Minitrix 2023

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Minitrix 2023

Bericht door WimC »

Die heb ik niet, maar is periode IV, terwijl ik V/VI rijdt. Bovendien heb ik al 2 218s (verkehrsrot) en wil er nog een 216 of 217 bij.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Minitrix 2023

Bericht door Marksintpancras »

WimC schreef: 19 jan 2023 15:55 Die heb ik niet, maar is periode IV, terwijl ik V/VI rijdt. Bovendien heb ik al 2 218s (verkehrsrot) en wil er nog een 216 of 217 bij.
Laatst de Brawa DB cargo 216 verkeersrood, en ook nog een Piko 216 in bestelling in het Orientrood. Ter aanvulling van al dat 218 geweld wat er al op mijn baan rond snort.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Minitrix 2023

Bericht door Smolderz »

Lees ik dit goed over de Vectron?

Lokgehäuse und Träger der Lokomotive aus Zinkdruckguss
Kap en chassis gemaakt van gegoten zink?

Dat zou interessant zijn! Lekker zwaar! 8-)



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minitrix 2023

Bericht door FidOo »

Ja dat lees je goed. Minitrix doet dat wel vaker. Bv de v200 heeft ook gewoon een metalen kap.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sandopie »

Voor mij als liefhebber van DB EP. III zit er niets bij waarvan ik zeg dat moet ik hebben. Ik twijfel nog over die D96 rijtuigen. Voorbestellen doe ik ze in iedergeval niet. De uitlevering vindt dit jaar toch niet meer plaats. En indien wel, dan heb ik pech gehad.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: Minitrix 2023

Bericht door fenix »

Vandaag in Dortmund heb ik een stukje code 60 rails in mijn handen gehad. Voor de niet-flexrail spoorders een interessante ontwikkeling. Er is wel een meerjaarse tijdlijn waarop het code 60 spul wordt uitgerold en als laatste ook met 'houten' dwarsliggers. Verder is er een overgangsrail bedacht om de code 60 rails aan te sluiten op oudere minitrix rails.

In tegenstelling tot de code 55 van peco, ligt de code 60 van minitrix volledig op het dwarsliggerbed.

Voor het code 60 programma is ook nog eens gekeken naar welke lengtes en boogstralen/hoeken echt handig zijn en daaruit zijn wat aanpassingen gekomen die het samenstellen van een sporenplan iets makkelijker zouden moeten maken.
voor 2 sporige baanvakken komen binnen en buitenspoor makkelijker tot een gelijke lengte als er wissels en ander geneuzel aan de hand zijn.

Fenna


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sibbesuisje »

Dank je Fenna, dat is interessant om te weten. Zelf combineer ik verschillende rails (flex en set track) dus vind het goed om te weten dat ze met Houten bielsen van plan zijn te komen voor dit code 60 programma 😀


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

Daar het desbetreffende draadje (Nieuwtjes Minitrix 2021) is gesloten meld ik het maar hier. Na twee en een half jaar is het eindelijk zover. Op de trix site staan de volgende artikelen op leverbaar:

18209 Rijtuigen "Eilzug im Donautal" Basis
18409 Rijtuig "Eilzug im Donautal" uitbreiding
15405 Rijtuigen "Die Roten Bamberger" Basis
15406 Rijtuigen "Die Roten Bamberger " uitbreiding.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 2023

Bericht door Rick »

PDF naar de herfstnieuwtjes van Minitrix: https://www.modellbahn-apitz.de/prospek ... H_2023.pdf

de Armita NS-Tds'jes verkopen kennelijk niet goed genoeg zodat ze nu ook los verkrijgbaar zijn.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Minitrix 2023

Bericht door Sibbesuisje »

Rick schreef: 14 sep 2023 12:36 PDF naar de herfstnieuwtjes van Minitrix:

de Armita NS-Tds'jes verkopen kennelijk niet goed genoeg zodat ze nu ook los verkrijgbaar zijn.
Ja, wel een echt zwaktebod. Ze geven aan dat de wagon nummers overeenkomen met de al uitgegeven set (welke overigens fijn hun rondjes maken op mijn baan), dus echt een gevalletje voorraad lozen :(


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Plaats reactie