Rail 2019

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Rail 2019

Bericht door epocheales denken »

Hoi allemaal,

Hoe waren jullie ervaringen in Houten? Voor mijzelf sprekend heb ik mij prima vermaakt. Een aantal zeer mooie en doordachte modelbanen, zoals de baan die als thema turf had, of de baan er tegen over met het briljant gemaakte verlaad systeem met kiepwagens..
Een gouden tip die ik graag met jullie wilde delen kreeg bij de modelbaan van de Utrechtse modelclub. Daar liep een man met een tube fotolijm rond.. :o Nieuwsgierig als ik ben vroeg ik hem waar dit voor diende. Hij legde mij kristalhelder uit of ik nooit wagons uit een sleep verloor. Ja, uiteraard helaas. Nou, dan op de koppelingen een druppeltje fotolijm en het probleem met de wagon is opgelost.. Je moet er maar opkomen!
Om nog even lekker weg te mijmeren en de zere voeten te vergeten: https://www.youtube.com/watch?v=hyo1U_R08EU
Mooie impressie van Rail 2019, hoop dat hr. van Ingen geen bezwaar heeft.. ;)

Groetjes,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Rail 2019

Bericht door WilcoV »

Voor het eerst vond ik Rail tegenvallen. Natuurlijk stonden er de vaste handelaren, maar die kom ik overal tegen en bij de meeste kan ik online en in de winkel ook bestellen, dus dat is niet verrassend. Wat betreft de 2e hands markt, die vond ik zwaar tegenvallen. Waar ik meestal wel iets aparts of leuks tegen kom, vond ik er nu niet veel in N spoor bij liggen (althans niet voor mij). De banen, wat toch de plus is van Rail, vond ik veel van hetzelfde, weinig nieuws. Meeste modules al eens gezien en vond dat zelfs de grote banen weinig nieuws lieten zien.
Daarnaast miste ik toch diverse handelaren en miste ik veel in N spoor bij bijvoorbeeld een Artitec. Heb me wel vermaakt, maar had misschien wel te hoge verwachtingen. Conclusie voor mij, dit keer Rail 2019 niet beter dan de normale beurzen in Houten, zelfs iets minder en qua modelbanen weinig nieuws.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1221
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Rail 2019

Bericht door CC72000 »

Het was best rustig op zaterdag, daardoor wel alles op het gemak kunnen bekijken. Altijd bewonderenswaardig hoe Hans weer zijn boeltje heeft uitgestald. Gelukkig weer wat fransigs bij hem kunnen scoren. De grote clubbanen zijn leuk om te zien en in de hal links waren weer bijzondere kleinere banen te zien. Maar inderdaad, je hoopt op meer, maar het is geen Eurospoor of Ontraxs. En zolang ze mijn zoon onder de 12jaar inschatten is het nog best betaalbaar voor met zijn tweeën.


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Rail 2019

Bericht door martindomburg »

Het was inderdaad rustiger als voorgaande jaren. Maar we hebben ons gewoon weer drie dagen heerlijk vermaakt!!!

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Rail 2019

Bericht door Thrillseeka »

Ik had het ook al op FB gezegd, maar ik vond rail eigenlijk tegen vallen.
De meeste banen had ik op diverse andere beurzen al meerdere keren gezien.
Die druppeltjes lijm had ik ook gezien echter vraag ik me af of je het daarna nog wel makkelijk uit elkaar krijgt om het weer netjes in doosjes te doen :)

Verkoop vond ik ook zwaar tegen vallen. Buiten N-spoorstore was er weinig qua N in de verkoop.
Tuurlijk je had wel een paar bedrijven die wat hadden liggen. Harlaar had bijvoorbeeld toch wel een halve meter aan N-spoor liggen. Zelfde voor kuipers modelbouw en her der nog een verdwaald ander hoekje met N-spoor
Maar wat ze hadden was of heel duur en ook niet echt mijn smaak of het was 2e hands spul wat ook niet echt aan mij besteed was.
Ook diverse plekken waar alle rijtuigen/wagons gewoon los in een kartonnen doos lag.

Goed ik heb buiten de entree eigenlijk geen geld uit gegeven. Ondanks een budget van 200 euro :)

Nou moet ik toch eigenlijk zeggen dat ik houten qua sfeer en stands altijd vind tegen vallen. ( kom er ook maar gemiddeld 1x per anderhalf jaar ofzo)

Rijswijk vind ik bijvoorbeeld over het algemeen een stuk leuker om naar toe te gaan.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Rail 2019

Bericht door Adriaan »

Bedankt Hans voor het prachtige filmpje.
Ik ben er ook geweest en heb genoten.
Wat een prachtige modelbanen en wat een hoog niveau.
Ik kan er talloze keren naar kijken.
Wat ik werkelijk schitterend vond is schaal H0e.
Op 9 mm spoor met 1 op 87 bouwen.
Ik heb er altijd overheen gekeken maar krijg nu de neiging om mijn baan af te breken en opnieuw te beginnen.
Kortom, ik vond het geweldig!



thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Rail 2019

Bericht door thevandijks »

Ik heb het goed naar mijn zin gehad, maar inderdaad er was weinig N spoor handel buiten Hans zijn geweldige kraam.
Hier mijn filmpje met mijn impressie van RAIL 2019:

https://youtu.be/JvBla40UsB0

Groet Hans


Plaats reactie