GTW 2/6 in N


Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Chris83 »

ik moet nog aan de mijne beginnen, nog niet alle onderdelen binnen en zeer weinig tijd, intresse ja, maar ik zal nog een gtw niet aanschaffen voor de eerste klaar is, zelfde met de virm en nog 10 andere kappen.. en wil nog een airbrush aanschaffen.. sinds 2009 al..

Maar dat bouwpakket idee van jou werk, vind ik toch heel erg fijn hoor. Daardoor kan het gebeuren dat ik toch nog iets bestel voor ik iets anders af heb.


Groeten Chris

sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door sjoef »

frits schreef:Hallo Allemaal,

Als er belangstelling is voor de GTW kappen in een hoge resolutie, laat het me even weten.
Prijzen zijn nog niet bekend.

Groeten Frits
Frits......mijn pretogen zeggen.....we doen mee!

Jos



peter1957
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jan 2010 22:28
Locatie: Almere

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door peter1957 »

ik ook

peter



Arnoud
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:35

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Arnoud »

Chris83 schreef:ik moet nog aan de mijne beginnen, nog niet alle onderdelen binnen en zeer weinig tijd, intresse ja, maar ik zal nog een gtw niet aanschaffen voor de eerste klaar is, zelfde met de virm en nog 10 andere kappen.. en wil nog een airbrush aanschaffen.. sinds 2009 al..

Maar dat bouwpakket idee van jou werk, vind ik toch heel erg fijn hoor. Daardoor kan het gebeuren dat ik toch nog iets bestel voor ik iets anders af heb.
Voor mij geld hetzelfde als voor Chris, met dat verschil dat ik minder kappen heb en wel al een airbrush heb.

Arnoud


Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Bouwe »

Nu Frits aan het polsen is hoeveel belangstelling er is voor de GTW van VDM kan ik natuurlijk niet achterblijven.

Is er belangstelling voor decals van de 2-6 en de 2-8 van Arriva in de dieseluitvoering? Prijzen zullen zo rond de 30 euro incl. verzending zijn voor de 2-6 en ongeveer 35 euro voor de 2-8. De decals zullen zo worden uitgevoerd dat de body alleen wit en de bodemplaten en dakopbouw en de stootbuffers de juiste kleur hoeft te worden gespoten.
Alles is nog even onder voorbehoud, ik ben nu nog steeds bezig om de decals aan te passen naar de kappen van VDM en mits er uiteraard genoeg belangstelling voor is. Let op: alleen de dieseluitvoering van Arriva, dus geen Veolia en andere decals.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

peter1957
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jan 2010 22:28
Locatie: Almere

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door peter1957 »

Bouwe

ik had je de vraag al eerder gesteld, dus ja graag.

Peter



Arnoud
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:35

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Arnoud »

Klinkt zeer interessant.

Arnoud


Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

T.Spat
Berichten: 270
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door T.Spat »

Bij Veolia blijft het dus gewoon kwasten/spuiten :mrgreen:

En toch dit is wel net 1:1... ook daar wordt alles tegenwoordig
bestickerd, en het scheelt een hoop werk ;)


Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Dompie »

@Bouwe Vraagje - alleen voor VDM of ook voor de Shapeway

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Bouwe »

De kapjes van VDM zijn identiek aan die van Shapeways, alleen de bewerktijd en detaillering van de VDM kappen zijn beter.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Bouwe »

Zouden diegene die graag een setje decals voor de GTW 2-6 (30 euro incl. verzending) en 2-8 (35 euro incl. verzending) Arriva dieseluitvoering willen bestellen via PB contact met mij willen opnemen? Dan graag ook om welke set (2-6 en/of 2-8) het gaat en de hoeveelheid?

N.a.v. de PB's kan ik beslissen om de sets te laten printen. Dus het doorgaan van de decals is nog even afhankelijk van het aantal bestellingen.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Onderwerp starter
frits
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 aug 2009 16:55

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door frits »

Hallo Allemaal

Vandaag heb ik mijn GTW 2/8, die op mijn verzoek door Bouwe in de kleuren is gezet, ontvangen. Het gaat hierbij de uitvoering die door VDM geprint is. Dus de hoge resolutie.
Ik ben er zeer tevreden mee.
Dus hier maar even een paar foto's
IMG_1103.jpg
IMG_1103.jpg (26.58 KiB) 6592 keer bekeken
Let op dat de foto's zeer sterk uitvergroot zijn. In werkelijkheid ziet die er fantastisch uit.
IMG_1104.jpg
IMG_1104.jpg (24.32 KiB) 6592 keer bekeken
IMG_1127.jpg
IMG_1127.jpg (20.17 KiB) 6592 keer bekeken
IMG_1116.jpg
IMG_1116.jpg (13.3 KiB) 6592 keer bekeken
Bouwe mijn complimenten en heel erg bedankt.
Vragen over het bewerken van het materiaal kunnen jullie aan Bouwe stellen. Hij is de eerste die het bewerkt heeft.

Groeten Frits



Onderwerp starter
frits
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 aug 2009 16:55

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door frits »

nog 1 voor de details.
IMG_1124.jpg
IMG_1124.jpg (20.29 KiB) 6592 keer bekeken
Hier zijn de ribbels op de motorwagen goed te zien en natuurlijk de banken. Maakt het net even mooier


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Overdijk »

Oei, in VDM ziet het er toch wel erg goed uit. De weg van de toekomst?


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Chris83 »

wow vet zo! nu nog benieuwd over het bewerken, is ie al zo glad en dus alleen nog bestickeren en verven?

en het prijskaartje natuurlijk.


Groeten Chris

Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Bouwe »

Was het maar zo simpel Chris!

De kappen van VDM zijn beter bewerkbaar dan die van Shapeways. De resolutie is stukken beter, maar desondanks is het nog niet simpel van "even wat verf erop gooien en decals en klaar". Kan wel, is niet mooi.
De kappen moeten voordat ze voorzien worden van een laagje lak eerst worden geschuurd met behulp van waterproofschuurpapier en water. Je ziet nl wel dat de kappen geprint zijn. Echter met wat licht schuurwerk kun je de kappen mooi glad krijgen. Op sommige plekken is wat meer schuurwerk nodig dan op andere plekken. Het ligt er aan op welke manier de kap bij VDM geprint is. Hierna de kapjes vetvrij maken en dan een laagje primer.

Qua tijd scheelt het behoorlijk met de Shapewayskappen, ook de detaillering is stukken beter. Ik kan jullie de kappen van VDM ten zeerste aanraden. Wat de prijs van de kappen betreft, dat kon Frits mij nog niet vertellen. Maar dat zal Frits tzt hier wel bekend maken als hij het weet.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

rene_k
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2010 20:08

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door rene_k »

Ziet er SUPER uit Bouwe. Ook op de macro foto's ;)

Dan nu nog iemand vinden die ook decals voor Veolia gaat maken :roll: Dat krijg je met verven natuurlijk nooit zo mooi. Vooral omdat Veolia op de motorwagen ook nog gezichten van bekende Nederlanders afbeeld.

Maar een ding is zeker: HEBBEN WIL!!! maar wel die van VDM ;)


Groet,

René
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Jos »

Prachtig!!!!!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Dompie »

:o Yummie :o

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Chris83 »

@ rene K en anderen

Veolia ben ik mee bezig, maar weet nog niet of het lukt, nog nooit transfers gemaakt, heb well alle spullen om te testen.


Groeten Chris

rene_k
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2010 20:08

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door rene_k »

Heel goed nieuws Chris.

Doe het rustig aan. Ik heb nog nooit een treinstel zelf gebouwd :? Dus ik denk dat ik daar meer problemen mee zal hebben dan jij met de decals.

Maar fijn om te lezen dat er iemand mee bezig is.

Groet,

René


Groet,

René

Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Bouwe »

Voor wie graag de Veolia GTW wil maken, hij kan ook zonder kop:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ve ... oxmeer.JPG

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

rene_k
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2010 20:08

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door rene_k »

Frits,

Als je de prijzen weet van de VDM kappen hoor/lees ik het graag.
Wil zeker een 2/6 voor me zelf hebben en een hobby collega uit Duitsland wil er ook een hebben. Moet hem alleen de prijs nog doorgeven.

Groet,

René


Groet,

René

Arnoud
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:35

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door Arnoud »

Frits,

Is het mogenlijk dat je RaBe 520 kan maken als variant van de elektrische GTW 2/8?

Dus tov de Veolia GTW 2/8 een extra deur ipv het middelste raam van de 5.

Mvg,
Arnoud


Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

T.Spat
Berichten: 270
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: GTW 2/6 in N

Bericht door T.Spat »

Om de Seetal-uitvoering goed te maken zijn er nog iets meer aanpassingen nodig,
n.l. de kopvorm is wat korter, verder zijn de instapdeuren lager dan geplaatst
dan bij de Nederlandse uitvoerng...

Ik heb Frits ook al gepolst of hij eventueel de THURBO-uitvoering wilde maken,
en als dat mogelijk is, dan is een deurtje erbij plaatsen snel gedaan :P

Met vriendelijke groet,

Tis


Plaats reactie