Het gaat jullie goed

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Het gaat jullie goed

Bericht door Lemland »

Beste N-spoorders,

Jaren terug was ik hier heel actief, ook als hulpbeheerder naast H@ns. Draadjes die ik vulde waren de baan van mijn zoon Lem ( https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... =14&t=2654 ) en mijn dochter Julia ( https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=6544 ). Mijn Julia sleepte met dat diorama in 2014 de eerste prijs in de wacht, een kroon op de hobby voor mij.

Twee weken na Lochem werd ik getroffen door een hersenbloeding en helaas heb ik daar veel schade aan overgehouden. Ik heb velen van jullie nog wel gezien en gesproken op de diverse beurzen waar Julia en ik waren met Juliaberg. Die mensen hebben ongetwijfeld gezien dat het wat minder met mij ging :-) Ondertussen heb ik geprobeerd om de hobby weer op te pakken. Het duurde maanden voor ik überhaupt de treinkamer in kon zonder natte ogen krijgen over het verlies. Helaas is dat het toch wel gebleken, de hobby kan ik niet meer oppakken. Het geduld, de oog-hand coördinatie, de fijne motoriek: het is er niet meer en komt ook niet meer.

Wellicht dat ik later ooit Lemland af laat maken door mijn vrouw, maar voor nu moet ik na drie jaar vaststellen dat de hobby voorbij is. Foto's zijn nu door een verhuizing offline maak komen wel weer terug, overigens. Ik dank iedereen voor alle aandacht en warme connecties en wens iedereen veel plezier en gezondheid toe.

Verder dank ik H@ns hartelijk voor zijn zorg en vertrouwen.

Tot ooit wellicht & fijne kerstdagen,

Bart


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door epocheales denken »

Hoi Bart,

Allemachtig, ik ken je niet persoonlijk, maar ik schrok geweldig. Ben zelf ook aan het tobben met mijn gezondheid, maar Bart dit komt hard binnen. Hopelijk wordt je door familie en vrienden door liefde omringd, zeker in deze dagen.
Heel veel sterkte gewenst voor nu en de toekomst!

Hartelijk groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door erik-n-fan »

Jeetje wat een naar nieuws. Wat ontzetten k** voor je!
Hoe dan ook hebben jullie mooi modelbouwwerk geleverd waar je inderdaad trots op kunt zijn! Heel veel succes en sterkte gewenst met verder herstel. Geef daarbij de moed niet op! Deze hobby op onze schaal kan je blijven kijken, grotere schalen zijn er ook: geniet bijvoorbeeld van treinen in schaal 1:1 bijvoorbeeld :D


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door MadSeven »

Sterkte Bart....ik kan me voorstellen hoeveel moeite het kost...


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door WilcoV »

Heel veel sterkte Bart en familie, ik hoop dat je een manier weet te vinden dat je toch nog van de hobby kan genieten.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

marcel63
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 feb 2014 17:48
Locatie: Almere

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door marcel63 »

Beste Bart,
Wat een nare situatie. En wat moedig om hier je verhaal te doen.
Veel sterkte man.
Groet,
Marcel



sjoef
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door sjoef »

Bart, wat een naar verhaal. Jullie waren zo bevlogen met de hobby. Dat daar voor jou nu een einde aan moet komen is in en in triest. Vlak na de hersenbloeding was je nog positief over de genezing en een terugkeer. Een ieder op dit forum bewonderde die positiviteit. Helaas mocht de terugkeer niet zo zijn. Ik wens jouw en je familie veel sterkte toe.

Jos


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door OBBinN »

Al ken ik je niet persoonlijk, veel sterkte voor de toekomst!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door spoor65 »

Bart.

Ondanks het gevoel, dat ik al tijden heb, doordat je niet veel meer op het forum was, nadat je die vreselijke hersenbloeding kreeg, het gevoel dat jouw herstel niet zo is gegaan als dat jij en jouw familie hoopten. is dit toch een bericht dat er ff in klapt.

heb ff een minuut of 5 voor mijn scherm gezeten en het laten inwerken.

Heb jou, samen met Lem en Julia, enkele keren mogen ontmoeten op de beurzen, en leuke gesprekken gehad.
Vol bewondering Julia haar diorama bekeken, waar jij samen met haar en de hulp van Lem en jouw vrouw, prachtige details in hebben weten te maken.
Destijds de terechte winnaar van de diorama wedstrijd. En niet alleen dat, maar ook de andere beurzen waar jullie er mee naar toe zijn geweest. zoals die beurs in Engeland.

Maar ook het verslag van Lemland, de baan van Lem, die jij samen met hem bouwde, ook daar prachtige details, mooie, soms kleine zeer gedetailleerde ombouw projectjes. Mega inspirerend voor mij en geheid voor vele anderen.

Jullie waren bouwers die een doel stelden, de lat tekens weer hoger wisten te leggen, met zoveel energie en enthousiasme dat het aanstekend was voor velen.

Zo triest dat je dit moest overkomen, jullie wereld is zo veranderd, ongewild en ongevraagd,
De impact van deze ziekte is zo ongelofelijk groot, voor jou, maar ook voor jouw naasten en een ieder die jullie lief hebben.

Ik wens jullie heel veel kracht toe samen, om weer te mogen genieten van het leven, ondanks de beperkingen waar jullie nu mee moeten (leren) leven.
Heb vertrouwen in de toekomst, het leven is verliezen en winnen, soms is verliezen heel zwaar, maar er komt een tijd dat het opnieuw winnen het verlies ruim zal compenseren.

De tijd is de sterkste factor.

Bart,
Dank voor jouw inzet, voor al dat wat ik van jou/jullie heb mogen leren, hier op het forum en bij onze ontmoetingen.

Sterkte en succes met alles wat nog komen gaat.

En natuurlijk, gewoon een tot ziens. hier op het forum, of ergens op een beurs.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7352
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door Krab »

Oei Bart dat komt ook hier hard binnen , had eerst nog wel de hoop voor je dat het een lange weg terug was .
Maar dit had ik niet verwacht ,wens je heel veel sterkte en ook je familie die ook getroffen zijn daardoor .
De laatste keer dat ik je gesproken heb was dacht ik in Rijswijk waar je met Julia's baantje stond .

Nog maals Bart veel sterkte in het nemen van beslissingen in de toekomst .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door The Railroader »

Ik sluit me bij rest aan, erg jammer dat je moet stoppen met de hobby. Wens jou en je gezin veel sterkte toe voor in de toekomst.


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door Andre de Ruiter »

Bart,
Wat een vreselijk naar bericht. Ik heb jouw draadjes altijd met veel plezier en belangstelling gevolgd. Ik hoop dat je toch nog een manier kunt vinden om plezier te beleven aan de hobby. Ik wens jou en je familie sterkte en wijsheid in de toekomst.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Bart51
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2013 15:35
Locatie: Ter Aar

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door Bart51 »

Beste Bart,
Wat een ontzettend vervelend bericht. Ik hoop dat je deze enorme teleurstelling kunt verwerken.
Ik heb je ook een paar maal ontmoet en we hebben wat mailcontact gehad. Eén van die zaken was dat je wist dat je 24 soorten ijs kon eten in mijn dorpje en dat je via een flinke omweg zelfs aanbood om met jou, Julia en haar Juliaberg mij op te halen in jullie camper om mij mee te nemen naar Lochem, alwaar een evenement van H@ns plaatsvond. In die tijd was ik verre van mobiel na mijn eerste correctieknieoperatie en het hartinfarct met een 3-voudige bypassoperatie.
Ik was erg in mijn sas toen je het aanbood. Nogmaals dank daarvoor.

Ik hoop dat het je verder goed gaat zonder al te veel beperkingen.
En in deze dagen wens ik jou en je familie toch Prettige feestdagen en een goed 2018.

In de hoop je toch nog eens ergens te kunnen ontmoeten,
met vriendelijke groet,
Bart



Richard1978
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 jun 2009 10:06

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door Richard1978 »

Veel sterkte voor in de toekomst.


Met vriendelijke groeten,
Richard ( Prem )
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door martindomburg »

Wat een vreselijk bericht om te lezen!!!

Sterkte kerel!!!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door maarten »

Bart, wat een ontzettend triest bericht. In de eerste plaats voor jouzelf en voor je gezin! Je bent een enorme inspiratiebron met alle mooie dingen die je hier hebt laten zien, je originele ideeën, en je hulpvaardige karakter. Ik kan me je frustratie goed voorstellen, het niet meer kunnen doen wat je altijd zo graag deed is zuur, erg zuur. Ik kan mij echter niet voorstellen wat een herseninfarct met je doet. Het moet ontzettend klote zijn, sorry dat ik het zo stel, maar ik heb er geen ander woord voor.

Ondanks dat we niet zo vaak contact hebben gehad vind ik je een fijn persoon en prima mens met het hart op de goede plaats. Ik wens je veel sterkte en hopelijk vindt je, of een andere invulling van de hobby, of een andere hobby waar je (op den duur) toch van kunt gaan genieten!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3529
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door janiegein »

Ook in Nieuwegein is dit bericht hard binnen gekomen.

ik ken jou en jouw familie alleen van dit forum maar heb desalniettemin altijd van jouw en jullie draadjes genoten.

Heel leerzaam en zeker innovatieve onderwerpen die jullie tot in de puntjes wisten uit te werken en ons daar deelgenoot van hebben mogen laten zijn.

dank je wel voor het delen van al dit moois met ons, jullie waren een inspiratiebron voor velen.

ik wens jou en je familie alle rust en sterkte toe om met jouw ziekte te kunnen omgaan.

voor de rest dezer kerstdagen nog fijne dagen in familieverband en natuurlijk een ( gezond ) maar vooral sterk 2018.

ik hoop toch op betere berichten en wie weet ooit tot ziens.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door marco »

Jeetje bart wat een klote bericht.
Moet een rotgevoel zijn om "op te geven" hopelijk kun je op andere wijze toch nog genieten van deze hobby.
Ik wens je het allerbeste toe.

Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5077
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Bart, ik heb even moeten zoeken naar woorden voor een gepaste reactie van mijn kant.

Vervelend dat je de handdoek in de ring moet gooien op modelspoor gebied. Had zat er al wel een tijd aan te komen maar ik hoopte toch altijd dat het nog goed kwam voor je.

De vraag die dan bij mij bovenkomt, zijn er andere hobby's die had die je nog/wel weer kan uitoefenen?

Bedankt voor je inzet, contact en het delen van jou en onze hobby de afgelopen jaren en ik hoop dat het je zo goed mogelijk gaat.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door gek op stoom »

beste Bart

ik heb je nog leren kennen op de beurs in Zutphen
mooie dingen die je daar hebt laten zien ja en vooral je trots
de Juliaberg
ik wens jou en familie goeds en hoop tot ziens

Mvg Andy


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door BenQ »

Beste Bart,
Net als Andy ken ik je van de de beurs in Zutphen en heb ook op het forum het maken van Juliaberg gevolgd.
Sterkte de komende tijd en toch de beste wensen voor het nieuwe jaar.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door Hans »

Hallo Bart,

Net als alle anderen wens ik jou en je gezin veel sterkte.
Hou je taai.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door walter »

Bart,

Ook ik heb een paar keer moeten lezen om te beseffen wat jouw bericht inhoudt. Niet alleen aangaande de treinenhobby, maar ook hierbuiten zal je moeilijke beslissingen moeten nemen en met je toestand moeten leren leven. Ik zal je bijdragen missen. Vooral je locloods met geluid staat me erg bij.
Ik kan niet anders dan jou en je gezin sterkte wensen en toch hopen op enige vooruitgang.

Sterkte, ook je gezin.

Walter



Modelspoorbarry
Berichten: 343
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: Het gaat jullie goed

Bericht door Modelspoorbarry »

Bart,

Woorden schieten tekort.
Ik probeer mij voor te stellen hoe je leven voor jou en je dierbaren is veranderd.
Het gaat echter mijn verbeelding te boven.

Ik wens je en je dierbaren heel veel sterkte.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Plaats reactie