https://groups.google.com/forum/#!topic ... Pd0kaWzwyc , hier wordt ook gesproken over strijkers. Ander mail je kleinspoor. Heeft ook samengewerkt met THS Hier nog een hondekop met ths/kleinspoor logo onderop. Ook volgens mij pec uitgebracht.
Strijkers was de eigenaar en is later naar (jaren 80) naar Duitsland verhuist.
Opvallend, Seemann (THS) dus ook. Binnenkort de mensen van Taco, KleiNSpoor en MCH maar eens mailen hierover, zij hebben allemaal met THS (welke vorm dan ook) samengewerkt.
Op die fora kom ik dezelfde verwarring en onduidelijkheid tegen over THS waarbij zowel Strijkers als Seemann genoemd worden. Beide hebben in de jaren 80 in Nederland bestaan en beide zijn naar Duitsland verhuisd, toeval of toch connectie?
P.s. ik heb de bestanden klein gehouden, ik wilde niet teveel ruimte in beslag nemen. Eventueel kan ik de bestanden mailen, stuur mij maar een PB met je email adres.
Bedankt, zal ze spoedig in de lijst aanvullen. Jammer genoeg geeft de folder niet duidelijk weer waar de naam THS b.v. voor staat maar S voor Strijkers lijkt meest logisch, dan waren er dus twee firma's met die naam in Nederland en later in Duitsland
THS b.v. Strijkers
en
THS Seemann
de 1000 was/is van Atelier Guarniero (van de DE 2). Uit mijn herinnering werd mij nog verteld door de medewerkster van THS dat Guarniero niet blij was met het feit dat zijn loc onder de naam THS werd verkocht
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Mijn 1129 en de inslag van het doosje. Hier is geen expliciet nummer vermeld. In het blauwe vlakje staat dat het een co-productie is met Taco models. Er zit ook een Alsthom bordje bij waar op de achterkant o.a. het bouwjaar staat geschreven. Zullen we ze anders nog ff bellen?
Laatst gewijzigd door Alfred op 29 dec 2017 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfred schreef:Verhip. Toegevoegd aan de vorige bijdrage. Ik kan er alleen weinig kaas van maken...
Volgens mij 46, dat is zoals ik het nu begrijp het volgnummer uit dezelfde serie gefabriceerde loks. Dan zijn er van deze lok in ieder geval 46 gemaakt.
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Inderdaad en die site gebruik ik uiteraard ook, maar net als alle andere websites geeft die niet alle informatie, diverse verkeerde nummers en mist deze er nogal wat. Vandaar ook hier deze topic om met elkaar dit ter verbeteren en aan te vullen. Daarnaast geeft die site niet duidelijk weer wat echt THS producties waren en welke door THS verkocht werden (Guarniero) maar geen THS producties waren. Daarnaast mist nog veel informatie over de NS nummers, standaard per model of aanpasbaar op wensen enzovoorts.
modelschuur schreef:Op Catawiki worden er nu enkele aangeboden, maar ik weet niet of je die al in je lijst hebt.
Heb ik inderdaad net toegevoegd. Zullen wel weer voor recordprijzen geveild gaan worden.
De prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant. Vooral de PEC voor 220 euro is riant. Tel daar dan nog eens 10 % veilingkosten en verzending bij op en je komt op 250 euro.
Voor de Plan D-rijtuigen is 116 tot 146 euro geboden. Tja, ik heb vorig jaar bij Model Centrum Hilversum twee nieuwe gekocht voor rond 80 euro per stuk.
Wel een klein verschilletje, de THS.b.v. modellen die bij Catawiki geveild werden waren de oude. De wagens die recentelijk bij MCH te koop waren zijn van THS-Realix en waren een nieuwe uitgave.
De THS wagens op Catawiki hadden uiteraard wel een hogere verzamelaars waarde. Ik vind de prijzen voor de D rijtuigen dus nog wel meevallen (wat niet wil zeggen dat ze niet hog waren) maar de prijs waarvoor bijvoorbeeld de Gbis van THS weg ging is weer wel extreem hoog. Maar dat is het nadeel van een veiling en daar gaat het hier niet echt over.
Als ik het kavel op catawiki met de 2501 moet geloven is deze blauw en heeft hij zo te zien nummer 51 84 874 0 111-0 .
Volgens jou lijstje is de 2501 Turquoize en met nummer RD7660
En zou de 2503 nummer P7911 moeten zijn (volgens spurweite-n)
En omdat het een postrijtuig is is het volgens mij ook een plan C
Zal het eens nakijken, maar spurweidte zit ook niet altijd goed en catawiki is niet gegarandeerd dat zaken in de goede dozen zitten. Maar we kijken het na.
Als ik het kavel op catawiki met de 2501 moet geloven is deze blauw en heeft hij zo te zien nummer 51 84 874 0 111-0 .
Mvg,
Irvin
Heb gekeken, de naamgeving op catawiki is onjuist. De doos is niet genummerd en het rijtuig heeft een sticker onderop met serienummer 2506 zoals deze Plan D (RD) ook in de lijst staat.