Nieuwe TGV modellen Lemke/Kato

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Allan1910
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2018 11:40
Locatie: Rotterdam

Nieuwe TGV modellen Lemke/Kato

Bericht door Allan1910 »

Hierbij start ik een actie om zoveel mogelijk bewijzen te laten zien aan de modeltrein fabrikanten dat er potentie is voor: (in dit geval) nieuwe TGV treinen in Spoor-N . Ik ga het bewijs mailen aan Lemke/Kato en daarmee hopen dat ze het model uitbrengen.

De TGV’s waar het om gaat zijn: Thalys treinen met de nieuwe (of vorige) kleurstelling en IZY PBA/PBKA, TGV Duplex Ouigo, TGV Reseau Carmillion en TGV Sud-Est.


Dus laat jullie horen mensen en misschien zien we over een tijd het TGV model dat u zo graag wilt hebben op de baan wel verschijnen in de catalogie ;) .
Laatst gewijzigd door Allan1910 op 26 jan 2019 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.


Hallo, een Franse N-spoorder hiero met een Franse baan in aanbouw.
Mvg ;)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nieuwe TGV modellen Hobbytrain/Kato

Bericht door WilcoV »

Ik heb een NL baan dus voor mij alleen modellen die in Nederland rijden of hebben gereden. Overigens zou ik Lemke benaderen en niet Hobbytrain/Kato. Kato maakte de TGV en niet Hobbytrain, dus zal het Kato model meer kans hebben dan Hobbytrain een nieuw model te laten ontwikkelen. Als je Kato benadert, neemt deze toch contact op met Lemke of er wel Europese interesse voor is.

De Izy is overigens niet van het type PBA/PBKA maar van het type type TGV Réseau (de stellen met nummers 4521 en 4551) en het TMST-stel 3224/3213 (ex-Eurostar).


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Allan1910
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2018 11:40
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe TGV modellen Hobbytrain/Kato

Bericht door Allan1910 »

WilcoV schreef: 26 jan 2019 13:04 Ik heb een NL baan dus voor mij alleen modellen die in Nederland rijden of hebben gereden. Overigens zou ik Lemke benaderen en niet Hobbytrain/Kato. Kato maakte de TGV en niet Hobbytrain, dus zal het Kato model meer kans hebben dan Hobbytrain een nieuw model te laten ontwikkelen. Als je Kato benadert, neemt deze toch contact op met Lemke of er wel Europese interesse voor is.

De Izy is overigens niet van het type PBA/PBKA maar van het type type TGV Réseau (de stellen met nummers 4521 en 4551) en het TMST-stel 3224/3213 (ex-Eurostar).
Dat van die izy weet ik maar ik wil het bericht niet te ingewikkeld maken.


Hallo, een Franse N-spoorder hiero met een Franse baan in aanbouw.
Mvg ;)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2884
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nieuwe TGV modellen Hobbytrain/Kato

Bericht door WilcoV »

Kan ik begrijpen, maar met de termen PBA/PBKA zou je ook ten onrechte de indruk kunnen wekken dat dit stellen zijn die in Nederland komen en dat is niet het geval.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Rick
Berichten: 1610
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Nieuwe TGV modellen Lemke/Kato

Bericht door Rick »

Ik heb liever een TGV Reseau in de oude Thalys kleurstelling.


Plaats reactie