Servo SG92R

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Servo SG92R

Bericht door Nthusiast »

Ik heb tot nu toe servos gebruikt van het type SG92R in combinatie met MARDEC geladen op een Arduino en dat werkt goed. Nu was mijn voorraad servos op en dus nieuwe besteld van hetzelfde type via Aliexpress. Maar bij het aansluiten van de servos gaf MARDEC hele rare foutmeldingen die Nico Teering ook nog nooit eerder had gezien.

Inmiddels denk ik dat ik weten waarom het fout gaat. Er was namelijk nog iets raars aan de hand met de nieuwe servos, de servo armen passen niet op de servo. Het gaatje in de arm is te klein, of beter gezegd het tandwieltje op de servo is te groot.

De nieuwe servos zijn dus niet op dezelfde manier gemaakt als de oude SG92R. Hoewel de sticker op de servo zegt dat het TowerPro servo's zijn (uit Taiwan), zijn het Fungwan servo's uit China. De kwaliteit van deze namaak SG92R is dus blijkbaar niet zo goed.

Ik heb gezocht naar de originele TowerPro versie, maar die lijken er niet meer te zijn (op ebay lijken alle foto’s van de SG92R servos bewerkt te zijn met photoshop). Aangezien de Chineze versie is niet te gebruiken, moet ik op zoek naar een andere geschikte servo.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Servo SG92R

Bericht door Nico Essers »

Tja, Aliexpress is nu niet echt een website die uitblinkt in kwaliteitsprodukten :lol:
Ik zie de SG92R wel nog bij Wim op de site staan en indien uitverkocht krijg je een gelijkwaardige servo van hem.
Ook Martin zit in de zelfde prijsklasse. Het zijn niet de prijzen van Aliexpress maar ze zullen gegarandeerd functioneren.
Hans heeft een wat duurdere klasse servo's.

Zelf gebruik ik ze ook als wissel aansturing maar ik vindt dat ze tijdens het schakelen wel erg duidelijk te horen zijn.
Ik weet niet of de duurdere servo's stiller zijn.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Servo SG92R

Bericht door FidOo »

Nou alle waar naar zijn prijs. Maar ik bestel zelf altijd mijn servos via hobbyking en dan de turnigy tg9z (de zwarte, niet de blauwe) kosten rond de 2.40 uit m'n hoofd.

Overigens heb ik ook mijn led dag rij verlichting voor mijn Ford Focus via AliExpress gekocht en die functioneert al 70000km zonder problemen. (net als telefoon hoesjes en relais printen trouwens.)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Servo SG92R

Bericht door Nthusiast »

Bedankt voor de tips! Ik zal er eens naar kijken.

Ik heb opzich geen probleem met Aliexpress. Is voor mij ook handiger dat ik met Credit Card kan betalen, buiten Nederland heeft niemand Ideal.

Maar in dit geval had ik gewoon pech dat ik de eerste keer wel de goede te pakken had en de tweede keer niet.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 682
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Servo SG92R

Bericht door Paul_DMV »

Ik gebruik geen tower pro's maar Emax van Ali express.

Ik ben begonnen met ES08DE, toen uitverkocht, en kwam er een kleinere versie ES9051. Inmiddels hebben ze de 08 serie met metalen tandwielen, ES08MD, dus die koop ik sinds dien. Ik denk dat ik er van alle 3 types zo'n 50 stuks per type onder de baan heb gemonteerd (verenigingsbaan) en in 4 jaar slechts een enkele door gebrand heb (nog in de tijd dat ik geen mardec had). De emax zijn digitaal en lopen minder schokkerig dan tower pro's. Ze zijn ook stiller en van betere kwaliteit.

meestal per 10 gekocht voor zo'n 40 dollar / 33 euro

https://nl.aliexpress.com/item/Free-shi ... autifyAB=0

Ik zie ook veel mensen de meest luxe 3d geprinte servo steunen gebruiken, maar ik koop gewoon 260cmx2x2 kunstof hoekprofiel van de karwei voor 2,59 € en daar zaag ik 50 steunen uit. Die zaag ik dan 1,5cm in ter breedte van de servo, dat dan ombuigen en je schroeft er een servo in vast zonder voorboren. Het steuntje schroef je dan ook zonder voorboren zo onder je baan met kleine schroefjes.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Servo SG92R

Bericht door Nico Essers »

Waarschijnlijk ben ik wat te bevooroordeeld met Aliexpress maar je hoort nog al vaak dat er slechte producten verkocht worden. Uit de reacties blijkt dat het dus ook anders kan.
Heb toevallig laats een test gezien van diverse servo's waarbij digitaal als beter naar voren kwam. Ik neem aan de de aansturing van digitale servo's met de gewoonlijke decoders zoals bijvoorbeeld de servoswitch kan plaats vinden. Moet ik dan toch misschien een keer uitproberen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Servo SG92R

Bericht door Nthusiast »

Om nog even terug te komen op Aliexpress, na wat correspondentie met de verkoper heb ik mijn geld terug gekregen. Dus daar verder geen problemen mee gehad.

En via Aliexpress een aantal ES9051 servos gekocht. Die arriveerden afgelopen vrijdag en bewegen zoals ik dat zou verwachten.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: Servo SG92R

Bericht door Dompie »

@Nthusiast je kan bij AlieExpres gewoon met iDeal betalen hoor, gewoon andere betalingen kiezen dan krijg je ook iDeal.


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Servo SG92R

Bericht door Nthusiast »

@ Dompie: Ik heb er niet naar gekeken of Aliexpress ook iDeal als betaalmiddel gebruikt. Ik bedoelde het namelijk precies andersom, dat er buiten Nederland waarschijnlijk heel weinig kopers zijn met iDeal. Ik heb dan ook geen iDeal en dat maakt het soms lastig om bij NL online winkels te shoppen. Hier in Nieuw Zeeland is alles via de Credit/Debit Card, online en offline shopping.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

JGR
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 jun 2017 21:08

Re: Servo SG92R

Bericht door JGR »

Ik gebruik de servo 15178 van hobbyking, deze loopt stukken beter en geruislozer!

Joep


Plaats reactie