Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1000
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel is door de rechtbank in Oost-Brabant op 29-05-2019 failliet verklaard. Dit bedrijf zou volgens allerlei berichten (googlen) de modulebakken maken onder de naam Dafri en BM Connects. Hoe dat nu verder gaat is dus niet bekend. Er zijn nog geen verslagen beschikbaar. Jammer.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Carl
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2013 15:31

Re: Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel

Bericht door Carl »

Volgens mij zijn Dafri en BM verschillende bedrijven, hun producten lijken niet op elkaar. Zelf een keer van de Dafri modules een en ander besteld. Maanden later kreeg ik dus BM producten geleverd, die eruit zien als een soort legpuzzel. Ik kon het gelukkig nog slijten via marktplaats, ik had echt geen zin meer om er nog mee terug te gaan naar de leverancier. De Dafri modules zagen er veel beter uit, en leken mij steviger.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1000
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Een tijdje terug is het productieproces van Dafri gewijzigd in de "legpuzzel" methode, dit zou een betere passing geven omdat het met laser gesneden wordt. Als je gaat zoeken komen beide "merken" uit in Zaltbommel. Bij "BM Connects" staat ook de toevoeging "Made by Dafri". Dus het lijkt mij dan erg sterk dat dit twee verschillende fabrikanten zijn. Neemt niet weg dat het jammer is dat een dergelijk product mogelijk niet meer leverbaar wordt.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

Carl
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2013 15:31

Re: Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel

Bericht door Carl »

Kan ook best, maar het waren nogal verschillende producten. En het had flink wat zaagwerk gescheeld.


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel

Bericht door Hoontje »

DaFri is de bedrijfsnaam, het product is de "BM Connects module". Eerst zijn de modules van DaFri onder eigen naam uitbracht en verkocht via PICOMMIT. Die zijn vorig jaar failliet gegaan overigens. De latere "BM connects" is de naam van een innovatieve nieuwe serie modules en bijbehorende producten. Zij worden vervaardigd uit populieren multiplex en lasergesneden. Dit gebeurde bij Mr. Mechanics in Zaltbommel. Waar de productie nu heen gaat is nog niet bekend.

Meer informatie over BM Connects is hier te vinden: BM Connects


Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel

Bericht door Spoor010 »

Het lijkt ook wel wat op de producten van Markenburg.

Alwin gebruikt ze voor [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Maar hoe dan ook, het blijft jammer als een fabrikant er mee stopt. :(


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel

Bericht door Hoontje »

Ja, systeem lijkt hetzelfde. De modulebakken die ik gebruik zijn echter van Markenburg.nl én worden ergens anders geproduceerd.
Of Dafrie stopt met produceren weet ik niet. Ik ken de eigenaar en ze hebben deze week dus het faillissement vernomen van het bedrijf wat voor hen laserde. Of, hoe en wanneer de producten weer gemaakt worden is nog niet bekend. Hopelijk komt het goed!

Groetjes

Hoontje


Plaats reactie