SpoorObjecten: SM'90

SpoorObjecten

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door tv_man »

Zoals gezegd, natuurlijk geven messingetsen een gladder spuitoppervlak maar hebben dan weer heel wat andere nadelen. Deze 3d printtechniek is erg interessant en dit model mag er absoluut wezen! Heel mooi.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door shoven »

R Fongers schreef:Dat is de kwaliteit van Shapeways. Is erg korrelig en behoeft heel veel extra werk om het goed te krijgen.
Is er geen alternatief? Volgens mij zijn er meer bedrijven die dit doen (maar daar zal wel een ander prijskaartje aan hangen....).


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door Dompie »

Hoi Bouwe
Hoe is de lichtafscherming van jouw kap, nu al die verflagen erop zitten. Ik ben met de Vlaflip bezig en merk dat er erg veel licht door de kale kappen heen stralen. Is dat bij jou over?

Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Gebruikersavatar

apk
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:12
Locatie: Drenthe

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door apk »

shoven schreef:
R Fongers schreef:Dat is de kwaliteit van Shapeways. Is erg korrelig en behoeft heel veel extra werk om het goed te krijgen.
Is er geen alternatief? Volgens mij zijn er meer bedrijven die dit doen (maar daar zal wel een ander prijskaartje aan hangen....).
Er zijn inderdaad alternatieven maar die zijn kwa prijs niet aantrekkelijk(vind ik) en ook shapeways heeft tegenwoordig een materiaal wat minder korrelig is maar hoe geschikt dat is voor modelspoor weet ik niet...


Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!

Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door Bouwe »

Hallo Johan,

Alleen bij het geel heb ik het idee dat het doorschijnt als ik er binnenverlichting in zou bouwen, maar dit ben ik niet van plan (hebben mijn andere modellen ook niet). Oplossing zou kunnen zijn om ook de binnenzijde van de kap te voorzien van een laklaag.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door Chris83 »

apk schreef: Er zijn inderdaad alternatieven maar die zijn kwa prijs niet aantrekkelijk(vind ik) en ook shapeways heeft tegenwoordig een materiaal wat minder korrelig is maar hoe geschikt dat is voor modelspoor weet ik niet...
er was een nieuw alternatief white glaze is dat genoemd, maar dat is qua detailering zeer slecht wel erg glad, lijkt op glanzende porselijn, qua detailering is het nu als beste optie white strong and flexible.

Shapeways expirimenteerd geloof ik wel nog verder, maar hier weet ik helaas niet meer over.

Comment op bouwe:
oh en een laklaag aan de binnenkant van je modellen, ik denk dat je dan een erg donker interieur zult hebben, mischien is een zwarte primer wel geschikt?
Maar dan weet ik niet hoe de kleuren precies reageren, jos heeft een sikje van mij gehad met deze zwarte primer, mischien weet hij iets over het verven ervan?


Groeten Chris

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door Jettuh »

ik heb uit bronnen gehoord dat shapeways aan t expirimenteren is met full color printing :)
is ff afwachten wat dat gaat opleveren!
tot nu toe heeft t minimale wanddikte van 3mm,,maar dan kan altijd dunner over tijdje :D

mss niet meer hoeven te verfen? :D:P


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door Dompie »

Bedankt Bouwe en Chris
Tja dat zal dus toch een paar laagjes aan de binnenkant worden. We hadden al wat probeersels gedaan op de bodemplaat van de Vlaflip en daaruit bleek al dat witte primer niets doet. Zwarte primer had ik nog niet gevonden/gedacht maar daar moet wel weer de nodige wit-achtige kleuren overheen om een leuk binnenkleurtje te krijgen. Ik zal Jos een PM-tje sturen.

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door tv_man »

Tja, werkt het niet wanneer er ergens een donkere laklaag tussenzit? Aangezien er aan de binnenkant waarschijnlijk minder risico is dat er veel details door verf onduidelijk worden zou een grijze primer (tamelijk standaard?) zwarte lak en daarna nog een binnenkleur (al dan niet met nog een primerlaag ertussen)? Of is dit de bekende, bewandelde en niet werkende weg?


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door Dompie »

Ik heb nog niets gedaan maar ik denk dat ik voorin bij de lampen in het machinisthuis een proef ga doen met primer-zwart/grijs - primer en weer wat wittig/ivoor kleur.

Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door Overdijk »

Ik weet niet hoever dit mosterd na de maaltijd is, maar ik heb op mijn PC werktekeningen staan van Talbot voor de Railhopper. Deze zouden gebruikt gaan worden voor Trainz. Ze zijn wel 10000X7800 pixels dus niet 123 hier te plaatsen.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: SpoorObjecten: SM'90

Bericht door Jettuh »

Overdijk, helaas hebben we er niks meer aan!

de bouwtekeningen die ik had waren ook die van talbot, en ik had idd ook de hele grote versie!

Helaas zit er in mijn trein een foutje (raam) FritsW heeft een hele mooie nieuwe versie neergezet!


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Plaats reactie