Piko 2023

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Piko 2023

Bericht door Merijn »

Ze zijn vroeg dit jaar bij Piko https://www.piko-shop.de/de/warengruppe ... 2%5B%5D=NS
Maar wat een feest volgend jaar voor de NS-rijders onder ons!

Edit: alle N-spoor ‘neuheiten’ (dus niet alleen NS) zijn te vinden onder deze link:

https://www.piko-shop.de/de/warengrupp ... r_asc.html

Groet, Merijn
Laatst gewijzigd door Merijn op 30 dec 2022 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2023

Bericht door Raymond »

Wauw!
Dat is idd een feest!!!!!!
Dat word sparen🙄😁
Die Benelux hondekop vind gaaf man!
Ja eigenlijk alles is weer gaaf hahaha!
We moeten toch maar blij zijn met het merk Piko _o_

Groet,
Raymond
Laatst gewijzigd door Raymond op 30 dec 2022 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Piko 2023

Bericht door Merijn »

Zeker! Ik vind ben erg positief verrast na afgelopen jaar.
De catalogus van 2023 is te downloaden via de website van Scaletrading zie ik net:

https://www.scaletrading.nl/modelspoor/ ... n-nl-2023/


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA

u43hvs
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2023

Bericht door u43hvs »

Eindelijk de geelgrijze 1100 met botsneus. Die diesel, de ns600 een snoepje.


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Piko 2023

Bericht door railrene »

Benelux Hondekop... die had ik al van Bisschop LOL. Kleurvarianten van de 1100 zoals verwacht; die van de 1200 wat minder verwacht en zeker de 600/2000 geheel onverwacht. Die zegt mij persoonlijk heel weinig, dus of die hier komt... ik twijfel.

Maar: WEER geen rijtuigen. Ik snap dat niet. In HO komen ICR's van vier verschillende fabrikanten ongeveer gelijktijdig uit (ook van Piko), dus ik had stille hoop.... Anyway. Ik droom nog vrolijk verder over een PlanV bij een andere fabrikant. Hoop-doet-leven :)



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2023

Bericht door Rick »

Die ICR verwacht ik nog wel bij Piko, als een 600/2000 uitkan in N dan moet dat met ICR ook lukken. De Benelux hondekop is erg mooi, jammer dat ik die afgelopen jaar zelf gemaakt heb omdat ik niet verwachtte dat Piko ermee zou komen. Misschien moet ik die Hondekop IV toch maar niet maken. :)



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2023

Bericht door Rick »

Een Strukton 2200 is aan de folder ontsnapt: https://www.piko-shop.de/de/artikel/n-d ... 38046.html


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2023

Bericht door WilcoV »

Als PIko haar werkwijze van de afgelopen jaren voortzet dan krijgen we volgend jaar of het jaar daarna de ICR in N spoor. Dit is zo gegaan bij de 1100, 2400 en 600. Dus we blijven stiekem hopen, maar een reeks plan E's zou ik ook niet afwijzen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Riem
Berichten: 158
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2023

Bericht door Riem »

Na een jaar met weinig spectaculaire nieuwe modellen begint Piko 2023 idd erg goed.
De Benelux en de Whitcomb komen er zeker in, tezamen met de geel/grijze 1100 met botsneus.
Ook de andere nieuw NS en DB modellen zijn een mooie verrassing, maar denk dat het budget er na 3 toch wel mee begint op te houden.
Idd zie ik ook uit naar nieuwe wagons in de toekomst, dat zijn altijd toch leuke items met kleinere prijzen waar je treinen mee kan gaan samenstellen. Als ze al deze nieuw modellen in 1 jaar uit brengen, zie ik een rooskleurige toekomst voor nieuwe n-spoor modellen (fingers crossed voor treinstellen, al blijft de NMBS HLE 11 bij mij op de verlanglijst nog steeds op nummer 1 staan).
Ben benieuwd wat de andere fabrikanten gaan uitbrengen, maar zoals het er nu op lijkt word Piko de hofleverancier voor veel NS rijders.
Laatst gewijzigd door Riem op 31 dec 2022 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.



XanderL
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 nov 2017 21:58

Re: Piko 2023

Bericht door XanderL »

Het is allemaal prachtig en fijn dat er nog een fabrikant aan ons Nederlandse erfgoed werkt. Nu alleen nog een koploper om een einde te maken aan die belachelijke woekerprijzen die daar voor gevraagd/geboden worden.



BartenThomas
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Piko 2023

Bericht door BartenThomas »

En een tussenwagon voor de hondekoppen!!


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2023

Bericht door WilcoV »

BartenThomas schreef: 30 dec 2022 15:20 En een tussenwagon voor de hondekoppen!!
Alsjeblieft niet want de raam- en deurindelingen van een vierwagenstel was heel anders dan die van een tweewagenstel.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2023

Bericht door Sibbesuisje »

Mooie nieuwe Nederlandse modellen! Wat dat betreft verwend Piko de Nederlandse markt!
Maar we blijven duimen voor wat nieuwe rijtuigen want er moet natuurlijk wel wat achter al die mooie loks komen te hangen 😄


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Piko 2023

Bericht door Ipio »

Mat'46 als 2 wagen- en 4 wagen treinstel lijkt mij ook wel mooi, als nieuw model.


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

BartenThomas
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Piko 2023

Bericht door BartenThomas »

WilcoV schreef: 30 dec 2022 15:32
BartenThomas schreef: 30 dec 2022 15:20 En een tussenwagon voor de hondekoppen!!
Alsjeblieft niet want de raam- en deurindelingen van een vierwagenstel was heel anders dan die van een tweewagenstel.
Daar kan ik mij persoonlijk niet aan storen. Vind een tweetje het gewoon nét niet.

Idd een volledig drietje of viertje mag natuurlijk ook :D


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2023

Bericht door WilcoV »

drietje?????, daar is er maar één voor proefnemingen van geweest, die gaan ze echt niet in model uitbrengen. Tsja, de bagageruimte is van een vier gewoon veel ruimer en van een twee veel kleiner. Een bagageruimte van een tweetje staat gewoon totaal niet bij een viertje.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Piko 2023

Bericht door Spoor010 »

Erg leuk dat Piko met een Mat'57 Benelux gaat komen.
Wel hoop ik dat het een nieuwe vormvariant is en niet een "normale" Mat'54 in een Benelux jasje.

PIKO AUB GEEN DIGITALE PRINT TECHNIEK GEBRUIKEN VOOR DE GELE BAAN! (Dat heeft de ICR in H0 verpest vind ik)
Laatst gewijzigd door Spoor010 op 30 dec 2022 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Piko 2023

Bericht door tv_man »

Op basis van het plaatje op de piko website is het een nieuwe vormvariant. Verschilt tenslotte in niet geringe mate van de gewone Mat'54. Misschien als we braaf treintjes blijven kopen dat we later nog eens getrakteerd worden op een vierwagenstel.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2023

Bericht door WilcoV »

Erg leuk dat Piko met een Mat'54 Benelux gaat komen.
Het is een Mat 57. De Mat 54 heeft bij een tweetje twee stroomafnemers op één bak en bij een viertje op ieder koprijtuig twee stroomafnemers. De later ontwikkelde Mat 57 (De Benelux stellen) had op elk koprijtuig één stroomafnemer.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Piko 2023

Bericht door Spoor010 »

Inderdaad Wilco het is een Mat'57.

tv_man de afbeelding is van een H0 model.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Piko 2023

Bericht door spoor65 »

lelijke NS meuk :ugeek:

Maar bij deze dan ook voor N spoor liefhebbers met een andere voorkeur dan alleen maar NS.

https://www.piko-shop.de/de/warengruppe ... r_asc.html

want ik had het eigenlijk wel respectvol gevonden, dat dan gewoon het gehele aangekondigde 2023 nieuwtjes programma hier was geplaatst.
Piko maakt tenslotte meer dan alleen maar NS en wordt af en toe wel een beetje keutelziek er van, dat er een aantal leden hier, blijkbaar denken, dat het N-spoor forum er alleen nog maar is voor NS (spoor)forumleden.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2023

Bericht door WilcoV »

spoor65 schreef: 30 dec 2022 22:14 want ik had het eigenlijk wel respectvol gevonden, dat dan gewoon het gehele aangekondigde 2023 nieuwtjes programma hier was geplaatst.
Piko maakt tenslotte meer dan alleen maar NS en wordt af en toe wel een beetje keutelziek er van, dat er een aantal leden hier, blijkbaar denken, dat het N-spoor forum er alleen nog maar is voor NS (spoor)forumleden.
Tsja met dergelijke reacties kan je dat op een gegeven moment wel verwachten, kan in mijn ogen ook wel iets minder. Ik ben het met je eens dat het netter was in de eerste post alle nieuwtjes te plaatsen, maar dat had je wellicht ook in een persoonlijke post aan de topic starter kunnen vragen want die kan de post altijd aanpassen. Men doet vaak wat in het eigen enthousiasme, maar als er gereageerd wordt met termen als "lelijke NS meuk", "keutelziek" e.d. doe je in feite hetzelfde als wat je anderen verwijt. Jammer dit, vooral als je in je eigen onderschrift stelt: "Als je oordeelt over mensen, heb je geen tijd om van ze te houden."


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2023

Bericht door WilcoV »

En voor diegenen die de catalogus gelijk geopend willen kunnen bekijken kan je HIER klikken.

Voor de "internationaal" rijders in Nederland is ook pagina 27 interessant overigens.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Piko 2023

Bericht door spoor65 »

Dat is en blijft zeker mijn motto, wilco, maar dat neemt niet weg, dat ik dan niet mijn mening mag hebben.

Ja ik vind NS materiaal, voor het grootste deel lelijk, is gewoon niet mijn ding.
Ja ik vind het gewoon jammer, dat mensen op een forum, in een rubriek over fabrikanten, zich dan alleen richten op hun eigen interesse,
daarmee het doel van van dit topic onderwerp, de fabrikant en zijn assortiment onder de aandacht brengen, voorbij schieten.

Je eigen interesse, maak je dan een eigen topic over, zoals jij ook prachtige topics maakt met opsommingen van NS materiaal,

Ja ik vind het gewoon erg jammer, en ook opvallend, dat in steeds meer topics, de kern van het topic er uitgetypt wordt door steeds meer opmerkingen over details die niet kloppen en ander klinknagel gedoe. en daar valt mij in op dat bepaalde NS liefhebbers daar een extra hobby van schijnt te hebben gemaakt.

ik snap dat het misschien dus wat zwaar over komt, zoals ik het omschreef, maar ach, misschien is een stille wekker soms gewoon niet genoeg om vaste slapers in hele diepe dromen, te laten realiseren, dat er meer op de wereld is dan hun droom.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Piko 2023

Bericht door tv_man »

Spoor010 schreef: 30 dec 2022 20:31 tv_man de afbeelding is van een H0 model.
Duidelijk, mijn fout.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Plaats reactie