3D print

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: 3D print

Bericht door spoor65 »

Ok Robert,

Maar door alleen NS items te willen noemen in een lijst, kan natuurlijk, maar wat dan jammer is, is dat er ook zo veel andere items, ook qau scennery b.v. , niet aan bod komen.

Als algemene promotie en stimulance voor de 3d bouwers, zou juist een complete lijst met bouwers, en de link naar hun producten overzicht mooi zijn.

Als er dan iemand eens vraagt naar een konijnenhok, kun je tenslotte heel makkelijk de link naar die dierenwinkel geven.

Dus veel meer een "door elkaar, voor elkaar" gevoel.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: 3D print

Bericht door WilcoV »

Op zich is het heel nuttig als er op dit forum een overzicht in 1 topic zou zijn met wat er allemaal voor N spoor treinmodellen en onderdelen als 3D print verkrijgbaar is en bij wie. Nu is het vaak een heel gezoek op shapeways en fora. Ik bedoel dan niet modellen zoals Rob Bisschop deze compleet uitbrengt maar vooral kappen, draaistellen, onderdelen enz. als 3D print.
Je hoeft zoiets niet een in 2 topics te plaatsen. Gewoon een aantal posts reserveren bovenaan de topic voor de database, bijvoorbeeld een post voor kappen, een post voor draaistellen en een post voor overige onderdelen en dan toevoegingen en reacties gewoon daaronder laten plaatsen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: 3D print

Bericht door WilcoV »

spoor65 schreef:Ok Robert,

Maar door alleen NS items te willen noemen in een lijst, kan natuurlijk, maar wat dan jammer is, is dat er ook zo veel andere items, ook qau scennery b.v. , niet aan bod komen.

Als algemene promotie en stimulance voor de 3d bouwers, zou juist een complete lijst met bouwers, en de link naar hun producten overzicht mooi zijn.

Als er dan iemand eens vraagt naar een konijnenhok, kun je tenslotte heel makkelijk de link naar die dierenwinkel geven.

Dus veel meer een "door elkaar, voor elkaar" gevoel.

mvg

Freddy
Ik zou scenery dan in een aparte topic plaatsen, ik prefereer vooral dan een topic met 3d prints voor rijdend materieel en een topic voor scenery onderdelen.Scenery kan je namelijk veel breder bekijken omdat veel 'buitenlandse' scenery vaak ook op een Nederlandse baan niet misstaat. Daarnaast zal scenery een hele lange lijst geven omdat hier veel meer van te vinden is, denk maar aan Ngineer RailNScale enz.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: 3D print

Bericht door spoor65 »

Kan idd, maar dan krijg je dus wel alle reacties er bij te staan, wat vaak toch lastig is, als er 20 pagina`s reacties onder staan, haalt toch vaak de aandacht van de gehele lijst weg, is mijn ervaring.

maar goed, we zullen zien wat hier uit gaat komen, zoals gezegd, ik wil gerust een lijst met 3d bouwers opnemen in mijn topic, maar dan zal iemand het mij moeten aanleveren, want de bestaande lijst weer eens doorlopen en aanpassen gaat al ff genoeg tijd in zitten.

mvg,

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: 3D print

Bericht door WilcoV »

Als iedereen weet dat in de eerste post de lijst te vinden is, is dat geen enkel probleem lijkt mij.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: 3D print

Bericht door WilcoV »

spoor65 schreef:zoals gezegd, ik wil gerust een lijst met 3d bouwers opnemen in mijn topic, maar dan zal iemand het mij moeten aanleveren, want de bestaande lijst weer eens doorlopen en aanpassen gaat al ff genoeg tijd in zitten.

mvg,

Freddy
Ik zelf vind die bouwers, met alle respect voor iedereen, in deze van secundair belang. Ik dacht dat vooral bedoeld werd een lijst van items welke in 3D print verkrijgbaar zijn. Uiteraard met daarbij een link naar waar je het kan bestellen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: 3D print

Bericht door robert »

Allen,

Allemaal goede insteken en ideeën. Ik ga even denken over een eerste opzet voor Nederlandse modellen. Daarna kunnen er altijd meer groepen bijkomen, als daar belang/behoefte bij is.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: 3D print

Bericht door Pjotr »

Rob,

Ik vind het een goed initiatief. Het valt of staat wel met de kwaliteit van het beheer van een dergelijke lijst. Ik ben inderdaad geen wandelend reclameblok, maar het delen van nieuwe ontwerpen in een centraal topic moet geen probleem zijn. Desnoods informeer ik je direct over de lopende projecten.

Momenteel ben ik nog bezig met een Plan E fiets rijtuig en een tweede klasse interieur voor een Minitrix Plan-E. (dan kun je daar ook eens een keer fatsoenlijk verlichting inbouwen)

Groeten,
Pieter


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Onderwerp starter
robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: 3D print

Bericht door robert »

Pieter,

Top, ben bezig om een eerste opzetje te maken. Heb je p.b gestuurd.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: 3D print

Bericht door robert »

hoi,

Eerste opzetje is er. U kan meedenken, graag zelfs https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=12115


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Plaats reactie