Pagina 1 van 1

Re: Welke

Geplaatst: 03 jun 2018 15:18
door Ronaldp
Kijk weer wat bij geleerd.

mvg ronald

Re: Welke

Geplaatst: 03 jun 2018 18:53
door Rick
Helaas wel het verkeerde volgens Wikipedia:
Die Form der Stirnseiten der Lokomotiven war aerodynamisch optimiert, dadurch gab es beengte Platzverhältnisse in den beiden Führerständen, über deren Gestaltung sich das Lok-Personal beklagte. Deshalb wurden sie ab der Maschine mit der Betriebsnummer 103 216 vergrößert und der gewonnene Raum für komfortablere Sitze genutzt. Die gesamte Lokomotive verlängerte sich damit um 70 cm
Overdijk schreef:
Nijboer schreef:Persoonlijk vind ik de nieuwe FLMN versie optisch wat minder.
Dat zit hem in de NEM steekkoppelingsconstructie.
Dat is de versie met langere kast (126mm vs 122mm), maar ook bij de MTX versie vind ik persoonlijk de lange kast "vreemd" uitzien.
Dat heb ik ook bij beide versies, het is wat kaal onder de loc bij de koppeling. Ook staan de draaistellen bij de Minitrix versie niet goed. Al maakt dit alles niet uit als de vraag gaat om een oudere rood/beige versie.

Re: Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)

Geplaatst: 10 jun 2018 13:34
door maarten
Maar even de titel aangepast, nu is het tenminste duidelijk waar het over gaat. ;)

Re: Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)

Geplaatst: 10 jun 2018 18:15
door Redskin
Rick schreef:"Helaas wel het verkeerde volgens Wikipedia"
Ik neem aan dat je deze tekst bedoelt?
Redskin schreef:Na een ongeval met een BR103 begin 70'er jaren, werden de cabines aangepast en verlengd. En omdat de remmen van de 103 te heet werden, verdween ook de stroomlijn aan de onderkant (soort spoiler). Dat verklaart de wat vreemde overhang over de voorste as.
De fabrikanten van deze modelspoormodellen valt 't dus niet helemaal aan te rekenen...
Vertel; wat is er precies verkeerd?

Re: Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)

Geplaatst: 10 jun 2018 18:50
door Rick
De reden voor de aangepaste cabines, de aanleiding was geen ongeval maar gebrek aan comfort voor de machinisten.

Re: Welke BR 103? (beige/rode uitvoering)

Geplaatst: 11 jun 2018 11:25
door Redskin
Maar na een aantal eerdere incidenten wel was dat wel de aanleiding. Behalve een betere toegankelijkheid na een crash en ontsnappingsmogelijkheid voor de machinist, was inderdaad het comfort (bewegingsruimte, zitcomfort en later ook airco) van de machinist een issue. En dat mag zelfs onder de passieve veiligheid gerekend worden.
Iemand afserveren op basis van een Wiki-stukje is niet echt fair... :roll:
En nu weer terug naar de Ronald's topic.