Rustig op forum

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Rustig op forum

Bericht door Heiko »

Ik heb het idee dat het steeds rustiger wordt op het forum. Delen jullie deze mening?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Rustig op forum

Bericht door maarten »

Nee, dat idee heb ik niet.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Rustig op forum

Bericht door rjvanhouten »

Heiko schreef: 25 feb 2019 13:28 Ik heb het idee dat het steeds rustiger wordt op het forum. Delen jullie deze mening?
Als dat zo is, dan lijkt me dat een goed teken: kennelijk is iedereen druk met z'n modelbaan bezig... ;)


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Rustig op forum

Bericht door WilcoV »

Nee, heb al moeite alles bij te houden, laat staan overal te reageren.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

ljjnl
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2018 10:53

Re: Rustig op forum

Bericht door ljjnl »

rjvanhouten schreef: 25 feb 2019 16:56kennelijk is iedereen druk met z'n modelbaan bezig... ;)
Ik wel inderdaad :) (dus dat is al 1 stille lezer)


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Rustig op forum

Bericht door spoor65 »

Rusiger? nee, maar wel meer verdeeld over verschillende rubrieken. en met steeds meer leden is er ook meer te lezen.

en word je wat selectiever in reageren. omdat het anders een dagtaak aan het worden is.

Dus per topic, b.v. een baan in aanbouw die getoond word is er mss wat minder reactie dan vroeger,
maar toen waren er ook minder banen om op te reageren.


mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Rustig op forum

Bericht door RogerB »

Ik heb wel het gevoel dat er steeds minder forummers hun bouwwerkzaamheden laten zien. Wat ik erg jammer vind, want ik vind het erg leuk om anderen te volgen in hun opbouw van een baan.
De topics met vragen lopen volgens mij wel goed.

Zo ben ik erover aan het denken om mij ook bij een ander forum aan te melden om meer bouwwerkzaamheden te kunnen zien. Alleen op al die andere forums gaan de verschillende schalen doorelkaar heen. Dat het op dit forum alleen om n-spoor gaat vind ik een heel sterk punt van dit forum.


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Rustig op forum

Bericht door Jeroen »

Heiko schreef: 25 feb 2019 13:28 Ik heb het idee dat het steeds rustiger wordt op het forum. Delen jullie deze mening?
Heb je al uit t raam gekeken vandaag? Of op knmi.nl? :mrgreen: :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Rustig op forum

Bericht door Robert_N-Nm »

Ja, kom op. Buiten opzetten die handel. Goed voor de foto's :mrgreen:


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Rustig op forum

Bericht door Alro »

Ik weet bijna wel zeker dat het niet Heiko’s bedoeling is, maar weet wel door dit draadje te starten dit forum naar negatieve sfeer kan trekken. Ik weet ook eigenlijk niet wat je met draadje wil bereiken. Ben iig blij dat de de meeste reacties de stelling niet ondersteunen.
Ik vind het ook niet niet zo leuk voor diegenen die nu hun baan tentoonstellen (en dat zijn er best wel wat). Wat ik ze in iedergeval wil meegeven dat ik en ik neem aan ook de anderen gezien de reacties er erg van genieten.
Bovendien zijn komen er steeds nieuwe leden bij. Niet iedereen gaat natuurlijk z’n baan showen maar ik hoop wel dat ze gemotiveerd blijven dit wel te doen.
Verder zijn de “oude bekenden van het eerste uur” ook eens een keer klaar met hun baan en hebben tijd nodig om weer eens opnieuw te beginnen.
Het laatste dat ik dus wil is de knuppel in het hondenhok gooien, maar dit is hoe ik erover denk.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Rustig op forum

Bericht door WilcoV »

Eén grote troost, mijn baan is nog lang niet klaar dus zal er van mij uit nog veel getoond worden. :mrgreen: :mrgreen:


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Rustig op forum

Bericht door Alro »

En ik moet nog (steeds) beginnen :lol:


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Rustig op forum

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb niet echt het gevoel dat het rustiger is geworden maar wat me tijdens het herposten van foto's opviel is dat er in ieder geval gemiddeld genomen duidelijk minder vaak gereageerd word als een jaar of 5 terug. Nou kan dat ook komen doordat iedereen wel weet hoe en waarom ik dingen doe en dus minder vragen of op en aanmerkingen heeft.

Ik zie in ieder geval de laatste weken door interessante vragen andere meer dingen voorbij komen die ik leuk vind om te lezen en/of waarvan ik het gevoel dat ik er wat aan bij kan dragen.

Ik zie persoonlijk in dit topic geen reden waarom dit een negatieve sfeer zou moeten/kunnen veroorzaken. Ik vind het juist positief dat iemand z'n gevoel uitspreekt en dat aan ervaringen van andere wil spiegelen.

Verder ben ik al jaren op meerdere forums actief omdat ik meer mensen wil bereiken dan alleen hier. Ik ben breed geïnteresseerd op modelspoor en modelbouw gebied en in principe totaal niet schaal vast alleen is N toevallig voor mij het handigste( al zou ik liever ook in 0 of groter bouwen). Ook denk ik dat "we" als modelbouwers in het algemeen in alle richtingen en schalen van de hobby van elkaar kunnen leren en dat het op meerdere forums actief zijn daarom ook voor vele een verrijking kan zijn. Voor mij als iemand die veel post maakt het weinig uit of ik dat nu op 1 of 4 forums doe, het enige wat echt extra tijd kost is als ik alles naar het Duits moet vertalen, maar daar heb ik bewust voor gekozen en dat heeft me ook weer het nodige opgeleverd aan inspiratie en werk van andere.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Rustig op forum

Bericht door WilcoV »

Helemaal mee eens Michiel, als iemand het gevoel heeft dat het rustiger is vooral uitspreken dat gevoel. Ik heb zelf enkele maanden niets gepost, simpelweg omdat er niet veel te melden was van mij uit. Nu we weer wat aan de slag zijn volgt er wel weer wat. Zelf ben ik de afgelopen maanden druk geweest met mijn werk (heb er een andere taak bij gekregen en dat vergde het nodige voorbereidings- en leerwerk) en heb weinig tijd aan de hobby kunnen besteden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Re: Rustig op forum

Bericht door musketier »

---
Ik heb nog niet veel ervaring op dit forum, maar ik moet eerlijk zeggen,

dat als ik een hele , voor jullie, simpele [ voor mij moeilijke ] vraag stel, ik daar steeds

vrij snel en netjes antwoorden op krijg :!: :!:

En in vergelijking met andere forums , op andere gebieden, wordt er vaak geïrriteerd

gereageerd met teksten dat je eerst eens goed moet gaan lezen en de

zoek-functie doorlopen :?

Dat heb ik hier nog niet meegemaakt en ben daar erg blij mee ;)

---


Groeten ...Hans
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Rustig op forum

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hans, jij stelt regelmatig vragen die en boeiend zijn om te volgen voor de antwoorden die er op komen of waar ik zelf een nuttige bijdrage aan kan leveren, dus vooral mee doorgaan.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Rustig op forum

Bericht door Heiko »

Jeroen schreef: 26 feb 2019 12:07
Heiko schreef: 25 feb 2019 13:28 Ik heb het idee dat het steeds rustiger wordt op het forum. Delen jullie deze mening?
Heb je al uit t raam gekeken vandaag? Of op knmi.nl? :mrgreen: :mrgreen:
Wat een rottig antwoord. Reageer dan niet.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Rustig op forum

Bericht door Rick »

Je snapt zelf toch ook wel dat als het mooi weer wordt de mensen naar buiten gaan en minder aan modelbouw doen?



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Rustig op forum

Bericht door FidOo »

Heiko, Jeroen bedoeld dat het nogal mooi weer is geweest de laatste tijd (lees: jaar)... en die smilies betekenen sarcasme..

Nee ik heb niet het idee dat het rustiger wordt op het forum, beter gezegd ik denk zelfs drukker.. Alleen er zijn meer vragen en voorstel-topics dan banen die wat verder gevorderd zijn. Wat ik wel merk is dat er een aantal populaire draadjes die een jaar of misschien wel 2 echt de grootste hits kregen inmiddels vrijwel stil liggen. De banen van Jeroen, Jos met Roosendaal, Fantasia van Rob, en nog vele andere zijn allemaal niet meer (zo) actief, en zo zullen er nog veel meer zijn. Maar ja prioriteiten veranderen. Ikzelf steek gewoon liever mijn tijd die ik heb in het bouwen van de baan ipv het laten zien wat ik aan het bouwen ben via een forum.. Want ik heb gewoon minder tijd als een jaar of 2 terug.
Ik lees overigens nog wel een hoop maar vooral selectiever en ik reageer minder vaak.

En het goede weer (want wie gaat er nou met 30+ graden op een snikhete zolder zitten?!?!) zal daar ook wel een deel schuld aan hebben.. Dus misschien hebben we over een jaar of 5 allemaal wel N-tuinbanen...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Rustig op forum

Bericht door Jeroen »

Heiko schreef: 26 feb 2019 22:39
Jeroen schreef: 26 feb 2019 12:07
Heiko schreef: 25 feb 2019 13:28 Ik heb het idee dat het steeds rustiger wordt op het forum. Delen jullie deze mening?
Heb je al uit t raam gekeken vandaag? Of op knmi.nl? :mrgreen: :mrgreen:
Wat een rottig antwoord. Reageer dan niet.
Niet huiliehuilie doen....de smileys waren trouwens om deze reactie te voorkomen. Ik hou van een beetje rellen en opschudden, maar ook benik fervent modelspoorder. Zoek gewoon eens een paar bouwdraadjes op van mij.

Nou, vandaag weer mooi weer trouwens. Oja, Robert, help je ff tillen dan? :ugeek:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Rustig op forum

Bericht door Robert_N-Nm »

Ik kom wel even over......treintje, tunneltje etc. Net een modelbaan, maar dan in het echie.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Rustig op forum

Bericht door thevandijks »

Er zijn veel N spoor groepen op Facebook, daar zit ik ook veel op. Ook mijn persoonlijke groep over mijn N baan zit op Facebook, is ook wat prettigere aangezien dat alleen voor de leden te volgen is, alles wat je hier op het forum schrijft is publiek toegankelijk ook via Google. Ik volg het forum wel hoor, en stel het erg op prijs dat het er is.

Groet Hans



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Rustig op forum

Bericht door Rick »

Het idee van een forum is dan ook dat het publiek toegankelijk is. ;)


Gebruikersavatar

musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Re: Rustig op forum

Bericht door musketier »

---
En er zijn ook [ gelukkig ] steeds meer mensen die principieel niet meer

op F.B. zitten en mensen zoals ik, die er NOOIT op hebben gezeten 8-)

Op een forum kun je altijd dingen weer makkelijk terug vinden en op zoeken.

---


Groeten ...Hans
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Rustig op forum

Bericht door Sibbesuisje »

musketier schreef: 28 feb 2019 09:00 ---

Op een forum kun je altijd dingen weer makkelijk terug vinden en op zoeken.

---
Helemaal mee eens Hans! FB is leuk voor de actualiteiten, maar het n-spoorforum is waar ik echt de info kan vinden, van materiaalbesprekingen tot de digitale vraagbaak. Nu is FB natuurlijk wel wat makkelijker op het mobieltje dus het delen van foto's en reacties daarop zie ik wel wat meer naar FB verschuiven.....


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Plaats reactie