Piko 2023

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Piko 2023

Bericht door WimC »

Doolemeister schreef: 03 jan 2023 16:57 We kunnen Piko nu wel afbranden om een incorrect model, maar ze brengen wel vele correcte modellen, laten we vooral daar blij mee zijn.
Het oude Fleischmann 1600 model van vroeger was ook niet helemaal correct of de Minitrix 1200, laat staan de laatste 6400 met compleet gele hekjes.
Ondanks de gele hekjes was (voor zover ik weet) de Minitrix 6400 een stuk voorbeeldgetrouwer dan die van Piko.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Piko 2023

Bericht door Marksintpancras »

:lol: :D dit is weer speculeren om het speculeren, omdat we lekker achter het toetsenbordje zitten en weer iets kunnen afzeiken.

Nu is het feit dat Piko zo'n blauwe trein uit 1957 wil uit gaan brengen, benelux materiaal 57. Nou leuk zeg, afbeelding is geplaatst in de foldertjes; gepubliceerd. En meteen lopen de NS treilliefhebbers op de zaken vooruit omdat het model nog niet in de winkel ligt kan je er ook nog weinig over zeggen. Als je hem vooruit heb bestelt, en hij is anders dan de afbeelding dan zal ik gewoon de koop ontbinden, zeker als de pantografen incorrect staan. Want dan krijg je niet wat je bestelt hebt. Zal wel weer een gedoe worden met de winkeliers.
Maar je kan ook wachten tot het model in de winkel ligt, deden we vroeger ook al, zonder dat internet gedoe. Met de bus naar de modeltreinwinkel en de voorraad N-spoor meenemen.
Maar Piko heeft dit treinstel toch in Ho al uitgebracht, ze hebben dus de tekening en het voorbeeld, ze hebben de mat54 in N nu alleen de mal voor de kap maken en gaan met die banaan. En misschien doen die Duitsers dat ook wel, alleen is er weer ergens miscommunicatie en krijgen jullie gewoon een mooi modeltje Matje57 op het baantje.

Dus iedereen even rustig afwachten wat er in de winkeltjes terecht komt.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2023

Bericht door Rick »

Dat de opdrachtgever al heeft aangegeven dat het gaat om een blauw gekleurde NS-versie is je ontgaan?



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Piko 2023

Bericht door Marksintpancras »

@Rick ik heb helemaal niet gekeken bij Scaletrading, maar net even wel gedaan. Daar staat de gele mat54 in benelux kleuren in de folder, en op de Piko website staat de Mat57. Ik denk dat het wijsheid van Piko is om de afbeelding te publiceren van het model dat geleverd gaat worden. Maar ik blijf erbij, als het niet wil of niks vind wat Piko uitbrengt, laat het model lekker links liggen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2023

Bericht door Rick »

Ik blijf erbij dat je het topic even moet lezen. Het stel laat ik inderdaad links liggen.


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 881
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Piko 2023

Bericht door Mack »

this zo jammer want ze hadden 2 varianten kunnen maken de gele end de zand bies
nu blijven ze met de hele zooi zitten, ben blij hem van rob bisschop heb
en deze niet goed is niet kopen denk niemand niet,
dat heet penny wise pound foolish wat piko nu doet
denk ook hoop oplettende winkels ze terug sturen,
dat kunnen ze wat ze leveren niet wat afgebeeld staat,
dat toch is oplichting of zie ik dat verkeerd ?


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Piko 2023

Bericht door Marksintpancras »

Als je af gaat op de afbeelding en de tekst die op de Piko website bij de benelux staat dan is het misleiding en mag je de koop ontbinden.

Maar koop je aan de hand van de Scaletrading folder het product, dan niet omdat die overeenkomt met datgene wat je koopt en de tekst ook!!!!


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Piko 2023

Bericht door WimC »

Bij een aankoop via internet heb je sowieso herroepingsrecht, dus van oplichting is voorlopig geen sprake.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

sparckie
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:17

Re: Piko 2023

Bericht door sparckie »

Marksintpancras schreef: 04 jan 2023 17:22 Als je af gaat op de afbeelding en de tekst die op de Piko website bij de benelux staat dan is het misleiding en mag je de koop ontbinden.

Maar koop je aan de hand van de Scaletrading folder het product, dan niet omdat die overeenkomt met datgene wat je koopt en de tekst ook!!!!
En dat is ook weer raar, want het model dat daar staat heeft wel een juiste raam- en deurindeling, maar foute positie van de pantografen.
Dus wat mogen we nou verwachten?? Volgens de reactie die Wilco kreeg is ook het model van scaletrading dus niet wat het wordt.



Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Piko 2023

Bericht door Pleun »

Jammer dat we lekker gemaakt worden met een foto van een vrij goed kloppende H0 Benelux Mat'57 Hondekop en dat er dan waarschijnlijk een omgeschilderde Mat'54 Hondekop uitgebracht gaat worden.
Vergeet niet dat Piko dit H0 vaker doet (oa. diverse goederenwagens) en ook in N met een te moderne MaK/Vossloh G1207 als NS 6400 en de goed verkochte Arriva/Breng/etc GTW's hebben ook een verkeerde raamindeling.

Aangezien je normaal gesproken van als setje van 2 reden, zullen veel potentiële kopers er ook 2 willen.
Qua versies zouden er minstens 4 verschillende uitgebracht worden: De vroege lichtere en donkerdere latere versies en dan beide in een NS en NMBS versie.
Maar je hoeft de "blauwe Mat'54" niet te kopen natuurlijk, maar jammer vinden doe ik het wel.
Laten we überhaupt blij zijn met wat voor mooie kloppende Nederlandse modellen Scaletrading en Piko samen wel voor elkaar gekregen hebben de afgelopen jaren!


Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Piko 2023

Bericht door Spoor010 »

Marksintpancras schreef: 04 jan 2023 15:44 :lol: :D dit is weer speculeren om het speculeren, omdat we lekker achter het toetsenbordje zitten en weer iets kunnen afzeiken.

Nu is het feit dat Piko zo'n blauwe trein uit 1957 wil uit gaan brengen, benelux materiaal 57. Nou leuk zeg, afbeelding is geplaatst in de foldertjes; gepubliceerd. En meteen lopen de NS treilliefhebbers op de zaken vooruit omdat het model nog niet in de winkel ligt kan je er ook nog weinig over zeggen. Als je hem vooruit heb bestelt, en hij is anders dan de afbeelding dan zal ik gewoon de koop ontbinden, zeker als de pantografen incorrect staan. Want dan krijg je niet wat je bestelt hebt. Zal wel weer een gedoe worden met de winkeliers.
Maar je kan ook wachten tot het model in de winkel ligt, deden we vroeger ook al, zonder dat internet gedoe. Met de bus naar de modeltreinwinkel en de voorraad N-spoor meenemen.
Maar Piko heeft dit treinstel toch in Ho al uitgebracht, ze hebben dus de tekening en het voorbeeld, ze hebben de mat54 in N nu alleen de mal voor de kap maken en gaan met die banaan. En misschien doen die Duitsers dat ook wel, alleen is er weer ergens miscommunicatie en krijgen jullie gewoon een mooi modeltje Matje57 op het baantje.

Dus iedereen even rustig afwachten wat er in de winkeltjes terecht komt.
Mark,

Heb je dit draadje eigenlijk wel geheel gelezen?

Er is geen spraken meer van speculatie !

Met alleen een andere kap ben je er ook nog niet.
De deur indeling is totaal anders. Er is dan ook een nieuwe onderkant nodig met de trede op de juiste positie.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2023

Bericht door WilcoV »

Mack schreef: 04 jan 2023 17:04 this zo jammer want ze hadden 2 varianten kunnen maken de gele end de zand bies
nu blijven ze met de hele zooi zitten, ben blij hem van rob bisschop heb
en deze niet goed is niet kopen denk niemand niet,
dat heet penny wise pound foolish wat piko nu doet
denk ook hoop oplettende winkels ze terug sturen,
dat kunnen ze wat ze leveren niet wat afgebeeld staat,
dat toch is oplichting of zie ik dat verkeerd ?
Zelfs vier want ze hadden twee NS varianten en twee NMBS/SNCB varianten kunnen maken.

En er is inderdaad geen speculatie, er komt 'slechts' een Mat 54 met een Benelux jasje. dit is mij medegedeeld door de importeur van Piko, Scaletrading zelf.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Piko 2023

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Moet nog even wachten, maar ik heb een E91 DRG II met herrie in de bestelling staan. Eindelijk weer iets voor periode II, Fleischmann en Minitrix laten hier toch wel een paar steken vallen.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko 2023

Bericht door Nijboer »

Ik vond de Mat54 sowieso nooit echt geweldig gelukt. Het ziet er allemaal wat Lima-achtig uit, zeker de gele varianten.
De groene variant zonder A sein lijkt nog het beste. De raampartijen op de koppen vond ik destijds al niet mooi in de folder, en
later in het echt ook niet. Er lijkt iets gewoon niet te kloppen met die koppen. En wat is er nou zo speciaal aan de hondekoppen?
Juist, de koppen. Daarom heb ik hem nooit gekocht. Hetzelde euvel trouwens ook met de h0 versie, maar die geven
nog weer een andere indruk dan de N versie.

Groet,
Collin



MarkV
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2022 15:02

Re: Piko 2023

Bericht door MarkV »

Nijboer schreef: 04 jan 2023 20:08 Het ziet er allemaal wat Lima-achtig uit, zeker de gele varianten.
Ohhhh... dus daarom vind ik die Piko hondekoppen zo geweldig 🤣


Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Piko 2023

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Van Scaletrading nieuwe foto ontvangen van Piko 40282:

https://www.n-spoorstore.nl/nl/n-spoor/ ... op-benelux

Groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Piko 2023

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Iewww dat ziet er beroerd uit :? maar wel zoals verwacht :geek: , geen mat57 dus maar mat 54 in benelux kleuren :geek: .

Maarja veel mensen kan je een blauw/gele stoeptegel als ns trein verkopen dus verkocht zal die vast worden 7(8)7 |:( |:(

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

sparckie
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:17

Re: Piko 2023

Bericht door sparckie »

Ik was in eerste instantie erg enthousiast over de aankondiging van een Benelux hondekop.
Maar dit is een aanfluiting eerste klas, net als de eerder verschenen zg. 6400.
Jammer dat Piko dit doet, terwijl ze ook zulke mooie en precieze modellen kunnen maken.
Helaas geen Beneluxstel voor mij.
Ben bang dat de tegenvallende verkoopcijfers in HO van de Benelux hondekop door deze keuze in N ook bevestigd wordt.


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 881
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Piko 2023

Bericht door Mack »

had gehoopt op 2e stel heelaas zit er niet in
Piko zakt bij mij in aanzien,dit is erg
snap niet waarvoor ze hun reputatie vekloten


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

tv_man
Berichten: 1437
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Piko 2023

Bericht door tv_man »

Wie weet gaan ze straks in de uitverkoop en kunnen we voor een appel en een ei hondekoppen opkopen om om te bouwen tot echte Benelux hondekoppen.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Piko 2023

Bericht door Ad_M »

sparckie schreef: 06 jan 2023 13:04 Ben bang dat de tegenvallende verkoopcijfers in HO van de Benelux hondekop door deze keuze in N ook bevestigd wordt.
Daar ben ik eigenlijk ook heel bang voor, dat op het Piko hoofd kantoor wordt gezegd; "zie je wel"
En daardoor minder geïnvesteerd wordt in nieuwe NL modellen?
Het was al knokken om zoveel moois er door te krijgen, en we hebben heel veel te danken aan de risico's die één persoon voor de NL markt heeft genomen...

Nogmaals mijn dank daarvoor!!!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Riem
Berichten: 158
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2023

Bericht door Riem »

Ik ben idd ook een beetje onzeker wat de toekomst gaat brengen. Zeker als idd het hoofdkantoor slechte verkoopcijfers verkeerd gaat interpreteren.
Het beste is nu een duidelijk beeld tonen aan Piko dat de meeste van ons niet geïnteresseerd zijn in fantasie-modellen in NS kleuren (zo noem ik ze maar even). Wanneer je niet meer geïnteresseerd bent door je bestelling te annuleren, en ook duidelijk aangeven bij Piko dat je wel interesse hebt in een kloppend model, maar niet in namaak door middel van feedback via de Piko site. Dan krijgen ze een goed beeld van waar ze staan in de markt.
https://www.piko-shop.de/en/formular/co ... ce-12.html


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Piko 2023

Bericht door Jeroen »

Gewoon lekker modern Duits rijden. Heb je al dat gezeik niet. Nederlandse treinen zijn toch lelijk en bijkomend voordeel is dat je lekker het nieuwe jaar begint want het scheelt je veel bier en chips erbij op het N-Spoorforum met enkel alwetenden.

Kommaarkommaar!🤌


Afbeelding

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Piko 2023

Bericht door Sandopie »

Zaunkönigs Bahn schreef: 04 jan 2023 20:03 Moet nog even wachten, maar ik heb een E91 DRG II met herrie in de bestelling staan. Eindelijk weer iets voor periode II, Fleischmann en Minitrix laten hier toch wel een paar steken vallen.
Werkelijk? Fleischmann komt volgens mij met een BR 01 met herrie!


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Piko 2023

Bericht door railrene »

Jeroen schreef: 07 jan 2023 12:18 Gewoon lekker modern Duits rijden. Heb je al dat gezeik niet. Nederlandse treinen zijn toch lelijk en bijkomend voordeel is dat je lekker het nieuwe jaar begint want het scheelt je veel bier en chips erbij op het N-Spoorforum met enkel alwetenden.

Kommaarkommaar!🤌
Inkoppertje. Als je modern-Duits rijdt moet je ook modern-Duits-1:160.net lezen:

https://www.1zu160.net/scripte/forum/index.php

Daar heb je zoveel bier en sjips bij nodig dat dat van alhier verwaarloosbaar is :D


Plaats reactie