Jagerndorfer rijtuigen, hoe zijn ze?

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Oenckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 jun 2011 09:28
Locatie: Leerdam

Jagerndorfer rijtuigen, hoe zijn ze?

Bericht door Oenckie »

Hallo allemaal,

Hoewel ik graag een Jagerndorfer 74112 öbb 4010 zou willen bestellen, twijfel ik door de teksten die ik over Jagerndorfer rijtuigen lees.

Zijn hier mensen die hun ervaringen met rijtuigen van dit merk willen delen? Ik bedoel dan vooral op het gebied van rollen en ontsporingen e.d.

Benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,

Marco


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Jagerndorfer rijtuigen, hoe zijn ze?

Bericht door OBBinN »

Rollen bij mij prima en ontsporingen geen last van, mits er niets op de rails slingerd.. :p
Heb zelf ook de 4010 inbestelling staan.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Valéry
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Jagerndorfer rijtuigen, hoe zijn ze?

Bericht door Valéry »

Uit 1zu160 > Jägerndorfer Neuheiten 2017 #30 en #72 blijkt wel wat minder gunstigs over althans de eerste serie ÖBB-Spantenwagen van JC. Zelf heb ik in 2017 in Issum-Sevelen de driedelige set 60320 mogen testen. Omdat alle drie rijtuigen rolden alsof de handrem was aangedraaid, heb ik ze toen niet willen aanschaffen. Daarna schijnen de loopeigenschappen wel verbeterd te zijn. Afgewacht moet worden of de drie JC-Spantenwagen in de door Flm aangekondigde set 707006 verder zullen worden verbeterd.
Ik zou dus altijd JC-rijtuigmodellen zelf testen voordat ik ze kocht. Dat zal ik bij leven en welzijn ook doen met de set groene UIX-X van de ÖBB, die voor 2020 is aangekondigd onder catalogusnummer 61304.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

Onderwerp starter
Oenckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 jun 2011 09:28
Locatie: Leerdam

Re: Jagerndorfer rijtuigen, hoe zijn ze?

Bericht door Oenckie »

Valéry schreef: 13 mar 2019 12:36 Ik zou dus altijd JC-rijtuigmodellen zelf testen voordat ik ze kocht. Dat zal ik bij leven en welzijn ook doen met de set groene UIX-X van de ÖBB, die voor 2020 is aangekondigd onder catalogusnummer 61304.
Hallo Valéry,

Dit is nou precies waar ik mee zit.
Ik zou graag de 41010 bestellen, maar daar zitten vijf rijtuigen bij.
Vooraf testen zal lastig worden denk ik, ik verwacht dat de 401 snel uitverkocht zal zijn :?
Ziedaar mijn dilemme, de gok nemen en pre-orderen, of afwachten en dan misschien niet meer kunnen kopen (doordat ze allemaal vergeven zijn)

*zucht*

Groeten,

Marco


Plaats reactie