Tramrit door Leipzig 1931

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 792
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Tramrit door Leipzig 1931

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

Via ons Oostenrijkse zusterforum (1zu160) heb kennis genomen van onderstaande videolink. Helaas zwart/wit, maar zondermeer de moeite waard te bekijken. Let vooral op de gebouwen langs de route, echt prachtig. Veel kijkplezier.

https://www.youtube.com/watch?v=WWKdPqGV_Pc


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Tramrit door Leipzig 1931

Bericht door Alro »

Ontzettend leuk!
Nog duidelijk voor het graffiti-tijdperk :lol:


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Tramrit door Leipzig 1931

Bericht door spoor65 »

En gelukkig zwart wit, omdat er in die tijd nog niet in kleur gefilmd werd, dus alles wat je uit die tijd in kleur ziet is na bewerkt en meestal daardoor foeilelijk.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Tramrit door Leipzig 1931

Bericht door Peter Ruifrok »

Pracchtige nostalgie. Toen al veel voetgangers die vlak voor de tram oversteken :D . 1931, toen wisten ze nog niet wat hen boven het hoofd hing, maar ze hadden de verkeerde weg al wel ingeslagen.....Heel leuk dit thema, een trambaan in een grote stad. Ik ben zelf iets meer voor treinen net na WO II, (het begin van) Ep. IV, dan kan ik ook nog wat sjoemelen met overloop vanuit Ep. III. Maar voor dit thema zou ik ook kunnen vallen. Een eenvoudig railplan, simpele wissels, krappere bochten, dus je kunt net wat meer op een klein oppervlak. En heel leuke scenery. Inclusief locloods, een spoorweg aansluiting, ik zie het al voor me....


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Tramrit door Leipzig 1931

Bericht door Redskin »

Ja geweldige beelden! :) Er zijn overigens ook tramritten meer in de buurt ook te vinden, zoals de Blauwe Tram om maar wat te noemen. Beelden in zwart-wit én kleur daarvan, kan je op Jijbuis terugvinden.
spoor65 schreef:...omdat er in die tijd nog niet in kleur gefilmd werd, dus alles wat je uit die tijd in kleur ziet is na bewerkt en meestal daardoor foeilelijk.
Er bestaan mondjesmaat wel wat (origineel geschoten) kleurenbeelden uit het begin van de twintigste eeuw (niet van trams :lol: ). De eerste dateren al van 1902... :o


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Tramrit door Leipzig 1931

Bericht door rc.amsterdam »

Schitterende beelden, gelukkig niet verkracht door de inkleur maffia die zoveel schitterende films (Casablanca oa) vernedert heeft. Drukte op straat, paard en wagen, handkarren (weet de jeugd nog wat dat was een Amsterdamse brug op?) prachtig straat- en tijdsbeeld
Voor de liefhebbers: zoek op youtube naar Gooise Moordenaar.
Bedankt voor de link


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Plaats reactie