Helemaal mee eens, maar dat doe je na onderzoek als blijkt dat het zo is en niet vooraf.Redskin schreef:Interessante constructie ter voorkoming dat de hoofdbaan opgereden wordt, zo'n ontspoorwissel! Nooit van het bestaan afgeweten. Volgens een ProRail-woordvoerder is het wel "een uiterste maatregel als andere daar aanwezige systemen of mensen falen" (AD 22 mei, klikkerdeklik). Gelukkig trouwens dat dit uiterste veiligheidssysteem zelf niet haperde; geen gewonden of erger en nauwelijks materiële schade.Eens, maar naar mensen wijzen (ik zelf wijs ook niet meteen naar conducteur of machinist) is niet heel vreemd want die blijkt toch helaas in de meeste gevallen de veroorzaker. Denk aan Dalfsen, Winsum, Amsterdam Westerpark, Barendrecht en Roermond; zomaar even de vijf laatste ongevallen in Nederland. Of bijvoorbeeld Bad Aibling afgelopen jaar in Duitsland: 11 doden, ruim 80 gewonden (verkeersleider vond z'n mobieltje belangrijker dan z'n werk).WilcoV schreef:Tjsa er wordt zoveel verteld. Het is natuurlijk het makkelijkste om als eerste naar de Conducteur en Machinist te wijzen. De officiële lezing is nog steeds dat de toedracht en oorzaak nog worden onderzocht en dat dit nog niet bekend is. Rood sein is een mogelijkheid in dit geval, dan ligt het wissel nog open, maar zolang dat nog niet officieel is bevestigd is ook een defect mogelijk (denk aan Hilversum).
Sprinter naast de rails.
Re: Sprinter naast de rails.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Sprinter naast de rails.
Ik wist niet dat die dingen "bestuurbaar" waren
Heb er in Engeland wel wat gezien, maar zonder enige zichtbare bedienings elementen
Heb er in Engeland wel wat gezien, maar zonder enige zichtbare bedienings elementen
Groet van Frank