DM90 "Buffel"in N


Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: DM90 "Buffel"in N

Bericht door Bouwe »

Hallo Tienus,

De onderstellen zijn ook 3D geprint en komen bij Shapeways vandaan, voor de stevigheid adviseer ik om ze in White Strong and Flexible te bestellen. Kapjes van de buffel kun je via een PB bij Frits Westers bestellen in VDM print (ABS) of ook via Shapeways in White Strong and Flexible (minder details en ruwer oppervlak) of in FUD (meer details en glad, wel duurder). Voor de draaistellen en de motor kun je Tomytec onderstellen TM02, TM03 of TM04 gebruiken. De bodemplaten welke Frits heeft getekend zijn voorbereid om de draaistellen van voornoemde onderstellen in te bouwen. Hier kun je een bouwverslagje lezen.

Voor de verf heb ik Revell Aqua gebruikt, kleuren heb ik zelf gemengd tot ik tevreden was.

Voor de ramen heb ik transparant styreen van 0,13 mm van Evergreen gebruikt, ter plaatse van de toiletraampjes/conducteursruimte heb ik simpel een stukje wit adresetiket op het transparant styreen aan de binnenkant van het kapje geplakt.

Interieur heeft dit model nog niet, Frits heeft nog geen stoeltjes getekend voor dit model.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Plaats reactie