Fleischmann 2023

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Fleischmann 2023

Bericht door Rick »

Op 1zu160.net staan de eerste twee nieuwtjes van Fleischmann vermeld, de stoomloc BR 01 in uitvoeringen van de DRG en DB en een nieuw model van de V100 als BR 211 van de DB en SETG.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Sibbesuisje »

Ik ben erg benieuwd naar de Fleischmann BR01 van de DRG. Een BR01 in Periode 2 hadden ze nog niet uitgebracht (01.10 uitgezonderd). Enig idee wanneer Fleischmann van plan is hun nieuwtjes te presenteren?


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Rick »

Dat staat helaas niet vermeld, wel dat er in de advertentie nog dat bij de 01 passende wagensets zullen verschijnen en technische updates en kleurvarianten van andere modellen zullen worden gerealiseerd.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Fleischmann 2023

Bericht door WilcoV »

Fleischmann onthult de noviteiten meestal tussen 12 en 15 januari.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Sibbesuisje »

WilcoV schreef: 04 jan 2023 20:41 Fleischmann onthult de noviteiten meestal tussen 12 en 15 januari.
Dank je Wilco. Nog eventjes geduld hebben dus :)


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Rick »

Fleischmann folder: https://www.fleischmann.de/documents/up ... heiten.pdf

met Strukton en Railadventure 1600.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Sibbesuisje »

Leuk!
De BR01 van DRG kijk ik naar uit. En de DB218 kan ook best leuk zijn.
Daarnaast ook nog wat Nederlandse wagons. Plan W setje van 3 (al valt Fleischmann nu wel wat in herhaling hiermee) en de zelflosser is ook een ander model dan eerder uitgebracht.
Voor mij zeker weer genoeg moois om naar uit te kijken!


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Fleischmann 2023

Bericht door WilcoV »

Ook een paar leuke noviteiten voor NS rijders in de wagenparken. Naast de al genoemde (blauwe met reclamebanden zonder reclame) Plan W's met uiteraard andere nummers dan de eerder uitgebrachte, ook een set met 3x ICK (2x 2e klasse en 1x 1e klasse) en naast de zelflosser met zwenkdak (past mooi bij de minitrix wagens in deze reeks) ook een set met twee eindelijk correcte Eanos wagens (althans daar gaan we even vanuit op basis van de fotomontage) met schrootlading.

Traditioneel uiteraard een reeks Duitse modellen in diverse tijdperken en voor verschillende landen toch wel wat leuke modellen, enkele aanvullingen voor de Nightjet verzamelaars en het nodige goederengeweld van diverse landen en tijdperken, zat dat ook in ons land kwam.
Laatst gewijzigd door WilcoV op 10 jan 2023 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Rick »

De zelflosser is op basis van het afgelopen jaar nieuw uitgebrachte model, net als de nieuwe NS Eanos.


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

De BR01 DRG is in 1935 op de rails gezet. Staat bij Hans nog niet in de lijst. Dus nog even wachten.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

piksov
Berichten: 1419
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Fleischmann 2023

Bericht door piksov »

Volgens mij hoef ik geen geld uit te geven aan FLM nieuwtjes dit jaar ....

Ik had gehoopt op een rode br187 zonder de flexpanels ... de gladde moet dan nog maar even door ....

Guus



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Sandopie »

piksov schreef: 10 jan 2023 19:09 Volgens mij hoef ik geen geld uit te geven aan FLM nieuwtjes dit jaar ....

Ik had gehoopt op een rode br187 zonder de flexpanels ... de gladde moet dan nog maar even door ....

Guus
Hij staat inmiddels in de webshop.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Sandopie »

Guus,

Tikkeltje in de war. Ik bedoelde dat de DRG BR 01 in de shop staat. Sorry.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Peter
Berichten: 906
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Peter »

Mooie loks voor NL weer, Railadventure en Strukton Rail.

ICK wagons zijn in 2003 door Minitrix uitgebracht. Toch alweer 20 jaar geleden.....
Of een andere leverancier ze in de tussentijd nog uitgebracht heeft durf ik 123 niet te zeggen.....

Eanos wagens is afwachten welke het nu zijn, hopelijk de juiste.
Mis wel een container draagwagen en wagon met trailer erop, komt normaal toch ook ieder jaar een Nederlandse variant van.

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Fleischmann 2023

Bericht door WimC »

Fleischmann heeft ze volgens mij ook al een paar keer uitgebracht


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Zaunkönigs Bahn schreef: 10 jan 2023 18:02 De BR01 DRG is in 1935 op de rails gezet. Staat bij Hans nog niet in de lijst. Dus nog even wachten.
Staat nu wel in de lijst, nu wachten tot het uitgeleverd wordt :mrgreen:


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Sandopie »

Zaunkönigs Bahn schreef: 11 jan 2023 16:22
Zaunkönigs Bahn schreef: 10 jan 2023 18:02 De BR01 DRG is in 1935 op de rails gezet. Staat bij Hans nog niet in de lijst. Dus nog even wachten.
Staat nu wel in de lijst, nu wachten tot het uitgeleverd wordt :mrgreen:
Je hebt hopelijk wel gezien dat het dak van het machinistenhuis grijs wordt i.p.v. zwart. Dit is historisch correct, voor het geval je denkt dat ze vergeten zijn het dak een kwastje te geven. :lol:


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Sandopie schreef: 15 jan 2023 14:22
Zaunkönigs Bahn schreef: 11 jan 2023 16:22
Zaunkönigs Bahn schreef: 10 jan 2023 18:02 De BR01 DRG is in 1935 op de rails gezet. Staat bij Hans nog niet in de lijst. Dus nog even wachten.
Staat nu wel in de lijst, nu wachten tot het uitgeleverd wordt :mrgreen:
Je hebt hopelijk wel gezien dat het dak van het machinistenhuis grijs wordt i.p.v. zwart. Dit is historisch correct, voor het geval je denkt dat ze vergeten zijn het dak een kwastje te geven. :lol:
Er zijn in epoche I en II wel meer locomotieven die niet zwart/rood zijn. Voor Flm was het waarschijnlijk een kwastje grijs, dus ze zijn de rest vergeten :mrgreen:


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Marco66
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 mar 2018 09:15
Locatie: Wognum

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Marco66 »

Ben benieuwd wanneer ze meer over de Nightjet wagons gaan melden op hun website zoals vermeld in de nieuwtjes.


Groeten Marco

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Sandopie »

Ik mag dit jaar niet mopperen voor wat Fleischmann betreft. BR01 DB, BR65 DB, BR V200.1 DB, alle met geluid, en daar bovenop nog in ieder geval 1, mogelijk zelfs 2, sets met rijtuigen. Daar komt nog bij dat ik, waarschijnlijk, de komende jaren uit kan kijken naar een V100.1 en een BR 86 met geluid.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

Ik kwam er net achter dat Fleischmann ook begonnen is met het op de markt brengen van locs met een op de printplaat geïntegreerde decoder. Een en ander is te herkennen aan "Onboard" onder de Algemene gegevens op de Fleischmann site en eventueel in de nieuwtjes folders. Heb even gekeken wat een vervangende printplaat kost voor de door mij bestelde BR 65, "slechts" EUR 201,00. Ben niet echt gelukkig met deze ontwikkeling.

P.S. vergeten. Het gaat hier om een soundloc.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2886
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Fleischmann 2023

Bericht door WilcoV »

Sandopie schreef: 23 jan 2023 09:21 Beste mensen,

Ik kwam er net achter dat Fleischmann ook begonnen is met het op de markt brengen van locs met een op de printplaat geïntegreerde decoder. Een en ander is te herkennen aan "Onboard" onder de Algemene gegevens op de Fleischmann site en eventueel in de nieuwtjes folders. Heb even gekeken wat een vervangende printplaat kost voor de door mij bestelde BR 65, "slechts" EUR 201,00. Ben niet echt gelukkig met deze ontwikkeling.

P.S. vergeten. Het gaat hier om een soundloc.
Laten we hopen dat het alleen voor de sound versie bedoeld is en dat Fleischmann (itt Minitrix) haar modellen gewoon traditioneel analoog en met sound blijft uitbrengen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

piksov
Berichten: 1419
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Fleischmann 2023

Bericht door piksov »

Dat truukje is er al langer hoor, ik heb een sound OBB taurus (fleischmann 731271) met een zimo 648/648 helemaal in de print geïntegreerd

Guus



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Fleischmann 2023

Bericht door Marksintpancras »

Ik heb hier geen problemen mee, zolang het maar goed werkt en af- of instelbaar is. Niet zoals bij minitrix met dat 5x5 en ruk motors erin en decoders met derde handleiding erbij.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Fleischmann 2023

Bericht door FidOo »

Tja Mark, op zich is het niet erg, maar het eerste wat stuk gaat is vaak de decoder, en als je dan a 200 euro een vervangende print moet kopen is dat nogal een flinke opslag ten opzichte van de 114 euro die een normale Zimo MS sound decoder moet kosten.
Ik denk dat het vooral komt doordat ze voor de BR65 misschien wat ruimte gebrek hadden.

Het enige voordeel van Fleischmann is dat ze nog met Zimo samen werken (zo ver ik weet) en dus dat je gewoon Zimo updates en dergelijke kan toepassen.
Minitrix gebruikt tegenwoordig (vroegah nog D&H, wat stukken beter was) Märklin huismeuk. En daar lees ik toch een hoop mindere geluiden over. Slechtere geluidskwaliteit en rijeigenschappen.

PS ook de V60 DCC van fleischmann is een lok (geen sound) maar wel met "platine-decoder".


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie