Prijzen modelbaan materiaal

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door epocheales denken »

Hoi, even een reactie van mijn kant. Ben het volledig met Jeroen en Joop eens. Kom erg graag in Houten, maar mijn​ " stamkroegie" blijft in mijn geval in Woerden. Heerlijk elke keer in deze snoepwinkel :D rond te neuzen. Ben jaren terug door een andere winkel bedonderd, toen was het klaar. Af en toe maak ik wel eens dealtje op Marktplaats, tot nu toe naar volle tevredenheid (afkloppen?)
Maar tenslotte, laten wij zuinig zijn op de nog schaars bestaande treinenwinkels in ons kikkerlandje!

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Modelbouwerke »

Meestal doe ik mijn aankopen in Houten.
Er is bij ons maar één deftige winkel in de buurt en het aanbod in N-schaal is daar beperkt.
Vandaar mijn uitstapje naar Houten.
Nieuw of een mooie tweedehands, dat zien we daar wel.
En mijn onkosten zijn vrij beperkt daar ik gratis met de trein rij ;)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Overdijk »

Tja, hier in het zuiden van Limburg is in principe geen zaak meer over.
Vroeger had je nog Techno Trains, Vleugels en nog eentje in Maastricht.
Echt in de buurt zit Hünerbein in Aachen, mooie zaak maar belachelijk duur.
Daarnaast zijn beurzen als Houten, niet naast de deur.

Dus ik koop eigenlijk al jaren via het internet.
Voornamelijk tweedehands via MP (vnl bij Treinofieltje) of een enkele keer via eBay.de.
Als het tweedehands aanbod bij bijvoorbeeld onze forumsponsor meer op zijn website stond, zou ik daar zeker ook rondneuzen.

Nieuw, tja ik moet het toch bestellen via het internet.
Dus meestal kijk ik wel bij de bekende zaken wie op dat moment het voordeligste uitkomt.
H@ns staat zeker ook op het lijstje, verder kijk ik meestal ook bij Modellshop Lippe, DM-Toys & MTE.
Wie mij de beste prijs bied, heeft de handel. De service zit bij allemaal tot op heden snor.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Jeroen »

Helemaal waar, Ron.

Als je naar Turkije wilt, kun je natuurlijk met bijvoorbeeld een Pegasus Airlines....of met TUI, al zijn die dan misschien ietsje duurder (is niet zo :mrgreen: ). Maar bij TUI zit je lekker in een Nederlandse kist, knappe stewardessen, S-U-P-E-Rgoeie piloten etc blablamekker.

Je noemde een paar shops; bijvoorbeeld Hans, onze groter forumsponsor, stak natuurlijk wel effe goed z'n kop uit hier in Nederland -zit niet naast de deur, helemaal waar- maar die spreekt bijvoorbeeld sowieso Nederlands. En: vandaag besteld, morgen in huis. De enige manier dat ik iets dergelijks sneller kan doen is naar een winkel rijden. Zo'n service mag rekenen op coulance ook van juist mijn kant. Daar komt dat 'gunnen'.

In een restaurant of kroeg geef je ook fooi. Dan was je steak+biertje toch duurder dan die budget-tent. Maar hey, ze pakken ook ooit een tafel voor je zodat je kan eten ook al is de tent vol. Dat soort dingen zijn moeilijk in geld uit te drukken natuurlijk.
Enne....dat moet iedereen lekker zelf weten. Als je altijd max voor de prijs gaat, lekker doen natuurlijk. Daar valt ook genoeg voor te zeggen. Op Houten kom je natuurlijk legio voorbeelden tegen.

Dat was 'm weer. Ik ga weer effe lijmsnuiven! :ugeek: :ugeek:

J.


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door FidOo »

Voor mij persoonlijk geldt dat ik een aantal goede connecties heb met handelaren zoals 9mm-shop, Domburg en treinofieltje. Aangezien mijn persoonlijke vriendschap met deze mensen betekent dit voor mij dat ik daar mijn meeste spullen koop. Overigens koop ik graag 2e hands omdat hier voor mij gewoon een uitdaging zit om bijvoorbeeld via ebay.de een veiling te winnen.
Ook heb ik wel eens wat bij hans gekocht, en je zult zien dat precies deze lok kapot ging (nieuw model brawa). En dit is dan weer perfect afgehandeld door hans. En zulke service is belangrijk!

De dichtstbijzijnde winkel is modeltreinexpress in Vlaardingen maar die vind ik duur, te veel h0 minded en weinig sympathiek. Dus daar kom ik eigenlijk zelden. Hooguit om eens leuk rond te kijken of een verfje te kopen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Peter
Berichten: 907
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Peter »

Overdijk schreef:Tja, hier in het zuiden van Limburg is in principe geen zaak meer over.
Vroeger had je nog Techno Trains, Vleugels en nog eentje in Maastricht.
Echt in de buurt zit Hünerbein in Aachen, mooie zaak maar belachelijk duur.
Je vergeet Modelspoor Linden in Heerlen. Was er een paar weken geleden nog. Alles was afgeprijsd. Volgens mij sluit die winkel binnenkort ook de deuren....

Zou er behoefte zijn aan een nieuwe modelspoor zaak in het zuiden? Ik vraag het mij wel eens af....
Vaak gaan mensen voor advies naar een zaak, en vervolgens wordt via internet de goedkoopste aanbieder gezocht en het product daar aangeschaft.

Grtz. Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

gdisselkoen
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2016 20:16
Locatie: Breda

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door gdisselkoen »

Het liefst wil ik iedereen tevreden houden, maar dat wordt vrij lastig.
Ik woon in Breda en de dichtsbijzijnde winkel met een goed assortiment is WSUM in Waalwijk. Niet dat ik daar alles kan krijgen, maar als het er niet is, dan kan het meestal wel besteld worden. Lukt dat niet, dan moet ik naar een ander adres. Qua prijs is WSUM niet echt duur volgens mij. En op de rails krijg ik 10% korting.

Verder bestel ik wel eens wat via internet. Meestal bij webshops die ook een fysieke winkel hebben. Enerzijds is de prijs belangrijk, anderzijds is het ook belangrijk de winkels die we nog hebben, "in leven" te houden.

Mijn laatste aankoop is besteld bij onze sponsor. de trein die ik besteld heb staat niet meer op de site van Piko en ik ben bang dat deze niet meer te bestellen is door retailers. (Kan het mis hebben), maar zag hem nog wel staan op de site bij Hans en heb hem daar dan ook besteld. Ik had er al 1 in een andere kleurstelling en wilde dit "zusje" er heel graag bij hebben. Later zag ik hetzelfde model op Ebay ruim €100,00 goedkoper. Spijt? Nee. Die prijs is te mooi om waar te zijn. En als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.


Met vriendelijke groet,

Guus

"Doet iets met computers" en herintreder in de modelspoorwegbouw.

Hanstrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2016 17:32

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Hanstrein »

Koop daar waar je wilt naar vermogen "budget" !!
Koop "goedkoop" maar realiseer je dat dan soms het moto is "Het kost niet veel ,maar je hebt ook niet veel "!!
Uitspraak van mijn schoonzoon :):)
En ja ook ik weet dat dat dan niet altijd opgaat !
En deze is mijn leidraad bij al mijn aankopen !!
Maar zeker voor modeltreinen !!
Gun "Hans iedereen weet wel wie ik bedoel " :):)
Jouw , mijn , onze aankoop !! :):)
Want als je de term "Dood kapitaal kent " of wil weten wat dat betekent ?
Vraag dat dan maar eens aan "Hans" :):)



Railzzz
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:33
Locatie: Zoetermeer

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Railzzz »

Electronica bestel ik meestal via een webshop.
Een nieuwe loc zal ik altijd bij een winkelier kopen. Het gaat meestal om flinke bedragen en dan mis ik de beleving als de postbode de aankoop bij de buren aflevert.
Rails en Wagonnetjes koop ik op de beurs of op MP

Heel veel prijsverschillen zie ik trouwens niet tussen winkelier en webshop. Of ik kijk niet goed :oops:


Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain
Plaats reactie