d`agostini

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Plaats reactie

Onderwerp starter
u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

d`agostini

Bericht door u43hvs »

of het speelgoed is of onder modelbouw te scharen is, wel bijna voor niets
https://www.dm-toys.de/en/product-detai ... i_050.html
van locomotieven tot scenery https://www.dm-toys.de/en/list/manufact ... stini.html


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: d`agostini

Bericht door Alro »

D'Agostino was mij wel bekend :D,



van D'Agostini had ik nog niet eerder van gehoord.
Maar idd. als je naar de scenery kijkt lijkt het wel op speelgoed, toch zien die locs er op het eerste oog (van de foto) best nog redelijk uit.
En hoe zullen die rails rijden (in een schaduwstation)?



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: d`agostini

Bericht door tv_man »

Misschien het interessantst om te weten hoe (óf?) die locomotief rijdt al is het maar om het onderstel ergens voor te gebruiken. De boompjes en gebouwtjes zien er matig uit en de koeien en paarden zien er op de foto's niet echt uit als koeien of paarden. Als de rails 100% compatibel zijn met roco en trix is dat misschien nog het interessantste.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: d`agostini

Bericht door shoven »

Ik zou het maar bij die discozanger houden. 8-)
Hier is iemand enthousiast met een 3D-printer aan de slag gegaan, maar het meeste ziet er niet uit. Dat locje rijdt wel, je kunt hem zelfs met decoder ingebouwd bestellen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 700
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: d`agostini

Bericht door Panzer-Shop »

Een beetje een gekke fabrikant, niet? Wat maak je nou eigenlijk.

Het is allemaal budgetspul, maar het lijkt wel alsof hij nog niet helemaal weet wat hij nou eigenlijk wilt maken…



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: d`agostini

Bericht door tv_man »

En voor de zekerheid voor wie niet bekend is met het fenomeen d'agostini: Je bouwt een modelbaan (of iets anders) over de periode van jaren(?) en je krijgt iedere week (of maand) een paar onderdelen thuisgestuurd (zeg de onderkant van een wagonnetje en drie stukjes rails de ene keer en vijf boompjes en vier paardjes een andere keer)

En uiteindelijk heb je een geweldige professionele modelbaan!

En als je niet wilt wachten kan je het allemaan ook in een keer kopen blijkbaar: https://www.model-space.com/de/eisenbah ... t-set.html


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: d`agostini

Bericht door Alro »

tv_man schreef: 08 jul 2021 17:06 En voor de zekerheid voor wie niet bekend is met het fenomeen d'agostini: Je bouwt een modelbaan (of iets anders) over de periode van jaren(?) en je krijgt iedere week (of maand) een paar onderdelen thuisgestuurd.
Oohja, die ken ik wel, had alleen de link niet gelegd met modelspoor.
Misschien dat de kwaliteit wel ok is maar het probleem met d’agostini is als je met bv een poppenhuis of scheepsmodel project begint totaal niet weet wanneer het eindigt en dus ook niet de uiteindelijke kosten.
Zo hadden wij een proefpakket met prentenkaartjes voor de kinderen ontvangen om te leren lezen. Het zag er allemaal mooi en professioneel uit maar d’agostini kon niet zeggen hoeveel zendingen er nog kwamen, dus gelijk maar weer stop gezet want zo kon het wel uiteindelijk honderden euro’s gaan kosten |:(

Dat probleem heb je hier natuurlijk niet als je gelijk een complete loc kan kopen, maar ik persoonlijk ben er eigenlijk wel klaar mee.



CGdeBrabander
Berichten: 152
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: d`agostini

Bericht door CGdeBrabander »

Volgens mij heeft ........... dit ook in zijn assortiment, het is inderdaad niet om aan te zien.
Met vr gr Ron



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: d`agostini

Bericht door Rick »

Heeft iemand de spullen ook echt gekocht of roept men vanaf de foto's dat het niks is?


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: d`agostini

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Als ik de foto's zo zie zit er zat spul bij wat prima te gebruiken is. Goed misschien moet je er soms zelf wat aan doen maar dat moet je vaak met de dure producten net zo. Als dit zit krijg ik een aardig lang wensenlijstje in ieder geval.

Ik vind het in ieder geval fijn als er mee spul komt dat wel voor iedereen betaalbaar is. Als het nu ook nog vol op in de winkels komt te liggen word winkels bezoeken ook weer aantrekkelijker en zijn de mensen die minder willen of kunnen uitgeven minder op plekken als marktplaats aangewezen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: d`agostini

Bericht door Sibbesuisje »

Ik vind het eigenlijk wel leuk. Heerlijk laagdrempelig voor mensen met klein budget of mensen die willen kijken of N iets voor ze is.


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: d`agostini

Bericht door tv_man »

Het is zeker leuk dat er betaalbaar spul op de markt komt zodat het mogelijk wordt om laagdrempelig te beginnen maar het hobbymodel van d'agostini is geldklopperij en frustrerend met hun eindeloze abonnementen. Een systeem waarmee je stapsgewijs een modelbaan kunt opbouwen is helemaal niets mis mee, maar het zou wel zo leuk zijn om gelijk al een treintje te kunnen zien rijden. Iets om de jeugd weer aan het treinen te krijgen zoals 'vroeger' toen je bij vrijwel iedere speelgoedwinkel ook treinen had.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: d`agostini

Bericht door u43hvs »

Ik heb niet de indruk dat je een abonnement afsluit. Je bestelt een artikel zoals je dat in elke andere webshop doet.
Zie ook https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1251226


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: d`agostini

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ja het heeft in dit geval niks met een abonnement te maken want had het niet product voor product in een webshop gestaan lijkt mij.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: d`agostini

Bericht door tv_man »

Ik vermoed dat er een jaartje of wat geleden een modelbaan werd uitgegeven door d'agostini op de manier dat je over de periode van twee jaar per week een paar onderdelen kreeg en stukje bij beetje een modelbaan bouwde.

Dan kan het zo zijn dat er nog een hele berg spullen overbleef en dat DM-toys die nu via de webshop verkoopt.

Toch bronnen: https://forum.model-space.com/default.a ... ts&t=17792 en https://www.wettringer-modellbauforum.d ... dcf0860855


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: d`agostini

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ofwel, bijna zelfde verhaal als met die CIL/Del Prado locs en ja ik ben geen fan het oorspronkelijke verkoop systeem maar daardoor komt er uiteindelijk links om of rechts om( lees als winkels en marktplaats) wel fijn en betaalbaar spul op de markt.

Ik weet niet hoeveel van die CIL/Del Prado locs in in huis heb maar meer als 50 zeker.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie