Mijn eertste digitale Start!!

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar

talent
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 okt 2014 16:36
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn eertste digitale Start!!

Bericht door talent »

Je kunt eens op de Duitse Trix of Märklin site kijken. Daar kun je reserveonderdelen direct bestellen (en ook zien of ze leverbaar zijn). Maar als Keuterman de motor niet kan leveren, ben ik er bang voor.

Dan zul je dus tweedehands of op een beurs zo'n motortje moeten zoeken en anders is een nieuw locje kopen de enige optie (of geen BR111 meer).

Vraag me wel af hoe zo'n spoel geoxideerd raakt. Neem aan dat het al een oude loc was dan?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
marcopolo273
Berichten: 156
Lid geworden op: 29 dec 2011 13:08
Locatie: Enschede

Re: Mijn eertste digitale Start!!

Bericht door marcopolo273 »

Tja ....hoe kan dat geoxideerd zijn. Hoe krijgt een hond vlooien haha. :lol:
Nee zonder dollen ik zou het niet weten. Wat ik kan vertellen over deze lok is dat hem gekocht heb toen ik 16 jaar was. Dus 18 jaar geleden.
Deze lok was toen al niet nieuw maar gebruikt. Analoog reed ie prima maar inderdaad bij optrekken al niet super maar schokkerig. Maakte ook een koffiemolen geluid.
Dit hele zaakje heeft daarna jaren op zolder in de doos gelegen en is sinds een paar jaar weer tevoorschijn gekomen. Toen ben ik me meer gaan verdiepen in de hele materie en kwam ik erachter hoe je een lok schoon maakt enz. Dat gedaan en hij liep al met veel minder lawaai. Tot gisteren en nu hoor je hem niet meer lopen zo fluister stil haha. :D
Ik denk dat ik het laat voor wat het is en koop tzt wel een mooie lok weer. Wat ik wel mooi vind aan dit verhaal en dit draadje , dat ik er onwijs veel van geleerd heb en nu ook weet waar je allemaal op letten moet alvorens een gebruikte lok te kopen. ik was 16 en wat wist ik ervan. Wil jullie allemaal bedanken voor het lezen, volgen,en jullie adviezen. Heb gisteren nog even 2 decoders bij Hans besteld dus we gaan vrolijk verder met de andere lokjes om die digital te maken. Oja en deze rijden analoog als een trein hoor :D .

Groeten!!!


-----------------------------------------------------------------
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.

Met vriendelijke groet,

Marc.

u43hvs
Berichten: 600
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Mijn eertste digitale Start!!

Bericht door u43hvs »

Je foto verkleinen. Online vind je genoeg foto rezisers


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Mijn eertste digitale Start!!

Bericht door spoor65 »

Denk je nu echt dat Marc na 3 jaar, nog steeds het antwoord niet heeft gevonden.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

u43hvs
Berichten: 600
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Mijn eertste digitale Start!!

Bericht door u43hvs »

Op het moment dat ik de lijst met actieve forum topics open staat deze boven aan.


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gesloten