N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu vr dec 14, 2018 21:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 13:18 

Jahaaa jongens, het is zover.

We breken die tent af. Het is mooi geweest en we moeten door met het leven. Eens moest het er van komen. Etceterabladiebla.

Wat is er precies aan de hand?

Het is tijd voor de afbraak. Met pijn in het hart natuurlijk, maar wie weet maak ik jullie er wellicht blij mee.

Neenee, we gaan niet kappen met de hobby, maar wel met een deel. Namelijk het deel waar het allemaal mee begonnen is. Dit wordt verwijderd bij mijn ouderlijk huis, waar ik natuurlijk al jaren niet meer woon. Dit doe ik zelf, en het resultaat van de sloop valt me niet tegen. Ik wilde alles eigenlijk in de vuilnisbak flikkeren, maar ik vond het eigenlijk gewoonweg zonde. Daarom krijgen we in delen hier, want ik ben zo zoorzichtig mogelijk bezig met het afbreken. Niet alles is houdbaar, maar met name bepaalde stukken scenery zijn het tweede leven wel mogelijk, in my utmost humble opinion. :roll:

(Moderators, kan het zo, of moet ik in het verkoopdraadje wat posten?)

Ik heb geen specifieke vraagprijs in mijn hoofd. Ik heb altijd uit liefhebberij gebouwd, ben er beter in geworden al zeg ik het zelf, en in die volgorde gaan er wat stukken de deur uit. Niet om die reden specifiek, maar omdat de volgorde van afbreken nou eenmaal zo is.

We hebben hier een baanvak. Ik zou zeggen, bij interesse, PM me maar. Elk enigszins serieus bod neem ik serieus, want ik moet er ook vanaf, maar doe effe leuk mee. Ophalen bij mij thuis!

Afbeeldingparadebaanvak_1 by Jeroen Mentink, on Flickr

(de fiets staat er bewust naast om de grootte aan te geven. Het past in een stationwagon a la Audi A6)

De rails die erop ligt is Fleischmann flexrails, het tunnelportaal van Noch, je hoeft de draadjes maar aan te sluiten, een schuurblokje erover en karren maar....

AfbeeldingOverview module 1 (744 x 768) by Jeroen Mentink, on Flickr

Dit deel hoort er bovenop. Ik moest het eraf sloen, anders kreeg ik het niet meer van de zolder af. Het gat wat erin zit kun je gebruiken voor een plaatje hout om bijvoorbeeld een huisje ofzo op te zetten. Ik had er destijds een kasteeltje opstaan.

Afbeeldingheuvel_voor by Jeroen Mentink, on Flickr

In een later stadium gebouwd. Een heuvel met wijnranken en steunmuurtjes. Alles zelf gemaakt. Hier zit aardig wat werk in. Je kan het zo op je baan zetten eigenlijk.

AfbeeldingUntitled by Jeroen Mentink, on Flickr

Okay boys, laat me weten wat jullie ervan vinden. Ik kan het helaas niet jaren (extra) bewaren, want ik heb al 3 modelbanen. Hou dit draadje wel in de gaten, want er komt nog meer van Boppard af. Bij interesse mag je me altijd PM'en natuurlijk, of post het lekker hier.

Het gaat, voor de mensen die dit niet weten, over mijn eerste project Boppard in N

Ik kijk uit naar reacties, dames en heren!

Grtz,

J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 13:27 

Ah, daar had je een multitool voor nodig ;)

Blijft een mooie baan trouwens.

gr. Ron

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 13:48 

Hallo Jeroen,

Jammer maar begrijpelijk je kan nu eenmaal niet alles bewaren :? :? :( :(

Citaat:
Blijft een mooie baan
(van Ron) het was een mooie baan en zeker al spreek ik voor mij zelf inspirerend toen ik de baan voor het eerst op internet zag (jaren geleden :D ).
Heb dan ook veel foto's gedownload indertijd en bestudeerd hoe die het allemaal deed :o :o :lol: .

Hoe staat het met de "nieuwe" modelbouw heden ten dage, al wat vorderingen of eerst dit afbouwen en dan verder bouwen.

mvrgr Bob

http://www.bobvermeulen.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 14:09 

Hi Bob,

Neen, geen vorderingen. Ik heb veel zitten rijden en klooien met de Markenburg-baan. Paar seintjes onlangs vervangen, maar dat was het dan ook wel. De andere baan (Backeramm) gaat binnenkort weer live als eerste, want de MB-baan gaat uit elkaar. Duisburg-Beksheim staat al jaren stil, maar die kan ik zo weer aanzetten. Alles moet met elkaar gaan 'praten' op termijn met een hele forse uitbreiding erbij nog.....

...maar ik moet eerst dit even van de hand doen! Wie helpt?!

J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 17:07 

Het stuk met de wijnrankjes, en mijn eXTREEEEEeem gespierde arm op de foto is gereserveerd!

Het baanvak en dat andere heuveltje met gat erin is een combi he?!

J.

Update: inmiddels wijnrankjes verkocht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 17:16 

viewtopic.php?f=14&t=103&hilit=Boppard+in+n&start=70#p3967

Hier wat foto’s van hoe het was, incl. Bovenleiding en seinen en natuurlijk wat te rijden erop.

J.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur