeilampen die in het chassis drukken)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door piksov »

Ik had mijn testlok met de STACO1 weer op de baan gezet, maar het 'geweldige' effect van de STACO1 was even eh 'weg'...

Balen...

Gelukkig bedacht ik me dat ik laatst met de hoogte van de baanspanning had lopen rommelen, die had ik lager gezet op iets van 14 volt.

Ik heb de spanning naar de centrale weer op 16 volt gezet, en zie daar .... de STACO1 doet het weer...

Guus



Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 792
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

D&H heeft voor hun sounddecoders weer een aantal nieuwe soundprojecten uitgebracht, t.w.:

DRG Baureihe 02
DRG Baureihe 01.10 mit Kohlenfeuerung
ÖBB Reihe 4020
DB Baureihe 403 (Airport Express)
DRG Baureihe 06
ÖBB Reihe 4024 (Talent, auch für ÖBB Reihen 4023, 4124 und MÁV Reihe 5342 verwendbar)
DRG Baureihe 01.10 mit Ölfeuerung
DB Baureihe 202 (DR V 100 Reko, auch für DB Baureihen 203, 204, 293, 298 und 710 verwendbar)
DB Baureihe 420


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door FidOo »

Nou dan komt die dus in de dm-toys Donald duck te zitten.

Timmeren wel weer lekker aan de weg zo met die soundprojecten.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door piksov »

Doehler & Haass hebben weer wat software updates vrijgegeven, zie http://doehler-haass.de/cms/pages/news.php

o.a. nieuwe firmware voor de decoder programmer ... met deze versie kun je iedere firmware voor een PD decoder in een willekeurig andere PD decoder zetten. Met de oude firmware lukt me dat niet ...

Niet iedere PD firmware heeft dezelfde features, sommige doen wel DCC, andere niet, soms heb je wel SX ondersteuning, soms niet.

Ook zijn er firmware-Updates voor Sounddecoders und Soundmodules:

Firmware-Update voor de sounddecoders SD05A, SD10A, SD16A, SD18A, SD21A und SD22A Version 1.13
Firmware-Update voor de soundmodules SH05A, SH10A Version 1.15

Guus



Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 792
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Döhler& Haass DH10C 2e generatie

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

Döhler & Haass heeft m.i.v. 1 Januari j.l. een prijsverhoging van gemiddeld 17,5% aangekondigd.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Plaats reactie