Re: Welke
Geplaatst: 03 jun 2018 15:18
Kijk weer wat bij geleerd.
mvg ronald
mvg ronald
Het forum voor de N-Spoor liefhebber
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/
Die Form der Stirnseiten der Lokomotiven war aerodynamisch optimiert, dadurch gab es beengte Platzverhältnisse in den beiden Führerständen, über deren Gestaltung sich das Lok-Personal beklagte. Deshalb wurden sie ab der Maschine mit der Betriebsnummer 103 216 vergrößert und der gewonnene Raum für komfortablere Sitze genutzt. Die gesamte Lokomotive verlängerte sich damit um 70 cm
Dat heb ik ook bij beide versies, het is wat kaal onder de loc bij de koppeling. Ook staan de draaistellen bij de Minitrix versie niet goed. Al maakt dit alles niet uit als de vraag gaat om een oudere rood/beige versie.Overdijk schreef:Dat is de versie met langere kast (126mm vs 122mm), maar ook bij de MTX versie vind ik persoonlijk de lange kast "vreemd" uitzien.Nijboer schreef:Persoonlijk vind ik de nieuwe FLMN versie optisch wat minder.
Dat zit hem in de NEM steekkoppelingsconstructie.
Ik neem aan dat je deze tekst bedoelt?Rick schreef:"Helaas wel het verkeerde volgens Wikipedia"
Vertel; wat is er precies verkeerd?Redskin schreef:Na een ongeval met een BR103 begin 70'er jaren, werden de cabines aangepast en verlengd. En omdat de remmen van de 103 te heet werden, verdween ook de stroomlijn aan de onderkant (soort spoiler). Dat verklaart de wat vreemde overhang over de voorste as.
De fabrikanten van deze modelspoormodellen valt 't dus niet helemaal aan te rekenen...