Minitrix 2023

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Minitrix 2023

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

Minitrix heeft het 2023 clubmodel(len) aangekondigd. Het gaat om de Metropolitan EP. V. Het geheel bestaat uit een loc BR 101 en twee wagensets (zie link).

https://www.trix.de/de/suche?q=metropolitan

De overige nieuwtjes voor dit jaar worden op 17-01-2023 geopenbaard.

De uitlevering van al dit moois gaat, zoals gewend van Minitrix, plaats vinden in 2025, 2026, 2027, 2028./s


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 2023

Bericht door Rick »

De nieuwtjes voor 2023 staan inmiddels op de Trix site: https://www.trix.de/de/service/produktdatenbank
onder Katalog staat de optie voor Minitrix 2023.

Ik ben echt heel blij met de aangekondigde Vectrons.



railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Minitrix 2023

Bericht door railrene »

En ik met die eurocity rijtuigen!



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minitrix 2023

Bericht door FidOo »



M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Minitrix 2023

Bericht door shoven »

Een paar hele leuke modellen waar ik wel blij van wordt.
Alleen vraag ik me af of ze ook zonder sound leverbaar worden? Ik zit absoluut niet op sound te wachten en het maakt het model vele tientjes duurder.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sandopie »

"Alleen vraag ik me af of ze ook zonder sound leverbaar worden? "

Steven,

Nee, dat gaat niet gebeuren. Sterker nog het is de laatste jaren nog nooit het geval geweest.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Minitrix 2023

Bericht door Ronald2016 »

Ik wordt hier niet vrolijk van.
De eurocity rijtuigen zijn al diverse uitgaves van geweest.
Vectrons zijn er al van Fleischmann.
Op naar volgend jaar en weer ergens op hopen.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Peter
Berichten: 907
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Minitrix 2023

Bericht door Peter »

Yep, idem hier. Minitrix is voor mij als NS rijder al een aantal jaren een teleurstelling.

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 2023

Bericht door Rick »

railrene schreef: 17 jan 2023 11:14En ik met die eurocity rijtuigen!
Dat was niet serieus :lol: Minitrix is al de derde fabrikant met een Vectron, ik heb daar geen behoefte aan. De Zwitserse EC-rijtuigen zijn wel aardig maar die zijn al een aantal keer uitgegeven, al kan ik nog wel een extra tweede klasse gebruiken maar niet voor die prijs.



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minitrix 2023

Bericht door FidOo »

Ik hoorde op de beurs een aantal geruchten over de ICM (koploper) maar niet voor dit jaar dus. Misschien als losse zomernieuwtje ofzo...

Verder geen interessante zaken voor mij persoonlijk om over de prijzen maar te zwijgen...
Goed het nieuwe railsysteem in met Betonbielzen in code 60 is wel heel gaaf maar juist die wissels... ik weet t niet.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix 2023

Bericht door WilcoV »

shoven schreef: 17 jan 2023 11:51 Een paar hele leuke modellen waar ik wel blij van wordt.
Alleen vraag ik me af of ze ook zonder sound leverbaar worden? Ik zit absoluut niet op sound te wachten en het maakt het model vele tientjes duurder.
Helaas worden sinds vorig jaar (niet sinds jaren zoals gesuggereerd werd want in 2021 werd de 1652 nog gewoon analoog uitgeleverd) alle locomotieven digitaal en met sound uitgeleverd. Ook ik zit niet op sound te wachten en wil er dus ook niet voor betalen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Minitrix 2023

Bericht door railrene »

Rick schreef: 17 jan 2023 12:57
railrene schreef: 17 jan 2023 11:14En ik met die eurocity rijtuigen!
Dat was niet serieus :lol: Minitrix is al de derde fabrikant met een Vectron, ik heb daar geen behoefte aan. De Zwitserse EC-rijtuigen zijn wel aardig maar die zijn al een aantal keer uitgegeven, al kan ik nog wel een extra tweede klasse gebruiken maar niet voor die prijs.
Ik meen het wel serieus; ik heb de eerdere gemist. Een paar weken geleden gingen er op catawiki of ebay een paar weg voor hogere prijzen dan waar ze nu voor in de catalogus staan. Blij dat ik toen overboden ben :)


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix 2023

Bericht door WilcoV »

FidOo schreef: 17 jan 2023 13:20 Ik hoorde op de beurs een aantal geruchten over de ICM (koploper) maar niet voor dit jaar dus. Misschien als losse zomernieuwtje ofzo...
Deze is in ieder geval in H0 uitgebracht. Wie weet volgen ze dezelfde weg als PIko en komt hij volgend jaar in N. Helaas zal hij dan heel duur worden met sound ben ik bang.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Minitrix 2023

Bericht door WimC »

FidOo schreef: 17 jan 2023 13:20 Goed het nieuwe railsysteem in met Betonbielzen in code 60 is wel heel gaaf maar juist die wissels... ik weet t niet.
Die betonbielzen zijn wel gaaf, maar die wissels inderdaad...
Buiten dat heb ik geen rails nodig, er ligt al genoeg op mijn baan (niet helemaal waar, ik moet het schaduwstation nog wat uitbreiden, maar die rails heb ik volgens mij al liggen, weet alleen niet zeker of ik ook de goede wissels heb).


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sandopie »

WilcoV schreef: 17 jan 2023 13:35
shoven schreef: 17 jan 2023 11:51 Een paar hele leuke modellen waar ik wel blij van wordt.
Alleen vraag ik me af of ze ook zonder sound leverbaar worden? Ik zit absoluut niet op sound te wachten en het maakt het model vele tientjes duurder.
Helaas worden sinds vorig jaar (niet sinds jaren zoals gesuggereerd werd want in 2021 werd de 1652 nog gewoon analoog uitgeleverd) alle locomotieven digitaal en met sound uitgeleverd. Ook ik zit niet op sound te wachten en wil er dus ook niet voor betalen.
Wilco,

Volgens mij was die loc analoog aangekondigd! Alles wat in het verleden digitaal/sound werd aangekondigd, en niet analoog, is nooit analoog verschenen.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 651
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sibbesuisje »

Die code 60 rails is wel interessant. Ben benieuwd in hoeverre dat te koppelen is aan peco code 55 en de minitrix / peco code 80 sporen. Waarschijnlijk tzt maar eens een stukje gaan aanschaffen om te testen.


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minitrix 2023

Bericht door FidOo »

Er is een verlooprail voor Minitrix beton (code 60) naar Minitrix oud (code 80)
En met een beetje huisvlijt zal dit ook wel op Peco Code 55 te passen zijn.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Minitrix 2023

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Tja,weer jammer. Geen epII. Wat me ook opvalt is dat er steeds meer sets worden gemaakt, losse wagon wordt schaarser. Dus dan wil je wagon X hebben, maar je moet ook wagon Y kopen en die wil je niet. Verder zijn wij als afnemer niet in beeld bij Minitrix cq Marklin, ze doen zaken met de handel (winkeliers, grossiers) met afname verplichtingen. Voor het geval je afvraagt waarom sommige winkels wel Fleischmann hebben, maar geen Minitrix. Dus kijk niet vreemd op als je volgende maand een bestelling uit de nieuwigheden catalogus doet en dan te horen krijgt dat het uitverkocht is en niet meer leverbaar. Werkelijke levering vind dan over een jaar plaats of zo. Zo langzamerhand wordt de stoomlocomotief uitgefaseerd, wel vreemd dat ze dan nog met een draaibrug komen. Voor de vragen waarom iedereen model X heeft, waarschijnlijk zijn daar de tekeningen nog van te krijgen en zijn andere locomotieven lastig omdat ze daar te veel voor moeten zoeken. En verder is het natuurlijk erg interessant om een model uit te brengen dat volgend jaar opnieuw kan worden uitgebracht met een iets andere print op de zijkant. Weinig kosten en cashen maar.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

XanderL
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 nov 2017 21:58

Re: Minitrix 2023

Bericht door XanderL »

Wat ik dan weer jammer vind is dat ze een mooie digitale stoomlok uitbrengen, voor een boel centen, en dan zit er geen rook generator in. Dat kan ztoch nooit heel veel meer kosten.



Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sandopie »

"wel vreemd dat ze dan nog met een draaibrug komen."

Als je doelt op die rolbrug van een aantal jaren geleden, kan ik je meedelen: hij gaat naar links en rechts that's it! Draaien nee.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Minitrix 2023

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Sandopie schreef: 17 jan 2023 17:34 "wel vreemd dat ze dan nog met een draaibrug komen."

Als je doelt op die rolbrug van een aantal jaren geleden, kan ik je meedelen: hij gaat naar links en rechts that's it! Draaien nee.
Minitrix bestelnummer 66570, Länge der Drehbühne 132 mm. (15-Grad-Teilung).


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Minitrix 2023

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

XanderL schreef: 17 jan 2023 17:09 Wat ik dan weer jammer vind is dat ze een mooie digitale stoomlok uitbrengen, voor een boel centen, en dan zit er geen rook generator in. Dat kan ztoch nooit heel veel meer kosten.
Er zijn vroeger rookgeneratoren geweest, dat waren behoorlijke dingen om in te bouwen. En dat laatste zal de reden zijn dat je dit niet veel ziet, voor zover ik weet is bij Arnold ooit een stoomlocomotief geweest met ingebouwde rookgenerator. Probleem is dat je voor de beeldvorming niet de ene loc wel kunt voorzien van een rookgenerator en de andere niet. Verder schijnt het verbranden van olie niet zo goed voor je gezondheid te zijn. Als laatste, stel al je stoomlocomotieven hebben een rookgenerator, dan moet je met een gasmasker op bij je modelbaan zitten :mrgreen:


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sandopie »

Zaunkönigs Bahn schreef: 17 jan 2023 17:41
Sandopie schreef: 17 jan 2023 17:34 "wel vreemd dat ze dan nog met een draaibrug komen."

Als je doelt op die rolbrug van een aantal jaren geleden, kan ik je meedelen: hij gaat naar links en rechts that's it! Draaien nee.
Minitrix bestelnummer 66570, Länge der Drehbühne 132 mm. (15-Grad-Teilung).
O, die. Ik noem dat een draaischijf. Vandaar de verwarring.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Minitrix 2023

Bericht door WimC »

Ik vind de 217 002 wel interessant. Wel jammer dat 'ie in een digitaal startset zit, want de 2-assige ketelwagens daarin vind ik dan weer niet interessant.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sandopie »

Wim,

Is dit misschien iets voor je of heb je hem al?

https://www.n-spoorstore.nl/nl/n-spoor/ ... -218-217-8


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Plaats reactie